Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Voiko sähkö autolla ajaa talvella ulkona?

Aloittaja jippii, 18.12.02 - klo: 18.16

jiksu

Lainaus käyttäjältä: TheKyosho - 07.12.09 - klo: 17.15
Ootteko irrottanut kumin ja ruuvannut siihen ruuvit ja ruuvin kannan alle tippa liimaa?

Voithan toki vanteenkin läpi ne ruuvit pistää :mrgreen:

Juu eli kumi irti ja tippa liimaa aina ruuvin/niitin mukaan
-tauolla-

eesava

#181

Hyvin toimii vieläkin!  :grin: Eristyksiä ei ole muualla, kuin akkujen päissä sinitarraa ja liittimissä jesaria.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

hpi racing

#182
Joo en huomannu sitä tekstii.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

JL-

Älä lainaa kuvaa, ja lue teksti.

LainaaEristyksiä ei ole muualla, kuin akkujen päissä sinitarraa ja liittimissä jesaria.
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

eesava

Kyllä. Ainakin suurimmat vesi&lumimassat piti ulkopuolella.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

SLap

Poista lainauksesta kuva pliis. Ja ei millään pahalla, oletko sokea / lukutaidoton, lukee että liittimet suojattu jesarilla ja kuvassa näkyy deanssit suojattuna jesarilla  :cheesy:. -Sami
Jeps

JL-

TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

Rusakka

Onkemia! Mitenkä teillä, jotka olette servon varteen laittaneet sen o-renkaan, niin kuinka usein vaihdatte sen? Kun minun täytyy vaihtaa n.15 akullisen jälkeen, kun muten se kuluu puhki? Ja tuo kynsilakka ei oikein pysy liikkivan servoon johdovievän kumijutu päällä, siihen olisiko jollakin joitai vinkkejä, miten saisi pysymään?
Traxxas Slash
Losi CC

-@rnold-

Kokeiles laittaa sinitarraa tai silikonia. :smiley:

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: Rusakka - 11.12.09 - klo: 10.49
Onkemia! Mitenkä teillä, jotka olette servon varteen laittaneet sen o-renkaan, niin kuinka usein vaihdatte sen? Kun minun täytyy vaihtaa n.15 akullisen jälkeen, kun muten se kuluu puhki? Ja tuo kynsilakka ei oikein pysy liikkivan servoon johdovievän kumijutu päällä, siihen olisiko jollakin joitai vinkkejä, miten saisi pysymään?

rasvaa se tiiviste vaseliinillä
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

4wdkanootti

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Tepaja

Mitäs mieltä on arvon raati, lämpiääkö Mamba Max tuossa kotelossa? Ei ole täysin tiivis, alapuolelta kyllä haukkaa ilmaa sisään. Yöllä satanut sen verran lunta että pakko joku suoja viritellä, että pääsee ensimmäiset testit vetämään pihalla :)
http://i302.photobucket.com/albums/nn102/Tepanaattori/Foorumi/DSC06616.jpg
http://i302.photobucket.com/albums/nn102/Tepanaattori/Foorumi/DSC06615.jpg

SLap

Joku tuuletin sinne sisään + neulalla pieniä reikiä suojaan, tuuletin siis ilmaa puhaltamaan ulos. -Sami
Jeps

4wdkanootti

Ilman puhallinta kuumenee varmaan lopulta liipasurajalle.
Isompi tila kuumalle ilmalle, tai vain kaffinsuodin rioskeiden puolelle ottamaan ne kosteudet.
Joka tapauksessa en päästäisi jäähtymään ja jatkaisi, vaan ajaisin  vain akullisen. Muuten kosteus ehtii kondensoitua just piirikortille.
(Rasvattuna on ajettu ihan vaan orkkiskuorillakin se akullinen. Hylki kosteutta.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Tepaja

Nyt tuli tehtyä uudenlainen kotelo, jossa hyllyllä pyörinyt ylimääräinen 25mm mitätön tuuletin. http://i302.photobucket.com/albums/nn102/Tepanaattori/Foorumi/DSC06617.jpg Voi olla etten raaski ajella lumella, kun on uusi tuo MM ja ei ole toista varalle. Mutta on ainakin varalle tehtynä kotelo, jos sitä sittenkin lumelle lähtee :)

JL-

Lakkaa nopariin ja sitte vaa lumihankeen!
TRX Stampede VXL - Zippy & Turnigy 2S/3S Lipos - Acoms Technisport 2,4GHz - Max-EV Racing

SH.

#196
Itsellä kun ajelee lumessa Crt.5:lla niin renkaat heittää keulaan ja taakse lumet eli sinulla tuo vastarikotelo saattaa estää lumen pääsemisen noparille,toisin on taas tuo takapää eli kannattaa suojata noitten piuhojen läpivienti jollain.

E:tuossa kehono kuva ajojen jälkeen.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

eesava

No mulla kyllä lumijäähdytys pelaa todella hyvin! :grin: ESCi melkee pakkasen puolella. (kuva ylempänä)
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Jabe

Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

ToBy1

#199
Tai onko biltsikan suojalakasta kokemuksia? Että suojaako yhtä hyvin kuin muuta "laadukkaammat" lakat?

