Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uutta kytkintä hankkimassa

Aloittaja tuplaesa, 09.03.06 - klo: 20.36

tuplaesa

Olisiko joku veteraaniharrastaja niin ystävällinen ja neuvoisi minua hieman kytkimen valinnassa?
Auto on Schumacher Havoc jossa se vakio pata, Thunder Tiger pro .28
Meni kytkin säpäleiksi kun oli kellon pultti irronnut, no osaapa käyttää lukitetta ensi kerralla.

Kantapään kauttahan tämä laji opitaan, eiks je? ;)

*HOKE*

Kunnosta vakio kytkin...

Tai jos haluat kenties parempaa kytkintä niin erittäin hyvä ja kestävä vaihtoehto on Fioroni Turbo Slide kytkin.

tuplaesa

Eipä tule kovin paljon ehdotuksia, no kai ne jr-hobbylla osaa myydä mulle huonoimman ja kalliimman.

rs tuning

Yks hyvä vaihtoehto vois olla alumiinipalat vakio vauhtipyörään.

Fioroni turbo slidessa tarvii myös vauhtipyörä vaihtaa ja
itte pohtinu että pitäskö törsätä se Fioroni, kun kerran varmaan
hommaan oman vauhtipyörän tohon uuteen koneeseen, niin
voin käyttää vakiota harjotuksissa... :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

Hommaa Turbo slide... Se toimii talossa ja puutarhassa...
Toimiva ja varsinkin kestävä kytkin.

En vaan keksi mitään syytä miksi sitä ei kannattaisi hankkia, vaikka kuinka miettisinkin.

Toki paras mahdollinen on RMV speed 3 mutta en tiedä kuinka tuo toimisi muun kuin krossarin kanssa johon se on suunniteltu.

rs tuning

Tuleeko siinä eri jäykkysiä jousia mukana?
Onko niitä paljo eri malleja vai onko "one size fits all"?
Onkohan LST ja krossarin kytkinkellojen sisämitoissa paljo eroo?
Jos sulla on irtonaisia kelloja niin mittaa ku kerkeet.
Näin jossain jenkki foorumilla ku joku oli "tiivistäny" kelloa
prässäämällä sinne ohuen "putken pätkän"...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

Turbo slidessä tulee mukana vaan yhet jouset... Ne on mielestäni sellaisenaan jo erittäin hyvät...

Kello on krossareissa hyvinkin samankokoinen, mutta en tiedä onko jotain eroa monsuissa... Mä mittaan kellon kunhan tästä selviän  :lol:

No mutta oli miten oli niin uskoisin kyseisen kytkimen toimivan sellaisenaan jo monsterissa... Kysy Iso-Hepasta, siellä varmasti tiedetään.

rs tuning

Jep. se ainakin näyttää huoltovapaammalta +Bling sininen vauhtip. 8)
Vakio kytkimen oon kerran vaihtanu ku yks pala oli murtunu (tutkin
laakereita kun huomasin) ja brutales sano että ku se laitto remmiahtimen
niin suli HETI kytkin eli aika rajoilla se vakiossakin sillon on ja seki
suositteli alupaloja Novarossiin (tosin sillon oli puhe Race versiosta,
mut tuli kuitenki hommattua Speed versio joka on "vähemmän portattu")!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

JTR

Tosi hienoja noi Orionin uudet kytkimet. Tsekatkaas www.teamorion.com

Noita on jo varastossaki Turun päässä hiukkasen. t Juha
Jep, Sabessa se hoituu tääki ASIA :)

rs tuning

If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

ToniL

T Toni L  www.sabe.fi/hobby
rc@sabe.fi   Puh02-2473222

tuplaesa

Kytkin otti hieman itseensä



Tuohon nyt pitäs saada joku hyvä tilalle, vakion toki sais mutta ajattelin llaittaa kerralla paremman.

rs tuning

Sullekaan ei käy nuo kolme palasen kytkimen alupalat ilman uutta
vauhtipyörää joten sunki kannattais harkita jotain tommosta
spesiaalia mitä yllä on mainittu.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

MarkusH

Jeps... Nää 2 palaiset ei ole mitään huippuja..
:wink:  :)

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "tuplaesa"Kytkin otti hieman itseensä



Tuohon nyt pitäs saada joku hyvä tilalle, vakion toki sais mutta ajattelin llaittaa kerralla paremman.
Kuis se nyt tolleen :)


Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Jeps... Nää 2 palaiset ei ole mitään huippuja..
:wink:  :)
Eipä ole valittamistan syksy ja koko talvi ajettu 2 palasella kytkimellä eikä ole kulunut oikeestaan yhtään   :wink:
RB,the power of champions.

tuplaesa

Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Sullekaan ei käy nuo kolme palasen kytkimen alupalat ilman uutta
vauhtipyörää joten sunki kannattais harkita jotain tommosta
spesiaalia mitä yllä on mainittu.

