Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!

Aloittaja paavi, 09.08.06 - klo: 10.06

*HOKE*

HEI...

NYT uskot minua etkä yhtään ala edes kyseenalaistamaan.

Joku toinen varmaan voi perustella miksi minun sanani on varmasti painavampi kuin kaverisi.

Sanon että ostat siihen ainoastaan vakiotulppaa vastaavia tulppia lämpöarvoltaan, ja säädät koneen kohdalleen.
Et missään nimessä mene muuttamaan tulpan lämpöarvoa varsinkaan kuumemmaksi jos haluat että moottori tosiaan toimi hyvin.
Tulpan lämpöarvo muuttaa koneessa ennakkoa jne.

Joko siis uskot nyt aivan suoraan minua ilman minkäänsortin ihmettelyitä, tai sitten uskot jos minkä tasoista koneen säätäjää...

paavi

nii eihän se toiminukkaa joutu säätää konetta, mutta sitä, että eikö kannata ostaa infernoon lämpimämpi tulppa kun sisään ajo on jo ajettu??

*HOKE*

Enkö mä vasta sanonut.

EI :!:

Eikä varsinkaan lämpimämpää kuin sisäänajossa on käytetty.

Sama tulppa mikä tulee moottorin mukana, tai pykälää kylmempi, varsinkin jos ajelee hyvin lämpimällä kelillä.
Nyt kun kesä alkaa olla loppusuoralla niin sanoisin että kuumat kelit on jo takanapäin, eli käytetään ihan sitä vakio lämpöarvoa.

paavi

ai miksi ei saa olla lämpimämpää kuin sisäänajossa olisiko sisään ajo sitten pitänyt tehdä kuumalla tulpalla jos olisi halunnut ajaa myöhemmin kuumalla tulpalla???

paavi

siis kun alan säätämään konetta, niin pitääkö auton olla käynnissä kun neulaa pistää aina piikimmälle 5 min verran. eli siis autoa ei tarvitse sammuttaa kun neulaa kääntää, vai??????

l150040

Jotta asia meni oikeasti jakeluun niin sanotaan asia sitten yksinkertaisesti ja hieman karrikoiden.

Sillä lämpimämmällä tulpalla moottorisi ei ainakaan toimi!

Pysy siinä alkuperäisessä tulppamerkissä ja -mallissa! Tehtaalla oikeasti asiaan perehtyneet insinöörit ovat valinneet juuri kyseisen tulpan moottoriin sopivaksi.

Moottoria ei tarvitse sammuttaa. Säädön toimivuutta ei sitten pysty päätteleen heti tai kylmälle koneelle.

paavi

neula oli auki 2 kierrosta väänsin sitä yli puol kierrosta kiinni (aina noin 5 min kerrallaan, mutta yhteensä yli puol tuntia) ja välillä vieläkin röpöttää. aina ei kyllä röpötä. sammuilee joskus.??????

Divi

Lainaus käyttäjältä: "paavi"jos olisi halunnut ajaa myöhemmin kuumalla tulpalla???
Miksi joku haluaisi ajaa kuumalla tulpalla kun kone ei sillä toimi yhtä hyvin kuin vakioarvolla? :shock:

paavi

no mut eiks mun kone oo aika piikil ja silti sammuilee??

Divi


Sami L

Mene nyt hyvänen aika jonkun paikallisen kokeneemman harrastajan kanssa räppäämään sitä masiinaa, saat ihan kädestäpitäen neuvot ja samalla sen vempaimenkin kondikseen.

Tätä vatvomista on nyt jatkunut jo hyvä tovi, eikä vielä ole päästy puusta pitkälle.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

*HOKE*

Nyt loppuu välittömästi se kierrosten laskeminen.

Sillä ei ole mitään merkitystä onko neulasi 0,5 vai 10 kierrosta auki, sen kanssa että onko kone piikillä vai rikkaalla.

Mikäli se ei vakitulppaa vastaavalla tulpalla suostu toimimaan kuin hehku paikallaan niin silloin kone on ERITTÄIN RIKKAALLA!!!

Huomasit itsekkin että kääntäessäsi neulaa kiinni, se parani...

No käännä sitä niin kauan että se toimii.

Ei jaksa enää... antaa olla.

paavi

ostin autoon os a3 tulpan. auto toimii sillä hyvin, eikä sammuile...

jesle92

Minä nyt laitan kysymyksen tähän väliin että kumpi on kannattavampi rotos start vai vetonaru   :roll:

mitä on mahtanut tapahtua kun siihen mihen roto start laitetasan se pää että se auto käynnistyy niin se ei enää pyöri autossa   :cry:  :|