Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Paras 1/8 crossi koskaan

Aloittaja JussiKukkula, 03.06.06 - klo: 17.11

JussiKukkula

Anna mielipiteesi! pudjeteista piittaamatta!!

PoisonHeart

Kyosho Inferno 777 SP3 Siin olis hiuppu kisa auto. Ja ostais jonkun vaikka Kanain moottorin... :lol:  :wink:

Tuukka

Lauantaihuuruissa kävin katsomassa huomisen kisan  muutokset. Hyvä otsikko ja kun pääsen ensimmäisenä vastaamaan Hyper 7 puolesta niin annetaan kehut.

Hyper 7, koska:
- nosti M8 luokan kukoistukseen Suomessa
- toimii kuin neukkuase, vähän lisää hiekkaa laatikkoon vain voitelee mekanismeja.
- ei ole setuppiherkkä.
- ei paras, mutta toimii, siksi paras.
- ja viimeiseksi  siksi, kun ei oikein muuta tunneta.

Ja nyt jatkamaan mekaanikon voitelua punaviinillä!

Hount

Noh, ennenkuin tohon kasiin pääsee oikeen sinuiksi, niin seiskaahan se on suositeltava, vaikka budjettiin riippumatta luulis Kyoshoon kääntyvän, niin ei silti, koska seiskassa on kuitenkin melkein laajin käyttäjäkunta, niin vaikkei kisapaikalla olis myyjällä osia tarjota, niin kanssakisailijoita lienee sen verran ettei ikinä kisa tai treenipäivä keskeydy... ja myöskin mielestäni kestävin auto, DTQ ainakin kesti jopa meikäläisen ajoa hajoamatta aivan liian pitkään...

Ääh, siis tarkoitin tuolla aikaisemmalla sitä, että koska budjettiin katsomatta luulisi kyoshoon kääntyvän, koska yleensä em. merkkiä syrjitään hinnan takia, niin silti en siihen käänny, jo selostettujen syiden takia.

Budjettiin katsomatta tuo lienee aika paha questi, koska setuppia& nopeutta hakien on mielipiteitä yhtä monta kuin automerkkejä, niin kääntyy kysymys enää kestävyyden suhteen... ja siinä pystyn DTQ - Hyper7:n sanomaan olevan aika huippuluokkaa, koska Hyper8:ia en ole vielä yhtä pitkään päässyt testailemaan, niin en tiedä em. auton heikkoja kohtia. Silti oma valintani oli kasi, koska säädettävyyden helppous ja uudet innovatiiviset ideat ajoivat vahan tutun kestävyyden edelle...

Kasi saa näyttää kyntensä tässä kauden edetessä, niin katsotaan sitten loppukaudesta millä hantilla se kestävyys on... tossa pöydällä pyöritellessä näyttäisi sen verran tujulta pakkaukselta ettei sen puoleen tule ongelmia.

Ja omat kokemukset perustuvat sitten pelkästään varaosapalveluun ja kestävyyteen, koska kaikkki muu on kuljettajasti kiinni tässä rc-autoilun kuninkuuslajissa M8:ssa..

- Hount

JQ

En kerro koska niko lyö
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

-PM-

LainaaEn kerro koska niko lyö

olikse se crono...? ainakin ajettavuudeltaan..?
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Hermanni

Parhaasta tiedä (enkä parempaa topiccia tälle löytänyt) mutta onko Team Magic M1 ensimmäinen missä tankki on sijoitettu viisaasti.
Bensakoneisissa rata-autoissahan on jo pitkään ollut tankki keskellä autoa, ei vakuta auton balanssiin tankin ollessa täysi / tyhjä.
Kuinka paljon krossareissa sitten vaikuttaa toispuolenen painopiste, siitä en tiedä, ainakin monsukuskit jenkeissä mittailee grammojen tarkkuudella joka pyörän.....

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"Parhaasta tiedä (enkä parempaa topiccia tälle löytänyt)
Pajonkos etsit? Eka sivulla on ko. autosta ihka oma topicci

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Pajonkos etsit? Eka sivulla on ko. autosta ihka oma topicci
Katsos perskatti, no etsin parisen kymmentä sivua tankista ja sen sijoittelusta haulla tuloksia.  :oops:
Enpä tuossa tankin sijoittelua ihmetellessäni osannut edes ajatella että ko autosta olisi topiccikin (Niin harvinainen merkki ainakin minulle).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

JQ

Jos huomaat ajaessasi että onko tankki täynnä tai tyhjä niin ilmoittele....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

CAi

Lainaus käyttäjältä: "Hount"
Ja omat kokemukset perustuvat sitten pelkästään varaosapalveluun ja kestävyyteen, koska kaikkki muu on kuljettajasti kiinni tässä rc-autoilun kuninkuuslajissa M8:ssa..

