Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI Baja 5B

Aloittaja jokkis10, 01.08.06 - klo: 09.05

SH.

Kone käy liian kuumana? Tai sitten väännät L-ruuvia hivenen tiukemmalle,jos meinaa röpöttää alhaalta.
Toki voi aloittaa tyhjäkäyntiruuvista,että auttaako mitään.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Lehtibakka

H ruuvi on 1+1/2 kierrosta ja L ruuvi 1+1/8 kierrosta auki.

Jos tota L uskaltaa enempää kiristää niin pitänee kokeilla viimeistään viikonloppuna.

SH.

korvakuulolta ja infrapunamittarin kanssa näitä on aina säädelty :azn:
Ei nämä mitään avaruustekniikkaa ole.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

DIY-man

Lainaus käyttäjältä: Lehtibakka - 13.04.11 - klo: 19.59
Kesäkausi aloitettu....
Ainoa ongelma oli että silloin tällöin kun täyskaasulta pudotti tyhjäkäynnille niin kone sammu (lämmin kone)? Olisko jollain vihjettä mikä tämän aiheuttaa ja jos kaasarin säädöt vaikuttaa asiaan niin kumpaa ruuvia tiukemmalle/löysemmälle?? Niin kaasari on Walbro WT-813.

Lainaus käyttäjältä: SH. - 13.04.11 - klo: 20.29
Kone käy liian kuumana?

Samaan juttuun mä törmäsin talviajossa, ja samalla kaasarilla. Tuskimpa vaan ylilämpöä, kun pakkasellakin tota tekee. En ole tota vielä itselleni selvittänyt, mutta tuntuma on, että liian laihalla haukkaa eli ei saa tarpiaks ainetta ja  siis uuvahtaa sen vuoksi kovan kaasutuksen jälkeen. Vai tuleeko siinä sellainen "kuumuuspiikki", jos seos on liian laiha? Tulpan väri puoltaa tuntumaa, kovin vaalea oli. Uusi kokemus mullekin, säädöt kyllä oli aika totunnaiset.

Habaku hoi, nyt hätiin! Kerropa nyt painava näkemyksesi  :azn: !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Lehtibakka

Tuolleen perstuntumalta kuulostais että saa liikaa ainetta nopean kaasutuksen jälkeen näin kun sitä myöhemmin on pähkäillyt. Eli bensaa jää kaasariin "varastoon" ja kun nopeesti pudotetaan tyhjäkäynnille niin tukehtuu. Tuo kiihäytyspumppu kuitenkin syöttää ainetta huomattavasti enemmän kun antaa nopeasti kaasua ja hellittää heti sen jälkeen.

Tätä päätelmää taitaa puoltaa se että molemmilla kerroilla joutu lämmintä konetta nykäseen 3-4 kertaa ennen kuin suostu lähtemään käymään. Ainakin jenkkipalstoilla jotkut ovat käyttäneet tuolla kaasarilla L säädöissä noin 1 kiekka auki. Testataan asiaa viikonloppuna.

Koneen lämmöistä kyselen vielä. Mulla oli muutaman minuutin ajon jälkeen noin 100C. Onko toi OK vai mikä sen lukeman suunnilleen pitäis olla??

SH.

Katsoppas se "ryyppytutti" onko sammumisen jälkeen tyhjä? Jos on niin silloin jossakin ropleemia.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Lehtibakka

Tutti oli yhtä täynnä kuin kuskin pää lauantai-iltana.

SH.

Saattaahan tuo olla "ominaisuus" ko.kaasarissa,en ehkä paras ole kommentoimaan kun ei ole ollut käytössä tuota.

Niin ja se 100C on ihan ok lämmöt,ittellä pyörii jossain 85-100c paikkeilla.Tosin ei ole tullut katottua kun päästää urku auki.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

rampa

Tulisko kellekkään mitään ideoita mieleen kun Baja 5T lähtee kiihdyttäessä vetelemään toiseen suuntaan vaikka pyöränkulmat on mitattu symmetrisiksi ja muutenkin kulmat ovat kohdillaan? Iskareissa on öljyt kunnossa. Vetely on sen verran voimakasta, että ohjauksella joutuu kombensoimaan ja kun kiihdytyksen lopettaa tempoo auto vuorostaan toiseen suuntaan. Ilmiö on vomakkaampaa asfaltilla ja huonolla pidolla vähän helpommin hallittavissa.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

OklaMokla

Sama onkelma mikä mulla oli. :)
Sun toinen rengas on huonommin kiinni mitä toinen, eli se toinen rengas laajenee kiihdytyksessä ja toinen laajenee vähemmän :)
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

rampa

Hyvä pointti, mut tajusin heti laittaa viimekesäset renkaat kiinni ja ongelma vain paheni, kun olivat ilmeisesti pitävämmät. Kävin kaikki säädöt ja iskarit läpi enkä löytänyt mitään moitittavaa. Tein samalla säätöihin jo valmiiksi kombensaation, niin nythän se vastavikuroi. Ei ehkä kiihdytyksessä, mutta suoraa tuo ei kulje. Palautin säädöt takas alkuperäiseen ja ongelma jatkuu todella johdonmukaisesti.

Tässä pätee näköjään oma keksimä "paperilennokki-ilmiö". Eli mitä tarkemmin ja siistimmin paperilennokin taittelit, niin sen paskemmin se lensi!
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

High Voltage

tuossa talven aikaan käytiin diy manin kanssa hakemassa mulle tuollainen bensa rosmo :cheesy:
nyt alkaa pienimuotoinen päivitys ja kunnostaminen :wink:
eka kuvassa lähtö tilanne ja toisessa tämän hetkinen :roll:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 20.03.11 - klo: 01.19
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 19.03.11 - klo: 19.50
Kyllä se varmaan ss malli tulee olemaan minkä ostan, ja ihan aidon hpim tekeleen.
Mulla on justiinsa menossa SS:n rakennusurakka, seuraa etenemistä -> Täällä!


Viimekerrasta tullut sitten vähän lisää tarinaa. Täältä


Kommentteja voi heittää, missä menee pieleen ja missä vähän vähemmän...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Lehtibakka

Tuohon Bajan vetelyyn kiihdyttäessä / jarruttaessa.

Omassa härvilässä oli samanlaista taipumusta. Kokeilin selvittää onkelmaa siten että pyöritin takapyöriä yksitellen vastakkaisen takapyörän ollessa lukittuna .

Havainto oli että toiselta puolelta pyöritettäessä rengas tuntu raskaammalta. Vika sitten löytyi laakereista, koska ne vaihtamalla ongelma poistui. Hassua oli että kätösissä pyörittäessä laakerit tuntu samanlaisilta.

jekku

Lainaus käyttäjältä: High Voltage - 16.04.11 - klo: 14.39
tuossa talven aikaan käytiin diy manin kanssa hakemassa mulle tuollainen bensa rosmo :cheesy:
nyt alkaa pienimuotoinen päivitys ja kunnostaminen :wink:
eka kuvassa lähtö tilanne ja toisessa tämän hetkinen :roll:

Sanoitko sä pienimuotoinen? Kuulin jotain muuta..  :grin:
Kyosho Inferno 777 World Champion Team Edition Orion Wasp CRF .21 | Kyosho Inferno 777 Special 1 edition "e"  MMM V3 | Futaba 2PL 2.4Ghz | Futaba 3PM MX 2.4Ghz | Hitec |

Habaku

Ens viikolla pitäs tulla päivitys palikkaa bajaan. RPM tukivarret, Team Chase takaiskari tornit, turtlen taka jäykkäri levy ja muuta pienempää nippeliä.

Onko kukaan tilannu Killeriltä suoraan mitään, ihan vaan että onko luotettava paikka ?
Tarttis kill switsin ja life vastarin akun, sieltähän ne tulis kätevästi kun tuota akkua en ole muualta löytäny  :roll:

Nää kun saa kuntoon, niin ajamaan taas :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

jesi

/ Jere Siirilä

Habaku

Ok, ja tattis  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

High Voltage

runko ois maalattu,toinen kuva esittää etupään päivitys/huoltopakettia!
diy manin piha rata kuivaa kovaa tahtia :shocked:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

cube122

Mitenköhän mahtaa maali pysyä?  :roll:

Mitkäs iskarit nuo on, kun pitäs asfaltille toiset laittaa niin ei tasvis aina säätelemään alkaa. Ajattelin vain että jos jostain vähän alkuperäisiä edullisemma löytäisi.
Baja 5b ss + PL4

High Voltage

aika näyttää miten maali pysyy,muovi osiin pohjustus aine vedetty :undecided:
pohjassa ainakin kivistä ottaa turpaansa,mut ompa ainakin hetken siistimmän näköinen :azn:
iskarit on ihan hpi:n hd iskarit.
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

DIY-man

Nou, ne oli RC4WD:n iskarit. Hpi HD:tä vastaavat, mutta huokeammathan ne tais olla. 6mm varrella jne.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

High Voltage

kiitokset korjauksesta :smiley:
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

mikari

mites tää, aika siisti, vai?!  :cool: (taitaa olla 2 kuvaa päällekkäin)

Kiitos 20 vuodesta!

Lehtibakka

Komia on.

Jos tollasia koreja oikeesti saa jostain niin saa laittaa linkin tänne tai yv.

mikari

kaveri sanoi että tuo kori on kuulemma "discontinued"

Kiitos 20 vuodesta!

-rcmh-

Joo, toihan on Pro-Linen Baja Bug koppa ja valmistus on lopetettu jo.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

High Voltage

keula alkaa olla kasassa.toisessa kuvassa peräpään osia.
Hpi Vorza Flux&hpi baja 5b

Lehtibakka

Hoblaa....

Tuli sitten käytyä vappuajelulla..... siis Bajalla tietenkin.

Komiasti pelas ja kerran sammu mystisesti kun tyhjäkäynti hukku.

Nyt sitten loppu leikkiminen vetokäynnistimen kanssa. Mulla meni aina naru poikki kun oli muutaman kerran nykässy hieman reippaammin. Laitoin sitten jotain paksumpaa moottorisahan käynnistysnarua, meinaan sitä ei saa ainakaan vetämällä poikki.

DIY-man

Hyvin menee High Voltage, nam  :cool: !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10