Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN Matrix ja Arena

Aloittaja Mika R, 31.07.06 - klo: 22.44

Timitri87


jekku

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 21.06.08 - klo: 14.22
Lainaus käyttäjältä: Tompuuki - 21.06.08 - klo: 12.04
Mutta jos tyytyy rtr pakettiin niin mitkä ovat lisäsäiliöiden lisäksi ne osat mitkä kannattaa päivittää halutessaan.

Sähköt, etuiskaritorni (CNC mallinen kestää törmäyksetkin tosi hyvin), renkaiden hubit (sinieloksoidut ovat jonkin verran kevyemmät).. eipä paljon muuta välttämättä sillä RTRkin on ihan todella pätevä auto

e: sitten voi lisäksi laittaa 17mm hexit ajan kanssa, on helmpompi löytää vanteita ja renkaita kuin 23mm:siin, ovat myös kevyemmät. netistä löytyy ohjeita siihen
Olisiko heittää linkkiä noihin hexin vaihto-ohjeisiin kun ei oikein tahdo renkaita 23mm hexillä arenaan löytyä..
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

Eiköhän se mene yksinkertaisimillään niin että laitat Matrix buggyn 17mm hexit ja riittävän määrän shimmaus prikkoja eli aluslevyjä sinne väliin.

jekku

#543
OK! Eli tarviin siis buggyn hexit,tapit,mutterit+aluslevyjä.
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Mika R

Jep. Taakse vaan saa laittaa aika paljon aluslevyjä muistaakseni. Jotku vaihto sen takia hubitkin muistaakseni (joltain toiselta valmistajalta tmv). Mutta kokeile tuolla alkuun.

jekku

#545
Käykös noille arenan alkuperäisille vanteille mitkä "yleiskumit" siis muut kuin originaalit? ja mistä vois tilata?

edit:käykö kaikki kumit kunhan vaan on mallia 1/8 truggy? vai täytyykö olla lisäksi LPR?
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

jekku

Oli taas tänään käyntiin lähtö arenassa yhtä tuskaa.Sai ryypyttää vaikka kuinka niin ei saanut polttoainetta.Otin sitten pilliltä lähtevän letkun irti (hiki jo otsalla) ja siihen puhalsin painetta niin kas kas heti lähti nätisti käyntiin  :wink: Noin hyvin jos käynnistyis jatkossakin kun ensin antaa puhaltamalla ainetta lohkoon niin oispa helppoo  :tongue:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Poinas2

Yleensä jos ei "normaalisti" ryypyttämällä eli tukkimalla pakoputken fuili kulje kaasarille, on jossain jotain vikaa. Eli joko tankki vuotaa, pakoputken tiivisteet fuskaa, pillin painenippaan on mennyt jotain töhnää tai kaasarissa on joku tukos. Ei kannattaa noi kaikki tarkastaa, koska jos fuilia ei mene koneelle kunnolla, menee se laihalle ja sitten taas täällä ihmetellään kuinka se pannu porsi vaikka kaikki "oli kunnossa"  :angel:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

jekku

#548
Kiitos noista vinkeistä  :azn:  Pitää tosiaan tarkastaa mahdolliset vuodot.Tuli itsellekin mieleen että jossain vois olla vuoto,kun ei työnnä ainetta sormi pillinsuulla.Kone kuitenkin käy todella nätisti jopa tyhjäkäynnillä.Seos on rikkaalla (röpöttää hieman yläkierroksillä).
Tankin tyhjetessä kyllä huomaa kun menee laihalle.

e:pakkasta oli ajohetkellä n.-10 ja vain sormet jääty...koneen lämmöt 108 celssiusta  :mrgreen:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

jekku

Paikallistin vuotokohdan.Pakokäyrän ja pillin välinen kumi fuskasi käyrän puolelta.Kaksi uutta nippusidettä ja tiivis tuli.Nyt kulkee letkuissa polttoaine ryypyttämällä.
Helpompi tapa ryypyttää varsinkin jos tankki on käynyt tyhjänä niin on mielestäni puhaltaa pilliltä lähtevään letkuun.Tulee vähemmän käynnistimen nykimistä  :wink:
Samalla huomasin kytkinkellon laakereiden olevan vaihtokunnossa,joten saapi taas puuhastella.  :azn:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Joel N

Lainaus käyttäjältä: jekku - 31.01.09 - klo: 12.53
Helpompi tapa ryypyttää varsinkin jos tankki on käynyt tyhjänä niin on mielestäni puhaltaa pilliltä lähtevään letkuun.Tulee vähemmän käynnistimen nykimistä  :wink:


Kannattaa muuten käyttää tuohon puhaltamiseen mieluummin injektioruiskua (tietenkin ilman neulaa) kun omaa suutaan.. Ei nimittäin ole mitään kovin terveellistä ainetta tuo näissä käytettävä polttoaine.. :azn:
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

miksalo

Kannattaa vaan olla varovainen kun niihin letkuihin puhaltelee.
Ei ole mitään kovin terveellistä ainetta tuo nitrobensa.
Turvallisin tapa on varmaan injektioruisku tuohon hommaan.
Itse käytin ruiskua ennen kuin starttilaatikkoon tutustuin.

(olin vähän hidas mutta juuri näin kun ylempänäkin)
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

ouzo

Käykös näihin muitten polttiksien varaosat esim: kyoshon ?

sjos

Itellä oli kössin ylätukivarret eessä/takana, edessä oli hieman modattu et mahtu.
Honkkarin osat käy tai saa käynään.
son loppu ny.

ouzo

Lainaus käyttäjältä: sjos - 21.02.09 - klo: 20.24
Itellä oli kössin ylätukivarret eessä/takana, edessä oli hieman modattu et mahtu.
Honkkarin osat käy tai saa käynään.

Pakko kysyä mikä on honkkari , onkos autolla oikeaa nimeä ?

Nicke

Lainaus käyttäjältä: ouzo - 21.02.09 - klo: 22.32Pakko kysyä mikä on honkkari , onkos autolla oikeaa nimeä ?

Hong Nor

ouzo

Lainaus käyttäjältä: nicke89 - 21.02.09 - klo: 22.34
Lainaus käyttäjältä: ouzo - 21.02.09 - klo: 22.32Pakko kysyä mikä on honkkari , onkos autolla oikeaa nimeä ?

Hong Nor

Joo kiitos selvennyksestä.

Onkos Cen matrixin osia saatavilla euroopan alueelta , itse en löytänyt kuin amerikasta .



sjos

Ei muutaku tualt tonkimaan, täytyy vaan tietää cen varaosien alku koodi ni helpottaa etsimistä.

http://www.boyztoys.ie/?0lrWjeYx3Xfv3BlP9CGvkEl0lkgGD2OjOXODn%2B

son loppu ny.

ouzo

Lainaus käyttäjältä: sjos - 22.02.09 - klo: 10.59
Ei muutaku tualt tonkimaan, täytyy vaan tietää cen varaosien alku koodi ni helpottaa etsimistä.

http://www.boyztoys.ie/?0lrWjeYx3Xfv3BlP9CGvkEl0lkgGD2OjOXODn%2B



Hienoa , onkos tuo luotettava firma ?
Onkos kellään kokemuksia.

ouzo

#561
Hitsi kyll on vaikeeta 15 vuoden tauon jälkeen, yrittää auto pitää käynissä ..
Kaikki säädöt on kyllä tehty suht oikein , toivottavasti  :huh: mutta joko käy liian korkeilla kieroksilla tai sitten se sammuu .

ouzo

Lainaus käyttäjältä: ouzo - 28.02.09 - klo: 11.37
Hitsi kyll on vaikeeta 15 vuoden tauon jälkeen, yrittää auto pitää käynissä ..
Kaikki säädöt on kyllä tehty suht oikein , toivottavasti  :huh: mutta joko käy liian korkeilla kieroksilla tai sitten se sammuu .

Nyt katkes 3 kertaa käynistysnaru , pitänee koko systeemi ostaa uutena. Yritin viimeisellä kerralla korjata sitä, mutta vieteri pomppas pois sieltä ja enkä saa takas sitä enään .
Ei ala tämäkään harrastus hvvin  :tongue:

Timitri87

moi . kannataako keskelle laittaa torsen diffii vai etee??

Ile__

kyllä kannataa ja kiiirreeesti
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Antti86

Lainaus käyttäjältä: Timitri87 - 19.03.09 - klo: 19.42
moi . kannataako keskelle laittaa torsen diffii vai etee??

Laita molempiin.
Tuolla porukka myy kuulemma halvalla noita. http://rc10.fi/index.php?topic=34214.30
Ei muuta kun kaupoille timitri :smiley:

sjos

Laitetaas oman arenan vaiheita vähän tännekkin.

Kyseessähän on tobicin aloittajan vanha (Mika R) truggy, mikä on maailmaa nähnyt  :mrgreen:
Syksyllä ostelin jo ko auton, ja talven aikana hipalaillut pikku hiljaa hieman parempaan iskuun (täytyyhän autot pihasuttauksessa olla vimpan päälle kunnossa).
Isommat väljyydet poistettu, laakeroitu ja pohjalevykin uusittu, vanhakun oli melkein ajettu puhki diffien kohdalta  :lol:

Eli ilmat kun eilen vähän lämpeni uskaltautui jo sisäänajamaan konettakin (LRP ,28 truggy spec3) n. 1,5 tankillista ja täytyisi tästä ny lähteä jatkamaan  :p

Kuvatus:

son loppu ny.

sjos

Ny on kurnuteltu konetta sisään useampi tankillinen ja vähän alettu säätämäänkin edes sinnepäin.
On kyllä järkky vehje kulkemaan vaikka ei säädöissään olekkaan ja liipasinta pohjassa käytettykkään.

Mukava havaita/huomata noita tulleita ajo-ominaisuuksia, monsterilla aloitettu, sit tullu pikku truggy (mini hobao) ja nyt tää, menee sinne minne haluaakin/ajatellut monsterilla ei puhettakaan.
son loppu ny.

cenmatrix

#568
Olisiko kenelläkään antaa matrix arena tr kaasarin perussäätö arvoja, itsellä ei manuaalia ole. Nyt säädöt täysin metsässä, sammuu kun painaa kaasua ja kylmäkäynnistys vaatii ainakin 30 veto kertaa kuumana käynnistyy hyvin mutta muuten en säätöihin saa, olisi helpompi lähteä liikkeelle perus säädöistä. Moottori on alkuperäinen corsa 4.6cc

edit: löytyipä moottorille netistä ohjeet. http://www.cenracing.com/downloads/nitrohandbook.pdf

Top end needle: 3 turns out
Bottom end: 1/2 turns in from flush, tämä ilmeisesti alaneula mutta puoli kierrosta kiinni mistä kohtaa, kaasuttimen rungostako, siinä on haitarikumi päällä että ei kyllä rungon reunaa noin vain näe??
Ja nämä on kait ne perus säädöt joita hain?

HVoltage

"Flush" yleensä tarkoittaa neulasäädöissä sitä että neulan kanta on tasan rungon kanssa, alaneulan tapauksessa tällä "rungolla" tarkoitetaan sitä osaa mihin servolinkki tulee kiinni.

Löyty jopa hyvä kuva jostain kaasarista mistä asia ilmenee...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |