Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Losi xx cr

Aloittaja pcu, 30.04.06 - klo: 20.20

pcu

onko kenelläkään kokemuksia kyseisen auton hajoavasta etupalasta? eli
"front bulkhead", onko siihen olemassa kestävämpää vaihtoehtoa tai jotakin jippoa milla sen saa kestämään...poika ei ole edes päässyt vielä radalle kun jo pihalla on mennyt 3kpl ko. osaa... :(

Lusikka

Osaa on saatavilla valkoisena, joka on kestävempää materiaalia. Jos on jo ollut valkoinen, ei auta muu kuin olla ajamatta päin seiniä. Itsellä oli juuri sama ongelma aikoinaan omassa autossa. Möin auton pois valkoinen bulkhead kiinni, mutta en kerennyt testaamaan sitä.

Linkki:
http://www.losipartshouse.com/servlet/the-21011/TEAM-LOSI-LOSA1101-FR/Detail
Osanro:
LOSA1101 FR Bulkhead:XX/XXT

Toi losipartshouse on varsin pätevä paikka ostaa Losin osia (kokemusta on). Kuten näkyy, siellä on 4 noita valkoisia bulkheadeja varastossa.
XXX-4 / XXX-CR

pcu

ei ole ollut valkoista, mutta kyllä sillä on ihan "oikea" kuski ajanut eikä päin seiniä ajelija...pihassa muutama ISO hyppyri mutta kyllä auton pitäisi ne kestää., kiitti vinkistä!

Lusikka

Lainaus käyttäjältä: "pcu"ei ole ollut valkoista, mutta kyllä sillä on ihan "oikea" kuski ajanut eikä päin seiniä ajelija...pihassa muutama ISO hyppyri mutta kyllä auton pitäisi ne kestää., kiitti vinkistä!
Heh, tarkoitin tuolla "päin seiniä" ajelulla vaan ettei se kestä iskua suoraan edestä. Muita ongelmia en itse löytänyt autosta aikoinaan, mutta ei silloin ollutkaan mitään hajua mistään.
XXX-4 / XXX-CR

pcu

juup, auto tuntuu muuten hyvältä eli toimii kaikinpuolin hyvin paitsi tuo etupala. poika ajaa pääsääntöisesti touringia mutta haluaa huvikseen ajaa myös crossin sm ja olisi ihan kiva jos auto pysyisi suurinpiirtein erän verran ehjänä...

Lusikka

Joku ajoikin sm viime tai edelliskaudella xx cr:llä ja liikkui tosi hienosti. Siinäkin oli valkoinen bulkhead joten kai se sillä hoituu. Kyllä sen pitäisi juu kestää, koska onhan kyseessä täysverinen kilpa-auto nykyäänkin.

OT. Vinkkinä kaikille 1/10 krossarien omistajille, että krossikausi lähestyy ja kisoihin voi osallistua vanhemmillakin autoilla! Ajotaito ratkaisee krossikisoissa!

Edit: OT. Jos jollain löytyy ylinmääräisenä Losin valkoisia tai harmaita takajousia, ota yhteyttä!
XXX-4 / XXX-CR

pcu

mulla ei hirveesti ole titoa mikä on vanha auto ja mikä ei mutta kun nyt on "nurkissa" noin 3 autollista tätä losia niin sillä sitten myös ajetaan, ja kyllähän noissa junnuissa pärjää autolla kuin autolla jos pääsee maaliin asti.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Lusikka"Joku ajoikin sm viime tai edelliskaudella xx cr:llä ja liikkui tosi hienosti. Siinäkin oli valkoinen bulkhead joten kai se sillä hoituu. Kyllä sen pitäisi juu kestää, koska onhan kyseessä täysverinen kilpa-auto nykyäänkin.

OT. Vinkkinä kaikille 1/10 krossarien omistajille, että krossikausi lähestyy ja kisoihin voi osallistua vanhemmillakin autoilla! Ajotaito ratkaisee krossikisoissa!
Minä ajoin 2004 kesällä Vaasan osakilpailussa S2-10 luokan kakkoseksi
(eka kisa 10v+ tauon jälkeen) XX-CR autolla jossa oli valkoinen etubulkki,
tilasin niitä silloin ruotsista 2kpl kun alkuperäinen hajos jo harjotuksissa
ennen kisoja.

ps. Kori ja siipi oli vihreä keltaiset häivytyksillä, nykyinen omistaja
voi ilmoittautua jos kehtaa tai yleensä käy foorumilla :wink:
(myin sen viimekesänä ja oli heti uudestaan huuto.netissä, eli ei
hajua missä menee nykyään)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

pcu

Muistaako rs tuning mistä tilasit niitä palikoita? ruotsista, mutta muistatko firman nimeä?

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "pcu"Muistaako rs tuning mistä tilasit niitä palikoita? ruotsista, mutta muistatko firman nimeä?
Se oli Losin ruotsin maahantuoja, mutta nimeä en nyt just muista...
Löytynee kuitenkin varmaan Losin nettisivuilta jälleenmyyjäluettelosta :wink:

ps. Maksutapa kuluja tuli sitte melki 20euroa (Iban lasku), että
aika kalliit 2kpl bulkkeja oli, mutta kiire kun oli. Siihen vielä bulkkien
hinta +postikulut (kirjeenä tuli) :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Drizzit

Kaverilla on Losin XX-CR, sellainen vihreäkorinen häivytyksillä, jonka osti viime syksynä. Auto majailee nykyään Kangasalla ja ostettiin muistaakseni jostain pohjoisemmasta, varmaankin oulusta.

Jos oikein olen ymmärtänyt, niin autosta hajosi kanssa tuo etubulkhead. Noita vaaleita korjausosia löytyi Tampereelta Dantomista, kun ovat aikanaan tuoneet Losia maahan tms.

http://www.dantom.fi/

Että semmottii :)

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"Kaverilla on Losin XX-CR, sellainen vihreäkorinen häivytyksillä
Olisko kuvaa? Ettei vaan olis mun vanha :wink:
Myin omani viimekesänä ja se ilmesty heti uudestaan myyntiin :shock:

edit: Onko se tän näkönen
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=77698
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Drizzit



Tuossa kuva kaverin autosta. Näyttäis juu aikas samalta :) Hyvin on kuulemma toiminut. Ei oo vaihdettu kun etupään servo-osasto ja takapään rear hubit. Molemmat mennyt rikki kiepsahduksissa. Etupään servopalat on nykyään viritysosa, jonka pitäisi kääntyä paremmin, eikä auto puskekaan enää niin pahasti.

ESC on Sonic M3 Tempo (12T) (tuli auton mukana) ja moottorina Reedyn Flashpoint 17T 21 pinionilla. Slipperi vinkuu ihan kivasti ja laakerit kaipais varmaan vaihtoa...

rs tuning

Jep mun vanha noparia ja kisanumeroita myöten :mrgreen:

En kyllä käsitä minkä takia maavara on pitäny nostaa taivaaseen,
(oli jo mun jälkeinen omistaja korottanu) mettässäkö sillä ajetaan :shock:

ps. On muuten vieläkin kaverin jouset edessä, jotka unohdin palauttaa,
kun kisoissa lainasin  :oops: SHHHHHH :wink:

edit: Se on muuten oikeesti Double-X, mutta ostin sen kaverilta
puutteellisena ja muiden osien mukana tilasin CRrän poikkeavat
osat siihen lukuunottamatta takalaakeripesiä, joissa on enemmän
ylätukivarren kiinnitysreikiä (tai sitte takatukivarret en oo varma)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Drizzit

Jep, just oltiin ajelemassa ja kommentoin kaverille samaa auton jousituksesta :) Ajellaan kyllä aika mettässä, joten siinä mielessä toi XX-cr:n jousitus on ihan hyvin toiminut.

Hyvää kisaa ollaan kuitenkin saatu aikaan. Ite ajelen Asson B4 RTR SE:llä ja kolmas kaveri Tamiyan neliveto Dirt Trasherilla. Niin ja neljännellä on Duratraxin Evader BX Pro. Suurimmat ongelmat ainakin mulla on ollut löytää sopivat renkaat tollaiselle radalle, missä on soraa, kangasmaastoa ja asfalttia. Prolinen Step Pinit toimii aika hyvin, mutta ajattelin vielä ostaa Prolinen Dirt Hawg I:set, jos ne ei vaikka kuluis niin kauheen nopeasti ja pitäis ok. Tossa XX-CR:ssä on mielestäni kuluneet Step Pinit takana, joissa ei ole foamia juuri nimeksikään.

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "Drizzit"Tossa XX-CR:ssä on mielestäni kuluneet Step Pinit takana, joissa ei ole foamia juuri nimeksikään.
Voi olla mun vanhat, mutta en kuollaksenikaan muista mitkä ne on
ja ajoin sillä vaan yhen kisan +parikymmentä akullista sitä ennen.
Sillä "lämmittelin" harrastuksen uudelleen noin 12vuoden tauon
jälkeen, mutta nälkä kasvoi syödessä ja nyt on XXX-BK2 +LST :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Jrx

Tuosta hajoavasta bulkheadista sen verran että onko siinä hinge pinnien välissä etupuolella semmonen rauta joka yhdistää ne pinnit? Tuosta xx-4:sta nimittäin löytyy semmonen ja tuntuu kestävän aika hyvin.

Divi

Taitaa olla frontbrace nimeltään...

tommilk

Valitettavasti tuo rauta ei tuo ratkaisua ongelmaan, pala rikkoutuu yleensä rajussa keulan kautta ajetussa kaadossa, jossa rungon ja palan väliset "liitosrivat" hajoavat. Valkoinen on kyllä kestävämpi, kuin alkuperäinen, mutta tuskin ikuinen. Noita palikoita kannatta hankkia pakkiin muutama kappale varalle, jos "tuplaX:llä" aikoo kilpaa ajaa. Auto on kyllä aivan käyttökelponen laite vieläkin kisoihin, osia vaan pitää olla vähän itsellä pakissa. Tuollaisella laitteella ajettiin 2004 sarjassa vakioluokan toinen sija, ja vakiokoneella SM-sarjassa kahdeksanneksi, että kyllä vanhallakin autolla pystyy ajamaan tuloksia. Tuona vuonna vakion voittaja ja SM vitonen Mr. Ikonen ajoi kahdeksan vuotta vanhalla B2:lla.

solar4

Legenda kertoo että Trinityllä oli aikoinaan alumiininen hinge pin brace (eli siis tukivarsien sisempiä saranatappeja yhdistävä tuki) valikoimassa, mutta kun sellaista itse koitin joskus 2000-2001 metsästää, ei löytynyt enää. Muistaakseni Kinwald Edition mallissa tuli muovinen apubrace mukana joka meni itseltä heti rikki ja korvasin sen tukevalla 3mm hiilikuitupalasella. Pysyi etubracet ehjänä sen jälkeen, mutta yliagressiivinen ajotyyli ja paikallisen (nyttemmin edesmenneen) Maskun radan jokseenkin rajut hypyt koituivat mielenkiinnon loppumiseen. Olisi hauska kaivaa vanha KE vielä radalle, mutta omakohtaisesti taitaa aika mennä enemmän polttiskrossin parissa..

Tuota hinge pin bracea näyttää löytyvän XXX-malleihin Losilta itseltään, mutta näyttää XXX:n rakenne etubulkin suhteen olevan muutenkin hivenen erilainen..
Little to win, nothing to lose
SD/GT