Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

kytkimen säätäminen??

Aloittaja hellbound, 12.06.06 - klo: 20.45

PoisonHeart

Divi, auttoiko muka ihan oikeesti polttoaineen vaihto :shock:  :) ?? Mun täytyy sit heti tilata Sidewinderiä!  :D  :P

Divi

Se mun modeli oli kai menny vanhaksi... (kuulemma nuo kestää about vuoden. sit alkaa tulemaan ongelmia...)

PoisonHeart

Joo-o! Mun polttoaine on sitten varmaan jo aika vanhaa. Mikä se UN-NRO oikein on? Mulla luki: UN-NRO 1992  Ei kait se silloin ole voitu tehdä, kait se joku muu numero on??

jake_

Mullakin on pikku ongelmia kytkimen ja moottorin kanssa...

Kun auto on pukilla niin kytkin ottaa kiinni ja renkaat pyörii, mutta kun auton laittaa maahan ja yrittää ajaa sillä niin kytkin tuntuu luistavan eli auto kulkee hidasta kävelyvauhtia moottorin kierroksista riippumatta..

Ja sitten toinen ongelma.. Moottori käynnistyy hyvin ja käy hyvin hehkun kanssa, mutta kun hehkun ottaa pois auto käy jonkin aikaa ja sammuu. Moottori sammuu myös silloin kun nostaa kaasun pois. Olen koittanut laihempaa ja rikkaampaa seosta mutta ei toimi.
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

Divi

koita jake uutta tulppaa tuohon koneen käyntiongelmaan...

Kytkin kannattaa avata ja kattoa miltä se näyttää...

PoisonHeart

Mulla vaivaa edelleen ongelmana se että kone sammuilee kuumana. ihan tyhjäkäynnilläkin ja varsinkin ajossa. Johtuukohan siitä että minulla on 5 tulppa? pitäskö sen olla viileempi??

Divi

ainakin HPI:n tulpissa 5 on kylmä joka on mielestäni .21 koneessa jo liiankin kylmä :|

jake_

Lainaus käyttäjältä: "Divi"koita jake uutta tulppaa tuohon koneen käyntiongelmaan...

Kytkin kannattaa avata ja kattoa miltä se näyttää...

Uusi tulppa kuulostaa ihan fiksulta, mutta kytkimen olen purkanut ja kasannut tänään kolmesti  :roll:
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

PoisonHeart

HPI:ssä voi ehkä ollakkin niinpäin se tulppa homma mutta ainakin mun koneessa tulee olla kylmätulppa koska koneen lämmöt ovat suuremmat kuin helvetissä... ja p.aine kiehuu kaasarissa :mrgreen:  Katos Kyosho ja HPI:::Mitä eroa?? hirveenä eroja! :P  :mrgreen:  hehe hehe.

hellbound

joo....nyt on ajettu viime kerrasta n.5 tankillista (vähintään), mutta ei onnistu kierrosten pudottaminen niin alas, että ei olisi veto päällä....huomenna purkaan kytkimen ja katson mitä se on syönyt!!

Mika R

alaneula liian piikillä, oletko sitä kokeillut esim 1/2 auki?

hellbound

heh....tais olla tehtaalla käynyt pieni kämmi....oli palat asennettu väärinpäin eli pala kiersi tapin edellä.... :shock:

Mika R


jake_

Mikähän on vikana kun kytkin ei pidä "kylmänä" ollenkaan? Vähän aikaa kun sitä luistattaa niin sitten alkaa auto liikkua ja kytkin alkaa pitämään.
Kyosho V-One RRR & Pure Ten Alpha GP

*HOKE*

Sulla luistaa vauhtipyörä siinä kartiossa.

Eli vauhtipyörä on löysällä.

hellbound

ei juma.......palat oli väärinpäin ja nyt huomasin varaosia selatessani, että sinne kuuluisi jousikin.....ei vaan jousta siellä näkynyt!!! Lähetin jo palautetta myyjäliikkeeseen asiasta ja toivottavasti menee takuuseen...

Hotti

Öööö...siis :mrgreen: *Lol,reps*

Jotkut merkit vissiin myy palat ja jousen erikseen...kai sen purkaessa entistä kytkintä huomasi että siellä on jousi :mrgreen:

Niin..toden totta ja tuhannen tulimmaista, se tarvitsee yleensä toimiakseen sen jousen :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

hellbound

Lainaus käyttäjältä: "racer"Öööö...siis :mrgreen: *Lol,reps*

Jotkut merkit vissiin myy palat ja jousen erikseen...kai sen purkaessa entistä kytkintä huomasi että siellä on jousi :mrgreen:

Niin..toden totta ja tuhannen tulimmaista, se tarvitsee yleensä toimiakseen sen jousen :mrgreen:
purkaessa entistä kytkintä??meni vähän ohi...

hellbound

Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"Joo-o! Mun polttoaine on sitten varmaan jo aika vanhaa. Mikä se UN-NRO oikein on? Mulla luki: UN-NRO 1992  Ei kait se silloin ole voitu tehdä, kait se joku muu numero on??
se on vaarallisten aineiden numero...eli ei mitään tekemistä valmistus vuoden kanssa

PoisonHeart


hellbound

Ei mene kytkin takuuseen, mutta lupasivat tulla kytkimen hinnassa reilusti vastaan...noh...olen ihan tyytyväinen ja tilaan samalla vähän muutakin hilpettä autoon...

rc nalle

mistä voisi ostaa uuden kytkimen

J0rmalaari

rc nalle, Kui kysyt tommosia ku sulla ei oo edes autoa. Veikkaisin että vois löytää kytkimen ku menisit lähimpään rc-liikkeeseen, ja jos ei löydy niin ne tilaa sinne sata varmasti kytkimen.

rc nalle

mutta täällä ei ole rc liikettä

Samppu

Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

hellbound

jess....uudet kytkinpalat ja JOUSI on nyt asennettu....johan alkoi auto pysymään paikoillaan tyhjäkäynnillä!!! tuntuis noi CENin palat pitävän paljon paremmin, kuin protechin omat...tais olla jotain keraamisia jos oikein muistan??? kestääkö ne pidempään, kuin normaalit "muoviset"?? Oli kyllä ikävä ajaa entisen sähköautoni slikseillä, kun on niin pirun liukkaat(kovaa kumia)..pitää vaihtaa vanteille juuri ostamani lrp:n slicksit, niin tulee jonkin verran lisää pitoa...kauas täällä porukka yleensä ajelee yhdellä rengaskierroksella rataolosuhteissa??? ja kyseessä on sitten touring...toisaalta...kuka hullu krossia vetelee slickseillä?? :lol:

Maxximo

Nostellaan vanhaa säiettä ku on juuri samanlaista ongelmaa kun säikeen aloittajalla... Eli kaikenlaiset säädöt on kokeiltu, laihaa, rikasta, sopivaa, niin ylä- kuin alarekisterillekin. Tyhjäkäyntiä säädetty moneen otteeseen... Muuten toimiikin ihan hyvin, mutta sammahtelee liian helposti. Tyhjäkäynnin jos säätää niin alas ettei renkaat pyöri(tai ottaa juuri ja juuri hieman kiinni) niin toisaan sammahtelee vähän väliä. Jotenki tuntu et toi kytkin ottaa aivan liian aikaisin kiinni. Avasinkin sen mut jouset oli kunnossa ja palat oli oikein päin. Paloihin oli kulunut selvä tärsä ja kytkinkellon seinämillä oli ikävän näköistä naarmua, leikkautumaa. Jotenki ei ymmärrä et on alumiiniset palat ja alumiininen kello..? Tuossahan kellokin kuluu samaa tahtia kun palat.

Mutta joo, ajattelin hioa nuo tärsät paloista pois ja ehkä siloitella tota pintaa ja porata kevennysreiät niihin. Oliskohan sillä millainen vaikutus?

Kuva:
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

TheArska

Jos tuntuu että kytkin ottaa liian aikaisin kiinni niin vaihda paksummat kytkinjouset, ellei ole jo paksuimmat...tuskin jos liian aikaisin ottaa kiinni(luulisi 1/10 autoon riittävän 1.1mm jouset helposti...eikös 1/10:stä ole kyse..? Kuvittelisin ettei vaadi edes noin paksuja. Omissa 1/10 touring:ssa centax kytkin joten ei kokemusta 3 lapajousista tuossa kokoluokassa)
Jousien paksuudet ovat yleensä 0.9mm, 1.0mm ja 1.1mm.
Voi paloja toki myös keventää...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Maxximo

Joo, 1:10 touring kyseessä. 0,9mm näytti olevan jousien paksuus. Taidan kokeilla keventää eka noita paloja ku ei ole tietoa mistä tohon nyt jouset kekkais. Vai onko nuo yleensä jotain yleismalleja?
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton

Maxximo

Ok, tuli porattua 2x3mm reiät noihin kytkinpaloihin muttei ollu oikeastaan mitään vaikutusta. Kytkin yrittää edelleen koko ajan hieman tarrata kiinni. Ei tajua mikä on ku sammahtaa niin herkästi..? Monesti kun kierrättää konetta ja tekee äkkijarrutuksen niin kone sammuu. Kaasu ja jarrulinkistöt tsekattu ja säädetty ettei se niistä ole kiinni ainakaan. Jotenki on alkanu epäilyttämään toi JR-Hobbyn Dragon Top 20% polttoaine... Pitää vissiin hakea pönikkä Tornadoa.

Voiko muuten ilmanputsarilla olla millainen vaikutus tyhjäkäyntiin? Alunperin oli sellainen pieni 1:10 touring tötterö ja nyt on 1:8 Xrayn sivulle päin kääntyvä iso suodatin. Jotenki vaan olettanu ettei sillä vaikutusta pitäsi olla, tai siis että säätämällä saa toimimaan millasella vaan.
"Short Course" Hyper 8 Pro @ harjaton Tekin T8 1550kv, Xerun 150A, 6S-4,5Ah A-spec, HN Torsen F&C - "Audi S1Q" Cyclone Pro @ T3.0 Nitro Star, CF Mod - Rallygame 1/8 Porsche 911 @ TT EB-4 S2, harjaton