Edit. Laitetaan sitten pelkkä kuva kun tää ei nyt oikein toiminu

kynamies

Onko ToBy1:lla mennyt linkit sekaisin, tuon tiivisteliiman Jabe linkitti jo...

4wdkanootti

Dippivideossa näytti siltä, että olisi jäänyt kondensaattorien puolen raot kokonaan suojaamatta.
Jos näin, nopari ei kauhean_kauaa/montaa_kertaa tota määrää kosteutta kestä.
Heti, kun siilin ja piirikortin väliin pienimmästäkin reijästä pääse edes kosteutta, raju hapettuminen alkaa siellä. Tämä siksi, kun haihtumistietkin tukittiin lähes täysin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Slugi

http://www.veneilijanverkkokauppa.com/nestemmainen-sahkoteippi-liquid-electrical-tape-p-84.html
Tollasta tuli tilattua MMM:n suojaukseen, pohjalle aattelin laittaa ensin prf elektroniikka suojalakkaa ja päälle kerros tuota "teippiä" vielä...
Taitaa olla samaa kuin tuo plastic dip ainakin varsin saman näköisessä purkissakin, noh ajaa varmaan asiansa samalla tavalla joka tapauksessa
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

jeslepp

Vieläkin toimii, enkä laittanut minkäänlaista lakkaa tai muuta.  :grin:
TT-01, Xray t2 009. Pari lennokkia

cjakyto

| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

sil

Lainaus käyttäjältä: Slugi - 15.12.09 - klo: 23.34
http://www.veneilijanverkkokauppa.com/nestemmainen-sahkoteippi-liquid-electrical-tape-p-84.html
Tollasta tuli tilattua MMM:n suojaukseen, pohjalle aattelin laittaa ensin prf elektroniikka suojalakkaa ja päälle kerros tuota "teippiä" vielä...

Laita ihmeessä kuvia projektista kun etenee, kuulostaa lupaavalta tuo "teippi".
E-Revo - Savage Flux HP

Jabe

Niin ei ole vielä yhtään noparia hajonnut kosteuden takia, vastari kylläkin ja vastarista tuntuu ne häiriöt tulevan kun kostuu.
Lakkaa meinaan laittaa pohjaan jos jotain, sen läpi näkyy vielä jos joku komponentti hajoaa.
Vastarin liittimien suojaksi pitäisi jotain keksiä, sinitarra kun ei toimi kun joutuu veden kanssa kosketuksiin.
Jos vaikka asentais vastarin väärinpäin autoon, eli liittimet alaspäin, niin ei mene vesi niin helpolla sisään tai ainakaan jää sisään.
Noparin kuoreenkin voisi vesireijät porata kulmiin, niin tulee se vesi ulos eikä jää piirilevyn alle. Tosin saattaa takuun kanssa olla ongelmia jos hajoaa muista syistä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

juhaj

mulla on ainaki märjillä kelillä vastari pussis ja suu aukos nippuside. Ja joskus vielä oon pelannu varman päälle ja laittanu viel sinitarraa siihe johtojen ja pussin suu aukon väliin.
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

anpulli

Tiedä sitte oisko kuulunu tuohon "Mitä teit tänään rc-autoosi" -ketjuun, mutta talviautoiluunkin tämä liittyy. Shark S18 Monsterin nopari, vastari ja servo on jo eristetty ja lisäksi askartelin vielä tuommoisesta Bilteman "kumikankaasta" (tuotenro 60240) sisälokasuojat tai jotain sen tapaista. Kumi on melko vetelää, mut tollai taivutettuna pysyy suht hyvin ryhdissä ja painuu tiiviisti auton koria/lokasuojan kaaria vasten. Kori tosin on vakiomonsterista poiketen pudotettu kutakuinkin niin alas kuin sen saa..

Katsotaanpa suostuuko kuvat ilmaantumaan mukaan.







On siinä ledivalot juu, tietää hämärässä ajellessa paremmin miten päin auto on puskassa.  :grin: Ja jos tarkkaan katsoo, ni erottuupa siitä nuo nylon-perukkeesta väsätyt sokanhäviämisenestimetkin(tm).




Jotta simmosta. Ei pitäis kauheesti enää pukata lunta autoon sisälle. Lämpimämmällä kelillä en sitte tiedä kuumeneeko moottori tai nopari liikaa, ku nuo kumit aivan varmasti vaikuttaa ilman virtaukseen.
LRP Shark S18 Monster brushless
Traxxas Slash 4x4 RTR Axial SCX10 TR Honcho

Pete_69

aika tyylikkäät  :tongue: pistetään nyt omakin versio saman auton talvi suojasta näytille.
Eli toi "sisäkori" on väännetty jostain kaapin pohjalta löytyneestä muovi rasiasta, nätti se ei ole, mutta ajaa kyllä todella hyvin asiansa.
http://i707.photobucket.com/albums/ww72/Salba69/RC/IMG_6330.jpg
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.