Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mad forsen sammutus???

Aloittaja rc man, 27.12.02 - klo: 21.28

rc man

miten sammutatte oman polttis autonne mulla on mad forse  :!:  :?:

matti

Ajat tankin loppuun, tai otat ilmanputsarin pois ja tukit kaasarin rei`iän sormella.
Masami is back

rc man

RChullu

älä koita!!!!!!
ilmansuodatinta ei kannata repiä pahemmin pois. joutuu vaan liimaamaan sen uusiks ja roskii voi mennä kaasariin. se voi olla sen jälkeen moro.

pistä vaikka sormi pillin päähän tai pysäytä kengän kanssa vauhtipyörästä
http://www.rc-racing.info - Rc-racing 2.0

Teemu L

kyllä se tulee sammutettua polttoaineletkua painamalla..hätä tilanne on tuo sormi kaasarin päälle

RChullu

vauhtipyörää käytetään yleisemmin. seuraappa kisoissa. muuta ei tehdäkkään.

feenovi

Mun mielestä parhaiten auton saa sammutettua
-1.Painaa polt.aine letkua että löpö ei pääse etenemään.
-2.Painaa ryyppyä että kone ottaa likaa löpöä niin kone sammuu (sen jälkeen ei enään kyllä lähe käyntiin paitsi pitää ottaa tulppa pois niin että löpöä tulee pois)

Itse käytän aina vaihtoehto ykköstä eli:
Painaa polt.aine letkua että löpö ei pääse etenemään.
täysii

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"kyllä se tulee sammutettua polttoaineletkua painamalla..hätä tilanne on tuo sormi kaasarin päälle

Täsmälleen näin  :)

Jälkimmäinen eli tuo hätätilanne pätee vain touring / rata autoihin, koska crosseissa putsari on liimattu kaasarin kaulaan kiinni kuten jani kertookin ylempänä

rc man

Lainaus käyttäjältä: "RChullu"vauhtipyörää käytetään yleisemmin. seuraappa kisoissa. muuta ei tehdäkkään.

mitä sille vauhti pyörälle tehään

rc man

sain polttis auton joulupukilta eli oon alottelija ainakin vielä

Mika R

Jees, tää on hyvä foorumi opetella hommia lukemalla esim. muiden viestejä. Haulla kannattaa kokeilla olisko jostain asiasta ollut keskustelua jo aiemmein niin ei tuu samoja topicceja uudestaan ja uudestaan.

Minkä auton pukki toi?

Toi vauhtipyöräasia on vähän kakspiippunen juttu; ei mulla oo ainakaan keinojapysäyttää sitä. Starttiboxilla ehkä? Jokatapauksessa toi polttoaineletkun nipistäminen on varmin tapa. Jarrua voi painaa samalla niin ei auto lähde käsistä ennenkuin sammuu koska saattaa ottaa kierroksia aikalailla.

Teemu L

aivan, kengällä sen vauhtipyörän saa ainakin pysäytettyä, kengän pohja vaan auton alle vauhtipyörään koskettaen/painaen lujaa niin sammuu  :mrgreen:

Rc hemmo

Oman moottorin saan jo sammutettua sormella, vauhtipyörästä, mutta uudella motilla se ei tod toimi!

JK

Hyvin sammuu kun tukkii pillin hetkeksi. Sormin sen voi tehdä, jos pilli on kylmä (Tämän joutuu tekemään vähitään kerran kesässä kaasulinkin jäädessä irti :shock: ). Pillin ollessa kuuma suosittelen rättiä tai paperitukkoa sormen ja pillin väliin.  
Koneen huutaessa täysillä radiohäikän seurauksena on tuo äskönen paras tapa sen sammuttamiseen.
Kenkä, sormi tai jotain muuta käsilläolevaa sammuttaa toki tyhjäkäynnillä olevan koneen vauhtipyörään osuessaan.

Maajussi

Ite sammutan letkusta puristamalla ja hyvin toiminut. (ainenkin tähän asti)
En kyllä ole edes koittanut muita keinoja... Yksi mikä on "outoa", että kun puristaa siitä letkusta niin se alkaa ottaa pikkuhilja kauheesti kierroksia.. :?  Onko normaalia, vai säädöt pielessä?
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

matti

Seos menee laihemmalle, niin se kiekaisee... Ihan normaalia.
Masami is back

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "matti"Seos menee laihemmalle, niin se kiekaisee... Ihan normaalia.

jep. sama ilmiö tankin loppuessa: vähän aikaa se sitten kulkeekin kovempaa :roll:

Mika R

Mun mielestä kone pitää olla säädetty niin ettei polttoaineen loppumista juuri huomaa. Siis kulkee yhtä kovaa niin tankillisen alussa kuin lopussa kun kaasu on auki eli riittävän ohuelle.

Letkua nipistäessä ottaa kierroksia koska kaasu on tyhjäkäynnillä.

Jos auto ei kulje yhtä kovaa __maksimikaasulla__ kuin tankillisen loppuessa sanoisin että liian rikkaalla on.

RChullu

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Jos auto ei kulje yhtä kovaa __maksimikaasulla__ kuin tankillisen loppuessa sanoisin että liian rikkaalla on.

siis. jos ajaa kaasu pohjassa ja tankki alkaa loppumaan sinä aikana. tottakai se lähtee silloin kulkemaan kovempaa kun seos menee laihemmalle koska se ei saa enää polttoainetta.

Maajussi

Mulla tankin loppuessa ei se kulje kovempaa, mutta kierrokset nousee hetkesi korkealle ja sit sammuu...

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Jos auto ei kulje yhtä kovaa __maksimikaasulla__ kuin tankillisen loppuessa sanoisin että liian rikkaalla on.

siis. jos ajaa kaasu pohjassa ja tankki alkaa loppumaan sinä aikana. tottakai se lähtee silloin kulkemaan kovempaa kun seos menee laihemmalle koska se ei saa enää polttoainetta.

Joo, ymmärrän. Ja oot oikeassa. Mut tavallaan eron ei pitäs musta olla merkittävä maksimikaasuun nähden.

Maajussi

Eikös se sammu myös silleen että painaa peukalolla ilmanputsaria? Tosin se ei taida toimia kaikissa ilmanputsareissa.. :|

Ari

Itse sammutan tökkäämällä sormet molempien pakoputkien poistoaukkoihin. Tuplat puskurin alla on oma viritys.. Hyvin sammuu.
Varmaan koneelle kamalan haitallista, mutta en muuta tapojani ;-) Koneita saa kaupasta uusia.

Nyt kun vaan löytäisi sen tehokkaimman/vääntävän ja kohtuullisen helposti paikalleen sopivan samankokoisen tai pykälää isomman koneen jostakin.

Affu

sammutan auton pistämällä sormen pillin-päähän
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

AK-78

Piti sitten kaivaa vanha aihe vaan tuota toteamusta varten? Pientä rajaa...
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Bagi

LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

quavadis

Joo Havocin ohjeissa oikein lukee että sormet pillien päähän nii sammuu.

Toimii :)

xeeda

Ite sammutan oman rossini pistämällä sormet pillin päähän mutta yleensä toi löpö kerkee loppumaan ennen:D
ei auto kuutioihin katsominen...

tapsa92

i*iootti, elä nostele vanhoja aiheita ylös !
- Tapsa

Ilmari_S

Noh noh...Ei saa haukkua, jos hän haluaa välttämättä kertoa asian tässä topicissa niin siitä vaan. (Vois kyl jossain muuallakin tai jättää kertomatta.) Kyllä tämäkin aihe sitten hiljalleen valuu taas alas.  :mrgreen:
-Ilmari
Huehue