Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ei saada krossia käyntiin... perussäädöt oli väärin...

Aloittaja jooka, 09.06.06 - klo: 20.52

jooka

Sama ohjeistus taitaa käydä kaikkiin malleihin merkkiin katsomatta... ?

Spin

Lainaus käyttäjältä: "jooka"Sama ohjeistus taitaa käydä kaikkiin malleihin merkkiin katsomatta... ?

Eiköhän se vetostartin rakenne ole sama.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

jooka

Tuo viimeinen työkalu tuossa lopussa? Onko se kuusiokulma-avain?

jooka

Tiedoksi tätä thriidiä seuranneille:  kone alkoi käynnistyä ensimmäisellä vedoilla kymmenkunta kertaa ennenkuin vetostartti sitten irtisanoi itsensä. Laitoin uuden tulpan joita täällä suositeltiin ja kivasti hörähti käyntiin kun ensin oli löydetty säädöt kohdalleen. Ensimmäisellä vedolla käyntiin lähti monta kertaa peräkkäin (aika juhlava tunne!) ... harmittava takaisku vain toi vetostartin kohtalo :-/

Pitänee alkaa suunnittelemaaan sen purkamista nyt. (aika paljon ollut apua muuten teistä jotka olette mukana tässä, kiitokset teille kuuluvat).

jooka

Jep. Kone on irti ja vetostartin aukaisu paljasti että se vieteri on poikki. Ilmeisesti on kaksi tapaa tehdä se taas toimivaksi... a) tilata uusi vieteri tai b) tilata koko vetotartti valmiina? Olenko oikeassa?

Hotti

-Team lapsena liian vähän leluja-

Spin

Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

jooka

Heh. Kumpaa suosittelette? Jos hommaan siis sen jousen vain niin paljonko se tulee maksamaan? Ilmeisesti koko boksi tulee aika arvokkaaksi... mistä sen jousen saa?

Bagi

kyoshon vetostaritti maksoi 20e... jousi on ärsyttävä laittaa paikalleen
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

jooka

Onko kellään TT EB-4 S2 Pro:ta niin osaisi suorilta ohjata tohon Saben listassa oleviin vetokäynnistimiin että mitä se maksaa sellainen uutena (koko boksi siis)? Sais vähän osviiittaa..

Hotti

Osta tiger drive tai mikä vielä parempaa niin hanki starttiboxi.Sillon loppuu vetari ongelmat.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Sain ajeltua jo hiukan mutta ongelmaa on vielä...

- käynnistettäessä auto se tuntuu lähtevän samantein liikkeelle. Onko normaalia? Pienen pientä ruuvia säätämällä tyhjäkäynti aleni hiukan maltillisemmalle tasolle mutta silti tuntuu että jokin ei ole aivan kohdallaan kun sitten...

- toisen kerran vetäsin auton käyntiin sen sammuttua ajon aikana niin kone otti ihan älyttömänä kierroksia. Huusi ja huusi vaan. Renkaat pyöri täysillä. Sain onneksi sammutettua.

Kun ajoin autolla niin ajo tapahtui niin että jarru oli melkein pohjassa koko ajan ja sieltä päin pikkusen (muutaman millin) löysäämällä auto eteni rauhallisesti. Eikö lähettimen neutraali (liipasin siis) asento ole tyhjäkäynti ja paikallaan oloa varten?

Välillä vetää kierroksia heti käynnistettäessä heti ja miten siitä lähtee ajamaan mitenkään kun auto liikkuu jo valmiiksi tuhatta ja sataa.

Osaako kukaan auttaa/neuvoa? Taitaa olla niin sekaisin toi kaasu/jarru osasto että ei tajua...

Hotti

Niin,joko sulla on kaasu auki jo neutraalilla tai koneen säädöt pahasti metsässä.Ilmanputsari pois niin näet paljonko kurkku on auki.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Kuinka paljon sen kurkun pitää olla normaalisti auki?

jooka

Mittasin sen kurkun pyörittämällä sen kokonaan kiinni ja sitten auki. Se oli auki n. 5 kierrosta (ellei vähän enemmänkin) kun meisselillä täydet kierrokset laskin suunnilleen siihen missä se ruuvi oli/on tänään ollut. Onko päin prinkkalaa?

