Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hpi Savage 4.0

Aloittaja MarkusH, 21.06.06 - klo: 15.38

notgood

Toista kysymystä heti perään,eli onko vahvempaa laakeri vaihtoehtoa savan diffeihin ku noita hpi:n omia tuntuu menevän suht tiuhaan.
siis niin sanottuja poski laakereita ja ei x malli vaan vanhempaa kalustoa??

ropsan

http://www.jp-nitroracing.com/index.php?cPath=31&osCsid=929c6fa7318582b4a6d58279453cbf54
mitäs jos katselisit tuolta? Siellä on useimmat Savageen sopivat laakerit, yhtä plaatua lukuunottamatta. Ovat mittatarkkudeltaan ABEC#1 luokkaa mutta kuitenkin melko huokeita.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

notgood

Lainaus käyttäjältä: ropsan - 21.03.08 - klo: 22.10
http://www.jp-nitroracing.com/index.php?cPath=31&osCsid=929c6fa7318582b4a6d58279453cbf54
mitäs jos katselisit tuolta? Siellä on useimmat Savageen sopivat laakerit, yhtä plaatua lukuunottamatta. Ovat mittatarkkudeltaan ABEC#1 luokkaa mutta kuitenkin melko huokeita.
Eipä näkynyt oikeeaa kokoa löytyvän eli 10x16x5,mutta valaiskaa ihmeessä jos on jotain vinkkiä tiedossa. Myös tuosta vanne asiasta!!

Metanol Man

Terve! Mites tuo savan 4.6 rtr:n slipper kytkimen metallilevy joka on rosteria(72130). Se on sitä "pahvia" vasten, kuuluuko pinta olla karhea vai sileä. Kun mulla luistaa se ja on tehty vaik mitä jotta se ei luistais. Periaattessa sen kuuluis olla karhea, eihän se muuten pitäis vaik kuin tiukkaan kiristää mutteria. Nyt vanhat tekijät ja tuntijat kertokaas.
Tällä hetkellä ei mitään!

peitsamo

Kyllä se pahvilevy kuuluu olla jonkinverran karhea, siihen sen slippery clutchin pitovoima pohjautuu. Jos kytkin pääsee luistamaan, pahvinlevyn pinta ikäänkuin lasittuu ja sen jälkeen luistaa aina vaan helpommin, kantsii vaihtaa ko. pahvi ja säätää kytkimen tiukkuus sen jälkeen mutterista sopivaksi:

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI76939
Flying Calacucco

Metanol Man

En mä sitä pahvia tarkottanu vaan sitä rosteri levyä/rikkaa! )Osa nro.(hpi72130). Kun ostin savan ennen joulua niin en älynny kattoa sitä onko se pinta mikä on pahvia vasten niin karhennettu vai eikö? Vähän kyl tuntuu että on. Koska eihän se voi pitää jos se on aivan sliksi.
Tällä hetkellä ei mitään!

Boltsi

Jos se olisi karhennettu niin söisi se itsensä läpi spurrista hyvin nopeasti. Eli ei se ei ole karhennettu.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Metanol Man

Olen vaihtanut siihen uuden pahvin jo 2 kertaa sekä uuden iso hammaspyörän(ottaa kytkin kellon rattaaseen). Olen kiristänyt sen ohjeiden mukaisesti, laittanut uuden nylockmutterin sekä keskilujan ruuvilukitteen mutta ei auta. Luistaa edelleen. Mikä  siinä mättää :shock: Se luistaa niin että muovi ratas lämpenee.
Tällä hetkellä ei mitään!

peitsamo

#1298
Olethan huomannut ottaa pahvilevystä pois sen suojakelmun, jotta pahvi tarttuu muovirattaaseen kunnolla?

Onhan "pahvi" kunnolla päärattaan sisäpuolella olevissa hahloissa? Ja onhan osien järjestys nimenomaan siten että (ulkoapäin lueteltuna) ensin tulee spurri (pääratas), sitten se pahvi, sitten prikka, sitten ja sitten vielä pyöreä metallilevy? Ja hännänhuippuna, mutta oleellisen tärkeänä osana tappi, joka lukittaa sen metallilevyn akseliin.

Tarkista myös, että kiristysmutterin alla on tarvittavat kilkkeet (jousi, prikat, laakeri jne.).

Ja sitten sen jousen kiristys ohjeessa kerrotulla tavalla?
Flying Calacucco

Metanol Man

Kaikki pitäs olla oikein laitettu. Ota huomioon että pahvissa on liima pinta joka kiinnitetään rattaaseen. Mutta täytyypi pohdiskella ongelmaa.
Tällä hetkellä ei mitään!

junttapave

kyllä se on sileä levy ja mulla sai kiristää uuden spurrin ihan tappiin saakka ja sitten noin puol kierrosta takas.muuten luisti ja meni sen paperin pidikkeetkin totaalisen sileeks :lol:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

bmwe21

Minullakin alkoi kerran tuo slippery luistamaan ihan urpona.. Ei auttanut kiristys ja kitkapahvikin oli kunnossa, sitten huomasin, että spurri oli sulanut siitä keskeltä jousen alta, prikka oli tullut jo melkein rattaan läpi :shock:
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

Metanol Man

Mä varmaan hommaan siihen metallisen rattaan.
Tällä hetkellä ei mitään!

bmwe21

Kyllä teräs tai titaani spurri on hyvä, toisaalta muovinenkin on kestävä, kunhan vaan säätää välyksen oikein! Minulla tuo muovinen spurri ei tainnut pitää siitä, kun vedin lapsia savagen perässä pulkalla, vaikka slipperyn luistaminen alkoikin myöhemmin :roll:   
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

notgood

Olen ollun siitä lähtien muovisen kannalla kun metallisen spurrin väliin pääsi ilmeisesti pieni kivi,meni mottori pukki halki sekä koneesta laakerit kyseisen paukun seurauksena!
Kunhan vaan säätää välyksen oikein sekä spurrin tiukkuuden niin on aivan yhtä hyvä.
Slipperi luistaa aivan yhtä lailla onko muovinen tai metallinen spurri mikäli ei oikeen säädetty koska onhan vastaava kytkin molemmissa!

savage23

Samaa mieltä, muovinen ratas toimii täysin kunhan osaa vaan säätää.
Rc18t FT
Futaba Savage x

vwaltsu

Lainaus käyttäjältä: savage23 - 28.03.08 - klo: 12.03
Samaa mieltä, muovinen ratas toimii täysin kunhan osaa vaan säätää.


Onkos tämä "paperipala" spurrin ja kytkinkellon väliin hyvä niksi säätää tuota välystä?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Boltsi

Ellet halua mikrometrillä ruveta välystä mittaamaan ;) hyvä ja toimivaksi havaittu keino juurikin tuo paperinpala.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

junttapave

pitääkö iskari täyttää ihan piripintaan savassa?
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

sjos

Lainaus käyttäjältä: junttapave - 28.03.08 - klo: 20.28
pitääkö iskari täyttää ihan piripintaan savassa?

Itse olen ainakin laittanut aivan täyteen, ja liikutellut mäntää vielä ylös/alas hitaasti ilman pois saamiseksi,
muuten jää "lorisemaan".
En tidä onko oikea tapa, mut toimineet ovat iskarit.
son loppu ny.

junttapave

VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Rehnasti

Mikä se on semmonen vika kun kone jumittuu kokonaan. Yritän rotostartilla veivata käyntiin, ei käynnisty ja kohta jumittuu. Vaikka
otan tulpan pois niin ei sitä jaksa pyörittää. Ei ole siis nestelukko. Vasta kun koneen ottaa irti niin pystyy pyöräyttämään vauhtipyörästä sen verran voimakkaasti jotta se löysää ja taas pyörii. Mutta taas kun yritän käynnistää niin kohta se jumittuu.
HPI Savage X + Axial .28 Spec 1S

Boltsi

Onko kyseessä uusi vai vanha kone??
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

vwaltsu

Lainaus käyttäjältä: Rehnasti - 04.04.08 - klo: 17.21
Mikä se on semmonen vika kun kone jumittuu kokonaan. Yritän rotostartilla veivata käyntiin, ei käynnisty ja kohta jumittuu. Vaikka
otan tulpan pois niin ei sitä jaksa pyörittää. Ei ole siis nestelukko. Vasta kun koneen ottaa irti niin pystyy pyöräyttämään vauhtipyörästä sen verran voimakkaasti jotta se löysää ja taas pyörii. Mutta taas kun yritän käynnistää niin kohta se jumittuu.

Ettei olisi rotostartin akku huonossa latingissa tai akku muuten vain lussahtanut eli ei jaksa antaa virtaa tarpeeksi jotta rotostart jaksaisi vääntää. Myös kylmettynyt akku kyykkää todella helposti eikä roto jaksa pyörittää moottoria ja saattaa tuntua kuin olisi nestelukko.
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Rehnasti

#1314
Yhteensä ajettu joku 4 gallonaa, mikäli vanhan omistajan puheet pitää paikkansa.

Ja vaikka roto hyytyisi, niin miksi kone jumittuu niin tiukkaan että ei tulpankaan irroittaminen auta.
HPI Savage X + Axial .28 Spec 1S

Boltsi

Onko kone ollut sinulla atomeina? Jos ei niin itse laittaisin atomeiksi ja katsoisin mikä mättää...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Rehnasti

En ole koskaan purkanut. Pitää kai ruveta purkamaan. Onko kellään kokemusta vastaavasta tai tietoa että missä mahtaisi olla vika?
HPI Savage X + Axial .28 Spec 1S

bmwe21

Minulla oli joskus samanlaiset oireet, kun kiertokanki oli poikki.
Joskus voi jäädä kivi rungon ja vauhtipyörän väliin, niin ettei sitä heti huomaa..
Joskus voi myöskin kytkin jäädä jumiin, esimerkiksi muovipalat sulaa kelloon kiinni tms.

Siinä muutama esimerkki omista kokemuksista. Savagesta on helppo kokeilla kytkimen toimivuus, (siis ettei kytkin ole jumissa) kun rattaat pyörii toiseen suntaan vapaasti, jos pyörii hyvin niin ei kun purkamaan vaan!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

SaVaGeLLa GEGEEJÄ

Mitäs tää savage oikee nyt hommaa ? Ennen oli lämmöt 110 C ja nyt kun ajoin niin lämmöt nousi 150 C vaikka en koskenu säätöihin ollenkaan... Mistä tämmönen lämpöjen nouseminen vois johtua savua tulee vaikka kuinka ku kaasuttaa mut silti on noin korkeet lämmöt, voiko alaneula vaikuttaa lämpöihin ?
Savage X 4.6 bb, PicooZ (rikki), Futaba 3PM 2.4GHz, Team Losi Micro-T !!

notgood

kyllähän se ala neulakin vaikuttaa