Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Servot (osto, mikä, mistä,korjaus...)

Aloittaja Affu, 16.02.06 - klo: 16.12

Affu

Mulla on ainaki ittelläni servo ongelmia ja enkä usko että oon ainoo. Joten ajattelin tehdä tälläsen aiheen missä vois kertoa vaikka että miten korjataan servo.
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Tumphu

Paras korjaus on vikojen ennaltaehkäisy. Suurin ongelma varmaan kosteus. Ite suojannut servot lakkaamalla ne jollain spray-lakalla, ei ainakaan vielä oo menny kosteus sisään.
Toinen vika, ainakin Bluebirdin servoista tuttu, on sulakerattaan hajoaminen. Tähän ei liene ratkaisua kun servosaverin löysääminen
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Joonas.O

Miten saan PTA III vakio servon (Kyosho Perfex Model Nn.KS-3) sen vivun (valkoinen) ruuvin irti ,kun tuntuu olevan todella tiukalla? :cry:
|Sekanen Hamsteri Racing Manager|S-Grafix|

tumppi91

Eiköhän se ihan voimalla lähe :mrgreen:

Alffi

Mitä tarkottaa kun, tossa Futaban S3305 servon boxissa lukee Ni-Cd use only. Hajoaako se tolla Nikkelimetallihydridi akulla mikä mulla on käytössä vai mikä siinä on? Uskaltaako käyttää? Kiitos jo etukäteen.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

Heuli

Uskaltaa käyttää, ne varoitukset on jäänteitä viime vuosituhannelta. Jostain syystä Futaban uudemmissakin malleissa on sama varoitus ja silti toimii nimh-akuilla.

l150040

Ei se servo voi mitenkään tietää, että tuleeko sen tarvitsema virta pattereista, NiCd-kennoista, NiMh-kennoista jne. Ainoa edellytys on se, että virtaa riittää ja jännite on oikea.

Alffi

Joo kiitti. Eiku aattelin että, tuosta Ni-Mh saattaa tulla joku virtapiikki ja se rikkois servon, mutta ei ilmeiseti voi.
Cen GST 7.7, Protech srt-2, Belt cpx, Sky Artec Cessna 182

ladatusta

Jos joltain löytyy rikkinäisiä servoja tai servon johtoja, niin mä voin ottaa niitä ilmaiseksi.
Maksan postimerkin hinnan.