Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Nasty

Lainaus käyttäjältä: ull3 - 29.02.08 - klo: 23.34
Ja taas Nasty sai hyvät naurut kun kattelee mun viestejä :wink:

Kävin Hobbylinnasta kyselemässä teräs vetareita, ei ollut, joten jouduin ostamaan pirellit vanteineen etten tyhjin käsin lähe pois  :afro:

ehä mää koskaan naura :P totta kai juuri auton hankkineelle tulee paljon paljon kysymyksiä.
Sitä varten tälläset palstat on hyviä jotta saa tietoa miten mikäkin toimii.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

nnikkem

#751
Kävisikö sharkin vakio vastari joihinkin muihin rattiradioihin? Saisiko antenni pillejä mistään? Katsoin vähän, että pitäisikö ostaa E-Firestorm, koska 1/18 ei sovellu oikein ulos, mutta kun laskin, jos duunais Shark FT Monsun niin hinta kohoais vain 3e!!!!!!!! E-Firestorm 225e (Ei sisällä akkua ja laturia) Shark FT duunaus 228e (Jos ottaisin vakiovastarin Bugystä ja bäliaikaisesti sen rattiradion. Muut sähkölaitteet ostaisin). Hups! Se olikin jotain 345e. Sori pitää varmaan ostaa E-Firestorm ja joku 4200 Mah Nihm akku. Mutta katson asiaa.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

TheArska

Kävin äsken isolla parkkipaikalla missä oli vajaa sentti juuri satanutta lunta, kyllä oli hieno piirrellä viivoja ja vetää kahva edellä...vielä kun oli tehoa ja kulkua ainakin tarpeeksi. Hyvin toimi radallakin sama tekniikka, eli pulso ja dy pitkä 4800Kv, vaihdoin pinjonin pienempään (13t -> 11t) ja vieläkin kulkee älyttömästi..mahtavaa  :grin:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

nnikkem

#753
Kyllähän minäkin haluaisin virittää Sharkkiani, mutta, kun pitäis ostaa melkein kaikki uudeksi ja kestävämmäksi ja sitten, kun on toi Buggy niin ei sillä kunnolla mee :tongue:. Haluaisin Shark FT:n ja, jos voisin niin laittaisin kaikki huippuluokkaan! Mutta rahat ei riitä, jos osta FT:n ja 95e Motin ja noparin :cry:

Edit:
Mieli alani vaihtelee onhan Sharkkinikin hyvä auto, mutta kaikki esim. ohjauspalat on surkeita vakiona jaalumiinisena ne sais 40e jolla SAIS 4000mAH:in akun. Ja Firestormissa kestää voimansiirto hyvin harjallista. Toki niitä on muitakin Truggyjä, mutta toi olis se halvin ja kestävä. Ja jos te sanotte, että auto on hyvä ulkona, kun laittaa harjattoman niin ei meikällä ole hyvä, koska ajan vakituisesti ulkona ja te voitte käydä radalla niin se vain on.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Divi

thorak mitä sä sitte vaahtoat, senku ostat sitte sen 1:10 auton ja ajat ulkona? Tasan mikään 1:18 auto ei mee vaivattomasti ulkona. Liian pieniä yksinkertasesti.

nnikkem

Joo mitä mä jorisen asia on selvä, mutta asiaan liittyy monia muitakin juttuja, että pystynkö osamaan 1/10 auton.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Boltsi

Oikeesti kerro lisää kivikäkin kiinnostaa!

Jotain järkeä noihin postauksiin kiitos.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

ull3

Moro vain taas.

Löyty vanhasta polttiksesta ohjaus ja kaasu servo, voisko niitä soveltaa sharkkiin ohjaukseen? koon puolesta menee mutta aika heikot on specsit näillä palikoilla: Futaba FP-S148 0.22s ja 3kg. Hitec SH-303 specsejä en löytänyt. Onko nämä parempia kuin orkkis servo, vai kannattaako jättää vaihtaminen väliin?

ps. tosiaan hitecin servon tiedot hukassa, tietääkö kukaan? google ei auttanut :huh:
Näillä eteenpäin!