- Hount

Onhan tuolla maailmalla edelleen tuo C8 se kuninkuusluokka.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

Tuukka

Kuvasta selviää se, että tankki on kapeamman sivun suhteen keskellä, mutta ei pituussuunnassa (tai painokeskiössä). Siis edessä enemmän painoa tankki täynnä ja muuttuu sitten aliohjautavampaa suuntaa tankin tyhjentyessä.

Mutta kuten JQ kiertäen sanoi - ei olennainen juttu. Toki ei huononnuskaan, että sikäli pinnat Ihmeen tekijöille.

JQ

Cai: Paitsi jos katsoo harrastajamääriä.

Mutta ehkä se on rataluokkien kuningkuusluokka....
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Turhala

Lainaus käyttäjältä: "JQ"Cai: Paitsi jos katsoo harrastajamääriä.

Mutta ehkä se on rataluokkien kuningkuusluokka....

Aika marginaalilaji formulatkin, jos katsoo harrastajamääriä.

JQ

se onkin ihan terveestä niin kuin sähkötouring
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Turhala

Se koira älähtää johon kalikka kopsahtaa.

plissken_s

Tähän väliin kyssäri, että millä ihmeellä sitä sitten on merkitystä kun suunnitellaan "uusia" krossareita? Voiko päätellä, että krossari on nyt evoluutionsa huipulla? Vai onko se niin, että kun joku edelläkävijä keksii laittaa seuraavaan kehitysversioonsa jotain uutta, niin kuin vaikka kiiltävän vastariboksin kannen niin sitten alan gurut kiittää ja kumartaa tätä innovatiivista insinöörityön taidonnäytettä kun ohjattavuutta ja nopeutta tuli lisää enemmän kuin uskallettiin toivoa?  :lol:  :lol:  :P  :P  <- nyt varmaan tarpeeks monta hymiöö ettei tiukkapivotkaan hermostu turhaan(?)
Kyosho - Futaba - Novarossi

Niko

En kyllä tajuu noita kaikkia uusia autoja joita tulee kuin sieniä sateella missä ei ole mitään uutta. Nanda, Caster sun muut + että eivät edes pysy kasassa. Geometria ja kaikki on suoraan vaan kopioitu. Kopioinnin aika alkaa olla ohi. Siksi on hyvä että uskalletaan kokeilla jotain uutta vaikka ei toimisikaan. Antaa ainakin oikeaa kehityksen suuntaa. Kyllä joku sit keksii jotain uutta ja toimivaa.


Kaikkea uutta ei aina päälle päin normaali harratajelija edes näe. Ohjausgeometria, iskunvaimennus, ulosjousto ym ym.

Ohjausgeometria, painopisteen keskitys ja iskunvaimennuksen kehitys on seuraava askel nopeampaan autoon jota voi kehittää ja josta on eniten hyötyä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Ja moottorit. Koska nitromoottoreita on yhä helpompi tehdä, käsityöstä homma on menny koneelliseksi niin ennustan että tämä puoli muuttuu vielä rajusti tulevan 5 vuoden sisään.. harrastelijan kommenttina. Tätä auttaa myös yhä tiukkeneva USAn lainsäädäntö päästöjen suhteen ja se että kansa haluaa taloudellisempia ja hiljaisempia patoja.

Tässä jotain evoluutiota noin muuten, ei patoihin liittyen ... http://img212.imageshack.us/img212/289/0000039fb3.jpg

Niko

Mä en odota moottoreihin muuta ihmeellistä kuin mielenkiintoisempia materiaaleja ja kulutus ehkä laskee vähän. Polttomoottoria on vaikea muuttaa ja ei nää käytännössä juuri saastuta. Ainoastaan synteettinen öljy. Lajin idea on että moottorit ovat simppeleitä polttomoottoreita.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

JQ

vois samall sanoo et mitä formuloissa on kehitettävää enää? Ajettu monta vuotta jo ja ne ajaa kaikki jonossa muutenkin...
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Mä en odota moottoreihin muuta ihmeellistä kuin mielenkiintoisempia materiaaleja ja kulutus ehkä laskee vähän. Polttomoottoria on vaikea muuttaa ja ei nää käytännössä juuri saastuta. Ainoastaan synteettinen öljy. Lajin idea on että moottorit ovat simppeleitä polttomoottoreita.

