Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan

Aloittaja Vanilla, 21.01.06 - klo: 00.48

Duster1

Onko tuo graphite pohja kestävämpi kuin vakio?
Axial SCX 10 TR

jonde_sorone

Varmaan, miksi sitä muuten myytäisiin "optio" osana?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

meitsi

#1652
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 15.10.09 - klo: 10.55
Varmaan, miksi sitä muuten myytäisiin "optio" osana?
Se voi olla myös vain jäykempi ja kevyempi kuin vakio, joten oletuksesi ei toimi ilman käytännön kokemusta.

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 15.10.09 - klo: 10.37
Onko tuo graphite pohja kestävämpi kuin vakio?

Omakohtainen kokemus on tämä.
Ruuvien reijät menee helpommin väljiksi.
On jäykempi, ei auto mihinkään ajoominaisuuteen.
Kevyempi, sanoisin että ero on 10gr luokkaa
Menee yhtä helposti rikki kuin vakio.
Pro luokan runko, mitä se sitten tarkoittaa niin en tiedä.
Ostaisin mielummin sillä hinnalla niin jotain muuta varaosia sharkkiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

___aloitteleva___

Oon tommosta sharkkia aatellut. Eli mitä vara osia autoon kannattaa hankkia heti kättelyssä mukaan. Lueskellessa tätä aihetta jäi mieleen, että vetarit menevät helposti poikki. Onko pohjalevy mimmosta sorttia? Meneekö helposti poikki?

Duster1

FT mallin vetarit kestää.

Etutukivarsia on enimmäkseen mennyt.

Pohja on kestävä. Siitä ei tarvitse huolehtia.

Näkisit vaan miten myö sisäradalla räimitään betonille hyppiä ja pitkin carting radan laitoja mennään :lol:

Axial SCX 10 TR

___aloitteleva___

Kestääkö ihan normi sharkin vetarit pientä hyppimistä ja piha rälläystä?
Eli nuoko kannattaa ostaa auton mukana (normi sharkkiin)?: http://www.hobbylinna.com/front-lower-p-5143.html

peitsamo

Kyllä normi vetaritkin kestää jos on vakio kone eikä alustan pito ole kova. Tosin ulkona kylmällä ilmalla voi olla muoviosien kanssa vähän niin ja näin. Varaosia on aina hyvä olla pakissa, ettei ajot jää kesken sen takia. Tukivarret on varmaan se "helpoiten" rikki menevä osa.
Flying Calacucco

___aloitteleva___

Kiitos tiedosta. Eli kunhan ei hypi talvella ja suojaa sähköt niin pitäisi kestää. Kannattaisiko ostaa samalla myös takatukivarret? Meneekö Myös ylä tukivarret palasiksi "helposti"?

Duster1

Eteen alas ja ylös.
Ja kääntöpalat myös.

Taakse ei välttämättä. Ei mulla ainakaan ole yhtään mennyt, vaikka harjattomilla ajankin eli menee kovaakin.
Axial SCX 10 TR


meitsi

Tuossa on nyt truggyn ylätukivarsi, buggyn alatukivarsi ja buggyn ohjauspala ymmärtääkseni eli kumpaan autoon varaosat olivatkaan nyt tulossa? :roll:

___aloitteleva___

Buggya olen ajatellut... Nyt kattelin enkä löytänyt tohon buggyyn noita.

meitsi

#1663
Lainaus käyttäjältä: ___aloitteleva___ - 18.10.09 - klo: 15.01
Buggya olen ajatellut... Nyt kattelin enkä löytänyt tohon buggyyn noita.
Sitten et tarvitse tuota ylätukivarsiosaa minkä listasit, se tulee vain truggyyn. Buggyssä on hieman erilaiset osat siinä tilalla.

___aloitteleva___

#1664
Kiitos tiedosta. Tekeekö tolla motilla mitään: http://www.hobbylinna.com/shark-tuning-motor-with-connectors-p-5238.html

meitsi

__aloitteleva__, laitoin sulle yksityisviestiä, ois tossa tarpeettomana ft buggy varaosineen.

ibubu

Lainaus käyttäjältä: ___aloitteleva___ - 18.10.09 - klo: 12.58
Kiitos tiedosta. Eli kunhan ei hypi talvella ja suojaa sähköt niin pitäisi kestää. Kannattaisiko ostaa samalla myös takatukivarret? Meneekö Myös ylä tukivarret palasiksi "helposti"?


jos talvella meinaat ajaa ulkona , niin kannattaa kattoa jotain isonpaa autoa , sharkki mielestäni enenpi sisä/rata auto, mutta jos haluaa vain kurvailla niin anna palaa vaan :smiley:

ibubu

Lainaus käyttäjältä: ___aloitteleva___ - 18.10.09 - klo: 15.10
Kiitos tiedosta. Tekeekö tolla motilla mitään: http://www.hobbylinna.com/shark-tuning-motor-with-connectors-p-5238.html
ei tee jos tollasen haluut mulla noita vissiin 4 kpl, harjaton mootori ja nopari maaksaa halvinmillaan noin 60e ehdoton hankinta jos haluaa autosta jotain irti.

TheArska

Mutta ei mikään rtr sharkki kestä kovin paljon orkkista tehokkaampaa harjatonta tekniikkaa. Jos harjattoman laittaa niin suosittelen suosiolla ostamaan fte version sharkista, rtr:ää joutuu päivittämään kuitenkin ja ne päivitysosat maksaa niin paljon että kun olet muutaman paikan päivittänyt parempiin niin se on tullut maksamaan fte version verran mutta silti fte versiossa on vielä paljon enemmän parempaa palikkaa.

