Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

GXR-15 kone

Aloittaja rcoss, 16.03.06 - klo: 16.54

Bagi

ei mtn :mrgreen:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

rcoss

Ihmeiden aika ei ole ohi...jatkoin tuota tulppatutkimustani ja ostin uuden, mielestäni paremmin sopivan tulpan tuohon GXR15 koneeseen. Aikaisemmin minulla oli myyjän suosittelema kilpatulppa joka ei ikinä käynnistänyt konetta hyvin.

No, nyt uudella tulpalla (O.S. A3) hörähti käyntiin heti !! Mahtava juttu.

Bagi

voi olla että tulppa oli valmiiksi jo rikki
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

rcoss

Ei ollu. Oli suoraan paketista (joita mulla on useampia ostettuna.... turhaan).

Bagi

ei oo ensimmäinen kerta ettei tulppa toimis paketista tulleena
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

*HOKE*

Hmmm... Mielenkiintonen termi... "kilpatulppa"  :mrgreen:

Missä on myyjä näin sanonut?

Bagi

Ehkä siihen pitää olla kisa hehkuki :D  :mrgreen:  :mrgreen:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Hmmm... Mielenkiintonen termi... "kilpatulppa"  :mrgreen:

Missä on myyjä näin sanonut?
Onkohan "pihasuditustulpat" edullisempia? :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

*HOKE*

Juu taitaa olla...

Eikä niissä oo varmaankaan tehoa niin paljon ku loppuunviritetyissä kisatulpissa.

Mut hei oikeesti... Kuka myyjä menee sanomaan noin??
Olisin erittäin halukas kuulemaan.

rcoss

Nyt täytyy todeta, että myyjä ei käyttänyt tuota termiä vaan se on omani. Katsoin tietoa käyttämistäni Model Technics Fire Power tulpista (mm. www.modeltechnics.com ja kyöstin opus) ja niiden kohdalla todettiin, että sopivat suurille nitromäärille (jota itse en käytä) ja sivuilla käytettiin termiä 'contest plug'.

Eli myyjää ei nyt pääse syyttämään mahdollisesti väärästä termistä.

Mutta edelleen omalla kohdallani tulpan vaihto OS:n A3:seen tuotti selvän helpotuksen käynnistämiseen. Mikä oli tässä tapauksessa haluttu lopputulos.

Mika R

Joo, ossin tulpat on hyviä ja toimivat Kyöstin moottoreissa kokemukseni mukaan hyvin (tosin se kokemus on aika vähäinen). Hyvä että pelittää.

*HOKE*

rcoss...

Tietysti on ollu ongelmia käynnistyksen kanssa jos olet käyttänyt kylmää tulppaa pienellä nitromäärällä ja mahdollisesti säädötkin ovat olleet rikkaalla tuolle tulpalle.

Kisatulppaa siitä ei silti saada sen enempää kuin ossinkaan tulpasta, koska jos tarkkoja ollaan niin ei ole erikseen mitään kisatulppaa ja vakiotulppaa.

On vain eri lämpöarvolla ja pienillä muilla eroilla olevia tulppia.

Mika R

Ossin tulppa on lyhyempi kuin italialaiset; sen takia luulen ettei tuo ofna hyper 21 toiminut oikeen millään aikoinaan kun A3 tulpalla taas OS ja Kyosho padat toimivat hienosti

"Matson"

Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"Bagi Ultimassa on Gx15 kone tämä gxr 15 on uudempi versio tuosta Gx15:sta. :mrgreen:
Vaikka olen sähköautoilija, olen kuullut, että GXR on viritetty versio GX-moottorista

tumppi91

Lainaus käyttäjältä: ""Matson""
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"Bagi Ultimassa on Gx15 kone tämä gxr 15 on uudempi versio tuosta Gx15:sta. :mrgreen:
Vaikka olen sähköautoilija, olen kuullut, että GXR on viritetty versio GX-moottorista
Niinpä :wink:

Bagi

ei moottoreiden toiminta kumminkaan paljoa eroa samallailla se polttoaine siellä räjähtää
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

tumppi91

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"ei moottoreiden toiminta kumminkaan paljoa eroa samallailla se polttoaine siellä räjähtää
Ei kai kukaan sitä väitäkkään. :mrgreen:

kaamoz

Voisko joku heittää tuon ilmanputsarin elementin tilauskoodin tähän? Itselleni tulossa inferno tr-15 ja siitä puuttuisi noita. Elikkä mulla ei vielä ole lappuja mistä näkee ja jos joku ystävällinen sielu pistäisi tähän, niin pistäisin sen sitten jo tilaukseen. Kone on GXR-15

Mika R

www.kyosho.co.jp downloads:eista löytyvät kyosho mallien manuaalit pdf tiedostoina, manuskasta löytyvät varaosanumerot

rc-kakkulainen

Ostin pari päivää sitten tollasen Stadium Forcen missä on käsittääkseni tämä gxr 15 kone, ja oon koittanu toimia ohjeiden mukaan.

Sisäänajon aloitin niin, että 1 tankillinen tyhjäkäyntiä. No se suju ihan ok.
Mut nyt kun oon koittanu ajaa sillä, ni auto sammuu aina välillä kuin seinään.
Kone kyllä käynnistyy lähes joka vedolla, mutta kaasua se ei tunnu kestävän.
Välillä pääsee puoli metriä kun taas toisinaan auto voi toimia muutaman minuutinkin putkeen.

Kaasarin säädöt on ohjeiden mukaan (seos 2,5 auki ja pääruuvi 3).
Siihen yhteen ruuviin (tyhjäkäyntiruuvi?) en oo koskenu, koska sille ei ollu mitään ohjearvoa.

Oon tietty koittanu säätää niitä suuntaan jos toiseenkin, mutta aina lopputulos on jokseenkin sama, eli auto sammuu ennemmin tai myöhemmin, varsinkin jos antaa vähänkin enemmän kaasua.

Onko kellään ollu vastaavia ongelmia?

*HOKE*

Kone sammuu isommalla kaasulla koska se on vielä rikkaalla.

Eli olet siis käyttänyt vasta tankillisen pukilla ja nyt ajat sillä...
Sisäänajo ei siis vielä ole valmis, vaan sinun pitää vielä muutama tankki ajella erittäin nätisti ja koneen ollessa rikkaalla.

Vasta kun olet saavuttanut lähemmäs 10 tankin käytön koneelle niin aletaan hakea koneeseen todellisia säätöjä.

Tällöin säädetään pääneulaa laihemmalle (kiinni).
Mutta ajelehan ensin ne muutamat tankit pitäen koneen käynnissä ja välttäen kovia kierroksia.
Eli hissukseen vaan.

Gorexx

Hieman off-topic, mutta liittyy Kyoshon koneisiin:

Kannattaa kiristellä ne moottorin ruuvit kunnolla, ennen ajamisen aloittamista, vaikka paketti olisikin niinsanotusti RTR.

Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun kone lakkoilee, tai ei starttaa kunnolla, on syytä varmistaa niiden tiukkuudet. Itse olen ajellut muutaman Kössin koneen sisään (GS21R ja GX15) ja molemmissa ollut ruuvit luvattoman löysällä uutena.

Pieni ilmavuoto melkein missä tahansa riittää aikaansaamaan mystisiä ongelmia ja harrastusmotivaation laskua...

PS. Tosi harrastajallehan tuo koneen virittäminen/tiivistäminen ennen tositoimia on ihan perusjuttuja, mutta kuitenkin...

Mika R

Moottoreissa usein ruuvit löystyy ajaessa, ne kannattaa aina tarkistaa ennen ajoa ja kiristää, myös tehtaan jäljiltä. Ei Kyosho ole sinänsä poikkeus.

pieto

Mitä bensaa käytätte näissä koneissa? Siis nitromäärää kiinnostaa.
Kyosho GT Racing Art

rcoss

Mulla 10% nitroa. Hyvin kulkee. Kohta vaihdan 16% ja katotaan sitten miten paljon vaikuttaa.

pieto

Mä ajan nykyään 25%. Ennen käytin 16%. Ero oli mielestäni huomattava.
Kyosho GT Racing Art

maggonen

Löpön nitromäärä kannattaa olla 16% tai pienempi. Itse ajoin 20% löpöllä vähän aikaa mutta auto savutti kauheesti eikä äänikään kuulostanu hyvältä.  
Toi moottori on ny sellanen että sitä ei oo suunniteltu toimimaan.  Moottori on toiminu sammumatta 2 ekaa tankillista sisäänajosta ja sen jälkeen ei oo yhtään tankkii ajettu ilman että auto sammuis kesken tankin. Ja tässä on ny ajettu noin 4 gallonaa. Ittellä on 2 konetta (ihan samanlaiset). Eikä kumpikaan toimi. Kumpikin sammuilee ihan samalla tavalla ilman mitään syytä. R/C-vempeleitä yli 15 vuotta harrastanut henkilö oli ostanu pojaalleen auton jossa oli tää kone. Sano että on huonoin moottori jota on ikinä omistanu. Me ostettiin auto varaosiks sillä jos moottori toimis inferno TR15:sa niin auto ei muuten kestäis.  
Ja en oo alottelija, että ei kannata antaa mitään sääntöapua koska tää moottori ei vaan toimi.

Divi

Itellä oli joskus GX-15 kone... koskaan en sitä hyvin saanu toimimaan :wink:
Tosin se oli eka polttiskone mitä mulla oli... En tiedä saisinko nyt sen säätöihin mutta varmasti paremmin kuin sillon parivuotta sitten :)

Teme X-2

Itellä on tuo GXR-15 kone Inferno TR-15:ssa ja
kone toimiiku kello, mutta auto vaan ei kestä
ympärillä. Paremmin mulla toimii tuo GXR
mitä Genesisen kone.  :shock:

Bagi

LainaaLöpön nitromäärä kannattaa olla 16% tai pienempi. Itse ajoin 20% löpöllä vähän aikaa mutta auto savutti kauheesti eikä äänikään kuulostanu hyvältä.
Toi moottori on ny sellanen että sitä ei oo suunniteltu toimimaan. Moottori on toiminu sammumatta 2 ekaa tankillista sisäänajosta ja sen jälkeen ei oo yhtään tankkii ajettu ilman että auto sammuis kesken tankin. Ja tässä on ny ajettu noin 4 gallonaa. Ittellä on 2 konetta (ihan samanlaiset). Eikä kumpikaan toimi. Kumpikin sammuilee ihan samalla tavalla ilman mitään syytä. R/C-vempeleitä yli 15 vuotta harrastanut henkilö oli ostanu pojaalleen auton jossa oli tää kone. Sano että on huonoin moottori jota on ikinä omistanu. Me ostettiin auto varaosiks sillä jos moottori toimis inferno TR15:sa niin auto ei muuten kestäis.
Ja en oo alottelija, että ei kannata antaa mitään sääntöapua koska tää moottori ei vaan toimi.



ilmeisesti tarkoitat tota gxr-15 konetta?
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR