Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

TheArska

Itse kokeillut useaa eri DY konetta, eivätkä ole mulla kökineet, tosin muissa ei ole puhtia/kulkua tarpeeksi kuin tehokkaimmassa(en muista ny tarkkaa Kv lukua) pitkässä mallissa(näin siis 2s lipolla), muita en laittaisi, lyhyissä ei ole vääntöä mielestäni tarpeeksi. Noista mun omista koneista suosikki on kuitenkin ehkä esky ulkopyörijä.
3s lipolla tuo suurimmalla Kv:lla oleva pitkä dy menee jo sikana, mutta 2s akulla mukava ajettava.
Menee heittämällä nuo DY koneet sharkkiin...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Koheltaja

Mahdottomasti en noita harjattomia ole omassa autossa testaillut, muiden värkkejä kyllä kokeillut ja mieleistä ei ole vielä löytynyt sensorittomien puolelta. Tosin kaikki kombinaatioita en ole testannut joten aivan varmaan hyviä paketteja on kun löytää sopivat palikat.

Goosesta on tosiaan nopareita palanut jos ajaa jäähdyttämättä tai huonolla jäähdytyksellä. Nopariin ja koneen kupeeseen puhallin ja akullisen välillä jäähdytys niin pitäisi pelittää.
Kylätason RC-kuski.

Supernalle

Itselläni on LRP quantum nopari ja vakio kone ja 2 kennoiset LiPot...ja menee mukavasti.
Yokomo.LRP.Kyosho

DagO

Tota ammon mottia ei tarvii kauheesti viilennellä, ilman tuuletinta lämmöt jossain 50C tuntumassa.

Uncle john

Mä vetäsin sharkin n.70km/h vauhdista pieneen kiveen ja jotain 30m lentoo. ei hajonnut mitään. ettei se sharkki mikään kestävä ole! :evil:
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

hpi-cen

hmmm.. 30m? ei ehkä nyt ihan, taisi tulla 0 liikaa.

sori ot.

Ougi

jos tuo kaveri tarkotti vaikka kuperkeikkaa  :wink: , itselläni on kanssa pyriny aika pitkälle laite ku on kipannu kovasta vauhdista.
[Kaikenlasia härveleitä]
Olen pois koneen ääreltä 20-25.07

Uncle john

no joo. 30m on vähän liiottelua mutta paljon se lensi!
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

chevrolet

Mikä pinjoni stanu mosalle kun on 1/10 turisti foamit. Nyt on kiinni 13 piikkinen mut tuntuu et akku ja noppari palaa. Akkuna on Nimh.
Kiitokset etukäteen

Koheltaja

Laita 11 pinjoni niin hieman helpottaa, huiput putoaa mutta putoaa lämmötkin.
Kylätason RC-kuski.

hk

Olisikos kokeneemmilla sharkkikuskeilla suosituksia, että kannattaakos "monsterin" maavaraa/maastokelpoisuutta lähteä nostamaan jäykemmillä jousilla, tiukentaa vaimennusta paksummalla öljyllä vai molemmilla? Ongelma on se, että auto ui nykyisellään pirun syvällä eikä tarvi kummoistakaan kuoppaa, että pohja ottaa kiinni ja sitten mennäänkin kuin sokkopaarma. Käytössä on vakioiskarit kaikilla jousien korotuspaloilla sekä 20wt öljy.

Kaveriporukan ajopaikka on erään paikallisen entisen laskettelunyppylän savi/sora pohjainen parkkipaikka kuoppineen ja vaikka maasto on muuten sopivaa niin satunnaisesti tuntuu loppuvan vaan maavara kesken. Mitään kumipalloa en kuitenkaan tuosta vehkeestä haluaisi.   
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Koheltaja

Keppien öljyt voisi vaihtaa jäykemmiksi, jonnekkin 50w-80w kantturoille niin pohjaaminen rauhoittuu. Voi myös tukkia 1-2 reikää männistä ja turauttaa 30w-60w öljyt keppien sisään.
Kylätason RC-kuski.

hk

Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Habaku

Nyt ois sharkkia kokeiltu diffiremontin ja nopari + moottori vaihdon jälkeen. Diffit pelaa nyt hienosti. Ei rutinoita eikä muutakaan häikkää. Kiitos siitä kaikille jotka auttoi !!

Nopariksi tuli GM Genius 30r ja moottoriksi graupner 380 7,2V malli. Niin ja akkuna linnalipotin.
Ihan tässä sisällä kokeilin, et miten kokonaisuus toimii, kun on kokemuksia 2 noparista ja kolmesta koneesta näissä pikku autoissa.
Tämä paketti on nyt ensimmäinen joka pelittää mallikkaasti myös pintakasulla. Ei mitään nykimisiä tai pätkimisiä vaikka auto juuri ja juuri lähtee liikkeelle, tämä oli positiivinen ylläri. Noparin säädöt tehojen osalta jätin maltillisiin asetuksiin, niitä kerkeää muutella sitten kun kunnolla pääsee kokeilemaan. Moottorista löyty tietoa, et 100w ois tehoa 7,2V, eihän xe permaxille pärjää mut kai sillä kerkeää  :roll:

Mut tosiaan ensi kokemus on positiivinen :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

sharkki

ostin sharkin mut se ei kulkenut vakiona sit kävin medasecistä kattoo akkui löysin sielt 1400 mah akun huomas helposti eron kun ajoin mut halusin et kulkee viel lujempaa niin ostin hobby linnasta viri moottorin niin jäähdytys siilestä ei oo kohta enään mitää jäljel  :laugh:

DagO

Lainaus käyttäjältä: sharkki - 07.10.08 - klo: 11.25
ostin sharkin mut se ei kulkenut vakiona sit kävin medasecistä kattoo akkui löysin sielt 1400 mah akun huomas helposti eron kun ajoin mut halusin et kulkee viel lujempaa niin ostin hobby linnasta viri moottorin niin jäähdytys siilestä ei oo kohta enään mitää jäljel  :laugh:
Opetteleppa isojen kirjainten, pilkkujen ja pisteiden käyttö. Huomattavasti mukavampi lukea.

SamiHi

Hirvee kytö tähän sharkkiin, kannattaako tuota http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP110300 hommata.

Vai suoraan factory team ja harjaton kone etc... Kokemusta ei ole hirveästi joten siltäpohjalta tuo valmis setti riittäis?
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

hk

#1097
Jos nykyisiin radioihin saat ylimääräisen vastarin edullisesti ja harjaton tekniikka on mielessä niin kyllä factory team-paketin suoraan ostamalla luultavasti säästät sekä aikaa, että rahaa.

RTR-pakettiin joudut joka tapauksessa uusimaan aivan varmasti teräksiset vetoakselit ja ainakin meikäläisen tuurilla myös eturipustusten pallonivelet hyvin äkkiä. Mukana tuleva laturi ja akku (600mAh) tuossa RTR paketissa ovat ikävä kyllä melko turhia. Muut sähköt ovat oikein toimivat ja liikkuuhan se sharkki kivasti vakiomoottorillakin.
Kyälähtee! Yleensä ihan minne sattuu. 
Tampere.

Nicke

#1098
Ei kannata, ei yksinkertaisesti kestä.

Ft/käytetty päivitetty sharkki vaan suoraan alle, niin pääsee nauttimaan ajamisesta mekkaamisen sijaan :azn: Tulee kyllä kieltämättä kalliimmaksi näin aluksi, mutta et varmasti tule katumaan. Ite sain koko viime talven aikana rikki vaan yhden iskarinvarren ja yhden alatukivarren, eikä ollut kiinni siitä etten olisi yrittänyt :p Toi siis ompun radalla, ja harjattomalla ft buggyllä.

Vakiossa ei kestä ohjauspalat, vetarit tai diffit. Eli niin että sais kestämään niin tarvis ainakin teräsvetarit (ei alumiini..), kuuladiffit ja alumiiniset ohjauspalat. Joka tulee kalliimmaks kun ft, jos ostaa lrp/duratrax laatuosia. Ft:ssä onkin sitten myös vähän hiilikuitua, ja muita pieniä parannuksia :wink:

Vakion tekniikka on myös aika surkea, akulla tai laturilla ei tee mitään, kone on muuten ihan hyvä mutta kuumuu paljon ja toimii sen ajan minkä toimii, joka voi olla kymmenestä akullisesta vaikka sataan. Radiot eivät ole kummoset, ja noparilla et tee mitään jos siirryt harjattomaan.

Servoksi kelpaa melkeinpä minkä tahansa merkin vakiokokoinen servo, mistä pitää dremelöidä "kiinnikkeet" pois.

Kone/noparisetiksi suoraan harjaton, eipä tarvii huoltaa konetta ja tehoa/ajoaikaakin on enemmän. Koneeksi joko 380 kokoinen sisäpyörijä, tai sitten ulkopyörijä. Toi 380 on suurin mikä mahtuu bolttiksena, ja se on ainoa mikä jaksaa liikuttaa autoa nykimättä, ja ajettavuus on muutenkin ihan eri luokkaa kun noissa pienissä. Poikkeuksena Novakin Moongoose, mistä ei itelläni ole kokemusta mutta toimii kuulemma hyvin.

Jos et osta moongoosea, ja kone syö alle 25A niin voin suositella lämpimästi Mamba 25 säädintä, toiminu monella moitteetta. Castlella on itseasiassa myös 30A kestävä säädin 1/18 autoihin, joka oletettavasti on samaa asiallista laatua.

Akku riippuu hyvin pitkälti muusta setupista, mutta suosittelen jokatapauksessa lipoa. Sillä saat mukavasti ajoaikaa, ja se on kevyempi kun nimhi. Ei syty palamaan jos vaan käsittelet sitä järkevästi, ja on lipo laturi mieluiten tasurin kanssa käytössä. Ite testailen noita A123 1100mAh lifejä, mutta on vasta yks ajokerta radalla takana niin en uskalla vielä suositella  :cool:

Prkeleen kirotusvihreet..


SamiHi

Kiitos vastauksista, tänään FT tilaukseen.
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Nege

#1100
Muutama vinkki sharkin omistajille (uusille ja vanhoille)

Joitakin on käsitelty täällä aikaisemminkin mutta kertaus on opintojen äiti.

Etuylätukivarsien tappien tapana on lähteä liikenteeseen.
Viilaa tappiin pieni kolo lukitusruuvin kohdalle jolloin tappi ei pääse niin helposti liikkumaan.
Jos on jäänyt alatukivarren tappeja, niistä saa hyvät korvikkeet kun jättää ne hieman pidemmäksi kuin alkuperäiset. (säästää myös iskaritorneja kun ei pääse pää karkaamaan ja lyömään itseään kyljestä ulos)
Ja kun vaihtaa pidikepalan (missä on ne lukitusruuvit) graphite palikkaan niin kestää isältä pojalle.
Originaali kun tuppaa venymään ja tappi tulee alta läpi.

Taka-alatukivarsien ulompi tappi tuppaa kanssa lähtemään liikenteeseen.
Laita tappi pöydälle ja pyöritä sitä pienellä puolipyöreällä viilalla keskeltä.
Näin saat tehtyä karhennuksen joka puree takahubiin. (huom. älä viilaa tappia, vain pyörität sitä)

FT monsussa on pieni suunnittelu vika.
Ylädekin (vastaridekki) pidikelenkki on uudessa mallissa liian ohut.
Tästä syystä dekki tuppaa lipsahtamaan lenkin alta pois.
Viilaa kiinnitystapin reikää niin että saat dekkiä eteenpäin.

Siipitelineen ruuvit (jotka tulee edestäpäin iskaritornin läpi) kannattaa vaihtaa pidempiin.
Vakiona lyhyet ruuvit ja teline tuppaa napsahtamaan poikki ruuvien päiden kohdalta.

En ota kunniaa näistä ohjeista itselleni.
Itse olen kuullut osan näistä muualta.
Toivottavasti näistä on apua muillekkin.

Edit: siipitelineen ruvit

jesi

Luen tätä ketjua alusta loppuun päin, sorry jos on wanha:

Lainaus käyttäjältä: slashdot - 17.03.08 - klo: 21.00
32dp on sharkin hammasjako.


Miten olisin kattonu että vendetan pinjoni ois 48p?
Sehän tietty paljon lisää mahdollisuuksia, jos vendetan spurrin ostaa.
/ Jere Siirilä

Nege

Mielestäni vendetta ja shark on täysin samoja autoja.
Jolloin spurrinkin luulisi olevan sama. (ostin mielestäni duratraxin spurrin, sama kuin sharkissa)

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Nege - 02.11.08 - klo: 18.59
Mielestäni vendetta ja shark on täysin samoja autoja.
Jolloin spurrinkin luulisi olevan sama. (ostin mielestäni duratraxin spurrin, sama kuin sharkissa)

Sama auto on toki mutta sillä erolla että sähköt on erillaiset.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jesi

LainaaDuraTrax Pinion Gear 20T 2.3mm .6 Module Vendetta


Pikaisesti näin aamupuuroa imeskellessä googletin, niin tuo .6 menee yhteen 32p kanssa, mutta ei Täydellisesti.
Eli toimii, mutta hakee paikkaansa tai/ja kuluu nopeammin.

Käsittääkseni tamiyat käyttää .6 nousua.
/ Jere Siirilä

Mikko L

Lainaus käyttäjältä: jesi - 03.11.08 - klo: 06.44
LainaaDuraTrax Pinion Gear 20T 2.3mm .6 Module Vendetta


Pikaisesti näin aamupuuroa imeskellessä googletin, niin tuo .6 menee yhteen 32p kanssa, mutta ei Täydellisesti.
Eli toimii, mutta hakee paikkaansa tai/ja kuluu nopeammin.

Käsittääkseni tamiyat käyttää .6 nousua.
Niin siis sharkissa on nimenomaan mod .6 hammastus - ei "puhdas" 32p!
Old fart

jesi

Ei ole rtr, eikä grossari, mutta oma tarinani:


LRP Shark Race Monster FT - Jesi Edition

Innostuin sisäratailemaan ja en halunnut 1:10 autoa, joten ainoaksi vaihtoehdoksi nousi Hai.
Plussina mm. suojattu voimansiirto, muita 1:18 autoja isompi.

(Klikkaa linkkejä!)
- Perusauto: LRP Shark Race Monster FT
- Nopeudensäädin: Castle Sidewinder, 1/10
- Moottori: DualSky XM2834CH-7, ulkopyörijä
- Välitykset: 17/45T
- Akku: A123 2400mah 2s1p, LIFE, 7.2V
- Servo: Joku  ??? , normi kokoinen
- Radiot: Multiplex Profi Car 403
- Renkaat: 1/10 sorvaamattomat foumit


Auton ja akut ostin uutena, kaikki muu käytetynä.
Runkoa piti hieman omiin tarkoituksiin laikata avoimemmaksi, väännellen/ajaen en ole huomannut siitä johtuvia ongelmia.
Samoin moottoripukkia tarvi hieman avartaa isommille ruuveille, moottorin akselia piti muutama milli lyhentää, myös pinjoni on 3.2mm akselille.















/ Jere Siirilä

VMV

Itselläni työn alla harjaton Shark pienellä budjetilla-projekti. Ostin käytetyn, rullaavan ja hieman aluosilla päivitetyn Hain käytettynä, samoin käytetty 25A ohjelmoitava harjaton nopari on tulossa. Servoksi laitan jonkun perus-bulkkivehkeen. Moottori olisi vielä hakusessa.

Onko kellään kokemusta Trinityn Ministä? Hinnan puolesta houkuttelisi. Toinen vaihtoehto olisi pitkä DY:n harjaton Medasecistä. Niistä olikin jo juttua, ja vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Hinta olisi molemmille suurin piirtein sama, posteineen.

Muitakin alle 50€:n harjattomia koneita saa ehdottaa.

edit.
Niin ja käyttöhän tulee olemaan nimenomaan tätä "pihapommittelua ja jalkakäytävällä mummojen pelottelua", ei kilpailemista radalla. Siihen on eri vehkeet.

Nicke

Lainaus käyttäjältä: VMV - 09.11.08 - klo: 13.13
Itselläni työn alla harjaton Shark pienellä budjetilla-projekti. Ostin käytetyn, rullaavan ja hieman aluosilla päivitetyn Hain käytettynä, samoin käytetty 25A ohjelmoitava harjaton nopari on tulossa. Servoksi laitan jonkun perus-bulkkivehkeen. Moottori olisi vielä hakusessa.

Onko kellään kokemusta Trinityn Ministä? Hinnan puolesta houkuttelisi. Toinen vaihtoehto olisi pitkä DY:n harjaton Medasecistä. Niistä olikin jo juttua, ja vähän ristiriitaisia mielipiteitä. Hinta olisi molemmille suurin piirtein sama, posteineen.

Muitakin alle 50€:n harjattomia koneita saa ehdottaa.

edit.
Niin ja käyttöhän tulee olemaan nimenomaan tätä "pihapommittelua ja jalkakäytävällä mummojen pelottelua", ei kilpailemista radalla. Siihen on eri vehkeet.

Tämä tai tämä jos pitää päästä halvalla, 25A nopari kestää ainakin varmasti tota lyhyempää. Itelläni on toi lyhyempi versio, tilasin heräteostoksena kun oli niin halpa, mutta jäi sitten pysyvästi kiinni autoon :smiley:

VMV

Lainaus käyttäjältä: nicke89 - 09.11.08 - klo: 13.27
Tämä tai tämä jos pitää päästä halvalla, 25A nopari kestää ainakin varmasti tota lyhyempää. Itelläni on toi lyhyempi versio, tilasin heräteostoksena kun oli niin halpa, mutta jäi sitten pysyvästi kiinni autoon :smiley:

Ok, kiitos vinkistä. Kokeillaan...