Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Parempi monsteri.

Aloittaja Anzka, 08.08.06 - klo: 12.10

Anzka

Eli kumpi oisi parempi savage 25 vai Thunder Tiger ek-4 s2 jossa on .70 koon moottori :shock:

Minua ainakin miellyttäisi toi thunderi,missäs muuten se 3 jousi on siinä edessä?
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Mika R

tosta EK-4 :stä ei ole viime vuosina kuultu muistaakseni mitään mielettömän ylistäviä stooreja. Savage olis luultavasti varmempi vaihtoehto

Anzka

Savaan saa laittaa ennenkuin se menee kunnolla,mahtaa olla vaan ton ek-4:sen hinta että siitä ei ole kuullut :wink:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

JupeR

Kyllä se Savage kulkee ihan vakionaki.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Anzka"Savaan saa laittaa ennenkuin se menee kunnolla,mahtaa olla vaan ton ek-4:sen hinta että siitä ei ole kuullut :wink:

On sitä autoa ollut täällä forumillakin. Käytä hakua.

Autoon on tehty viime vuosina parannuksia jonkun verran mutta tiedä onko riittävästi.

Tämä ihan objektiivisena mielipiteenä kun sitä kerran kysyit. Osta kokeeksi ja kerro sitten jos se miellyttää enemmän.

Kun auton saa pelaamaan meno on kuulemma lähinnä rynnimistä ison moottorin takia. Jos sitä haet niin sitten valinta lienee oikea.

Lue vaikka arvosteluja täältä ajalta 2001-04
http://www.nitroreview.com/TheDatabase/notoc/cardetails.cfm?carid=159
Kiitos saa hurja vauhti ja meno kahdella pyörällä, muuten aika keskinkertaista ellei jopa heikkoa.

Affu

Joo... ainakin sellanen video minkä oon nähny siitä nii se keuli koko ajan nii paljon että oli jatkuvasti katollaan... vauhtiakin riitti ihan mukavasti.
Hypyissä rämähteli ja poksu ilkeän kuuloisesti  :shock:
Mut jos oisin anzka nii hommaisin varmaan ton tunder tigerin sillä savage on aivan jokaisella pojalla, nii siitä häviää se hohto  8)
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Futaba

Onko minussa sitten jotain vikaa, mutta en ymmärrä logiikkaa? "Ostetaan huonompi auto ku kaikilla muilla on toi parempi"
| Academy | Axial |

Affu

Onkohan toi thunder tiger huonompi  :wink:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JupeR

No on, liian iso moottori = hajonneita osia, osien saatavuus huonon puoleista ja mitä iloa ajaa autolla joka on koko ajan keula pystyssä tai katollaan?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Affu

no niii... se on kyllä totta!! on se SAVAGE ehkä sittenki parempi. Mut mädi on viellä parempin :D
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

JupeR

Toi oli vitsi :mrgreen:  Mutta jos noista pitäs valita(ek4 ja savage) se olis savage.
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Affu

vaikka tää ei nyt liity tähän keskusteluun oikeastaan mitenkään mut en jaksa tehä uutta topiciakaan.... kun mää hankin mädiin jonku uuden korin nii voiko sen maalata ihan normaaleilla spray maaleilla esim. jollain honkkarista ostetuilla?

-tän jälkeen takas asiaan  :D  *sori*
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Futaba

Ne tavalliset sprayt ei pysy kiinni. Lohkeilee ja irtoo.
| Academy | Axial |

Gorexx

EK-4 S2 malli on parantunut reilusti viime vuosina, ja tehtaalla onkin kuulemma ollut osien korvausohjelma koskien  moottorin heikkoja kohtia.

Kytkin on vaihdettu isompaan ja rotostarttilevy parempaan malliin, kun osia on rikkoutunut.

Moottori on helppo säätää siinä missä muutkin nitrokoneet.
Tietämättömät puhuu aina kolmineulaisesta kaasarista (pitää paikkansa), mutta todellisuudessa keskineulaan ei kosketa ikinä. Eli käytännössä säätö on samanlaista kuin kaksineulaisessa.
Eihän esim. .21 krossikoneenkaan "spraynozzle"-ruuviin kosketa yleensä tehtaan jäljiltä, vaikka se kaasarissa onkin.

Miksi sitten porukalla on ollut ongelmia tuon koneen sisäänajon kanssa? Kone ei käy ja auto sammahtelee jatkuvasti...
Suurin syy lienee, että TT:N käyttöohjekirjan perus-/sisäänajosäätö on aivan ketuillaan. Ruuveja pitää avata 1/2 - 1 kierrosta enemmän, kuin käyttöohje kertoo.

Ja jos joku tuollaisen uutena ostaa, niin polttoaineena alusta alkaen reilusti öljyä ja nitroa sisältävää ainetta. Nitroa vähintään 16%, mieluummin 20-30%. Öljyä noin 20%, riippuen käytetystä nitromäärästä.
Nitro helpotta starttaamista ja käynnissäpysymistä, öljy voitelee ja jäädyttää.

Mielestäni ihan turhaan pelätään paljon nitroa sisältäviä polttoaineita. Totta on että nitro kuluttaa moottoria, mutta vastaavasti näihin polttoaineisiin on lisätty reilusti enemmän öljyä. Lopun perin kuluminen ei ole kovin paljon nopeampaa, kuin pienemmällä nitomäärällä ajellessa. Autolla vaan pystyy ajamaan, kun se pysyy tulilla paremmin, hermoja säästyy ja kaikilla on kivaa. :)

Hyvät ja toimivat ohjeet EK-4:n sisäänajoon tuolta: http://www.midmad.com

Edit: Niin, se kolmas jousi on muuten siinä etupuskurin takana poikittain etutukivarsien väliin kiinnitettynä.

Divi

[OT] Affu miksi pitäis normaaleilla maaleilla? Ei ne lexanille tarkoitetut maalitkaan maksa kuin sen 5-6e per purkki...

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Gorexx"EK-4 S2 malli on parantunut reilusti viime vuosina, ja tehtaalla onkin kuulemma ollut osien korvausohjelma koskien  moottorin heikkoja kohtia.
...

Hyvä että saatiin päivitettyäkin näkökulmaa tähän asiaan.

Affu

No kysin kun mulla on jo kotona siistejä värejä tollasista tavallisista spray purkeista  :wink:
||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Anzka

Kiitos Gorexx ku valaasit asiaa.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv