Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Bensa-autot

Aloittaja pfohr, 01.01.06 - klo: 11.38

Lerppu86

Noihin ilmoitettuihin heppoihin tietysti vaikuttaa kuinka penkki on kalibroitu. En ihmettelisi pätkääkään että jenkit vetää vähän kotiinpäin ja laittaa ns USA lisän noihin tehoihin. Muutekin ovat joka asiasta vaan että usa usa usa. Kaikki muu on baskoo ja usassa osataan kaikki oikein.

Alaa penkitti omatekeleestä todelliset 7hp ja liikkuu minusta siinä näyttäis olevan astetta enemmän kiukkua kuin OBR:n koneessa. Omassa Full modissakin  pitäs olla 7,5hp. Sehän selviäisi kun koneen lähettäisi penkitettäväksi että paljonko niitä oikeita heppoja löytyy.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

jperala

Mihin asti saa 6v vastarin virta pudota ennen kuin lakkaa toimimasta säätimet ?
Tiger II

Lens

Hei foorumilaiset.

Olen uusi tällä palstalla ja tartteisin vähän neuvoja että pääsisi jonku näköiseen alkuun näitten lelujen kanssa.
Autona FG monster ja ongelma varmaan naurettavan helppo mutta....kuinka ratas saadaan pois. kuusioruuvit 2kpl auki ratas ei lähde pois vetämällä.

Mordex

Villinä veikkauksena: Sielä saattaa olla ruuvilukitetta välissä, eli jollain kaasupolttimella hetken kun kuumentelet, jotta palaa lukitteet pois, niin josko sitten lähtisi.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Lens

Lainaus käyttäjältä: Mordex - 22.07.13 - klo: 20.38
Villinä veikkauksena: Sielä saattaa olla ruuvilukitetta välissä, eli jollain kaasupolttimella hetken kun kuumentelet, jotta palaa lukitteet pois, niin josko sitten lähtisi.
selvä kiitos  :azn: saako täällä muuten kysyä vastaavia juttuja jatkossa kun on ihan alottelija  :huh:

kalu metalliin

Juu saa ja pitääkin ei niitä asioita muuten opita kuin kantapäänkautta ja se on aika kallis tapa,,,,

Mäkistation

Lukitetta siellä on, pehmenee hyvällä kuumailmapuhaltimellakin riittävästi irrotakseen.

Kiva kuulla, että FG:n omistajiakin vielä löytyy. Hyviä autoja, kehityksessä vaan alkavat olla jalkoihin jääneitä, mutta varmoja.
Kyosho Turbo Optima Mid | Raider Pro & ARR | Scorpion 2014

SH.

Sähköasiaa:
saako Y haarapiuhalla kaksi servoa toimimaan järkevästi 3 kanavaiseen radioon?
eli pitäisi 2 kanavaan saada jarru ja kaasu pelaamaan,kun tuossa kaasarissa on kaasuvipu toisella puolen,
jos kaasarin kääntää ylösalaisin,niin ei toimi kunnolla.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

kenblock

Samimake, et sä ossa säättää tota bensa-auton konet, vai kui ihmees sä oot taas myymäs ihan uut auttoos?
Gyl mua ihmetyttää tollanen rahan haaskaus..
http://rc10.fi/index.php?topic=77681.0
Mut mikäs sii jos on manii liikaa.. :shocked:

samimake

Lainaus käyttäjältä: kenblock - 31.07.13 - klo: 18.34
Samimake, et sä ossa säättää tota bensa-auton konet, vai kui ihmees sä oot taas myymäs ihan uut auttoos?
Gyl mua ihmetyttää tollanen rahan haaskaus..
http://rc10.fi/index.php?topic=77681.0
Mut mikäs sii jos on manii liikaa.. :shocked:

Ei se säätämisestä olekkaan kiinni....rahaa ei vaan kasva puissa, 3 lasta pitää siittä huolen että harrastus aikaa näille ei jää kuin öisin. Ja lomautuksia on tiedossa syksyllä. Niin ja rahan haaskaus on tulkinta kysymys.
.......

diezel

Taas löytyi uutta ja jännää  :azn:
Laturi näihin rc moottoreihin
http://www.davesmotors.com/tr315powerbug

Koiranputki

Pikku kyssäri?

Mistä eroittaa 2T koneet? Jos vetokäynnistin on vaikka kromattu jne mistä tietää onko kone 23 tahi 26
purkamatta sitä. Nopeasti.
Mä muistelen jostain lukeneeni niitä eroja, ihan suomeksi kirjoittettuna.
Joissakin koneissa oli lohkossa yksi valutuki/ rima enemmän tahi jossakin korvakeen muoto jne...
Tosin näkyyhän niden valuissa merkinnät, ehkä jopa poistettu mutta kuitenkin pitäisi olla
pääsy nettiin että pääsee kurkistamaan sieltä mikä on mikin.

...Mutta mikä oli sen sivuston osoite     

Kale
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

samimake

Lainaus käyttäjältä: samimake - 31.07.13 - klo: 19.15
Lainaus käyttäjältä: kenblock - 31.07.13 - klo: 18.34
Samimake, et sä ossa säättää tota bensa-auton konet, vai kui ihmees sä oot taas myymäs ihan uut auttoos?
Gyl mua ihmetyttää tollanen rahan haaskaus..
http://rc10.fi/index.php?topic=77681.0
Mut mikäs sii jos on manii liikaa.. :shocked:

Ei se säätämisestä olekkaan kiinni....rahaa ei vaan kasva puissa, 3 lasta pitää siittä huolen että harrastus aikaa näille ei jää kuin öisin. Ja lomautuksia on tiedossa syksyllä. Niin ja rahan haaskaus on tulkinta kysymys.

Hinta tippui ja paketin sisältö muuttui myös, nyt RTR!
.......

simplicitas

Kysytäänpä vaikka täällä. Onko kellään hyvää ideaa, mistä voisi johtua vanteen heksikolon pyöreäksi meneminen? Kaksi rengasta jo mennyt ja vieläpä aina samassa nurkassa autoa(vasen taka). Kun eihän mikään kivi vanteen sisällä yms. Jumit tuollaista tee, kun sitten vain diffi hoitaa homman. Tietty jos kardaani jostain syystä jumittaa, niin renkaathan olisi pakotettu pyörimään eri suuntiin. Mutta tuon huomaisi varmaan jo muutenkin kun keskidiffi on lukittu. Selvästi tuo heksi siis vanteessa pyörinyt. Auto on smartech ja heksit on fg-tyyliin neliöt. En vaan haluaisi pilata enää yhtään vannetta. Kokeillessa kaikki tuntuu pyörivän normaalisti.

jesi

Ekana tulisi toki mieleen laatuongelma merkin tuntien ja puoleen voi vaikuttaa miten on ajettu.
/ Jere Siirilä

simplicitas

#3345
No laatuongelmaan sen verran, että kaikki renkaat eivät ole smartechin ja muutenkin auto on tänä päivänä ennemmin nuudeli kuin smartech (paljon siiis nutechin osia). En ehkä muutenkaan nyt ymmärtänyt, miten auton laadulla olisi tuohon suurtakaan vaikutusta.

Edit : Ajelu nyt on soramontulla leikkimielistä kisailua kavereiden kesken

Lerppu86

En usko että jumi sitä voisi tehdä. Jonkun verran pitää olla voimaa alla että sen saa pyöreäksi menemään. Ettei olisi käynyt niin että pyörän mutteri löystyy ajossa, jonka jälkeen heksi alkaa syömään pikkuhiljaa vannetta pilalle. Tosin tuollainen löystyminen näkyy kyllä ajettaessa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

simplicitas

No nuudelissa ja smartechissa tunnetusti vasemman puolen mutterit löystyy ajossa, mutta nyt ne mielestäni ovat olleet kiinni. En itsekään usko jumin pystyvän moiseen, kun sitten vain rengas olisi lukossa. On minulla kivi vanteen välissä ollut ja silloin vain yksinkertaisesti rengas ei pyöri. Noin vähäinen massa ei sitä vannetta minunkaan mielestä rikki saa. Täytyy ihmetellä vielä ja tarkistella kireys useammin

jesi

Kyllä auton laatu sinällään vaikuttaa jos vanteet on saman brändin kamaa?

Ja ajotavalla tarkoitin että jos samaan kiveen monttuun tms ajetaan toistolla kymmeniä, satoja kertoja.

Mää oon tupannut laittamaan renkaan mutterit 243 liimalla kiinni, olkoon auto minkä kokoinen vaan.
Niin monesti ottanut päähän etsiä pitkin lääniä muttereita ja romuja.
/ Jere Siirilä

tonij

ei tuota vanteen rikkoutumista saa millään muulla korjattuu kuin tapittaa hexit ja vanteisiin reijät



taikka sitten tämmöisiä kuppeja mutta käyvät vain fg:n vanteisiin ja näitä löytyy miltein kaikille fg:n vanne malleille



TRKMANS racing

simplicitas

#3350
Tuhannet kiitokset. Pitänee harkita noita tappeja vaikka. Ihmettelin vain, kun noin vuosi meni ilman ensimmäistäkään vannerikkoa ja nyt meni viikossa 2 samalla tavalla ja vielä samasta nurkasta.


EDIT: Tuli tilattua hobbytechiltä tuollaiset tapitetut hexit (tai siis neliöt). Noissa ei taida olla nuo tappien reiät läpi asti (että voisi käyttää apuna vanteiden poraamisessa) niin seuraava ongelma on saada reiät oikeisiin kohtiin vanteissa. Jonkun pahvisapluunan noiden avulla ehkä saisi tehtyä, mutta onko parempia ideoita etten taas tee jotain hätiköityä ja tuohoa noita vanteita ihan itse :D.

Zeerios

Morjesta pöytään. Oon tässä katellu ensimmäistä bensavehjettä. En ny osaa päättää mikä pitäs ostaa, hpi bajoja ja FG TR4:sta katellu. Joku olis kiva saada että olis jotai näpertämistä ja pääsis vähä päristelemää. Suosituksia?
HPI Baja 5B 2.0

Lehtibakka

HPI, Nutech, Ajaprod, MCD ja Losi toimivimmasta päästä.

Jos aloitat harrastusta saattaa käytetty peli tulla halvemmaksi pidemmässä juoksussa. Niissä kun on yleensä päivitysosaa kiinni enemmän tai vähemmän valmiiksi.

Hiekkamonttupeliksi tai muuten vaan bashaukseen sopii HPI ja Losi parhaiten. Kyllähän niillä radallakin ajelee, mutta kisoihin ei ole asiaa. Paitsi tietysti Losilla kunhan ostaa siihen Ajaprodin muutoskitin.

Jos tuntuu siltä että haluat kisoissakin käydä taitojasi kokeilemassa niin vaihtoehdot ovat Nutech, Ajaprod ja MCD.

Tuossapa ne krossarivaihtoehdot ovat. Ratapelit ovat sitten täysin oma juttunsa ja niihin saavat kokeneemmat kommentoida.

jesi

Mikäs losilla kilpailun estää?
/ Jere Siirilä

Lehtibakka

Ei mahdu EFRA:n mittalaatikkoon. Eli OR sarjaan ei pääse. Kotipizzaa saa minun tietääkseni ajaa Losilla, niin ja jäärataa kanssa.

jesi

Sehän on reipasta.
Paljosta jää kiinni?
/ Jere Siirilä

Lehtibakka

No jos losin ns. riisuu. Eli poistaa korin ja laittaa sopivan buggyn korin tilalle, poistaa etu- ja takapuskurit ja korvaa etupuskurin esim Ajaprodin puskurilla niin sitten saattaa mennä mittoihin.

Itse esikasasin kyseisen kombinaation ja en ihan tarkkaa mittaa ottanut, mutta todellinen pituus taisi olla 825 ± 5mm. Eli Efran säännöt määrittelee auton maksimipituudeksi koreineen siipineen sun muineen tuon 825, jolloin mahdollista on että Losi ei suoraan mene sääntöihin.

Tietysti tekemällä etupuskurin taitoksen jyrkemmäksi ylöspäin ja muuttamalla takasiiven paikkaa saadaan autoa lyhyemmäksi. Lisäongelmia vielä tuo sopivan korin löytäminen.

Mielestäni Losissa vaan on turhan pitkä akseliväli jolloin radalla tiukoissa mutkissa auto on turhan kankea ajettava.

Zeerios

#3357
Jahas jahas. Tommosista MCD:istä en ollu viel kuullukkaa. Tai sitte on vaa vilahtanu ohi silmien ku googletellu. Näyttäs ihan päteviltä vehkeiltä. Mikäs kone tuossa MCD RRV4 sportin RTR paketin autossa on kiinni ku ei tuola lue kuin 26cc? Aika samallainen paketti näyttäs olevan tuo nutechin TB3.

Edit: Motortyp: Zenoah – CY 23cc, 26cc ; tuommosta löyty googletuksella. Mut samalla löyty mittojakin. Onko tuo MCD RRV4 815mm pitkä? Ei se kuvissa/videoissa näytä niin pitkältä. noh oli tai ei. Mikähän tuo moottori ny sit on.. zenoah vai cy? vai onko ne sama :D Googgeli vaa tarjoo noita ihmekielisiä sivustoja ku noita googgeloi ettei noista ny ota selkoo :(

Jotain RTR pakettia tässä haen. Mieluiten semmosta millä pääsee vähällä kikkailulla kisaamaankin jos sille päälle sattuu, ja jotku kisa meiningit lähimaastosta löytyy.
hpi baja 5b olis kyl kiva takapotku kikkailuun, mut kannattaako semmosta hommata. Pidemmän päälle ku ajattelee nii kyl nelivedolla pääsis ehkä enemmä ajamisen meininkiin.
HPI Baja 5B 2.0

Lehtibakka

No CY ja Zenoah koneet on periaatteessa samat, mutta käytännössä eivät sitten olekaan. CY on kiinassa valmistettu halvempi moottori ja Zenoah on muistaakseni japanin laatukone.

Pieniä eroja noista löytyy ja itse olen ollut tyytyväisempi Zenoahin moottoreihin. Molempia multa löytyy hyllystä.

Noissa ns. RTR autoissa monesti hämää se että ne ne ei todellakaan ole RTR versioita jos haluaa kisailua vähänkään harrastaa. Hintaa tulee autolle varmasti lisää kun siitä alkaa rakentamaan kisakärryä.

Takapotku Baja oli mullakin ensimmäinen auto, mutta kun takavetoluokassa ei kisailijoita ollut riittävästi niin siirryin 4-veto luokkaan. Tuo Baja onkin sitten hiukan haastavampi ajettava kunnon virikoneella.

tonij

kyllä tuommoisella rtr paketilla pääsee kilpailuihin mukaan mutta jos vähänki haluaa menestyä kisoissa niin pelkkä tarrojen osto juhamatilta ei siihen riitä.
Suosittelen ottamaan ihan yhteyttä autojen myyjiin suomessa ja niitten mukaan tekee johtopäätöksiä minkä auton ostaa.
TRKMANS racing