Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Apua Auton Valintaan

Aloittaja Joni993, 25.07.06 - klo: 17.43

Joni993

En tiä yhtää mut se maksaa aika paljo

the_man

Osta jostain museosta vanha kunnon alumiini asso joka kestää suurinpiirtein pommin... Tyypiltään ihan vaan RC-10 niinkun tää palstakin. Sillä pärjää pihasudittelut kuule aivan mainiosti ja varmasti kestää. Ja jos ajaan haluaa oppia, niin kyllä toi takaveto opettaa ajamista paljon enemmän kuin nelkku. Huoltokohteita / kuluvia osia on myös liki puolta vähemmän takatuupparissa verrattuna nelkkuun, joten pitemmällä tähtäimellä tulee myös halvemmaksi...

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Ikävä kyllä olen ja omistan nytteki :wink:
Minkä omistat?
- Tapsa

Joni993

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Ikävä kyllä olen ja omistan nytteki :wink:
Minkä omistat?

Asson

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Joni993"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"Ikävä kyllä olen ja omistan nytteki :wink:
Minkä omistat?

Asson
Mikä MALLI?
- Tapsa

Heuli

Ainakin tuo B4 on kestävämpi kuin useimmat nelkkusähköcrossarit. Kisa-autohan se (kannattaa ostaa se team-malli), mutta pihasudittelussakin paljon parempi kuin ko. tarkoitukseen tehdyt autot.

Joni993

Ei riitä rahat iha niin kalliisee autoo :|

Heuli

Eikös se ollut juuri sinun sanomasi raja 250 eur?

Joni993

Joo mut se maksaa sabes 400euroo :!:  :!:  :!:
mut se kyl vähä riippuu mist ajattelit et ostaisin :wink:
mut mist??

Heuli

RC Pisteessä maksaa B4 Team 250 eur, ettei vaan tuo Saben malli olisi Factory Team?

*HOKE*

Haloo haloo...

Jos tosiaan pihalla meinaa ajaa niin silloin EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA sitä 18 assoa... Se EI KESTÄ.

B4 on täysiverinen kilpuri... Ja missäs ne kisat yleensä ajetaan???
No pihalla tietenkin.
Savella soralla nurmikolla yms...

B4 on tuplaten isompi kuin tuo rc18.
rc18 on lähinnä sisäkäyttöön tai puhtaalle pinnalle tehty... ei todellakaan soralle tai edes savelle.

Ja mitä tulee tuohon vessa höpinään niin se on vaan sanonta... älkää sitä sen enempää pähkäilkö.
Itsellä on vuosien aikana ollut jos jonkinmoista assoa.
Tällähetkellä on rc18 sekä B4 (ja ehkä tc3 mutta en tunnusta  :mrgreen: ) Eli se vessa ei ole välttämättä mikään haukkumanimi.
Sitäpaitsi vessahan on yksi elämän tärkeimmistä asioista. Ei se siis voi silloin mikään huono homma olla.

Joni993


Joni993


Joni993

Kumpi on parempi? Asso RC10B4 Team vai  Asso RC10B4 Factory Team??

tapsa92

Factory team on parempi ja kalliimpi. Tais olla Factory Team mallissa pari osaa, jotka ei kestä yhtä hyvin kuin Team mallissa :roll:
- Tapsa

Joni993

Ok ja onks kellää tietoo kuinka kovaa B4 kulkee??? :wink:

Heuli

40-80 kmh riippuen moottorista.

Joni993

vakio moottorilla???40KM??

Heuli

Jotain tuota luokkaa.

Joniväinö

Ittelläni on b3 joka on aika pa***!
Yokomo SD CGM touring ja Kyosho inferno 7,5 sports.
"ISÄNTÄ"  Kyllä se kulkee kun antaa kaasua


the_man

Lainaus käyttäjältä: "Joniväinö"Ittelläni on b3 joka on aika pa***!

Pakko sanoa tohon vierestä seuranneena, että viat oli kyllä käyttöteknisistä virheistä johtuvia, eivät auton vikoja....

Joni993

mikä on rakennussarja onks se sellane mikä pitää ite koota vai???

zhoop

Tuntuu, jotenkin että Joni993 ei oikein ymmärrä RC autoilun ideaa. Tai tarkoitan lähinnä sitä, että autot eivät kulje "automaattisesti" saman verran kuin paketissa lukee (niinkuin nikoissa). Homma ei vain toimi niin, koska todella moni eriasia vaikuttaa nopeuteen. Aiemmin mainittujen välityksen ja moottorin lisäksi myös esimerkiksi akulla on suuri merkitys nopeuden suhteen.

Kun on kyse pelkästä autosta ei se sisällä mitään sähköosia. Sähköosiksi tarvitset moottorin, vastaanottimen, lähettimen, kiteet, akkuja, nopeudensäätimen ja servon. Tämä selvennykseksi Joni993:lle. Sain vain jotenkin sellasen kuvan lukiessani tätä ketjua, koska lähes jokaisen autosuosittelun jälkeen Joni993 kysyi tyyliin "Paljonko tää auto kulkee?"  :wink:

Edit: Enkä tarkoittanut sitä nyt pahalla. Tarkensin vain asiaa.
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Joni993


SlidSlide

Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Suosittelisin ostamaan 4wd sähköcrossarin. Saa kohtuu halvalla ja helppo opetella ajaa.

Joo, kuvastaako esim. BJ4WE sun mielestä halpaa nelivetosähkökrossaria jolla on helppo opetella ajaa?

Ei kokemuksia. Rahaasioissahan on sillai et toiselle halpa on toiselle kallis. Jos nyt ajatellaan, että alottelijalle 300e on suuri investointi (joka omalla mittapuullani on), niin ei ole mitään järkeä edes suositella 500e luokan autoa.  

Oma xx4 on täysi kisavehje ja olen opetellut sillä ajamaan. Voin sanoa että 10 kertaa helpompi kuin bk-2, sen 2wd veli. Sanoisin kuitenkin että mitä nyt 50 auton jälkeen jotain tiedän, niin pääsääntöisesti sähkiksissä 4wd on ollut helpompi kun 2wd, jos vertaa samaan tarkotukseen saman suorituskyvyn omaavaa autoa  (ja nyt puhutaan radalla ajamisesta. maastossa 4wd on ehdoton ykkönen).

Joniväinö

Jos sit joskus ajat kisoja niin sun pitää alottaa vakio luokassa!
Yokomo SD CGM touring ja Kyosho inferno 7,5 sports.
"ISÄNTÄ"  Kyllä se kulkee kun antaa kaasua

Jukka

Lainaus käyttäjältä: "Joniväinö"Jos sit joskus ajat kisoja niin sun pitää alottaa vakio luokassa!

Hmm, mä oon sit vissiin rikkonu sääntöjä kun aloitin krossaamisen suoraan viriluokassa. Hyi hyi, olin tuhma...

Eli tosiaankaa ei tarvitse aloittaa vakioluokassa, mutta se on suositeltavaa jos ei ole aiempaa kilpailukokemusta ja muutenkin ajanut vähän radalla.
Tiim Lahti | S-grafix

*HOKE*

Mikäli oikein muistan niin tuollainen sääntö oli olemassa joskus kauan sitten.
Eli aloittelijoiden piti ajaa ensin stanu luokkaa päästäkseen viriin.

Sitä en enää muista kuinka hyvin piti pärjätä että viriin pääsi, vai oliko joku kisa määrä ennenkuin pääs luokassa ylös.
Mut näin se oli ainakin 10 vuotta takaperin että tuosta oli ihan sääntö.

the_man

Ei sitä pelkillä ajetuilla kisoilla noussut. Piti tosiaan aloittaa vakioluokasta, kerätä nousupisteitä ja tietyllä määrällä sai nousta viritettyyn. Kun sait pisteitä tarpeeksi, oli pakko nousta. Pisteet laskettiin kalenterivuosittain ja nollaantuivat vuoden vaihteessa. Ja kisoissa nousupisteitä jaettiin siten, että kun sijoituit tietyn prosentin sisään osallistujista, sait pisteen. Muistaakseni tuo prosentti saattoi olla jopa pienempi kuin kymmenen, mutta saatan kyllä puhua ihan höpöjäkin... Joka tapauksessa, töitä sai tehdä, että stanusta viriin pääsi, ei onnistunut kyllä sähköautojen kulta-aikaan -90 luvun alussa yhdessä kaudessa!