TheArska

#759
En tiedä rtr sharkin servojen specsejä mutta todennäköidsesti melko hitaat ja vähän vääntävät..
Nuo servot mitkä luettelit ovat kanssa niin hitaita, että tuskin kannattaa vaihtaa ennenkuin orkkis hajoaa, sittenkin nuo jos ei parempaa ole tarjolla..
..löysin googlella heti tuon hitecin tiedot..nopeus 0,16 ja vääntö tais olla ozzeina..voit kääntää itse kiloiksi jos kiinnostaa..
http://www.public.iastate.edu/~orman/air/html/servos.html
EDIT:sori toi oliki hs 303 eikä sh 303, eli empä tiedä mitää... :roll:
EDIT2:..kumma ei löydy mitään sh-303....no jos se sattus olee hs-303, niin tossa noita faktoa: Torque: 3.0kg/cm @ 4.8v, Weight: 44.5g, Speed: 0.19 seconds/ 60deg @ 4.8v, Size: 40 x 20 x 36mm.
Tuo 3kg alkaa riittämään mutta nopeutta ois hyvä olla enemmän, ainakin lähemmäs 0.10s olisi hyvä olla, varsinkin jos radalla ajaa. Itsellä ei ole maailman nopein servo niin olen laittanut hieman pidemmän servosarven tuomaan nopeutta lisää.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Nasty

mun mielestä tolla vakio servolla kyllä pärjää ja pystyy treenamaan että sitä ei ehkä kannata heti ensimmäiseksi päivittää tietty jos se suunnattomasti ajoa häiritsee niin sitten ehkä.Itse ajoin aikas pitkään tuolla vakiolla kunnes meni hermo ja revin landmax2 ohjaus servon tuohon.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Nicke

Lainaus käyttäjältä: ull3 - 03.03.08 - klo: 00.02
Moro vain taas.

Löyty vanhasta polttiksesta ohjaus ja kaasu servo, voisko niitä soveltaa sharkkiin ohjaukseen? koon puolesta menee mutta aika heikot on specsit näillä palikoilla: Futaba FP-S148 0.22s ja 3kg. Hitec SH-303 specsejä en löytänyt. Onko nämä parempia kuin orkkis servo, vai kannattaako jättää vaihtaminen väliin?

ps. tosiaan hitecin servon tiedot hukassa, tietääkö kukaan? google ei auttanut :huh:

Hs-303 on hyitecin vakioservo, sanoisin että specseiltään hyvinkin lähellä sharkin vakiota. Tota futabaakaan en lähtisi vaihtamaan vakion tilalle.. Itselläni on kiinni futaban 3003 tjsp, ihan siis vakioservo, ja sillä pärjää oikein hyvin. Oli hetken aikaa 0.11sec/10kg servo kiinni, ei siinä ollu mitään järkeä. Syö enemmän virtaa, paremmat servot aina kalliimpia jos menee rikki, sillä rikkoo helpommin jotain osaa autosta jne..

Jos kuitenkin ajattelit päivittää, niin yksi varteenotettava servo voisi olla futaban 9402, 0.11sec/8kg, noita saa näköjään noin 50 eurolla. 

FrzT

Multiplexiltä (Hitec) löytyy myös pienikokoisia ja passeleita servoja Sharkkiin esim. Tiny-S, Tiny-MG ja Polo digi4. Kaikkien em. servojen hinta on alle 50 euroa...
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

ull3

No pitäneen miettiä tuota servon tilannetta.

Eikös DuraTrax Vendetta pirssin osat käy suoraan Sharkkiin?
Kattelin tuolta towerhobbiessista osia suomea kohti.

RcMartista kuulemma saa osia myös sharkkiin, en löytänyt, voisko joku auttaa ja linkittää?

Maanantaille luvassa lisää ajoaikaa  :wink:
Näillä eteenpäin!

Tamppi

Rc-martissa Anderson MB4 on sama auto kuin täällä on Lrp Shark buggy.

Boltsi

Kuten myös tuo mainitsemasi Duratrax Vendetta on sama auto.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Mikko L

LRP Shark = Durtrax Vendetta = FTX Blaze MB4 = Yokomo MB4 = Andersson MB4

Englannista löytyy tolla FTX merkillä buggyyn MT:n kaltaiset eturipustukset. Hubit on itse asiassa aivan samanlaiset kuin MT:ssä ja tukivarret vain lyhyemmät. Koko muutossarja maksaa £13,99 Action Model Centrestä, toimituskulut on tuolta n. £3. Käytännössä ihan jees ja kestävä, itelläni tuo on ollut jo jonkin aikaa käytössä.
Old fart

ull3

Kiitoksia! Helpottaa ostosten toteutumista  :wink:

Ei vaan löydy rcmartista kuula diffejä  :angry:
Näillä eteenpäin!

tonza1975

Jaahas, meininki oli tuunata puhallin kiinni mutta mutta... Mistäs hitosta sille sähköt otan. Kuvittelin ottavani ne ton vakiovastarin BAT-liitännästä mutta sepä onkin pimeänä. Ei mittari värähdä.
Lienee siis rikki? Ylimääräisiä 27MHz perusvastareita kellään?   :shock: 

No jospa siirtyisi siirtämään kuuladiffejä hyllyltä autoon. Nukkuakin kyllä pitäisi   :grin: 
Missä täs on jarru?

Nasty

nääh joissain vastareissa kai on diodit suojaamassa tuota batt puolta ettei koko vessa oikariin mee y johdolla vaan siittä noparin plussata ja miikasta siis + ja - navasta

tai sitten jos o ylimäärä kanavia niin sieltä
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Divi

ihan näin aiheen ulkopuolelta että ei ole Nasty tuo artikulointi sun vahvin ala :lol:

tonza1975

Lainaus käyttäjältä: Nasty - 06.03.08 - klo: 23.18
nääh joissain vastareissa kai on diodit suojaamassa tuota batt puolta ettei koko vessa oikariin mee y johdolla vaan siittä noparin plussata ja miikasta siis + ja - navasta

tai sitten jos o ylimäärä kanavia niin sieltä


No pitänee hommata haarotusjohto jostain. Ei vaan ehdi lauantaiksi.. Ja ajo ei oikein onnistu punahehkuisella hiilikattilalla :(
Ja hei omenan apina, oli muuten lähteny siitä noparista mitä viimeks kolvailit niin nääs myös jotain komponentteja lentoon. Ihme ettei toiminut...
Artikulaatio kunniaan!
:cheesy: 
Missä täs on jarru?

Nasty

jaa-a en ole artikulaation mestari mutta asiahan tuli selväksi alakulaareista huolimatta vai mitä divi.ja tonza paikale vaan kai me jotain keksitään ja missäs vaiheessa sieltä oli osia lentäny ja saisko sitä apinoitua takas kasaan sitä noparia. Ps äitinkielen opeille tietoksi ny voi olla typoja enempi ku herkkähipiäisemmät sietää meinaan e90 näppiksellä o hyvin mahdotonta tuottaa selkokielistä tekstiä :P tai siis mun puupäällä.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

.21

Tuli suihkittua uusi koppa.







Tuli samalla testattu olisiko tämänkaltainen väritys tulevan kauden vitos kopassakin (tai sitten kromi!!!). :huh:

No huomenna testaamaan omenaan kuinka nopea on :wink:.

TheArska

#774
On tullut ajettua nyt useampi päivä ulkopyörijällä..siis sharkilla missä pulso ja 3800kv ulkopyörijä, ihan mainio motti..Oli ensin 13t pinjoni, vaihdoin melkein heti 11 hampaisen kun tuntui että voisi lähteä terävämmin paikaltaan. Olen nyt tuolla 11t pinjonilla enemmän säädellyt ennakkoa ja oli ilmeisesti liikaa ennakkoa kun kokeilin 13 hampaista joten täytyy vielä kokeilla sitä joku päivä uudestaan.
Eikä ole kuumenemis ongelmia..motti ihan kylmä aina ja noparikaan ei paljoa lämpene, esim. DY 20L 4800kv motilla nopari kävi huomattavasti lämpimämpänä(ihan normi lämpösenä tosin silläkin pysyi..)
Mulla on sharkissa talvirenkaina kunnon antiikkia kaukaa toiselta vuosituhannelta..toivottavasti noilla ei ole paljon keräily arvoa  :grin:
..kellään muulla ulkopyörijä kokemuksia?
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

nik-92

Tekeekö tolla buggy mallila mitään vai pitäiskö olla trukki :huh:
E-Havoc|Lrp shark|

Nege

Kyllä buggyllakin jotain tekee.
Mutta monsu on vakaampi leveytensä ansiosta.

TheArska mikä kone sulla on?
Olen katellu ulkopyörijää itselleni.
Ja kartoittelen täs koneita.

vwaltsu

Lainaus käyttäjältä: TheArska - 10.03.08 - klo: 00.07
..kellään muulla ulkopyörijä kokemuksia?

Itse kokeilin lauantaina Ompussa Hyperion P1913-06M (3700kv) ulkohyrrää ja hyvin tuntui toimivan, akkukin riittää huomattavasti pidempään tolla ajettaessa.

HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Nege

Tänään meni motti tilaukseen.
Huomiseksi ei varmaan kerkeä mut lauantaina varmaan pääsee kokeilemaan.
Nähtävästi joutuu hieman virittelemään ennen kuin saa pinionit sopimaan akseliin.

Lisää raporttia lauantain jälkeen. Jos vaikka huoleton harjaton aikakausi lähtisi tästä liikenteeseen.

vwaltsu

HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST