Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mikä ekaksi polttis autoksi?

Aloittaja timokek, 16.04.06 - klo: 13.03

timokek

Mitä mieltä olette tästä:

Tamiya GP RTR Buggy Nitro Thunder 4 wd

Onko hyvä valinta ekaksi autoksi?

-hyvät puolet?

-huonot puolet?

Affu

Voi olla vähän ärhäkkä ekaks autoks  :wink:   Ja kyoshohin saa ainakin varaosia! Mun eka auto oli ainakin mad force, joka oli kyllä vähän liian vaikee mutta pikkuhiljaa alkaa oppia  :wink:  Mutta esim joku vähän "löysempi" truggy esim: kyosho stadium force
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Bagi

toisaalta ei ole pakko ajaa kaasupohjassa kyllä toi ekaks autoks varmasti menee

Ite ostin Ultima st:n polttis version ekaksi autoksi
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Affu

Niimpä niin. OLen samaa mieltä kuin Bagi. mutta on kuitenkin turvallisempi joku rauhallisempi
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Bagi

Yleensä alotteliat ostaa auton Joka kulkee Kovaa
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Affu

||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

ldlz

Kannattaa ostaa ainakin hyväkuntoinen ettei innostus lopu heti siihen kun ei jaksa säätää ja korjata et pääsee ajelemaan.. :D
E-Mail: Idlz@luukku.com

timokek

Onko sillä merkitystä onko auton
mittakaava 1/8 vai 1/10?

Korpse

Kaipa tossa tamiyassa on pahin puoli se vara-osien saanti...ainakin omalla kohdalla tullut tuo huomattua sähköautossa. Eli kannattaa harkita sellaista autoa johon saat osat paikallisesta ilman viikkojen viivettä tj. niin ei mene maku osia odotellessa. Osta joku hpi mt2 tms.

jerzirccar1

HPI MT2, se on 4wd ja helppo säätöinen moottori ja laadulliset sähköt vakiona.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Jose.92

Ei kannata ostaa mitään hunolaatuista. Menee vaan into heti alussa, kun auto aina rikki. mt2 on varmasti hyvä
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Korpse

Tuskin tamiya mikään huonolaatuinen on mutta se vara-osasaanti on varmaan vähän mitä lie....hpi:tä saa kotomaastamme hobbylinnasta (jerryllä oma lehmä ojassa?) ja varmaan edullisemmin osia kuin esim. kyoshoon

ladatusta

Ne osat ovat paljon edullisempia kyoshon. Itselläkin on ollut tuo mt2, eikä voi muuta kuin kehua.  :D

Henko

Lainaus käyttäjältä: "timokek"Onko sillä merkitystä onko auton
mittakaava 1/8 vai 1/10?

Itse samassa tilanteessa päättelin, että kun ostan buggyn, niin parempi olla isompi, koska pienempi ehkä pomppisi holtittomammin epätasaisella pinnalla. Rata/asfalttialustalla ei liene niin väliä. Toisaalta, jos liikaa tolle linjalle lähtee, niin joutuu ostamaan 1/1 auton :)

"Matson"

Lainaus käyttäjältä: "timokek"Onko sillä merkitystä onko auton
mittakaava 1/8 vai 1/10?

No sillä on paljonkin väliä.

1/8 Huonot puolet aloittelijalle
-Kuluttaa enemmän polttoainetta
-Kalliimpia
-Vaatii tehokkaamman servon painonsa takia
-Kulkee kovempaa ja sutii kovempaa=vaikeampi ajaa
-Vaatii tehokkaamman koneen
-Kalliimmat varaosat
-"Pihasuditteluun" liian järeitä

1/8 Hyvät puolet
-Kuulalaakerit aina vakiona
-Näyttävämmän näköisiä

1/10 Huonot puolet
-Kuulalaakerit eivät ole aina vakiona
-Aika pieniä

1/10 Hyvät puolet
-Saatavana sähköautoja
-Pienempi polttoaineen kulutus
-Ei tarvitse voimaservoa
-Yksinkertaisempia kuin 1/8-autot
-"Pihasuditteleminen" mahdollista
-Eivät kulje yhtä kovaa=helpompi hallita
-Selvästi halvempia

Itse en ole ajanut 1/8-autolla, joten hyvät ja huonot puolet perustuvat näkemään, päätelmiin ja oletuksiin.

Catiska

Kyllähän se pääpiirteittäin noin menee...

Mutta, osta mikä ostat, Kyosho tai jokin muu, niin osta laadukas, älä halvinta. Kyosho on hyvä merkki aloittelijalle, jälleenmyyjäverkoston takia, mutta siinä merkissä varaa rahaa mieluusti 600 - 1000,-

Muilta merkeiltä saatat saada kärryn huomattavastikin halvemmalla, mutta niissäkin on huonoja, eli halvimpaan ei kannata haksahtaa. Käytetty voi olla hyvä vaihtoehto, mutta en suosittele sitä aloittelijoille, voi mennä pahasti vipuun. Vaikka kuulee sanottava, että kisakuskilta kannattaa auto ostaa, ne pitää autonsa kunnossa, en uskalla suositella. Ihan kokemuksesta tiedän, että sellainen auto voi olla hyvinkin loppu, jopa niin, että mieleen tulee se että autoon on vaihdettu kaikki omat ja kaverien loppuun kuluneet osat ennen myyntiä... Toki jos tarpeeksi halvalla saa ja tietää mitä tekee, niin sekin voi hyvinkin kannattaa. Mutta, etsi pari kokenutta harrastajaa (ei miel. junnuja) ja pyydä heitä auttamaan auton valinnassa ja harrastuksen alkuun pääsyssä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Affu

Mun eka auto oli käytetty mad force  8)  Ja innostus senkun kasvoi!!
On se kyosho järkevä ehkei halvin mutta et jää pulaan osien kanssa, ikinä.


Ja oon "Matson" kanssa samaa mieltä tosta 1/10 autojen kulutuksesta ja sähköistä! ekaks ku olin ajellu mädillä sitten vaihoin hetkeks stadium forceen niin tuntu ettei tankki lopu ikinä! Ja auto käänty hyvin kyöstin vakio servoilla.
Mutta sitten kun vaihdoin takaisin mädiin niin auto ei kääntynyt edes yhtähyvin 10kg:n voimaservolla. samoin tankki loppui nopeasti kesken.   :mrgreen:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

PoisonHeart

Olisi varmaan hyvä sellainen mitä on helppo hallita ja ei oo liian iso moottori. Kannattaa aloittaa vaikka halvalla Ready Set:illä.