Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 4.0

Aloittaja MarkusH, 21.06.06 - klo: 15.38

mitmit

Tossa tuli huomattua yksi outo juttu savagella ajossa :shock:
Pikkuhiljaa kiihdyttäessä vaihteisto toimii moitteettomasti, eli vaihtaa nätisti kakkoselle ja kolmoselle,
mutta kaasu pohjassa kun kiihdytän niin vaihde jää ykköselle. :shock:  :?

Itse olen mietiskellyt että syys voisi olla moottorin tehoissa (.28 SH PRO)
että kun lyö kaasun pohjaan vaihteisto ei ehdi mekaniikansa takia vaihtaa ykköseltä. :?

Olisiko jollakulla tähän selitystä?

muuten tänään pihassa ajoin ns. foffia josta tuli pari kuvaakin otettua. :mrgreen:

(kuvat ilmestyvät myöhemmin topicciin: "kuvia omista rc-autoista"
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Futaba

Voihan se tehoista olla kiinni, mutta uskoisin ennemminkin siihe, että jotain on hajonnut tai kulunut. Moottorihan ei kuitenkaan kierrä hirveästi enempää kuin vakiomoottori, vääntö on saattanut tehdä jotain. Ootko kokeillu säätää sitä vaihteistoa? Jos onki vaan löystyny tjsp.
| Academy | Axial |

mitmit

Kyllä se mielestäni ujeltaa lähes yhtä korkealta kuin nuo team infinityn koneet ja paljon korkeammalta kuin vakio kone
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Futaba

Kyllähän se kiertää enemmän, mutta tuskin se sen takia ei vaihda, kun kaasutat hitaasti.
| Academy | Axial |

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "mitmit"miksi alumiinisia? kun saattavat vääntyä.
osta mielummin suoraan titaaniset:
http://www.rcxshop.com/product_info.php?cPath=23_25&products_id=329
Tarkoitin niitä turnbucklen päitä jotka ovat vakiona muovia :roll:  Muoviset väljistyy niin äkkiä ja alkaa pomppimaan pois paikoiltaan.

mitmit

tuolta saa;
http://store.savagess.com/index.php?cPath=21_23&sort=6a&filter_id=32

Ja olen tuolta itsekkin tilannut osia ja ovat tulleet perille, ja vinkkini ulkomailtatilaukseen on että kannattaa tilata tavaraa alle 40€ sisältäen postikulut niin ei tule alvia eikä tullia.

mutta noi GPM:n päät on sellasia että ne irtoaa vain toiselle puolelle joten väljistyminen ei haittaa kun eivät voi irrota :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Tappara-96

Voiskos joku kokeneempi kertoa kuinka spurri tulisi säätää, tarkoitan siis sitä jousta painavaa mutteria. Olen onnistunut sulattamaan jo kaksi spurria käyttökelvottomiksi vajaan tankillisen aikana. Molemmat spurrit on sulanut siten, että se keskiholkki (akselin ympärillä) on sulattanut ittensä spurrin läpi. Spurrit säädin ohjekirjan mukaisesti. Ajattelin kylläkin jo tilata metallisen srurrin mutta onko sen säätäminen yhtä hankalaa kuin muovisen? Autona mulla on savagen SS hotbodies 26.

Jose.92

Joo itelläni se mutteri on niin kireellä kun sen saan. Oisko se siintä välityksestä kiinni joka on spurrin ja kytkinkellon välissä. Taita tulostimen paperi 2-3 kerroin ja työnnä se sinne rattaidn väliin. Ota tietysti ekana kone löysälle. Sitten painat välityksen yhteen ja kiristät koneen.

Välityksen pitäisi pyöriä kun sitä spurria pyöräyttää, mutta ei saa olla liikaa klappia
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

mitmit

Mulla ainakin toimii niin että konetta liikuttamalla säädät välyksen niin että kun kone on kiinni niin laittaa toisen sormen kytkinkellon pintaan ja toisella yrittää pyöräyttää tai nytkäyttää sitä spurria ja klappia pitäs tuntua niin vähän kuin vain mahdollista mutta sitä pitää silti olla, ja sitten katot kans pelkkää spurria pyöräyttämällä että onko se suorassa, se pitää ensin väännellä suoraksi ja sitten kiristellä :wink:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92".... Taita tulostimen paperi 2-3 kerroin ja työnnä se sinne rattaidn väliin....

2-3 kerroin on liikaa, yksikin riittää :wink:

Jose.92

Jaa no minä yleensä laitankin sen niin tiukalle sinne väliin että saa olla jo 3 kertainen
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Tappara-96

Ei se välys mulla ole ongelma vaan se mutterin kireys. Elikkä laitanko siis niin kireelle kun saan?

JupeR

Ite käytin savan aikoihin nii kireelle ku saan ja noin 1/4 kierrosta auki. Oli aivan lukossa nii loota oli p*skana tuon tuosta.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

mitmit

Kyllä jos sulla spurri menee niin välys on säädetty puihin.
Sen mutterin kireydellä ei ole mitään väliä jos välys on täydellinen, paitsi tietenkin jos se mutteri on niin löysällä ettei auto kiihdy ollenkaan tai spurri irtoaa niin ei sekään hyvä juttu ole :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

MarkusH

Tapparalla siis spurri sulaa eli välyksessä ei ole vikaa. Itse väänsiin niin piukkaan kuin sain ja avasin 1/8 kierrosta, tosin nyt on niin piukassa kuin saa.

Tappara-96

Savan ohje sanoo, että kiristä loppuun ja avaa sitten mutteria 1/2 -kierrosta. Näin tein ja spurri suli alta aika yksikön. Oli siis ilmeisesti liian löysällä?

MarkusH

Hyvä ohje: Piukkaan ja 1/2-1/4 auki

Sulla oli löysällä

Jose.92

Sitä vissiin pitää avata sen takia koska se kiristyy itse ajossa?
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

mitmit

Ei todellakaan pitäisi kiristyä ajossa, eihän sitä olisi sitten järkeä jättää sitä auki kun kuitenkin kiristyisi ajossa :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

mitmit

Savagistit hoi!!
Ottakaa niitä kuvia autoistanne ja laittakaa nettiin meidänkin kateltavaksi.
Täällä on vain noion 3 laittanut Savagestaan kuvia, mukaanlukien minä. :D

Muuten onko kellään ollut tällasta ongelmaa kun, vaihdelaatikon jarrun ruuvinrei'istä lähtee muovia pois ja jarru ei enää toimikkaan kunnolla vaan ruuvit pullahtavat ulos rei'istä ja joutuu tiuhaan niitä kiristelemään?
itselläni ongelma katosi vähäksi aikaa kun ostin uudet muoviset vaihdeboxin kuoret mutta ei kauan kestäneen nekään joten päädyin alumiinisiin ja nyt ei ole mitään ongelmaa ollut, suosittelen tätä vaihtoehtoa muillekkin, joilla budjetti joustaa. :mrgreen:
Itse kun niistä maksoin vaan 80€ + postit ja muut tilpehöörit mitä tuli ostettua :wink:  :D
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

JK Power

Lainaus käyttäjältä: "mitmit"Savagistit hoi!!
Ottakaa niitä kuvia autoistanne ja laittakaa nettiin meidänkin kateltavaksi.
Täällä on vain noion 3 laittanut Savagestaan kuvia, mukaanlukien minä. :D

Muuten onko kellään ollut tällasta ongelmaa kun, vaihdelaatikon jarrun ruuvinrei'istä lähtee muovia pois ja jarru ei enää toimikkaan kunnolla vaan ruuvit pullahtavat ulos rei'istä ja joutuu tiuhaan niitä kiristelemään?
itselläni ongelma katosi vähäksi aikaa kun ostin uudet muoviset vaihdeboxin kuoret mutta ei kauan kestäneen nekään joten päädyin alumiinisiin ja nyt ei ole mitään ongelmaa ollut, suosittelen tätä vaihtoehtoa muillekkin, joilla budjetti joustaa. :mrgreen:
Itse kun niistä maksoin vaan 80€ + postit ja muut tilpehöörit mitä tuli ostettua :wink:  :D

Kuvia! Joo! Kuvat on aina kivoja...

Ihan eka versio mun Savvystä!
Viikkoa myöhemmin JK Nitron (pikkuveli) luona:
Sama auto Ulvilan Monster Race kisoissa:
Talvella sikahauskaa!!!!!!! : (lämmöt pitää talvella tarkistaa)
Valmiina kesän kisoihin!(joita ei ollut :cry: ): mutta ehkä ens vuonna...
Montulta vuosi sitten:
... kaverin eX-Maxx:

Hauskaa!: ja kaunista:
Ai niin, meille synty tytär:
Sit laitettiin tollasia: ja sekä että

Ohan siinä ollu muutakin matkan varrella mut nää nyt tuli mieleen.

Hauskimmat!  :lol:

:mrgreen:

ps: juu ne vaihdelaatikon ruuvireiät, omat kiristin aina varovasti ja lopuksi korjasin epoksilla...
nykyään X-laatikko...
What the Hell! Who put that rock there!

Teroz82

Moro kaikille, eka viesti tänne kuuluu näin:
Ostin Savage 3.5 RTR:n, vaihdoin siihen samantien roto-startin, pakki odottaa vielä asennusta.sisäänajot menossa..
Mitä parantelua tollaseen kannattaisi tehdä?esim. shimmata välyksiä pois..?
vinkkejä saa antaa :shock:

mitmit

kytkinkellolle kannattaa ostaa shimmisarja, ja muustapa ei melkein tarvitse huolehtia, mutta erittäin suositeltavia päivityksiä ovat esim. tuplalevyjarru(15€), Cam Type Servosaver(15€) ja läpinäkyvä radioboksin kansi(5€)
Noita suosittelen lämpimästi kaikkien muidenkin savage optio osien rinnalla mutta jos alat päivittämään savageasi niin osta nämä ensin :wink:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Boltsi

Diffien simmaaminen on suositeltavaa... Korostuu tietenkin isommilla ja tehokkaimmilla moottoreilla...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Bagi

voimaservo kaasuun niin ei tarvi edes tuplajarrua..
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Teroz82

onko teidän mielestänne alaneulalla selvää kohtaa jolloin se on kiinni-asennossa? vai enkö ole uskaltanut kiertää tarpeeksi. ohjeissa kun on että kierretään kiinni ja sen jälkeen 3kierrosta auki. kun tämän säädön jälkeen auto ei käy enää kuin n.30sek ja sammuu. ja kaasu takeltelee, menikö se neula jotenkin ketuiks nytte :roll:
täytyy huomenna koitaa säätö-topicin keinoja...

mitmit

kuulostaa siltä että on liian laihalla, mä olen ite sitä niin säädelly että ruuvaat sen pääneulan sen kuoran pintaan ja siitä ½ kierrosta sisään, tietenkin konekohtaista mutta ton jälkeen voi sitä sitten hienosäätää.

tietenkin toinen ja kolmas syy voi olla tyhjäkäynnin seos tai tyhjäkäynni kierrokset.
eli käykö mielestäsi todella matalilla kierroksilla kun on tyhjäkäynnillä?
jos on noin niin säädä sitä lisää.
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

Boltsi

Laitas vielä mikä kone on kyseessä, niin jos saatais jotain selkoa siihen..
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Tappara-96

Saatiin eilen meneen savan Hot Bodies .26 moottorista kampiakselin  tappi poikki (se tappi mihin kierokanki tulee). Onkohan kampiakseli sama kuin S-25 ja 21BB moottorin kampiakseli (HPI:n varaosanro 1424) vai jokin muu? Osaatteko sanoa onko moottoria mitään järkeä lähteä korjaamaan (osat n. 100 e) vai ostaa uusi S-25 motti (165 e)?

MarkusH

Kannattanee ostaa uusi moottori, esim. Nosramin 28:lla saa lisätehoakin kivasti ja hintakin on ok.