Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TL-01:n viritys

Aloittaja Pekka1986, 12.12.02 - klo: 13.07

Pekka1986

Haluaisin siis myös vähän viritellä kaaraani :D . En vaan oikein tiedä että mihin kannasttais panostaa, koska tää on mun eka autoni ja rahaakaan ei oo paljoo joten tee-se-itse virityksetkin ois aika kovia :roll: kai. Autossani ei ole mitään muuta lisävarusteita kun speed tuned ratassetti, jos sähköjä ei oteta lukuun (sähköistä ei siis tartte puhua). Säätöjäkään ei oo käytännössä mitään ja haluaisin vähän päästä siihenkin käsiks, kun auto puskee aika pahasti :? . Joten antaa tulla vaan neuvoo, kaikki käy!!!!! :P

RChullu

tän ois voinut laittaa toiseen samaa aihetta käsittelevään topicciin.
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

coronet

Tamiyan kataloogi opastaa pitkälle autonsäädöissä, sieltä selviää helposti lukemalla juuri, että mitä tehdä jos auto ali-/yliohjaa.

Kirjoitampas tähän mitä siellä lukee.

Aliohjaa:
Kovat renkaat eteen, löysät taakse
Kapeat renkaat eteen, leveät taakse
Kova jousitus edessä, takana löysä
Vähän paino edessä, takana paljon
Pieni siipi edessä, iso takaa
Auraus sisäänpäin (etu ja taka)
Iso casteri edessä
Positiivinen camber edessä, takana negatiivinen

Ja jos yliohjaa, niin käännät ohjeen toisinpäin.
Tamiya roks.

Juho.nordgren

ainoa mutti tuossa autossa ei ole säätöjä.

pete||

kai nyt jokaisessa vähänkin "rc-autossa" saa sädettyä renkaiden kulmia sun muita !?!?!?!

Juho.nordgren

ei  tuossa autossa, mutta siihen saa viritys osina säädettävät auraukset ja sun muut..

coronet

Ei noi miun 'säätövinkit' sitä tarkota että kaikki niistä pitäis tehä. Itelläni tuossa FF01 Tamyissa pystyy pelkillä camber-kulmilla säätämään auton yli- ja aliohjattavuutta hyvinkin paljon. Ja luulen, että tuossa Tl01 alustasta löytyy säädettävät iskarit sekä pari paikkaa iskareiden kiinnitykselle.
Tamiya roks.

Pekka1986

Ei muuten saa säädettyä mitään muuta kun renkaita vaihdettua ja iskareihin voi korkeintaan vaihtaa jouset :|

Juho.nordgren

Tuo TL-01 täydellinen aloittelialle kun siinä ei ole ns.turhia säätöjä(paitsi jos ei osta viri osia). Kuulalaakerit vaikkuttaa aika paljon tuon auton nopeuteen. Itse otin kierre tankoa ja tein siihen casterin säätö palat.

turtle

Oman tl-01:n sain aikanaan kulkemaan huikeat 45 km/h.. (19 kieppinen kone, speed tuned gear set, ja 21 pinioni), mulla saattais löytyä tohon jostain kaapin pohjalta 4 kpl alumiinisia öljyiskareita...

Juho.nordgren

Mulla se meni lähtö kiihdytyksessä yhtä kovaa kun tuo Usa-1 nitro crusher. Okei tamiyassa oli 17 kieppinen kone,24pinjoni ja se oli takaveto

Pekka1986

Minkä valmistajien iskarit siihen käy vai pitääkö olla Tamiyan omat(jos muut käy mitä suosittelette)? Mitä hyötyä on Toe-in rear upright:sta? Entäs Long Sus. Arm Set? Turtle: mihin hintaan myisit ne iskarit?

coronet

Eiköhän siihen käy ihan mitkä tahansa turistiauton iskarit..luulis ainakin.
Tamiya roks.

turtle

Lainaus käyttäjältä: "Pekka1986"Turtle: mihin hintaan myisit ne iskarit?

Tota noin, mun täytyy vielä kattoa löydänkö mä ne.. en meinaa muista yhtään mihin oon ne laittanut säilöön.. palaan asiaan jos ja kun löydän ne.

Otsomaani

Carson niminen firma valmistaa TL-01 viriosii, tosin Carsonii ei kaiketi myydä Suomessa enkä tiedä nettisivusta.