Voihan se näinkin olla, joo! Mutta siinä se syy just onkin, ku ei enempää voi eli seinä on tullut vastaan tietyssä mielessä! Kuitenkin sama mitä tapahtui prätkäpuolella voi tulla myös RC puolelle eli nelitahdit. Ja mitä autoihin tulee kukapa olis odottanut edes truggyja pari vuotta sitten. Ajateltiin vaan että on krossit, monsut ja tourerit ja sitten joku ihme jenkkilaji "stadiumit".

Moottoripuolella tulee tapahtumaan kehitystä koska hiilettömistä yhdessä akkuteknologian kanssa tulee "liian" suosittua polttiksiin verrattuna. Mun veikkaus. Voi kyllä olla että toisin käy....:D

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Neo-Buggy"
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Moottoripuolella tulee tapahtumaan kehitystä koska hiilettömistä yhdessä akkuteknologian kanssa tulee "liian" suosittua polttiksiin verrattuna. Mun veikkaus.
Red RC reports, At last weekends ROAR (US governing body) meeting it seems a rule was passed that outlawed the use of LiPo batteries in all R/C cars that run at ROAR sanctioned events. Although not stated, the reason was probably down to the safety issues with these batteries having been known to explode if not charged and handled properly. This is unfortunate as the benefits of LiPo are clear (weight, size, longer runtime) but i think this move was more a case of covering ROAR's ass in the event of an injury brought on by an exploding LiPo. The move however seems a bit extreme as danger is present in all forms of RC racing, particularly burns and cuts and the mis-use or bad treatment of any power sources will always result in an injury.

The ruling however does not just affect Electric class racers but also gas racers who have installed LiPo cells to power their receiver. The judgment makes no differentiation between uses of the cells, but instead just bans their usage in all classes outright.
veikkaus.

No ei ainakaan kilpailukäyttöön... ROAR:n on meinaan tästä "akkuteknologiasta" sitä mieltä että ovat liian vaarallisia. Lyhyesti suomennettuna: "Lipo akut kielletty kaikissa RC-Auto kilpailumuodoissa, oli käyttökohde mikä hyvänsä"
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Niinno toi on lyhyellä aikavälillä. Puhutaan pidemmästä jaksosta, 5 vuotta jne. En ole sähkis fani todellakaan mutta tämä antaa painetta polttispuolelle...

Joel N

Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
No ei ainakaan kilpailukäyttöön... ROAR:n on meinaan tästä "akkuteknologiasta" sitä mieltä että ovat liian vaarallisia. Lyhyesti suomennettuna: "Lipo akut kielletty kaikissa RC-Auto kilpailumuodoissa, oli käyttökohde mikä hyvänsä"

Vaikuttaakos tämä jotenkin myös kotoSuomeen?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Mika R

Mä jäin funtsii samaa.. mielenkiintoinen raportti, ja hyvä etten oo siirtyny vielä lipoihin edes vastarin akun suhteen ...

Mites on?

l150040

LiPojen vaarallisuudesta kyllä puhutaan paljon, mutta silti melkein jokainen kantaa taskussaan ja pitää korvalaan sellaista kännykän muodossa. Toisaalta kyllähän sellainen voi olla vaarallinenkin, jos sitä käyttää väärin.

Catiska

Joskus tuntuu, että kammo kaikkea uutta vastaan ottaa ihmisissä vallan. Mutta, taidettiin eksyä aika kauas aiheesta :wink:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Niko

Kännykkälipo on pakattu turvallisesti kun taas meidän käyttämät lipot ovat ns avokennoja. Muuan Nokian akuista vastaava joka kuuli RC-vehkeissä käytettävä avokennoisia lipoja kauhistui ja ihmetteli miksi ne eivät ole kiellettyjä.


Itse meinasin noin kuukausi sitten polttaa asuntoni uutta lipoakkua ladatessa. Latasin pienemmällä jännitteellä kuin normaalisti koska akku oli uusi ja ei ollut kiire. Kuului poks kun mekkasin autoa vieressä ja käänsin katseeni kohti akkua ja siinä se oli pyöreäksi palloksi turvonneena ja poks kuului koska päällä oleva kutistesukka repesi. Äkkiä akku parvekkeelle ja ovi kiinni. Siellä se sitten syttyi tuleen. Liekit noin 30 cm korkeat ja tulisia kekäleitä ympäri parveketta. Sammutin akun vedellä. Kaikki akun osat olivat punahehkuisia kuin hiilet. Jäljelle jäi tuhkakasa. Hyvä että olin akun vieressä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND