Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN Matrix ja Arena

Aloittaja Mika R, 31.07.06 - klo: 22.44

Jazza

Nyt näyttää jr-hobby myyvän matrixia. Hintaa on RTR paketilla 590€. Ilman moottoria ja radiolaitteita olevalle paketille ei ole hintaa näkyvillä. Lisää tietoa täältä
Traxxas Revo | RB TM323 | Futaba | Pro-Line

Mika R

Katohan, ovat ottaneet valikoimiinsa. No hyvä, osiakin vois sitten odottaa kotimaasta. Kun kesällä kysyin niin silloin ei vielä ollut valikoimassa.

Toi RTR mallikin pitäs olla ihan kilpailukykyinen, ei siinä kauheasti ole eroja PRO kittiin. Pääratas kandee ehkä kuitenkin vaihtaa koneistettuun. Niin, ja jos kisata meinaa niin sitten täytyy laittaa .21 pata. Mutta eipähän ole RTR mallissa hiilikuitua torneissa alttiina hajoamiselle :)
Ja alustalevy taitaa olla mallia L(ong) kun Pro kitissä se on S(hort).


Mika R

Alkaa paljastua tuon takapään e-klipsittömyyden hyödyt - Takapään auraus ja kick-up kulmia on helppo säätää rataolosuhteisiin ja omaan ajotyyliin sopivaksi vaihtamalla näitä takapaloja



Säätäminen on todella vaivatonta. Saranatapeissa on sellaiset pallopäät jotka tulevat noiden takapalikoiden kuppeihin (siis ilman e-klipsejä) ja palat ovat todella jämerää tekoa jos vertaa perinteisempiin ratkaisuihin (1cm leveitä).

Tuli hommattua muutamia. Toinen vaihtoehto on käyttää eck-Tekin optiopalikkaa jossa on epäkeskot jos haluaa päästä yhdellä palikalla.

Maakari

.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Mika R

Toi ARR, siis RTR ilman radioita ja pataa (joka pitäs kuitenkin vaihtaa .21:een), vois olla olla ihan hyvä peli. Tietty PROssa on enemmän blingiä ja jotain mikä oikeesti tekee siitä paremman (teräksinen pääratas, alukytkin, vähän paremmat ohjauspalat ja jotain muuta) mutta noi on varmasti ostettavissa siihen päälle, aika vähän eroja loppujen lopuksi. Eikä tarvitse edes välttämättä ostaa CENin osia noihin kohtiin, aika pitkälle Kyosho compatible joten valinnanvaraa on. RTR/ARR autossa on hyvää alumiiniset tornit, koska PRO mallin hiilikuidun tietää kestävyydeltään... suomen radoilla not good vaikka onhan se toki kevyttä kamaa tasaisemmille radoille.


Mika R

Aika moni kävi kattoo - Miltäs näytti? Tässä on auto johon saa aika kivat palikat vai mitä.

Joel N

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"-Miltäs näytti?

Todella hienolta :wink:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Mika R

Hehe ;-)
Jos krossarin valinnan tekee rungon ulkonäön perusteella niin ei varmaan huonoimmasta päästä ainakaan

Unski

Pureten Alpha 2...? Häh?

Bagi

älyttömän hieno :)


Milläs muuten sait putsattua ton noin puhtaaks ,jos toi nyt on sun :D
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"Hehe ;-)
Jos krossarin valinnan tekee rungon ulkonäön perusteella niin ei varmaan huonoimmasta päästä ainakaan

Niin ens F1 kaudella voi jokainen kadun kulkia sanoa että punainen on nopea väri ;)  (...olipas taas laiha aasin silta)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"
Milläs muuten sait putsattua ton noin puhtaaks ,jos toi nyt on sun :D

Timpan vanha konsti eli Tolu. Sitten vähän paineilmaa päälle. Tolu on tehty mäntyöljystä joten se jättää hyvän pinnan eikä ruostuta teräsosia.

Bagi

sininen ois ollu nopeempi :(
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

plissken_s

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"sininen ois ollu nopeempi :(

Menneen talven lumia..  :mrgreen:

Ja HVoltage: Punainen on aina ollut sillä sektorilla nopea väri, sen tiesi jokainen kaduntallaaja jo ennestään (halusi sitten myöntää tahi ei)  :wink: .

Ja ettei total ot:ksi mene niin; On kyl makeeta mansikkaa Mika!
Kyosho - Futaba - Novarossi

Mika R

Ihan hyvä kiinalaiseks  8)  :lol:

Jotkut PROt tykkää ajaa muuten tätä Kyosho TCD diffi edessä, saa vielä enemmän ohjausta kuulemma. Mun mielestä toi kääntyy hyvin kyllä muutenkin, tottumiskysymys luultavasti

Mika R

Pari kuvaa putsatusta ja kasatusta autosta, pata ja pilli puuttuu kuten on helppo huomata

Kori nyt on mihin kotikonsteilla meikä pystyy




RC-BASTARD

Killeri on!! Ei ollenkaan huono tuo väri yhdistelmä Mika. !!
Tuostahan sikiää pari uutta ideaa taas.. :mrgreen:
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Mika R

Hähä!! :D
Tänks man

tapsa92

Juu, todella hieno kori on 8)
- Tapsa

Tounison

Kenen valmistajan noi vaanteet on tai ketä myy  :?:  Hyvän näköinen kärry siellä :D

Mika R


Hyper 7 TQ

Eihän tuohon koppaan malta tehdä reikää moottorille ja pakoputkelle  :wink:  Todella hieno. Mitkäs noi renkaat muuten on?
Xray 808, Tamiya Mini

*HOKE*

Renkaathan on aivan selkeästi ne joilla yksinkertaisesti eniten kisaa ajetaan...

Eli Proline Crimefighter:it

Mika R


Jankka

Tämä näyttäisi jo kiinnostavalta http://www.cenracing.com/area51/51_truggy.html

.... kuinkahan noita Suomeen saadaan vai joutuuko tilaan ulkomailta?

Mika R

JR-Hobby?

Ulkomailta saa ainakin

Jep, ihan makee Truggy tuo. Sen mitä krossarin pohjalta voi sanoa niin tuskin huono

Ehkäpä tämä http://www.cenracing.com/area51/matrixarenafre.html

Tässä ne on laittaneet CNC iskaritornit heti kittiin joka on hyvä ajatus!

Mika R

Noi Matrixin/Genesiksen diffit ovat erittäin pehmeät sisäänajettuna, vertasin just niitä Kyoshon diffeihin ja eroa on Matrixin eduksi. Ovat kuitenkin myös jotain 50gr painavammat tuossa punnittuna. Kestäväthän ne on ku hell mutta toisaalta harva se on Kyoshonkaan diffejä rikki saanut vaikka eivät karkaisematonta terästä vaan alumiinia rattaat ovatkin. Matrixin diffit tosin pitää shimmata erittäin huolella sisäänajonkin jälkeen (mukana tulee shimmilevyjä itse diffiin) toisin kuin Kyoshon diffit jotka voi paiskata kasaan ilman mitään kommervenkkejä ja ovat valmiit heti ajoon.

Osia oli kuitenkin nyt sen verran yli noista autoista että laitoin ST US:n 48T päärattaan tohon Kyoshon keskidiffiin (ST US autossa on nyt kevennetty 46T nelitahtia varten) ja heitin Kyoshon diffit Matrixiin yhdessä 14T kellon kanssa.

Saa nähdä kuinka auto pelittää noilla kevyemmillä diffeillä ja hieman toisella välityksellä mutta näillä näkymin menee pitkään ennen kuin pääsee testaa... :D

Anyway, hauskaa että autoissa on keskenään noin hyvä yhteensopivuus joten valinnassa löytyy..

Mika R

CENiltä tulee uudet diffit autoon, Kyosho -tyyppiset kuulemma. Eli ne ei sitten luultavasti vaadi sisäänajoa samalla tavalla kuin noi nykyiset joka on ollut niiden huono puoli sen lisäksi että ovat ehkä aavistuksen painavat. Monsuissahan sillä nyt väliä ole, kesto on pääasia. Noilla uusilla pitäs siis päästä nopeammin radalle ja saada auto säätöihin.