Miten saan kaasun laitettua tohon neutraalille siten että se on ihan normaalilla tasolla?

Hotti

Kurkku pitää olla neutraalilla auki 0.5-1mm..eli ei sitä mitata niillä ruuvin kierroksilla.säädät ruuvista sen ekaks sillai et se on vaikka sen vajaan millin auki,sit laitat sähköt päälle ja jos se aukee yli sen vajaan millin,niin sit säädät  linkistöä sillai et se on ja pysyy siinä vajaassa millissä.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Joo.. olen aloittelija ja sen myönnän mutta onko siis niin että tyhjäkäynti säädetään juuri tästä samaisesta ruuvista mikä ilmanputsarin pois otettua voi nähdä siellä kurkussa?

jooka

Lainaus käyttäjältä: "racer"Kurkku pitää olla neutraalilla auki 0.5-1mm..eli ei sitä mitata niillä ruuvin kierroksilla.säädät ruuvista sen ekaks sillai et se on vaikka sen vajaan millin auki,sit laitat sähköt päälle ja jos se aukee yli sen vajaan millin,niin sit säädät  linkistöä sillai et se on ja pysyy siinä vajaassa millissä.

Eli ruuvaan sen ensin kokonaan kiinni ja ruuvaan 1 millin auki katsomalla sinne kurkkuun samalla?

Hotti

Noin minä sen tekisin :mrgreen:


ei se ruuvi ole siellä kurkun sisällä!!!!!!!!
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Siis se ruuvi säätelee sitä kurkun avautumaa - eikö näin?

Jos näin niin musta tuntuu että toi on neutraali-asennossa puolillaan auki. Puolet näkyy sitä osaa joka liikkuu kun virrat päällä ja kaasua säädetään lähettimellä ja puolet on aukkoa (siis koko reiästä).

Hotti

No sit sulla on kaasu auki aika paljon :mrgreen: Suosittelen että turvaudut lähimpään harrastajaan missä sitten asutkaan..täällä tämä neuvominen on arsesta..tekemällä se olisi jo tehty.
-Team lapsena liian vähän leluja-

JupeR

Myös radalla on ystävällistä ja auttavaista porukkaa..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Hotti

Joo...se on ihan näpäytys juttu saada se linkistö toimimaan mutta täällä on vaikea selittää asiaa kaverille joka on vasta harrastuksen alussa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Tässä kuva tilanteesta:
[img=http://img102.imageshack.us/img102/3816/dsc013923bg.th.jpg]

Voi että.... meikä on pissassa ton auton kanssa kyllä! Ei hävetä myöntää... auttaskohan ne jossain paikallisessa alan kaupassa ton säädöissä?

JupeR

Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Hotti

Joo o..selitit ton tilanteen jo kahteen kertaan.

Edelleen,joko tyhjäkäynti ruuvi pitää ton tollai tai linkistö on ihan hanurillaan..luulisi selviävän jos et ole sokea.
-Team lapsena liian vähän leluja-

jooka

Kumpaan suuntaan toi on siis "auki" ja kumpaan "kiinni"?

Onko niin, että nyt kun se on tossa keskellä niin kurkkua kiinni laittamalla tarkoittaa että se mötikkä siirtyy oikealle päin kuvassa? Ja silloin kun se on "auki" se on vasempaan suuntaan?

JupeR

Sillon ku rakoa ei ole ollenkaan vaan näkyy se "mötikkä" niin se on kiinni.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

jooka

Löytyiskö Oulusta halukasta auttamaan kaveria tämän kanssa hiukan oikeampaan suuntaan. Nyt tuntuu että menee vehkeet rikki ihan vaan vahingossa. Laittakaa yksityisviestiä ihmeessä mulle!

Hotti

Do'h!

Kun se kuvailemasi "mötikkä" eli kaasarin luisti menee vasempaan laitaan,on kurkku silloin kiinni!Comprende?
-Team lapsena liian vähän leluja-