Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 4.0

Aloittaja MarkusH, 21.06.06 - klo: 15.38

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: "200t"millai  olikaan noi savage 4.6 vakio moottorin kaasuttimen säädöt?  ongelmana on,  että auto ei meinaa lähteä millään käymään, eikä pysy käynnissä jos sattuu lähtemään?

Tyhjäkäyntiruuvi, alaneula ja keskialueen neula on 'tehdasasetuksissaan' siten että ruuvien kannat ovat kaasuttimen rungon tasalla. Pääneulan mustan osan (se jota pyöritetään) alareuna on uran kohdalla. (pääneulan kullanvärisessä rungossa ura).

Jos ei starttaa, kokeile eri tulppaa. Jos ei sittenkään niin ei saa soppaa jostakin koneesta riippumattomasta syystä tarpeeksi, esim. letkurikko.

frans_m

Tuon oman auton mukana tuli "kylmä" tulppa joka ei ilmeisesti ole ihan sopivin näin viileässä ajoon, kun ulkolämpötila vaihtelee nollan kahta puolta.
Itse vaihdoin tilalle Rossin R3 medium tulpan sillä ajellessa on toiminut hyvin, ja moottorin lämmöt olleet n 100 astetta.
SavageX SS 4.6

bmwe21

Savage on taas moukarin alla..
Viime lauantaina oltiin ajelemassa ja kokeilin taas huippuja. Nyt sain samat huiput kun pylviksen revolla, eli 64kmh. Alkoi vaan jarrutukset hirvittää, kun diffeistä kuului rutinaa :oops:  Ei uskaltanut edes ihan loppuun asti kiihdyttää, kun tila loppui kesken, eikä enää viitsinyt kauheasti jarrutella  :cry:
Lääkkeeksi aloin muuttamaan jarruja:
Taakse tulee napajarrut (2x tuplalevyt) ja eteen vapaadiffi (eturenkaat pyörii vapaasti, vaikka takarenkaat olisi lukossa) ei pitäisi enää voimansiirron kärsiä jarrutuksista! Uusi etudiffi on testissä lauantaina ja ens viikolla värkkään nuo jarrut valmiiksi.
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

JK Power

Laita sitten ihmeessä kuvia ja juttua miten napajarrut toteutit!!?

Kiinnostaa minuakin!

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

TatuS


Heti kärkeen omakuva  :lol: (eka viesti tänne)

Mitenkäs, olisko jollain toimivaa linkkiä toimivaan jarru/kaasu linkki patenttiin/ohjeeseen?
Savage SS K4.6 1:8 (x2)
Savage 25 1:8 C4 VTS coupe 1:1


MarkusH

Täytyyköhän mun tehdä vähän saman tapainen kuvasarja/tarina omasta savagesta kun alan sitä "modaamaan"... Täytyis vaan saada autotalli järjestykseen että on tilaa projektille  :)  Projekti alkoi (*naureskelee*): hioin pakoputken ja kiillotin sen huolella.  :D

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: "TatuS"
Heti kärkeen omakuva  :lol: (eka viesti tänne)

Mitenkäs, olisko jollain toimivaa linkkiä toimivaan jarru/kaasu linkki patenttiin/ohjeeseen?

Kaasu- / jarrulinkistön säätö on helppoa, kun hieman perehtyy.

1. Ota ensimmäisnä vipu servon päästä irti
2. Sen jälkeen ohjaimesta trimmit nollaan.
3. Kytke vastarin ja ohjaimen virrat päälle.
4. Paina toisella kädellä kaasuluisti pohjaan(tyhjäkäynnille)
5. Kun kaasuvipu on pohjassa, tuikkaat servoon takaisin sen vivun pitäen koko ajan kaasuluistia pohjassa(tyhjäkäynnillä).
6. Se oli siinä. Jos jarru ei toppaa mutta muuten toimii oikein, kiri jarrua pyörittämällä sitä muovimutteria.
..7. Tarkista vielä että kun painat jarrua niin kaasuluistin(kaasarissa) ei saisi painua yhtään enempää pohjaan. Jos niin käy niin säädä ohjaimen trimmiä tarvittava määrä. Jos trimmi ei riitä aloita kohdasta 1. =)

Eli aina jarru säädetään viimeisenä.

Kivan näköinen kori sulla, kesällä vaan joudut ottaa korisakset esiin. ;)

JK Power

No kun nyt tuolle linjalle lähettiin niin tässä on minun twini!

DoubleTrouble



Alastonkuvia ei vielä tipu!  :lol:

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

JupeR

No tuohan on jo wanha! Katoin noi kuvat Foffi foorumilta :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

TatuS

LainaaKaasu- / jarrulinkistön säätö on helppoa, kun hieman perehtyy.

1. Ota ensimmäisnä vipu servon päästä irti
2. Sen jälkeen ohjaimesta trimmit nollaan.
3. Kytke vastarin ja ohjaimen virrat päälle.
4. Paina toisella kädellä kaasuluisti pohjaan(tyhjäkäynnille)
5. Kun kaasuvipu on pohjassa, tuikkaat servoon takaisin sen vivun pitäen koko ajan kaasuluistia pohjassa(tyhjäkäynnillä).
6. Se oli siinä. Jos jarru ei toppaa mutta muuten toimii oikein, kiri jarrua pyörittämällä sitä muovimutteria.
..7. Tarkista vielä että kun painat jarrua niin kaasuluistin(kaasarissa) ei saisi painua yhtään enempää pohjaan. Jos niin käy niin säädä ohjaimen trimmiä tarvittava määrä. Jos trimmi ei riitä aloita kohdasta 1. =)

Eli aina jarru säädetään viimeisenä.

Kivan näköinen kori sulla, kesällä vaan joudut ottaa korisakset esiin. ;)

No tuo säätöpuoli oli jotenkin jo hallussa. tuo savagen orggis linkki vaan tuntuu olevan aika nihkeä jarrun suhteen.
Kiitos kuitenkin selkeästä ohjeesta.

Jeps, kori on tehty ihan talvia-ajoa silmällä pitäen...kesäksi uusi avoimempi kori.
Savage SS K4.6 1:8 (x2)
Savage 25 1:8 C4 VTS coupe 1:1

ballu

Lainaus käyttäjältä: "JK Power"No kun nyt tuolle linjalle lähettiin niin tässä on minun twini!

DoubleTrouble



Alastonkuvia ei vielä tipu!  :lol:

:mrgreen:

ois kiva nähdä tuo toiminnassa  :oops:

200t

jaa mikäs systeemi toi tupla mottinen on?? kuis toimii ja paljos voimaa??

bmwe21

Nyt on etudiffi valmis! Tässä pari kuvaa:

http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Vapaadiffi1.jpg

http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Vapaadiffi2.jpg

Jarrujen muutos on jo aika hyvin aluillaan, siitä laitan kuvia, kun ehdin!
Varmaan sunnuntaina kokeilen tuota diffin toimintaa. Tarkoitus olisi mennä tuonne Launeen koulun hiekkakentälle puolen päivän aikaan...
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: "bmwe21"Nyt on etudiffi valmis! Tässä pari kuvaa:

http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Vapaadiffi1.jpg

http://i99.photobucket.com/albums/l316/bmwe32/Vapaadiffi2.jpg

Jarrujen muutos on jo aika hyvin aluillaan, siitä laitan kuvia, kun ehdin!
Varmaan sunnuntaina kokeilen tuota diffin toimintaa. Tarkoitus olisi mennä tuonne Launeen koulun hiekkakentälle puolen päivän aikaan...

Onko tuossa, jos oikein katsoin, niin yks'suuntalaakeri?

bmwe21

Joo on siinä, kaksi kappaleta... Noihin krossareihin myydään vastaavia systeemejä, ettei ne kippaa katolleen, kun tulee hypyistä etupyörille alas :wink:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: "bmwe21"Joo on siinä, kaksi kappaleta... Noihin krossareihin myydään vastaavia systeemejä, ettei ne kippaa katolleen, kun tulee hypyistä etupyörille alas :wink:

Vaikuttaa aika hyvältä sitten, kerrohan kun olet testannu. Miten muuten meinasit ne napajarrut toteuttaa? Mekaanisesti vai hydraulisesti?

bmwe21

Mekaaniset tulee, painoa on jo nyt 6.3kg :oops:  Jos jostain saa reilusti painoa pois, niin sitten alan varmaan rakentaa hydraulisia. Ne painaa kuitenkin enemmän, kuin mekaaniset! Olishan ne hydrauliset kyllä hienot :mrgreen:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Vikketsi

Lainaus käyttäjältä: "bmwe21"Mekaaniset tulee, painoa on jo nyt 6.3kg :oops:  Jos jostain saa reilusti painoa pois, niin sitten alan varmaan rakentaa hydraulisia. Ne painaa kuitenkin enemmän, kuin mekaaniset! Olishan ne hydrauliset kyllä hienot :mrgreen:

Pidä meitä ajantasalla projektissasi, on mukava seurata. :)

bmwe21

No niin, nyt on tuo vapaadiffi testattu! Ei voi muuta sanoa, että on loistava!!!
Tietenkin jarrutusmatka pitenee hiukan, mutta perän saa heitettyä sivulle jarrulla ja jarru pohjassakin voi ohjata.
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

werty

Mikä olisi hyvä ja tarpeeksi tehokas moottori hpi savage 3.5:teen?

JupeR

#441
Nosram .28 Hobbylinnasta, SH .28 RC-Garagesta ja Team Infinity .28 JP-Nitroracingista. Nuilla saa mukavasti lisäpotkuu autoon  :azn:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

werty

Sopiiko toi nosramin .28 kone suoraan savageen?

MarkusH

Sopii. Tosin jos käytät roto-starttia joudut vaihtamaan Nosramin koneeseen roto-päädyn.

JK Power

Lainaus käyttäjältä: werty - 20.03.07 - klo: 07.15
Mikä olisi hyvä ja tarpeeksi tehokas moottori hpi savage 3.5:teen?

Sabesta löytyy myös erittäin kiva vaihtoehto.

STS D28M moottori, alkaen 149,-

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=202

Minulla ollut käytössä jo jonkin aikaa ja eittäin tyytyväinen olen.
Halpa ja hyvä harvoin kohtaa mutta tämä on sitä.
Potkua on niin paljon että autosi hajoaa ennemmin kuin tehot loppuu.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

werty

Yks kysymys vielä,että keuliiko tolla saben koneella?

JK Power

Lainaus käyttäjältä: werty - 20.03.07 - klo: 16.27
Yks kysymys vielä,että keuliiko tolla saben koneella?

Kuule, se heittää vaikka voltin tolla koneella.  :grin:

Heh, no joo, usko pois että keulii.  :shocked:

Hyvä ja extremetehokas mutta vaatii kärsivällisyyttä käyttäjältä.
Vaatii pitkän sisäänajon ja huolelliset kylmästartit, jopa kesällä.
Muuten paukkuu rotolevyn pikkurattaat.
On puristuksia tiettävästi.
Niitä rattaita kyllä saa erikseen eli ei huolta.
Helppo säätää ja pitää säädöt hyvin.
Voimansiirron vahvistamiseen kannattaa sijoittaa jotta harrastaminen ei menisi pelkäksi korjaamiseksi.

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

mitmit

Sanoisin että SH .28 PRO koneesta löytyy enemmän tehoa kuin STS:n koneesta.
RC-Garagessa on myynnissä SH:ta 156€
Ei paha, itse omistan kyseisen koneen ja heittää volttia ja keulii ympäri jopa pidennetyillä low CG runkolevyillä :grin:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

werty

Ei teillä sattuis oleen mitään videoita noista koneista?

MarkusH

Osta kone ja ylläty =) Itselläni on nosram .28 ja kyllä silläkin sava keulii!