Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Nege

Hpi Micro rs4 korit käy melkein heittämällä.
Joissain joutuu pyörän aukkoja hieman leikkelemään jotta mahtuu tukivarret liikkumaan.

Nasty

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 25.08.08 - klo: 20.58
Mitkä 1:18 korit istuu Sharkin päälle pienellä sovituksella? Pakko luopua buggyn kopasta että saa riittävästi tuuletusta motille/noparille ja lämmöt alas :sad:

Monsun omaa koppaa en laita kun on mun silmään sikaruman mallinen...

PÖH shark monsun kopasta saadaan joka pojan unelma kun vaan maalarimestari nykäsis hehkeen neidon siihe konepellille kannut ois sit ihan oikeena 3deenä :)
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 25.08.08 - klo: 20.58
Mitkä 1:18 korit istuu Sharkin päälle pienellä sovituksella? Pakko luopua buggyn kopasta että saa riittävästi tuuletusta motille/noparille ja lämmöt alas :sad:

Monsun omaa koppaa en laita kun on mun silmään sikaruman mallinen...

Miten olis tuullettimen käyttö :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

Toki siellä buggyn kopan alla on jo tuuletin koneelle mutta testit on osoittanut että väljemmällä kopalla sadaan nipistettyä jokunen aste koneen lämmöistä ja saadaan myös noparin päälle puhallin. Buggyn koppa on sisältä pirun ahdas ja siellä ei saa ilmaa kiertämään läheskään yhtä hyvin kuin väljemmän kopan alla. Mulla kun ei ole tapana pitää kovinkaan pitkiä taukoja akun vaihdon yhteydessä joten puhaltimia ja jäähdytystä pitää olla "riittävästi" :cool:
Kylätason RC-kuski.

jerzirccar1

Minun buggy auton korin moottorin puolella on vissiin joku 100 kunta 4-5mm reikiä jotka on tehnyt hyvää ilmanvaihdolle.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

Mulla oli myös reietetty pohjalevy mutta kun sillä ei viitsi ajaa kuin puhtaalla paanalla. Talvella mitattiin niin 15-20 astetta sai lämpöjä pudotettua vakiohiilestä pelkällä pohjalevyn reityksellä, tosin vieläkin lämmöt keikkui 80-90 asteessa...

Tavoitteena on päästä Mongoosella sinne 40-50 asteen tuntumaan että kärsii ajella pahemmin jäähdyttelemättä.

Just muuten testasin vakiohiiltä Mongoosen noparilla, ihan jees mutta ruuvataan nyt kuitenkin se Goosen oma kone kiinni niin alkaa taas hymyilyttämään kun painaa kaasua :grin:
Kylätason RC-kuski.

ST

Lainaus käyttäjältä: janitor - 25.08.08 - klo: 20.44
Sharkin vakiolaturi on ns. yönylilaturi. Kyllä vakioakkua saa ladata vakiolaturilla 6-8 tuntia. Suosittelen että hommaat heti pari kolme 1500mAh NimH-akkua 15€/kpl ja kohtalaisen laturin saa alta kolmenkympin Hobbylinnasta. Akut sopii suoraan Sharkkiin kun repii muovisuojat pois kummastakin päästä.

laturi:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=CA98.RC60866
akut:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LPBA721500

Noilla pääsee edullisesti alkuun. Tuolla laturilla pärjää yllättävän hyvin, kunhan ei lataile sillä LiPo-akkuja. Jos rahaa löytyy niin voit ostaa paremmankin laturin. Sharkin vakioakulla ja laturilla ei tee mitään, ellei ole kalamies.





Pitääkö laturiin hommata joku jatkokaapeli ja pitääkö akkuun vaihtaa liitin?

pulla

Kyllä naurattaa kin painaa kaasua pää suoralla, mutta kyllä kéuliii kun lähtee paikaltaa monsun renkailla.  :grin:
Kylätason RC-kuski  XRAYMAN

janitor

Noissa Hobbylinnan akuissa on Deans-liitin vakiona. Laturin kaveriksi pitää hommata Deans-liittimellä varustettu johto:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GPMM3148

ST

Mitä mieltä oisitte jos tilaus tommoset jutut: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=CA98.RC60866   , http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=ROB1-8192   , http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI1072   , http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO99430    ? Autossa ei ole deans liittimiä, niin ei kannata ostaa tuommoista linnaproducts akkua. Vai pitäiskö vaihtaa deansit autoonkin, että sais noita 1500mAh akkuja.

Koheltaja

Mitä enemmän liittimiä, adaptereita, muutoskappaleita, sitä enemmän jänitehäviötä ja häiriötekijöitä. Suositus on että siirtyy kerralla Deans-liittimiin, tosin tarvii vähän näppäryyttä ja kolvia että ne saa vaihdettua :wink:
Kylätason RC-kuski.

janitor

Kannattaa käyttää jotakin muuta kuin vakioliitintä Sharkissa. Se sulaa isommilla virroilla. Suosittelen että juotat urospuolisen Deans-liittimen siihen nopariin ja hommaat nuo aiemmin kertomani akut latureineen. Varmasti halvin ja helpoin tapa saada Sharkki nopeammaksi ja ajamisen iloa vähän pidemmäksi aikaa kuin yhdeksäksi minuutiksi.


AE-Mod

Näyttää toimivalta paketilta.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

janitor

Asiallinen setti, noilla pärjää kun otta pari-kolme akkua. Samalla kannatta tilata varalle vetarit sekä ylä- ja alatukivarret eteen. Niitä saattaa mennä rikki kun alkaa noilla akuilla Sharkki kulkea, eikä pysy heti hanskassa. Ei tarvi osia sitten odotella. Niitä menee 100%:n varmasti. Lupaan ettet kadu noiden varaosien hommaamista, noita menee.

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP112505
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP112504
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP112519



Supernalle

Sharkkiin hieman isompaa rengasta
Yokomo.LRP.Kyosho

ST

Ok, niin kannattaako ostaa tuommonen jäähdytyssiili sharkkiin?

Supernalle

Lipojen kanssa jos ajelet,niin suosittelen.Omassa sharkissa ainakin vakio kone kuumenee kiitettävästi...
Yokomo.LRP.Kyosho

Ace

Onko kellään kokemusta Monsterin pohjalevyn korjaamisesta?

Mulla pohjalevy halki etualatukivarsien takaosan kohdalta. Ei vielä täysin poikki. (Oma vika!!)

Uusi levy on jo tilauksessa, mutta ajattelin yrittää korjata tuota nykyistä, ettei ajoihin tuu katkosta.

Sivulla 33 on Negen upee kuva, jossa näkyy pohjapanssarit. Ajattelin että tekisin eteen vähän samantyyppisen, tosin hieman pidemmälle takapäähän päin ja kiinnittäisin sen Aralditilla pohjaan kiinni.

Kannattaako kokeilla / onko jotain parempia vinkkejä?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 31.08.08 - klo: 21.09
Lipojen kanssa jos ajelet,niin suosittelen.Omassa sharkissa ainakin vakio kone kuumenee kiitettävästi...

Mahtaisko olla isojen renkaiden syy  :huh:
Jerzi

PS Laita puntariin nuo ja vertaa vaikkapas saman kokoisiin foameihin.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Nege

Lainaus käyttäjältä: Ace - 05.09.08 - klo: 13.36
Onko kellään kokemusta Monsterin pohjalevyn korjaamisesta?

Mulla pohjalevy halki etualatukivarsien takaosan kohdalta. Ei vielä täysin poikki. (Oma vika!!)

Uusi levy on jo tilauksessa, mutta ajattelin yrittää korjata tuota nykyistä, ettei ajoihin tuu katkosta.

Sivulla 33 on Negen upee kuva, jossa näkyy pohjapanssarit. Ajattelin että tekisin eteen vähän samantyyppisen, tosin hieman pidemmälle takapäähän päin ja kiinnittäisin sen Aralditilla pohjaan kiinni.

Kannattaako kokeilla / onko jotain parempia vinkkejä?

Itse korjailin väliaikaisesti pohjalevyn laittamalla takavakaajan kiinnikeplatat halkeaman päälle.
Toiset ruuvit sai aikas hyvin kerdaanin etulaakerin pukin koloon ja toiset ruuvit vain pohjasta läpi.
Tietenkin varoen ettei vedä ruuveja diffin lautaspyörään.
Sillä kesti hetken. (lue: seuraavaan hillittömään kosketukseen ompun seinän kulman kanssa)
Ja suosittelen tekemään kokomittaisen pohjapanssarin. (huomioi lisääntyvä paino)
Itsellä kunnon pellistä väännetty tällä hetkellä.

Ace

Lainaus käyttäjältä: Nege - 05.09.08 - klo: 17.17

Ja suosittelen tekemään kokomittaisen pohjapanssarin. (huomioi lisääntyvä paino)
Itsellä kunnon pellistä väännetty tällä hetkellä.

No nyt on koko pohjan pituinen 15mm leveä ja 1,5mm paksu alumiinilevy kiinnitetty epoksilla pohjaan. Tuntuu kyllä toimivan. Haljennut kohta ei anna periksi ollenkaan. Tuon levyn paino oli n. 15g joten ei se paino varmaan ongelma ole, ennemminkin levyn paksuus. Tuo 1,5mm näyttää kyllä aika paksulta pohjassa.

Huomenna ehkä pääsee Galleriaan kokeilemaan, mitä mieltä seinät ovat tuosta paikkauksesta...

Supernalle

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 05.09.08 - klo: 14.39
Lainaus käyttäjältä: Supernalle - 31.08.08 - klo: 21.09
Lipojen kanssa jos ajelet,niin suosittelen.Omassa sharkissa ainakin vakio kone kuumenee kiitettävästi...

Mahtaisko olla isojen renkaiden syy  :huh:
Jerzi

PS Laita puntariin nuo ja vertaa vaikkapas saman kokoisiin foameihin.
Ajelen HPI:n Rally renkailla...noi zaboonerit ei mahdu pyörimään.
Yokomo.LRP.Kyosho

Ace

Lainaus käyttäjältä: Ace - 06.09.08 - klo: 01.38

No nyt on koko pohjan pituinen 15mm leveä ja 1,5mm paksu alumiinilevy kiinnitetty epoksilla pohjaan. Tuntuu kyllä toimivan. Haljennut kohta ei anna periksi ollenkaan. Tuon levyn paino oli n. 15g joten ei se paino varmaan ongelma ole, ennemminkin levyn paksuus. Tuo 1,5mm näyttää kyllä aika paksulta pohjassa.

Huomenna ehkä pääsee Galleriaan kokeilemaan, mitä mieltä seinät ovat tuosta paikkauksesta...

No tänään kävin pihalla sudittelemassa. Ei toi viritys kestänyt yhtä akullistakaan. Muutaman einiinsiistin hypyn jälkeen levy lähti irti pohjasta - epoksi oli tiiviisti alumiinissa kiinni, mutta lähti irti pohjalevystä. Eli pelkkä epoksi ei tuota pidä paikallaan. Ilmeisesti panssari pitäisi kiinnittää edestä ja takaa puskureisa ruuveilla että se pysyisi. Taitaa tämä projekti jäädä tähän tällä kertaa, odotellaan vaan uuden pohjalevyn saapumista...

Habaku

Tuli taas sharkki hommattua ja nyt tarttis kuuladiffit laittaa iskuun. Nyt on sellanen, et painan kaasua niin rutina kuuluu. Aivan kun hampaat hyppis yli, tai jotain sen suuntasta. Mitäs tää amattilaisten mielestä voi tarkottaa ?
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Koheltaja

Ammattilaisesta en tiiä mutta kuulostaa siltä että diffit on liian löysällä. 1.5mm kuusiokolo käteen ja diffejä kierämmälle niin äänen pitäisi loppua, älä kiristä liikaa ettei tule lukkoperä :wink:
Kylätason RC-kuski.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 11.09.08 - klo: 20.16
Tuli taas sharkki hommattua ja nyt tarttis kuuladiffit laittaa iskuun. Nyt on sellanen, et painan kaasua niin rutina kuuluu. Aivan kun hampaat hyppis yli, tai jotain sen suuntasta. Mitäs tää amattilaisten mielestä voi tarkottaa ?


Lähinnä tulee mieleen että oletkos kiristänyt kaikki ruuvit tarpeeksi kireällä. Ei sieltä mitään rutinaa kuulu jos diffi on liian löysä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Koheltaja

Eikö? Kummasti on diffin kiristys auttanut rusahdukseen kun takapyörät saa pitoa kiihdyttäessä tai hypyn jälkeen :roll:

Jos laakerit ja diffikotelot on kunnolla paikallaan ja osat ehjiä niin muuta ei tule mieleen kuin diffit tai pinjonin/spurrin välys väärä.
Kylätason RC-kuski.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.09.08 - klo: 21.06
Eikö? Kummasti on diffin kiristys auttanut rusahdukseen kun takapyörät saa pitoa kiihdyttäessä tai hypyn jälkeen :roll:

Jos laakerit ja diffikotelot on kunnolla paikallaan ja osat ehjiä niin muuta ei tule mieleen kuin diffit tai pinjonin/spurrin välys väärä.

Siis jos kuuladiffi on liian löysä niin silloinko on mahdollista että sieltä tulee semmoinen ääni kuin että rattaat hyppivät pois paikaltaanKO. Surinaa sieltä lähinnä tulee kuules.
Ettet nyt vaan tarkoita ratasdiffiä :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

MKE

Mun arvio on että, diffin planeettaratas ja kardaanin kartioratas on lopussa. Uudet tilalle ja rutinat loppuu siihen.