Tarkoititko tuota aiemmin mainitsemaasi V6 kytkintä, mistä moisia voi poistaa. Jr-hobby on lähin alan liike ja sieltä autokin hankittiin, pitänee soittaa tai marssia paikalle.

rs tuning

Sabella näkyis olevan (lue tarkemmin) noita V6 kytkimiä.
Itte päätin tilailla jossainvälis ton Fioroni turbo sliden, mut kyllä se
V6kin huippu varmasti on tykkään vaan jotenki ton Fioronin
yksinkertaisen tyylikkäästä ulkonäöstä :wink:

Nii ja kyllähän Hoke "jumalaa" pitää uskoo ku se sanoo et se on huippu :wink:  :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Mika R

jep, tuo Fioronin turbo slide on hyvä, mulla oli sellanen MP7.5:ssa ja toimi moiteettomasti; erittäin helppo myös asentaa

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"Sabella näkyis olevan (lue tarkemmin) noita V6 kytkimiä.
Itte päätin tilailla jossainvälis ton Fioroni turbo sliden, mut kyllä se
V6kin huippu varmasti on tykkään vaan jotenki ton Fioronin
yksinkertaisen tyylikkäästä ulkonäöstä :wink:

Nii ja kyllähän Hoke "jumalaa" pitää uskoo ku se sanoo et se on huippu :wink:  :lol:

Kävin hommaamassa tuon Orionin V6 kytkimen, minulla on myös Fioroni Turbo Slide joten tässä keväämmällä varmaan saan puhdasta vertailupohjaa. Fioroni toimii ainakin kun junan vessa, myös Hellfiren painoisessa värkissä (painaa noin kilon enemmän kuin krossi). Saa nähdä onko Orionista samaan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

rs tuning

Sehän on hyvä jos se Hellfiressäkin pelaa, niin varmaan pelaa
hyvin mun LST:ssäkin. Saako siihen eri jäykkyisiä jousia?
Mukana ei ainakaan taida tulla?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Timo

Fioronilla ei ole eri jäykkyisiä jousia. Jos haluaa säätää kytkimen kiinniottamista, niin jousia voi lyhentää. Aluksi voi lyhentää yhtä jousta, jos vielä kytkin tuntuu ottavan liian aikaisin kiinni, niin sitten voi lyhentää toista ja kolmatta jousta.


HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Jeppe, kerro sit oletko samaa mieltä kuin http://www.rc411.com/pages/scopes.php?scope=29&page=1

Joo kerrotaan, voi olla että menee vielä kuukausi pari ennen vakavampaa statementtiä :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |


Joel N

Kysynpä nyt täällä, niin ei tarvitse tehdä uutta aihetta.

Eli, hankin tuommoisen Fioronin Turbo Slide-kytkimen. onko sen asennus niin helppo, että pitää vaan laittaa ne kaikki kolme jousta niihin paloissa oleviin koloihin?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Sami L

Valitettavasti kyllä. Syvempään kaksi ja matalampaan se yksi kipale.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Joel N

Jaa... On vähän helpompaa kun semmosen "vakio" kytkimen asennus.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Henko

Mites muuten toi vauhtipyörän alle laitettava kartiopala? Pitäis vaihtaa Infernoon 3-palakytkin, mutta se kartio onkin vähän erimuotoinen, joten vauhtipyörä jää "keinumaan" kampiakselille. Ja mistä on paras estää kampiakselia pyörimästä, kun kiristää vauhtipyörän kiinnitysmutterin?

Mika R

Vauhtipyörästä otetaan kiinni ympäriltä papukaijapihdeillä ja kiristetään mutteri kiinni. Tuohon kartio-ongelmaasi en osaa sanoa mitään, yleensä kartio kuin kartio sopii kunhan vain kiristää kunnolla kiinni.

Henko

Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"Tuohon kartio-ongelmaasi en osaa sanoa mitään, yleensä kartio kuin kartio sopii kunhan vain kiristää kunnolla kiinni.

Kaupasta löytyi tohon tarkoitettu kartio. Se oli vähän eri muotoinen.
Mulla on muuten tapana ensin selvitellä ite, mutta nyt täytyy auto saada tulille vapuksi, eikä tahdo olla joutoaikaa, joten pitää varulta kysellä infoa :)