Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LapX - Ilmainen kierroslaskuri (toimii web-kameralla)

Aloittaja JUSSI, 13.01.06 - klo: 19.30

JUSSI

Tein kierroslaskurin, joka toimii web-kameran avulla, yhdelle hengelle.
Eli webkamera laitetaan siihen kohtaan missä kierros loppuu & alkaa.
Tämä on testi-versio ja ensimmäisen kierroksen aika näkyy väärin, ja varmaan muitakin bugeja löytyy.
Tuota virhettä yritän korjata.
Tämä tomii ainakin mulla Mini-Z:lla, paitsi tuo ensimmäinen kierros.

Näytön resoluutio kannattaa varmaan olla 1280x1024 (en oo testannu muilla tarkkuuksilla).

Ohjelma toimii näin:
Jos jokin liikkuu web-kameran edessä:
-Aloittaa ajan laskun
Jos liikkuu uudestaan:
-Lopettaa ajan laskun
-Kirjoittaa tuloksen listaan
-Laskee parhaimman ajan
-Aloittaa ajan laskun

Ajat tallentuvat Ajajan, radan ja päivämäärän mukaan "Ajat" - kansioon.

Web-kamerankin resoluutio kannattaa olla 5€:n kameraa parempi.  :) 320x240 on ihan hyvä.

KUVA löytyy täältä.

Mä en tosta kovin mahtavaa & hyvää kovin nopeasti tee ku olen opiskellut VisualBasicia vasta 2 vuotta.  :mrgreen:

Lataus

Jos uudempi version tulee se tulee tänne joskus (sivut ei valmiit):
http://www.jrantala.com

Kuvaa ohjelmasta yritän ottaa..
Mini-Z MR-015, X-Speed moottori, 11 piikkinen ratas, 5 akkua ja etuvalot.
Tamiya Blazing Star, K-Speed moottori, nopeudensäädin ja metallirattaita.

mikko93

Yksi ongelma mulla tuli. Ihan ekana tuossa kun pitää antaa ajajien nimet niin se kuva siinä viressä peittää osan teksteistä.... :(

edit: Noi sun kotisivut on hianot :)

Bagi

sama mulla mutta se on helppo laittaa silti
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

mikko93

onko tuossa muuten kameran vaihto juttua.. siis voiko siinä valita että minkä kameran haluu käyttöön? Kun minulla on tv-kortti ja web-kamera niin se luulee aina tv-korttia web-kammeraksi...

JUSSI

Lainaus käyttäjältä: "mikko93"Yksi ongelma mulla tuli. Ihan ekana tuossa kun pitää antaa ajajien nimet niin se kuva siinä viressä peittää osan teksteistä.... :(

edit: Noi sun kotisivut on hianot :)

Se on varmaan ku sun näytön resoluutio on alle 1280x1024?
Mä korjaan ton virheen parilla rivillä koodia. Ootas vähän..

EDIT: toi vika on korjattu nyt. Varmaan. testaa

mikko93

joo.. nyt toimii. :) mutta vieläki vaan telkkari näkkyy tossa kuvassa.. :D pitäs  jostai saada vaihettua se web-kameraksi :(

JUSSI

Lainaus käyttäjältä: "mikko93"joo.. nyt toimii. :) mutta vieläki vaan telkkari näkkyy tossa kuvassa.. :D pitäs  jostai saada vaihettua se web-kameraksi :(

En mä osaa sellasta tehdä. =( Ota tv pois.

Nyt on kuva olemssa:
http://www.jrantala.com/lapx.htm

Sysi

Tuon käyttäjänimen viimeisimmät viestit ainakin ovat vuosien takaa.
Johonkin valmiiseen kierroslaskentaohjelmaan virittelee vain kameran lähteeksi, niin sama tulos.
Jere M

skelari

ihan pätevän olonen keksintö! pitää testata ihan kunnolla micro-bajalla, kuhan saisin ensin ton kameran hommattua. siskon kameralla kokeilin, kättä liikuttamalla... näyttihän toi ainaki jotain aikoja laskevan.
kännissä on mukava olla, varsinki sillon ku ei oo selvinpäin. autot:team losi mini-b 1:32, team losi micro raminato 1:32, xpress mini-x 1:24 (drifteri), cen me16mt, hyosho mini-z mclaren.

JUSSI

Terve pitkästä aikaa!

Vieläkö toimii?
Nyt on koodauskokemusta taas muutama vuosi enemmän. Voisin jotain kehitellä jos tarvitsee?
Vanhat koodit on kyllä tallessa, mutta uskon että kokonaan uusiksi menis tapani mukaan :mrgreen:

Jos on asiaa niin http://www.jrantala.com ja etusivulta Guestbook.  :azn:

pate

siis mä en täjuu tota juttua tossa tekstissä.mikä koodi vaikka vasta luin tän ja ei ole veppi kameraa niin miten mä sit sen lataan ja mistä linkistä.