Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

rc trial/offroad

Aloittaja Hengga, 28.04.06 - klo: 20.51

Hengga

Niin kun tästä aiheesta on ollut nyt puhetta ja jotkut ovat sääntöjä jo suunnitelleet niin pitihän sitä vähän suunnitella ton tyylisiä pikkukisoja vois pitää joskus ja jossain täälläpäin tietäisin sopivan paikan tämmöiselle

                                       Säännöt RC trial (suunnittelua)



             Elikkä kun on katottu metsästä reitti ja laitettu molemmin puolin reittiä merkit (esim kepit)
             niin rata on valmis (yksinkertaista) ja sitten säännöt.


             Kilpailussa annetaan pisteitä nopeudesta ja tarkkuudesta, virhepisteitä saa kaatumisesta ja
             Merkkeihin osumisesta. Pisteet voisivat mennä vaikka näin: nopein auto saa 10p. ja toisiksi
nopein 5.p jokaisesta onnistuneesta merkkien läpimenosta saa 2p. ja merkkiin osumisesta -1p.
kaatumisesta -2p. Näin alkuun olisi vain yksi luokka ja jos suosio nousisi niin otettaisiin lisää luokkia.
             

             Jos jokainen maksaisi pääsymaksua 10€ ja voittaja saisi pääsymaksut ja pitäjä ottaisi pikku
             palan siitä. Ja silleesti keksikää parannuksia ja jatkoa ja korjatkaa virheet, kiitos.

Bagi

jos tosta virallinen luokka tulee niin ei rahapalkintoja saa jakaa.
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Hengga

niinno joo ei tullut mieleen :?

m@sse

Oikean trialin tapaan:

Nopeudesta ei pisteitä. Ainoastaan joku aikaraja. Reitin rajaus jaksonauhoilla tms mitä käytetään.
Virhepisteitä nauhaan koskemisesta, kaatumisesta ja peruuttamisesta(?) (peruuttaminen on siis oikeassa trialissa kielletty..).

Oma näkemys, voi olla ihan huonokin :D
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Hengga

Ainii peruutus vielä siihen virhepisteiden listaan katsos kun joillakin kun jarrua painaa nii menee helposti pakki päälle, ja tulisi vaikka -3 tai -2p. Ja siitä ajasta sen verran että minusta se olisi rc kisassa ihan järkevä. :roll:

ldlz

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"jos tosta virallinen luokka tulee niin ei rahapalkintoja saa jakaa.
Mikäköhä siin o et ei rahapalkintoja saa jakaa?
Sais kisoistaki vähä tuloja, jotkut onnekkaat :P
E-Mail: Idlz@luukku.com

Bagi

"rc autoilu on amatööri laji"
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

m@sse

Lainaus käyttäjältä: "Hengga"Ainii peruutus vielä siihen virhepisteiden listaan katsos kun joillakin kun jarrua painaa nii menee helposti pakki päälle, ja tulisi vaikka -3 tai -2p. Ja siitä ajasta sen verran että minusta se olisi rc kisassa ihan järkevä. :roll:

Tuskin nyt hitaassa trialissa paljon jarrua tarvitsee ;)

Joop, voihan se tietysti olla ihan fiksu.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

jaska74

oikeat säännöt josta voi varmaan soveltaa..


Jakson suorituksen aikana jaksotuomari tarkkailee suoritusta. Virhepisteitä annetaan seuraavasti:

  1. Peruuttaminen on kun kuljettaja pyrkii tietoisesti käyttämään taaksepäin vaikuttavia voimia parantaakseen ajosuoritustaan 3 vp
  2. Reitiltä poikkeaminen enintään 1 metri on kun auto poikkeaa oman portin linjasta alle 1m ,auto tai sen osa ylittää lähdön ja maalin välisen reittinauhan yli 1m. 5 vp

     Kaikki merkityt kepit, puut,esteet ja muiden ryhmien portit ovat reittimerkkejä ajosuunnasta/ajojärjestyksestä riippumatta joista max virhepisteet on 5 vp.
  3. Reitiltä poikkeaminen yli 1 metri, Ulkopuolinen apu, Ajoneuvon pysähtyminen yli 1 minuuttia 20 vp=max

Autokunta ei voi saada enempää kuin 20 vp/jakso. Jakso alkaa, kun lähettäjä tai jaksotuomari antaa lähtöluvan. Jakso loppuu, kun auton etummainen akseli ylittää maalilinjan.

Jos kilpailija ei ole lähtövalmiina, kun rata on vapaa ja jaksotuomari antaa lähtömerkin (minuutti aikaa), niin jokaisesta alkavasta myöhästymisminuutista saa yhden virhepisteen.

Jakson suoritusaika on jaksokohtainen. Radan sääntöjenmukaisuustarkastuksen yhteydessä tarkastetaan jakson ajopituus (3, 4, 5 min) ja vahvistetaan ohjaajakokouksessa. Aika on määriteltävä jakson pituuden ja vaikeusasteen mukaan.

Mikäli kilpailija suorittaa korjausta siirtymällä, on siitä ilmoitettava edellisen/seuraavan jakson jaksotuomarille, ts on otettava korjausaika ennen korjaamisen aloittamista. Kilpailijaa, joka suorittaa korjausta ilman jaksotuomarin lupaa, rangaistaan 10 minuutin korjausajan menetyksellä


http://www.akk-motorsport.fi/saannot/menu6.htm
pta 2

Hengga

Juu näitä tässä esille tulleita asiita kun soveltais niin sais jo jotain aikaseksi. Voisiko joku tehdä näistä siistin listan, silleen että olisi toimivat asiat.