Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Jolle23

#2130
Onko tuo veto systeemi tuossa Carsonissa minkälainen onko etupyörät hihnavedolla ja onko tässä jonkilainen vaihdelaatikko kun missään ei ole tarkempaa tietoa autosta...

Catiska kuinka pitkät iskarit tässä Carsonissa on, ajattelin vaan jos tuon auton tilaan tuolta modelsportista niin tilaan samalla nuo pitemmät iskarit ja jouset.

Tuossa linkki: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=30550
Tässäkin on erikokoisia: http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=Manufacturer&ManufacturerID=4&CategoryID=9990

Catiska

Noista iskareista ei mikään käy Gas Deviliin, ovat aivan liian pieniä ja lyhyitä. Mittasin omastani vakioiskarin, pituus 17cm ja halkaisia 4cm... Noista pisin oli 11cm.

Carsonissa ei ole hihnavetoa, jos olisi en olisi sitä ostanut. Ihan normaali voimansiirto, eli kytkin -> alennusvaihteisto ->kulmavaihde -> keskidiffi -> kardaanit -> perien diffit -> vetarit...

Tuolta kotisivuiltani löytyy jokunen kuva: http://www.lynxracing.net/25

Mutta, tsekkaa se tuleva FG myös, on aika tuore versio kuitenkin, joten pitäisi olla viimeisimmät "herkut".
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Jolle23

Jaa tässä on noin isot kuvat vääristää aika paljon, mistä muuten oot ostanu noita uusia iskareita ja viripalikkoja tähän....


Catiska

Iskarit on vakio, muita palikoita olen ostanut täältä (kuten myös auton): http://www.rc-car-online.com/htstarteng.htm
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Jolle23

Täs on vissiin fuelien moottori tai näyttää ainakin siltä. Onkos nuo vakio iskarit säädettävät....

Catiska

Tiiä häntä mistä kiinan tehtaasta tuo kone on putkahtanut, onneksi on toiminut ihan jees. Oikeastaan kaikissa näillä palstoilla esiintyvissä autoissa iskarit on säädettävissä. Säätö on yksinkertaista, vaihdetaan joko erillaisia mäntiä ja/tai öljyn jäykkyyksiä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Sammy__80__

jotain hyvää tossakin Carson Gas Devilissä kun on 26 cm³ Zenoah G260 moottori  :cool: laatu pannu eikä mikää räpsy CY:n kinuskipannu

Catiska

Itseasiassa tuo on valinnainen juttu, voit ostaa kummalla pannulla haluat. Jos sinne on tarkoitus istuttaa jotain speciaalimpaa, silloin kannattaa ostaa kinuskilla, säästää edes hieman.

Tuossa samassa putiikissa oli muuten myynnissä myös FG:n neliveto...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

JariV

#2138
Onkos teistä kukaan laittanut näihin laitteisiin noita Pocket Bike 42 ja 47cc koneita? Ulkoisesti melkoisen samannäköisiä näitten autojen koneiden kanssa. Onko voiman ulostuloakseli näissä koneissa lähellekään sama? Olis Pocket Biken viriputkella varmaan mikä tahansa näistä teidän pienistä  :grin: vehkeistä jo melkoinen menijä. Davesilla noita ja niiden osia näyttäs olevan ja ainakin joku 47cc-motti oli 255USD.
Just joo.

Iigor

Samat tehot saa käyttöön tarkoitetuilla koneilla, eli ei maksa vaivaa, lisäksi nuo isommat koneet myös painavat enemmän.

Mata76

Onkos porukka ostanut mistä tulpanhattuja noihin FG:een autoihin,ite tilasin Hobbylinnasta mutta tulee vasta 2vko päästä,saisko mistään nopeempaa?
FG Marder 26cc,Axial AX-10(MambaMax/outrunner),Kyosho Escort.18

jaan

Joku paikka joka korjaa ja myy moottorisahoja yms. paikkakunnallasi.

Duster1

Ja eiköhän noita hattuja löydy joka Biltemasta, Motonetistä jne.

Ottaa vaan entisen malliksi mukaan tai tulpan mukaan ja kokeilee käypäsyyden.