Jos on ekaa/ainoata autoa ostamassa ja tarkoitus ajaa talvella pihalla niin isompi kokoluokka ei ole välttämättä huono idea...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: ibubu - 18.10.09 - klo: 18.47
Lainaus käyttäjältä: ___aloitteleva___ - 18.10.09 - klo: 15.10
Kiitos tiedosta. Tekeekö tolla motilla mitään: http://www.hobbylinna.com/shark-tuning-motor-with-connectors-p-5238.html
ei tee jos tollasen haluut mulla noita vissiin 4 kpl, harjaton mootori ja nopari maaksaa halvinmillaan noin 60e ehdoton hankinta jos haluaa autosta jotain irti.

Laitappa edes linkki sinne... Noh, voinhan minä kertoa että ainakin medasec.com myy niitä DY koneita DYS säätimellä, ihan ok säätimiä, nuo joissa ei ole jäähdytintä kuumenevat todella nopeasti, suosittelen sitä sinistä säädintä... Mutta jos jonkun säätimen tahdot joka toimii kunnolla niin Mamba Micro Pro combo...
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.10.09 - klo: 11.13
DY koneita DYS säätimellä, ihan ok säätimiä, nuo joissa ei ole jäähdytintä kuumenevat todella nopeasti, suosittelen sitä sinistä säädintä... Mutta jos jonkun säätimen tahdot joka toimii kunnolla niin Mamba Micro Pro combo...

Älä haaskaa rahojasi noihin DY:n säätimiin, halvalla ei hyvää saa.
Flying Calacucco

SLap

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 19.10.09 - klo: 11.31
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 19.10.09 - klo: 11.13
DY koneita DYS säätimellä, ihan ok säätimiä, nuo joissa ei ole jäähdytintä kuumenevat todella nopeasti, suosittelen sitä sinistä säädintä... Mutta jos jonkun säätimen tahdot joka toimii kunnolla niin Mamba Micro Pro combo...

Älä haaskaa rahojasi noihin DY:n säätimiin, halvalla ei hyvää saa.

Säätimistä itsellä paha maku suussa, moottorit taas hyviä. -Sami
Jeps

peitsamo

Toiset on hyviä, toiset ei. Mulla on omakohtainen kokemus kahdesta DY koneesta, joista lähti molemmista päädyt kierteineen irti, joten niihinkään en enää rahojani laita.
Flying Calacucco

meitsi

itsellä yksi dy levinny juuri kansistaan niin totaalisesti et mambaa tilalle ja toistaiseksi toiminut kuin junan vessa :laugh:

___aloitteleva___

Itsella oli aikaisemmin mini inferno ja dy moottori. Ja oli vielä se s malli joka on tehottomampi ja kuumenee aivan älyttömästi, mutta kyllä se ehjänä pysy.

jsalmela

#1675
Tuosta DY:n säätimestä.
Älkää nyt suotta hyvää säädintä mollatko. Aivan mainio kampe se on hintaansa nähden. Muistaakseni Peitsamolta ostin kympilla semmosen käytettynä. Mutta ei sillä rc-autossa tee yhtään mitään. :tongue:
Kesällä kokeilin ko. säädintä rc-veneessä hieman ylimitoitetun moottorin kanssa. Mukana oli myös dataloggeri, joka kellotti kyseiselle setupille yli 60 ampeerin piikkivirtoja. Ei mikään ihme että siinä aiemmin kiinni ollut castlen säädin (mambamicropro) käristyi :evil:
Normaalikäytössä säädin on minulla alla olevan videopätkän mukaisessa toiminnassa, jossa jatkuva virta on noin 33 A mutta jäähdytys pelaa :grin:


edit: ainiin, kokeilinhan minä tuota säädintä sharkissakin noin 2 minuuttia. :grin: :grin:
Leluautoja vain.

SLap

Lainaus käyttäjältä: jsalmela - 19.10.09 - klo: 16.25
Tuosta DY:n säätimestä.
Älkää nyt suotta hyvää säädintä mollatko. Aivan mainio kampe se on hintaansa nähden. Muistaakseni Peitsamolta ostin kympilla semmosen käytettynä. Mutta ei sillä rc-autossa tee yhtään mitään. :tongue:
Kesällä kokeilin ko. säädintä rc-veneessä hieman ylimitoitetun moottorin kanssa. Mukana oli myös dataloggeri, joka kellotti kyseiselle setupille yli 60 ampeerin piikkivirtoja. Ei mikään ihme että siinä aiemmin kiinni ollut castlen säädin (mambamicropro) käristyi :evil:
Normaalikäytössä säädin on minulla alla olevan videopätkän mukaisessa toiminnassa, jossa jatkuva virta on noin 33 A mutta jäähdytys pelaa :grin:


edit: ainiin, kokeilinhan minä tuota säädintä sharkissakin noin 2 minuuttia. :grin: :grin:

Äänestä tuli mieleen se kun ajelin tässä viikko taakseppäin listaan jyrsimellä uria  :cheesy: -Sami
Jeps

svart

Tuli tossa tehtyä uudet iskari tornit kun takaa meni hiilari poikki, saman tien eteenkin uusi ja iskareiden yläpäälle hiukan enempi säätö mahdollisuuksia saman tien.



B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

jonde_sorone

Lainaus käyttäjältä: svart - 27.10.09 - klo: 21.36
Tuli tossa tehtyä uudet iskari tornit kun takaa meni hiilari poikki, saman tien eteenkin uusi ja iskareiden yläpäälle hiukan enempi säätö mahdollisuuksia saman tien.





Mistä olet nuo hiilari tukivarret hankkinut?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

nitrott

Niissä taitaa vain olla hiilari lookki :wink:
LRP Shark 18 + quark ProCar 33, Multiplex permax 400/4D