Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Voiko sähkö autolla ajaa talvella ulkona?

Aloittaja jippii, 18.12.02 - klo: 18.16

hamietti

samoin se auto voi mennä rikki kesällä kuin talvella. kesällä voi kaikkea kivaa sittiä ja vettä mennä joka paikkaan ja tehä kivoja kepposia.  talvella lumi ja sohjo tekee tepposensa. jos pelkää rikkoja eikun jättää tän harrastuksen väliin. tai siirtyy sisätiloihin. :p
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

SLap

Lainaus käyttäjältä: hamietti - 09.11.09 - klo: 14.31
samoin se auto voi mennä rikki kesällä kuin talvella. kesällä voi kaikkea kivaa sittiä ja vettä mennä joka paikkaan ja tehä kivoja kepposia.  talvella lumi ja sohjo tekee tepposensa. jos pelkää rikkoja eikun jättää tän harrastuksen väliin. tai siirtyy sisätiloihin. :p

Minä ainakin tein näin, en ota riskiä että kalliit laitteet särkyy urheilulla. -Sami
Jeps

Rusakka

#92
Lainaus käyttäjältä: InfernoSami - 09.11.09 - klo: 14.25
Ajaako se saman asian kun elektroniikkalakka ? -Sami

Kyllä se ainakin minnutietääkseni ajaa, sillä ihan vesitiivistä lakkaahan se on kynsilakka, kuin elektroniikkalakka.

E: En viitsi uutta viestiä kirjoittaa, niin jos siellä servossani oli kosteutta, niin onkohan tuo O-rengas sitten ihan oikeassa paikassa? Ks. kuva ------> http://img17.imageshack.us/i/servo002.jpg/
Traxxas Slash
Losi CC

OV

Ite oon alusta asti vetänyt sillä linjalla, että hupia näistä pitää repiä. Ihan sama vaikka paikat paukkuis rahalla siitä kuitenkin selviää. Toki riippuu vähän ajaako viikkorahoilla vai palkkatuloilla. Vanhempana sitä aikaa kun ei oikein riitä samassa määrin kuin nuorempana niin pitää se hupi sitten jostain saada XD.

Eli ajetaan se tuore mamba max combo veden alle ja toivotaan, että lakkaus kestää. Tai haetaan huippuja 6900kv:llä ja 3s:llä... spurrit korkkaa ja vetarit paukkuu. Tai katotaan kestääkö se kun tipahtaa 10m hiekkadyyniltä.

Toki ei sitä ihan tahallaan viitsi p*skaksi autoa pistää, mutta sanotaan näin että haetaan äärirajoja mitä kestää.

Rusakka

Lainaus käyttäjältä: OV - 09.11.09 - klo: 15.49
hupia näistä pitää repiä

Eli ajetaan se tuore mamba max combo veden alle ja toivotaan, että lakkaus kestää. Tai haetaan huippuja 6900kv:llä ja 3s:llä... spurrit korkkaa ja vetarit paukkuu. Tai katotaan kestääkö se kun tipahtaa 10m hiekkadyyniltä.

Toki ei sitä ihan tahallaan viitsi p*skaksi autoa pistää

Tähän on kyllä jokseenkin pakko yhtyä. Tuli huomattua äsken, ajoin nastarenkailla savikentällä, jossa lunta jotain 3cm. Rengas pitää, ei lähde sivuluisuun. En sivaikutelma on, Jes!!! Ne toimii. Mutta, onko se kivaa? Ei. Tuossa tuli laitettua eturenkaat taakse(vakio kumeilla) ja voi että, kun oli hauskaa! Kunnon sladia, ja paskista! Mutta se mun auton hyytyminen ei johdu servosta, ainakin näin ite uskon. Kun ottaa pelkät akunpiuat irti noparista----->ohjain päällä ja piuhat takas, on yhä hyytynyt. Akunpuihat pois noparista------>ohjain pois päältä, ja takas päälle, niin toimii. Eli jokun yhteys häiriö?
Traxxas Slash
Losi CC

nnikkem

Joo, itse lähen semmoisesta lähtökohdasta, ettei osia menisi rikki. Sillä minähän niitä en maksa  :laugh:
Mutta olisi joskus uhastakin mukava raiskata auto, oikein olan takaa. Vaikka niin en tekisikään, osia varmasti paukkuisi.  :mrgreen:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Häkä

Talviajo on ihan Amerikkaa.Vehkeet joko kestää tai hajoaa> tulee kuitenkin paljon halvemmaksi kuin "isolla" autolla ajo. Perjantain lumiajelun jäljiltä oli muuten kaikki kunnossa.

Big Joe

Oliko tämä joku sellainen "etsi kuvasta auto" tyyppinen tehtävä?  :grin: :laugh:

eesava

Offtopic alkaa: Sehän on luultavasti tuossa keskellä, kun renkaanjäljet loppuu siihen.  :lol: Offtopic päättyy.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Rusakka

Lainaus käyttäjältä: Big Joe - 10.11.09 - klo: 19.57
Oliko tämä joku sellainen "etsi kuvasta auto" tyyppinen tehtävä?  :grin: :laugh:

Varmaankin joo :roll: Ei kulje slash 5cm märässä lumessa mihinkään, eikä varmaan ole mikkän ihme. Tosin laatoilla, joissa 2 cm lunta lähtee mukavasti sladiin. Meneeköhän Stampede paremmin lumessa, kuin slash? Tässä toinen ''jännä'' kuva: http://img10.imageshack.us/i/slashob.jpg/
Miks se ei liiku mihinkään? :mrgreen: Joo surkee kuva, mutta 2 mpix kameralla pimeessä ei ole oikein hyvä.
Traxxas Slash
Losi CC

JL-

Lavat kiinni niin menee hienosti etiäppäin.

TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Rusakka

Lainaus käyttäjältä: JL- - 10.11.09 - klo: 21.04
Lavat kiinni niin menee hienosti etiäppäin.



Niin täytys hankkia. Sulla näkyy olevan tuossa stampedessa kiinni lavat. Mitkä kumit on, ja mikä vanne? Näyttävät Prolinen lapakumeilta, Sand Pawit, kenties?
Traxxas Slash
Losi CC

JL-

#102
Jep, ProLine SandPawit ne on. Vanteina vanhemman speden alkuperäset 2,2" vanteet. Hintaa Liquidrc.com oli vanteille joku 3€ ja renkaille 12€.


E: vanteet siis löytyy muistaakseni osanumerolla tra3674 taakse, ja tra3675 eteen.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

OV

Slashin pahin vihollinen talvella = kylmä. Tänään juuri kun tuli postissa uudet diffi outputit ja pääsi taas viikon pausisn jälkeen ajamaan niin meni samantien pari c hubia takaa ja sehän oli sitten taas siinä :/. Nytkin oli vaan jotain -1 eikä edes mitään runnomista. Aika normaalia ajoa. Tiedä sitten kestäiskö alumiiniset paremmin...

Pimeä video sessiosta: http://www.youtube.com/watch?v=UH1fzz5VuYU

nuudelix

Tämmösessä kunnossa pure oli talviajon jälkeen. Hyvä toi pölysuoja rungon päällä. Lisäks viel vesitiivis servo (ainakin toivottavasti  :mrgreen:) ja minigrip-pussi vastarin päällä. ei mee lumi säätimelle asti.

yritäjä

http://www.hammondtoy.com/shop/agora.cgi?page=windspout.html voikos tollasella autolla ajaa talvella ulkona (meinaan et mites tollasen vois suojata) :huh:

sakke_

Lainaus käyttäjältä: yritäjä - 11.11.09 - klo: 12.52
http://www.hammondtoy.com/shop/agora.cgi?page=windspout.html voikos tollasella autolla ajaa talvella ulkona (meinaan et mites tollasen vois suojata) :huh:
Aika mahoton tollasta on niin hyvin suojata että se oikeesti toimis, lähinnä sen takia että auton sisuta näyttää aika ahtaalta joka aiheuttaa sen että sinne on vaikee mitään oikeen kunnolla viritellä. Mielummin kattelis vaikka sellasia autoja jotka on valmistajan toimesta rakennettu suojatuiksi. Traxxasilla on osassa autoissa jo valmiiksi sähköille koteloita vähän kun lisää rakentelee suojausta tiivistys aineilla niin vehkeistä saa kohtuu varmoja. http://www.traxxas.com/products/trx_electric.htm
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Funk

Tosi helppo ton sähköt on suojata niin, että oikeasti toimii. Samat ohjeet kuin muihinkin, eli nopari auki ja suihkii suojalakkaa, niin sen voi vaikka upottaa veteen. Sama homma vastaanottimelle. Servon saumat voi tiivistää haluamallaan aineella (esim silikoni, kynsilakka) ja laittaa varteen o-renkaan.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

jonde_sorone

Itse laitan (veneissä) ilmapallon sisään vastarin ja nippusiteellä pään kiinni, servot tiivistän joko silikonilla, vaseliinilla, kynsilakalla tai jeesusteipillä, varteen tottakai 4mm sisähalkasijaltaan oleva o-rengas servokuoren ja servovarren väliin.
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

miikkah

Nyt on aloitettu tämän vuoden talviajelut. Academyyn taakse lumiketjut ja moottorin suojaamiseen kuumaliimaa. Muuta en sitten tehnytkään sähköjen suojaamisen eteen. Vielä pitäisi tehdä eteen nastarenkaat, sillä on melkolailla aliohjautuva nykyisillä renkailla.
Schumacher Cougar SV & SVR

yritäjä

Lainaus käyttäjältä: Funk - 11.11.09 - klo: 13.55
Tosi helppo ton sähköt on suojata niin, että oikeasti toimii. Samat ohjeet kuin muihinkin, eli nopari auki ja suihkii suojalakkaa, niin sen voi vaikka upottaa veteen. Sama homma vastaanottimelle. Servon saumat voi tiivistää haluamallaan aineella (esim silikoni, kynsilakka) ja laittaa varteen o-renkaan.