Ja varmasti löytyy missä sahoja korjaillaan eli pienkone korjaamoista.
Axial SCX 10 TR

JariV

Mopo-Sport myy myös.
Just joo.

mikako1

Moro !
Autotarvikeliikkeestä josta kannattaa kysyä myös tulppia....
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

bluebeetle

Bajan CMR7H tulppaa on melkolailla turha kysellä autotarvikeliikkeistä...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Iigor

Jos on palvelu kohillaan, niin tilaavat kyseisen tulpan liikkeeseen.

mkuu

CMR7H käy muuhunkin kuin bajaan...

bluebeetle

Joo, mutta muihin menee moni muukin... Bajaan vaatii tuon erikoislyhyen, kun on katto lähellä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

mikako1

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 02.04.09 - klo: 17.26
Joo, mutta muihin menee moni muukin... Bajaan vaatii tuon erikoislyhyen, kun on katto lähellä.

Joo Bluebeetle on oikeassa... Bajaan pitää olla lyhyt tulppa ja se tuli todettua kun ostin autotarvikeliikkeestä tulpan joka ei sopinutkaan suojien sisään. Oulussa liikkeen myyjät ovat senverran palveluhenkisiä että tilaavat sinne vaikka lampaan jos asiakas sen haluaa joten seuraavasta kuormasta sainkin jo sopivan tulpan.
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Iigor

Näin on ja hintapolitiikka oli myös kohillaan, eli 5€/kipale.

Duster1

Baja 5T.ssä ei ongelmaa pitkälläkään tulpalla :wink:
Axial SCX 10 TR

Jolle23

#2152
Onko muuten nuolla FG Monster trukcilla 4WD ja Beetlellä 4WD muuta eroa kuin tuo koppa.....

Ja onkos noissa FG 4WD bensaautoissa etu/taka jarrut vai vain takana.

jaan

Vanhoissa takavetomalleissa oli muutoksen kohteina jos halusi monsterista tavis off roadin.
Renkaat, välitykset, tupla iskarit pois, matalampi etuiskari torni ja iskarit, pyörän navat. yms pientä.

Siinä jonkinlainen suuntaa antava esimerkki. Käy lataamassa manuaalit ja tutkimaan räjäytyskuvista eroja.


Dummvee

#2154
Mallien väliset erot, eli FG:llä on kaksi sarjaa nelivetoja, viime vuoden lopussa julkaistut Competition-mallit ja nyt talvella julkaistu "normaali" RTR-mallisto.

Competitionit ovat täysalumiinisia, näissä ei ole sähkölaitteita mukana ja autot toimitetaan rakennussarjana, lisäksi ostajalla on mahdollisuus päättää, haluaako auton mekaanisilla jarruilla, vai hydraulisilla jarruilla varustettuna. Hintaluokka jo Saksassa tuo 1800 euroa, kotimaassa maahantuojalla oli vuodenvaihteessa 2000:n pahemmalla puolella, siihen päälle radiot, kaasu/ jarruservo, etujarruille servo ja kaksi 1/4 skaalan voimaservoa (vääntö vähintään 15 kg), joten sähköosiin saa helposti uppoamaan kunnon osat valitsemalla 500 euroa ja komeasti ylikin. Mutta, jos autossa hydrauliset jarrut, selviää keskivahvoilla jarruservoilla (vääntö noin 5 - 6 kg), mekaanisissa hyvä olla vähintään 8 ja enemmänkin, mielellään metallirattaiset.

RTR "muovimallit" taas ovat aivan perusvarustuksessa, näissä ei ole kuin mekaaninen jarru diffiakselilla, levyt täytyy hankkia erikseen, hinnat mekaanisena perusversiona noin 100 euroa per pääty ja hydraulisina 200 - 300 per pääty. Lisäksi etujarruille tarvitaan oma käyttöservo ja radiosta pitää löytyä kolmas kanava, jossa on miksaus jarruvoiman säätöön etu- ja takajarrujen välille. Lisäksi etujarrujen servojen asennuksen jälkeen saat miettiä, minne asennat vastarikotelon, servo kun vie tämän paikan radiolevyltä, yhdessä omassa FG:ssäni boksi majailee nykyisin vastariakun paikalla ja akku taas muutti auton kylkipanssarin ja bensatankin väliin.

Muuten Monsterit näyttävät nelivetoina perustuvan teknisesti hyvin pitkälti ensin julkaistuun Bajan Competition versioon teknisesti, eli on yksi iskunvaimennin per kulma, mutta on alumiiniset sivulevyt ja korkea etuiskaritorni, etupuskuri näyttää olevan kaikissa versioissa sama Bajasta peräisin oleva. Kannattaa varmistaa nuo erot noista Jaanin maintsemista FG:n räjäytysmanuaaleista. Muutenkin Monsterin ja offroadien erot käyvät ilmi niin taka- kuin nelivetoina noista räjäytysmanuaaleista. Ainakin tuo Beetle RTR tuntuu olevan sekoitus alustan osista sekä Monsteria, että Bajaa (alumiiniset kylkilevyt).

Toivottavasti tästä saa nyt jotain selvää noista eroista, eli RTR:ssä ei nuo levyjarrut kuulu vakiovarustukseen.

EDIT: "Saksalainen" tehokkuus ei kyllä tunnu aina pätevän tuolla tehtaan kotipaikalla Winterbachissa, eli nelivetomalleista ei valitettavasti ole saatavilla vielä räjäytyskuvia PDF-muodossa, edes aluversiosta, takavetoisista malleista löytyy kyllä. FG:n omat sivut eivät vielä edes virallisesti tunne uusia RTR-malleja, vain competitionit löytyvät, joten sikäli tuo nelivetojen vertailu valitettavasti hankalaa. Toivottavasti tilanne korjaantuu kevään myötä tässä. JA teknisissä osissa on suuriakin eroja takavetojen ja nelivetojen välillä, joiden esittäminen ilman noita teknisiä räjäytyskuvia on hankalaa. VALITETTAVASTI!

Saksmanni on ainoa, joka ostaa S-mersun kaikilla herkuilla dieselinä vain "säästääkseen".
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

savo

Kävin tänään ulkoiluttamassa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan FG:n Stadium Truckia.

Voi sitä meteliä ja bensan käryä...  :grin:
Kaikki jotka omistaa bensa-auton niin todennäköisesti tietää sen tunteen kun pääsee vetämään urku auki pitkin järven jäätä.  :laugh: :laugh:

Oli aamulla hankikeli ja aivan loistavat olosuhteet,aamuaurinko lämmittää ja Fg:n nappularenkaat pureutuu lumen pintaan kun tauti. Täysillä kun vetää jäälle muodostuneeseen loivaan lumikinokseen niin ihan kivat hypyt saa...

Hauskinta mitä voi housut jalassa tehdä!!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Sammy__80__

heheee    kyllähänse 2T:n pakokaasun käry aina nitrokinnerit voittaa ja vielä kun pikkusen bensaa läikähtää housun punttiin niin avot. Bajat on kyllä pelanneet talven riennoissa ERITTÄIN huvin vaikka pakkasta oli parhaimmillaan -15 -20 astetta ja nyt mitä on ajettu kelirikon aikaan niin paskottuuhan ne mutaliejussa mutta kulkee ja pelaa kuin junan vessa ja ei kyllä voi FG:tä kään moittia samoissa olosuhteissa on piiskattu kumpaakin merkkiä ja meitdän kaasu sormi ei ole kevyt Oulun Seudun Bensakoneet  :cool: :grin:

Tämäntalven saldoja:  yksi rikkoontunut takasiipi yksi etu puskuri muutamat laakerit ja yhdet servon rattaat muuten selvinnyt hyvin tuplavolteista sivuttain kerien kolmois kiepillä maahan  :cheesy:

mikako1

#2157
FG:n talven vauriot:
4 mustaa nippusidettä kopan kiinnittimenä, iskarituki takaa, voimansiirron pienempi hammasratas irronneen ruuvin mennessä väliin. Bensaa näihin vaurioihin on poltettu n.10 litraa joten ei tämä niin kallista ole kuin voisi kuvitella  :p

edit.. sori 2 servoa on mennyt vedenpaisumuksen mukana...
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Iigor

Lisää Pohjois-Suomen vaurioita kuluneelta talvelta Ousan radalla (HPI Baja):
- CY 29cc headkit kone, kesti melko tarkkaan 20 litraa, ajettu vain sunnuntaisin:)
- Takasiipi voltteja heittäessä, pakkasta -17 astetta
- 2 x Hitechin muoviset servonrattaat, servo vaihdettu Rhinon däkädäkäservoon
- 3 x servoseivereitä
- 3 x servonvarsia
- "kylkisuojat"
- 4 x pyöränlaakereita (FastEddy)
Uskomattoman lujaa tekoa....

Sammy__80__

KYLLÄ kestää. Kaikki vaan talvikaudellakin autoa piiskaamaan... Ja suurinpiirtein kaikki yllämainitut on sattuneet OUSAN nyppy pommppuradalla eli autoilla on ajettu vain sunnuntaisin  :grin: