Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Clod Buster

Aloittaja Rc rules, 19.01.03 - klo: 13.22

Rc rules

Onko kenellä kään Clod Busteria jos on haluaisin hieman tietoa siitä esim onko nopee ja onko siinä valmiiksi öljy iskarit

Mre

Ei ole öljyiskareita. Ei ole nopea (tai mikä sitten on nopea).

http://www.tamiyausa.com/product/rc/electric/110scaleoffroadtrucks/58065.html

Tai esim:

http://www.mantta.fi/~tuvasa/

Kuukkelilla löytyy lisää, hakemalla vaikkapa hakusanalla "Clod Buster"  :o :)
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Juce

Tekniikan Maailmasta  2/88 löytyy juttu Clod Busterista.

Rc rules

käypääkäs kattomassa tällä sivulla (näyttää olevan oljy iskarit)http://mitglied.lycos.de/wloewer/id308.htm

Otsomaani

No niin mutta toi on ihan tappiin viritetty (ei taida olla yhtään alkuperäistä osaa :) ). Ei se perus Clod mikään erikoinen ole. Jos haluut sähkömonsterin niin kannattaa harkita TXT-1:köstä, se on jo valmiiks viritetty (alumiini runko, nesteiskarit...).

Rc-Poika

Otsomaani, No onhan tuossa Clodsin kori ainakin osaksi ja varmaankin joitain rattaita yms on myös käytetty, mutta silti tuo Clodsi on maailman tappiin asti viritetty ja varmasti ihan kiva ajettava..  :wink:
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Otsomaani

No niin kori on alkuperäinen ja silleen.. :roll:
Mutta noista Tamiyan monstereista, ne on perus moottoreilla HITAITA!
Olen nähnyt Tamiya Juggernaut kakkosen ja se mateli. No onhan ne aivan älyttömän hienon näköisiä, oikeita helmiä :D

nici

tamiyan kaikki autot on hitaita vakiona.. ainakin jos niissä on se johnsonin 36kääminen(muistaakseni, yli 27  jokatapauksessa) vakiokone.. ja en ole miteenkään tamiyaa vastaan, omistan itse kolme kappaletta :D TXT-1 on tarkoitettu lähinnä kallioilla ja sen sellaisilla ryömimiseen, ei kisailuun ja siksi se on hidas. clodi on hidas, mutta mikä monsteri oli nopea -80 luvun puolivälissä kun se julkaistiin?  :?: mikä oikea monsteri kulkee 200km/h?  :P  tamiya tekeekin autoista kohtalaisen realistisia, korit on erittäin yksityiskohtaisia ja joissakin autoissa on voimansirtokin lähellä todellista kuten ne pajerot/isuzut/hondat mitä jossain vaiheessa oli. ja sit juggernaut tietysti. eniten oikeaa autoa muistuttavat autot ovat vielä aika vanhoja, kuten Bruiser ja Mountaineer... niisä onkin sitten diffit kiinteillä akseleilla ja oikea palkkirunko ja muuta pientä kivaa  :D

Otsomaani

Sitäpaitsi kun Juggernautilla pari kertaa kunnolla mällää niin kori on ihan pa***na. :lol:

Mre

Jos haluat nopean sähkömonsterin eikä raha ole este tai hidaste, niin katsopa Traxxaksen E-Maxxia (//www.traxxas.com). Sitä tuo maahan mm. Hobbypeople (//www.hobbypeople.com).

Vakiona sille luvataan 2x7 kennoisilla akuilla 30+ mailia tunnissa. Vaikka tämä ei nyt ihan pitäisikään paikkaansa, on E-Maxx nopein vakiona kaupasta saatava sähkömonsteri tällä hetkellä.

Erillisjousitus, laakeroitu, nesteiskarit, Novakin ESC vakiona (ei mitään mekaanista noparia), 3 kanavaa (ohjaus, kaasu, 2-vaihteinen laatikko), Ready-to-run: valmiiksi koottu & mukana tulee radio. Eli lisää vain akut ja radion paristot, liimaa renkaat ja menoksi.

Viritysosia siihen saa niin, että kaikki alkuperäiset osat voi halutessaan korvata alumiini-, hiilikuitu- tai titaaniosilla (vähän osasta riippuen). Mulla on menossa E-Maxx -projekti, jossa rakennan ihka uuden vehkeen käytännössä uudelleen (hiilikuiturunko, alumiiniset pohjapanssarit, uusi ohjausservo, progressiiviset jouset, teräksiset kaatoraudat tai itse asiassa "kaatokori", ym pientä kivaa).
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

ClodZ

Lainaus käyttäjältä: "Rc rules"Onko kenellä kään Clod Busteria jos on haluaisin hieman tietoa siitä esim onko nopee ja onko siinä valmiiksi öljy iskarit

Jos en muista aivan väärin niin nopeudet olisivat 8/16 km/h riippuen economy-katkaisijan asennosta. Joka tapauksessa nelipyöräohjaus yhdessä sopivien mittasuhteiden kanssa saa aikaan sen että auto kaatuu tarvittaessa kyljelleen. Tästä voitaneen päätellä alkuperäisen konstruktion sopivuus hurjasteluun. Ja alkuperäiset iskunvaimentimet ovat pelkät muoviset jousiväkkärät. Kysymyksen asettelusta päätellen kannattaa katse kääntää kohti E-Maxxia.
XC - Poor boys Bruiser

nici

juu, e-maxx on hyvä jos haluaa neliveto monsterin vähän kaikkeen ajeluun :) jos takaveto riittää niin Traxxas Stampede on oikeastaan ainoa vaihtoehto.. kyoshon tracker on kanssa mut siinä on paljon pikkuvikoja ja se on aika vanha..  www.radiocontrolzone.com/cars löytyy keskustelua lähes jokaisesta koskaan tehdystä autosta :)