joo mutta mistä saa tota suojalakkaa?(tämä on tyhmä kysymys mutta mikä on noppari?)olen alotelija niin en oikein tiedä ostin auton vähä aikaa sitten.

jiksu

Lainaus käyttäjältä: yritäjä - 11.11.09 - klo: 18.38
Lainaus käyttäjältä: Funk - 11.11.09 - klo: 13.55
Tosi helppo ton sähköt on suojata niin, että oikeasti toimii. Samat ohjeet kuin muihinkin, eli nopari auki ja suihkii suojalakkaa, niin sen voi vaikka upottaa veteen. Sama homma vastaanottimelle. Servon saumat voi tiivistää haluamallaan aineella (esim silikoni, kynsilakka) ja laittaa varteen o-renkaan.

joo mutta mistä saa tota suojalakkaa?(tämä on tyhmä kysymys mutta mikä on noppari?)olen alotelija niin en oikein tiedä ostin auton vähä aikaa sitten.

Esim tuolla: http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=E0027E400&infosivukoodi=PRF202

Nopari = nopeudensäädin eli se säätää virran motille jne... Se on autossa se mötikkä mihin moottori on kytketty :wink:
-tauolla-

yritäjä

aajoo nyt mä ymmärsin joo kylmä nopeuden säätimen tiedänn mut en älynnyt et se oli noppari sori :laugh:

SLap

Lainaus käyttäjältä: InfernoSami - 09.11.09 - klo: 14.31
Lainaus käyttäjältä: hamietti - 09.11.09 - klo: 14.31
samoin se auto voi mennä rikki kesällä kuin talvella. kesällä voi kaikkea kivaa sittiä ja vettä mennä joka paikkaan ja tehä kivoja kepposia.  talvella lumi ja sohjo tekee tepposensa. jos pelkää rikkoja eikun jättää tän harrastuksen väliin. tai siirtyy sisätiloihin. :p

Minä ainakin tein näin, en ota riskiä että kalliit laitteet särkyy urheilulla. -Sami

Nämä viestit jää unholaan, tein piikkirenkaat, ja testaamaan olen lähdössä, siitä ei vielä sen enempää  :lipsrsealed:. -Sami
Jeps

yritäjä

saisko kuvii renkaista ja autossta kiinostaa nähdä renkaat.

timomk

pitää pistää säköt muovipussiin kun pari päivää sit ajoin driftingiä miniinfernolla hangessa niin servo meni (tiedätte kyllä miksi) niin ei kun servoja tilaileen varalle sharkkiin ja mini infernoon.
Ny muuten hajos joku :D

SLap

Kannattaa tiivistää se servo ja se o-rengas, niinkuin tiedät. Tässäpä tilannekatsaus Academy gv2 pro:sta yhden akullisen jälkeen tiellä ja noin 5cm hangessa. Piikit ovat siis 13mm peltiruuveja joissa iso litteä kanta, ja siellä renkaan sisällä teippi, piikit pysyi hyvin, ja hienosti kipinät lens ku asvaltille osu  :shocked:. Ja autossa on ehkä 3ml vettä yhteensä (millilitraa)  :cheesy:. Motti on tiivistetty teipillä, ja korin aukot. -Sami


Jeps

yritäjä

no nyt on kyl hieno kulkee varmaan hyvin lumella :cheesy:

SLap

Kuten miikkah ylempänä sanoi, aliohjautuu niin, että jos haluat kääntyä, niin pitää löysätä kaasu kokonaan. Muuten keulii ja kulkee. -Sami
Jeps

Funk

Asialliset ja kevyemmät piikit saa pop-niiteistä. Niitataan renkaan päältä sisäänpäin, renkaan sisälle laitetaan prikka, ettei niitti tule läpi. Niittiä ei puristeta "loppuun" asti, jolloin se varsi jää katkeamatta. Sitten sivareilla nips-poikki halutusta kohdasta, tuloksena siisti ja halutun mittainen piikki.

http://rc10.fi/index.php?topic=30064.msg307676#msg307676
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE