Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

jaan

Hyvä kaasutin ja vaikutuksen huomaan jos moottorille tehty muutakin kuin ihasteltu.
Kokemuksena voin sanoa että, kovassa käytössä kannattaa ostaa suorilta uusi akseli varalle samalla kun hankkii kaasuttimen.
Toki vakiokaasuttimien akselitkaan ei mahdottomia kestä.
Itse lopetin pelleilyn ja laitoin walbro 158a:n. Soppaa antaa huomattavasti paremmin ja pienillä muutoksilla toimii bensa-autoissa.
Tässä mallissa luonnollisesti ei ole sellaista vipua jonne linkistö kiinnitetään, vaan joutuu käyttämään aivonystyröitä.
Jotta polttoaineen syöttö kaasuttimelle onnistuu ilman pumppua,
paine tankille järjestyy yhdistelemällä osia vanhan kaasuttimen kanssa. Kuitenkaan primeriä ei ole käytössä, koska polttoaine ei kierrä takaisin tankkiin kuten normaaleissa kaasuttimissa, vain ilma.

Tätä kuitenkaan ihan turha koittaa normaaleissa moottoreissa ja tavallisella fg:n/Samban tehoputkilla.

Iigor

Mulla on uudessa Zenoahin motissa W 813 kaasari, ja hyvin tuntuu pelaavan. Käynnistäminen on vähän vielä opettelua, kun ei ole sitä erillistä ryyppyvipua. Eka tankillinen oli myös melkoista kaasarin säätöä. Oma mielipide kuitenkin on, että helpoin tapa saada kulkua lisää, on hommata kunnon tehoputki. Jos se ei riitä, niin sitten kisaportattua konetta kehiin, jonka jälkeen saa sitten pistää voimansiirron uusiksi, jotta se kestäisi.....

jaan

Olet oikeassa että raja tulee vastaan jossain vaiheessa. :grin:
Itsellä portattu 30.5cc pytty, Samban tehari (nyt RN Tuning magic bullit), täytetty kamppari, yms muuta herkkua niin, säädettävyys loppui kesken w 813:ssa.
Kun vaihdoin putken tuohon RN versioon, kuvittelinkin että nyt palataan normaaliin walbron kaasuttimiin.
Tyhmänä vielä koitinkin kumpaakin ja lensi kaaressa w 813 pakkiin ja vakio, sen jälkeen oma viriteinen paikalle.
ns. vääntö katosi ja koneesta tuli jälleen "ujeltava pas.." Toki hirviömäinen menijä verrattuna vakioon mutta vääntöä
ei vain oman maun mukaan ollut enää tarpeeksi.

Ettei kukaan ota juttujani liian tosissaan, tuo akseli w 813 kestää hyvinkin.
Arviolta vasta n.50 litran jälkeen kuluminen aiheuttaa käyntihäiriöitä.   
 

Habaku

Joo, tehoa saa bensalla ei ilmalla. Tästä voiskin esittää kyssäriä. Itellä nyt 29cc pytty kampura setti ja tehari. Kuinkahan paljon enemmän noita neuloja pitää aukasta, verrattuna vakioon ? Ei oo vakioa itellä ollutkaan  :shock:

Oisko siihen jotain perus lähtökohtaa antaa, mistä vois alkaa kiristelemään ?

Tuli vaan mieleen ,et ei varmaan mulla ole ollu kaikki pelissä, kun vertaa samoilla hiluilla olevaa autoa youtuben videoissa.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

mikako1

Moro Habaku !
Pistä linkkiä kyseiseen videoon niin tiedetään mistä puhutaan  :smiley:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Habaku

No siinä on sama putki kuin mulla ja joku stacci(lopussa lukee)muuten siis vakio. Kyllähän se kiekuu ja kulkee tuollakin matkalla melkolailla. http://www.youtube.com/watch?v=FJjia2lPJs4
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

animal

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 15.04.09 - klo: 17.53
No siinä on sama putki kuin mulla ja joku stacci(lopussa lukee)muuten siis vakio. Kyllähän se kiekuu ja kulkee tuollakin matkalla melkolailla. http://www.youtube.com/watch?v=FJjia2lPJs4

On muuten tosi hienon näköinen tuo OUSAn rata, nyt kun siitä on lumet sulanut pois. Ja myöskin yllättävän erilainen, en meinannut heti edes tunnistaa.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

mikako1

Lainaus käyttäjältä: animal - 16.04.09 - klo: 09.33
Lainaus käyttäjältä: Habaku - 15.04.09 - klo: 17.53
No siinä on sama putki kuin mulla ja joku stacci(lopussa lukee)muuten siis vakio. Kyllähän se kiekuu ja kulkee tuollakin matkalla melkolailla. http://www.youtube.com/watch?v=FJjia2lPJs4

On muuten tosi hienon näköinen tuo OUSAn rata, nyt kun siitä on lumet sulanut pois. Ja myöskin yllättävän erilainen, en meinannut heti edes tunnistaa.

Niin sitä vaan että oisko tämä ennen sitä laajennusta..vai mitä se oli :p
Makee rata jokatapauksessa !
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Catiska

http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Rc-rälläri

No nyt tuli laitettua monsterin renkaat taakse omaan fg bajaan. Kiihtymistä ei huononna mutta keulaa nousee paljon helpommin.
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

mikako1

Moro !
Taitaa olla aika villin näköinen auto... :grin: No tärkeitä on se että on hauskaa  :wink:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

cras

#2291
Onko fg monster truck neliveto. Onko hyvä ekaksi bensa autoksi.Paljonko painaa.

Sammy__80__

Lainaus käyttäjältä: cras - 23.04.09 - klo: 19.44
Onko fg monster truck neliveto. Onko hyvä ekaksi bensa autoksi.Paljonko painaa.


Osta tämä: http://www.hobbylinna.com/baja-buggy-transparent-body-p-21369.html

Taikka tämä: http://www.hobbylinna.com/baja-with-body-ce2pin-p-15799.html

Et varmasti pety kumpaankaan  :cool:

timberjack

Ja jos haluaa pistää parikolmesataa vielä lisää auton hankintaan niin tässä olisi kanssa varteenotettava auto...

http://www.hobbylinna.com/baja-with-black-body-p-15804.html

cras

#2294
Juu ihan hyvän näköisiä.Mutta sen tarvisi olla neliveto.Että pääsisi ajaan lumessa.olisko
fg merkki sillä autoilla nelivetoja.

rampa

Hpi Baja threadissa oli porukoilla itse tehtyjä piikkirenkaita ja aivan hemmetin hyvin näytti lumessa liikkuvan.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Iigor

Lainaus käyttäjältä: cras - 24.04.09 - klo: 10.24
Juu ihan hyvän näköisiä.Mutta sen tarvisi olla neliveto.Että pääsisi ajaan lumessa.olisko
fg merkki sillä autoilla nelivetoja.

Heh :lol: Kyllä on takatuuppari HPI Bajalla ajettu koko talvi ilman ongelmia. Ne on renkaat ja alustan säädöt, mitkä loppupeleissä ratkasee:)

Duster1

Ja jos luminen aika kestää 3-4kk niin kannattaako auto juuri sitä varten :wink:
Tietysti mielipide asia tuo 4wd, mutta tämän kokoluokan autot kyllä on aivan eri maata ajaa takapotkuna kun pienet ja kevyet.
Näitä voi oikeasti jo ajaa hallitusti ja kunnon slaidia.

Ihan nastattomilla nappula kumeilla mentiin ja järven jäällä :azn:



Videosta löytyy HD versiokin tuubin sivuilta :wink:

Axial SCX 10 TR

Iigor

Oulun Seudun Bensakoneet topikista löytyy myös hyviä takatuupparivideoita.....

Habaku

Kyllä Duster1, hyvin näyttää sladit onnistuvan  :wink: Olikos tuossa jo ne levyt edessä ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

rampa

Hei, mikä servo tuossa on ohjauksessa?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Duster1

Ei ollut vielä levyjä ja ohjaus-servona vakio Hpi SFL-10 MG2.

Takarenkaina Hostile MX nappulat ja äänenvaimennin rajoittamassa vielä tehoja.

Radiot tietty Futabaa, mutta muuten ihan vakio.
Axial SCX 10 TR

Habaku

No perkl. hyvään säätöön olet auton saanu. Elikkä kuivankelin videoa sitten levyjen kanssa :cool:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Duster1

Videoo kuvasin lumella etujarrujen kanssa, mutta aika yks toikkosta kuvausta tuli. Hyvin se stoppaa vakioon verrattuna.

Sulia tässä itsekin odottelen. Ei viitsi mudassa oikein pyöritellä.

Ps: Helppohan nuo bensa koneet on säätää nitroihin verrattuna tyyliin kesät talvet samat säädöt eikä tuulen suunta vaikuta säätöihin = pliis ei enää mulle pikku koneita  :grin:
Axial SCX 10 TR

savo

Itse rakastan bensa-autoja mutta tilanteen pakosta siirryn ainakin toistaiseksi sähköihin. On nuo bensojen ajopaikat sen verran rajatut täällä, eikä kehtaa naapurien kanssa välejä menettää näitten takia.

Jossain vaiheessa palaan näihin takuu varmasti.  :grin:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Duster1

No tottakai pitää sähköjäkin löytyä niin pääsee äkkiä baanalle niin maalla kuin vedessä :wink:

Mutta jos pitää polttomoottorilla olla niin bensa.

Bensalla kulki mun ekakin (toinen rc auto) rc polttis vuonna 2005 helmikuussa :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Habaku

Tarkotin dusteri alustaa. En konetta niin kuunnellu, katoin vaan kun pysy aikas mukavasti lapasessa  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Nair

kumpa joskus budjetti antas myöten bensa-auton hankkimisen kans...tarttee varmaan myydä auto tai motskari, kyl tollanen hauskempi on.
No taas tulee yks väsyny nitro enkkulasta, hobaon pirate....luultavasti ihan p*ska mut olipa ees halpa :afro:
Hobao Hyper 7 TQ 28 Schumacher Menace 21 4x4  Hobao PirateMTSport28  Aowei Yama Buggy

Duster1

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 24.04.09 - klo: 22.50
Tarkotin dusteri alustaa. En konetta niin kuunnellu, katoin vaan kun pysy aikas mukavasti lapasessa  :wink:

Edessä 20wt oilit ja takana vakiot suoraan rtr paketista 5wt eli oikeestaan vakio alusta. Ei siis mitään muuta.
Eikun taisinhan noita etu aurauksia säädellä.
Vai oisko käden liikkeistä lapasessa pysyminen :p


Axial SCX 10 TR

rampa

Tuossa muutama reilun viikontakainen ajovideo. En tiedä tarkkaan missä mättää, mutta tuntu olevan pikkasen epävakaa ajettava. Videoista voitte huomata, että ajo hiekkatiellä tuotti paljon vaikeuksia! Öljyt iskareissa oli edessä W20 ja takana W10, edessä ison reikäset mänät ja takana pienimmät. Edessä aurausta siten, että juuri ja juuri silmällä huomaa takana hieman reilummin (numero2 aurauspalat). Negatiiviset camperit takana paljon ja edessä juuri havaittavasti, edessä ohkasin kallistuksenvakain takana ei ollenkaan! Laakereissa eikä muuallakaan ole havaittavaa välystä. Itse kuitenkin pidän takavedon haasteista se pitää mielenkiinnon yllä.

http://www.youtube.com/watch?v=K1xAySm_g2U
http://www.youtube.com/watch?v=b98jSPDsqhA
http://www.youtube.com/watch?v=i9OuUKo0oDs
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.