Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

RC18T & Mamba

Aloittaja JPI, 23.05.06 - klo: 00.20

JPI

Tänään laitoin Mamban kv8000 RC18T:hen kiinni. Kulkee aikas helevetisti, mutta kiihtyy todella huonosti. Kun painaa "kaasun" pohjaan niin aluksi se kiihtyy noin puoleen huippunopeudesta vielä suht nopeasti, ja parin sekunnin päästä tulee sellanen kunnon buusti ja vasta kiihtyy täyteen nopeuteen. Mistäs tämmönen käytös autossa johtuu? Pinjoni ja muu välitys on vakio. Pitäiskö tässä käyttää pienempää pinjonia?

Edit. Jaahas, taisin itse löytää jo vastauksen tuolta Castle Creationsin sivulta kysymykseeni. Eli, ilmeisesti noi RC18T:n vakio akkuliittimet ei vaan johda virtasta tarpeeksi...?

Kuka noita Deans Ultra liittimiä myy suomessa?
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Divi

Saattaa johtua siitä ettei vakioakku pysty luovuttamaan niin paljoa virtaa mitä tuo "8 tonninen" mamba vie kiihdytyksessä.

Boltsi

Lainaus käyttäjältä: "JPI"

Kuka noita Deans Ultra liittimiä myy suomessa?

Hobbylinnasta saa ainakin...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Divi

Riittääkö vakioakun virranantokyky mamballe?

JPI

Joo, sekin voi olla yksi syy ettei vakioakusta tule tarpeeksi virtaa. Castle kyllä suosittelee GP:n kennoja. Kokeilen ekana vaihtaa Deansin liittimet, jos ei toimi niin sitten täytyy ostaa GP:n akkukennoja.
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

mece

pienempi pinjoni voisi myös auttaa, 8000kv kiertää kuitenkin sen verran että huippunopeus jää kuitenkin aikamoiseksi :)

JPI

Pienempää pinjoniakin kokeilen samalla kun liittimet vaihdan. Jos huomenna kerkeäis...
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Korpse

Miten mambassa olet säätänyt ne cut-offit? Toisaalta vakioakku + mamba = epäyhtälö, suosittelen lipoa. Itse joskus kituilin akullisen vakioakulla (koneena tuolloin 4200kv), oli yhtä nykimistä ja pätkimistä.

helppo68

Mulla olis lipo myynnissä.

JPI

Deansin liittimillä ja pienemmällä pinjonilla kiihtyminen parantui huomattavasti. Tosin en päässyt sitä vielä kokeilemaan muualla kun olohuoneessa. Huomenna testiajot ulkona...:D
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

JPI

No nyt on huonon ilman vuoksi testattu autoa tässä meidän 100 neliön toimistossa :lol: , missä on tilaa jo ihan hyvin.  

Ohjelmoitiin siitä vielä se Cutoff Voltage asentoon "no cutoff"  ja Starting Power asentoon "normal"

Kiihtyy ja kulkee ihan tajuttomasti!  :shock:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Korpse

Iske 3-kennonen lipo siihen ja kokeile sitten kulkeeko :P

JPI

Lainaus käyttäjältä: "Korpse"Iske 3-kennonen lipo siihen ja kokeile sitten kulkeeko :P

:lol:  Joo, voin kuvitella että kulkee. Tsekkailen noita lipoja vähän myöhemmin, nyt kulkee jo ihan riittävästi mulle...
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

at

Muista kytkeä cutoffi takaisin jos (ja kun) vaihdat lipoon...  :wink:

JPI

Lainaus käyttäjältä: "at"Muista kytkeä cutoffi takaisin jos (ja kun) vaihdat lipoon...  :wink:

Jep!
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

JPI

Nyt on AP1500mAh-7.4V(2S1P) 26C LiPot tilattu Sabesta.
Saas nähdä miten kulkee :lol:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

JPI

Voi hyvänen aika. Kulkee niin kovaa tuolla Mamba/LiPo yhdistelmällä ettei auto meinaa pysyä kasassa kun ajelee. :shock:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Korpse

Nii-in, kuvittele mitä se kulkisi 3kennosella lipolla :P

Divi

Kuvitelkaa ennemmin pääsiskö edes akullista särkemättä diffin rattaita?  :roll:

Divi

Nyt alkaa menemään hermot kun ei nuo koneet kestä... hiilet menee nopeesti eli harjatonta oon vähä miettiny. Tehoa ei nyt haeta sillä vakiokoneellakin on tehoja riittävästi mutta eihän se pahitteeksikaan ole. Ajoaikaa sais tulla lisää ja täytyy toimia 6 kennolla koska mitään lipolaturia en nyt ala hommaamaan. ehkä myöhemmin. Mamban kv 5400 settiä oon miettiny mutta muutama kysymys vielä:
a) Onko mamban kannu kokonaan suojattu vai pääseekö sinne pölyä sisään?
b) Riittääkö 6 kennoinen 1100-1400mah akku tuolle mamballe ja onko silloin vielä tehoa edes vakiokoneen vertaa?
c) Onko olemassa mitään halvempaa laadukasta brushless-settiä RC18T:hen?

turtle

Lainaus käyttäjältä: "Divi"Nyt alkaa menemään hermot kun ei nuo koneet kestä... hiilet menee nopeesti eli harjatonta oon vähä miettiny. Tehoa ei nyt haeta sillä vakiokoneellakin on tehoja riittävästi mutta eihän se pahitteeksikaan ole. Ajoaikaa sais tulla lisää ja täytyy toimia 6 kennolla koska mitään lipolaturia en nyt ala hommaamaan. ehkä myöhemmin. Mamban kv 5400 settiä oon miettiny mutta muutama kysymys vielä:
a) Onko mamban kannu kokonaan suojattu vai pääseekö sinne pölyä sisään?
b) Riittääkö 6 kennoinen 1100-1400mah akku tuolle mamballe ja onko silloin vielä tehoa edes vakiokoneen vertaa?
c) Onko olemassa mitään halvempaa laadukasta brushless-settiä RC18T:hen?

a) on suojattu
b) kyllä pitäis riittää, tehoa aika sopivasti 1/18 autolle 5400 mamba + 7.2V akku yhdistellä ja etenkin vääntöä on aivan tajuttomasti, joten pystyt käyttämään todella suurta pinionia.
c) Suosittelen kyllä Mambaa, hyvä ja toimiva paketti... muita vaihtoehtoja micro auton brushless nopariksi löytyy ainakin Quark:lta (Sky & Technology), Align:lta, Schulze:lta, Tekin:ltä... Moottoreita löytyykin sitten vaikka minkälaisia, useilta eri valmistajilta.

Divi

Kiitoksia Turtle... Jos jollain on tuollanen vähäajettu mambasetti niin YV:tä tulemaan ;)