Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Sähköauton hankinta edessä

Aloittaja Lerpsu, 03.09.06 - klo: 17.26

Lerpsu

Selailin muutaman sivun aiheita taaksepäin, mutta en löytänyt sopivaa ja päätin tekaista uuden.

Pari vuotta sitten omistin polttisauton, mutta kiinnostus lopahti moottorin ikuiseen säätämiseen. Nyt olen päättänyt palata takaisin vanhan harrastuksen pariin ostamalla sähköauton, sillä se lienee huoltovapain vaihtoehto. Auton olisi siis tarkoitus tulla pihapyörittelyyn, alustana asfaltti / kovapintainen sora/hiekka. Minulla on mahdollisuus ajaa talvella sisätiloissa, mutta sitä ei tarvitse välttämättä huomioida auton valinnassa.

Tarvitsisin hieman apua tulevan auton valinnassa, sillä en ole koskaan perehtynyt kunnolla sähköautoihin.

Budjetiksi olin ajatellut maksimissaan 300 euroa koko paketista, sisältäen kaikki tarvikkeet, akut, laturit yms. Joidenkin ehdottamieni autojen hinnat ovat alakanttiin, joten niihin voi ehdottaa mahdollisia lisäosia, virityksiä, tms..

Luulisin osaavani koota auton, joten sen ei tarvitse välttämättä olla valmiiksi koottu. Hinnoissa ei myöskään taida olla itsekoottavien ja valmiiksi kasattujen välillä hirmuisia eroja, joten sillä ei liene suurta väliä.

Olen katsellut suomalaisista nettikaupoista muutamia autoja, joiden olen ajatellut olevan sopivia. Tässäpä pientä listaa:


-HPI Sprint 2 RTR: Melko kallis, mutta ilmeisesti melko laadukas paketti. Ilmeisesti akku ja laturi ovat melkoisia nuhapumppuja, mutta nehän saa päivitettyä myöhemmin parempiin. Kannattaako ostaa tuo vai tämä ja ostaa siihen tarvittavat päivitysosat?


-Xray T1 FK04: Tämmöinen löytyi käytettynä. Päätin pistää vertailun vuoksi mukaan. Mitähän lisätarviketta tuohon mahdollisesti tarvitsisi?


-TS-4E Subaru Impreza S.C.: Menee hieman yli budjetista, mutta sitten pitää pärjätä seuraava kuukausi  vedellä ja näkkileivällä.


-Tamiya XB Audi TT-R Readyset 4 wd: Hyvännäköinen kokoonpano halvalla. Budjetista jäisi vielä sen verran rahaa, että tuohon saisi panostettua kunnon laturin ja akun. Ehdottomana plussana neliveto.


-KYOSHO PureTen Alpha III EP RTR Subaru Impreza WRC: Plussana neliveto ja tuttu merkki. Kyseessähän on RTR, joten paketti on ilmeisesti täysin ajovalmis. Hintakaan ei ole kovin paha nelivetoautolle. Minun budejtillani tuohon saisi ostettua lisäksi esimerkiksi akun tai pari.


-Käytetyt. Todennäköisesti halvalla hinnalla hyvä auto, mutta kannattaako tämä? Tuleeko ostettua sika säkissä vai ihan jotain muuta? Suosituksia käytetyistä, myytävinä olevista sähköautoista saa ehdotella.




Mitä mieltä olette, arvon gurut?



Tulipa paljon tekstiä, mutta onpahan ainakin mietitty asiaa  :wink:

dennis

kyl joku varmaa voi neuvoo mut mä en taida oikee olla oikee mies puhumaa... mut kyösti on siitä hyvä että siihen saa vara osia mutta ihan sika hintaan :x  ittelläni 2 kyöstii 8)

Bagi

Kyösti pois!  

- Kalliit varaosa hinnat
- PTA ei kestä mtn
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

SlidSlide

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Kyösti pois!  

- Kalliit varaosa hinnat
- PTA ei kestä mtn

Sanoo herra joka ajaa 1/18 ja 1/16 autoilla :lol: .

-SS-

Ja miks "Aina" Kysohon merkkiä solvataan PTA:n takia?
Älä solvaa merkkiä, josta et mitään tiedä, onko sulla twini tai
edes kyoshoa?

Futaba

Lainaus käyttäjältä: "Bagi"Kyösti pois!  

- Kalliit varaosa hinnat
- PTA ei kestä mtn
Eikä oo varmaa ees ajanu pta. Mulla ei PTA:sta menny mitään rikki vuoden kurituksessa (no servosaveri meni, mutta sehän on ihan normaalia ku täräyttää rengas edellä tikapuun jalkaan).
| Academy | Axial |

-SS-

Mulla oli taannoin PTA 2Ep, eikä ollut mitään ongelmia rakenteen kanssa, sillon vaan omat tiedot ja taidot oli alhasia ja mekaaninen nopari suli
autoon kiinni -> ( omaa syytäni ), mutta autossa ei mitään vikaa ole!

Kyosho on hyvä merkki, kallis, mutta hyvä!  :D

Catiska

Kyosho on hyvä merkki ja sillä on jopa muutama hyvä malli, mutta PTA yms. vastaavat kyostit eivät ole hyviä. Ottakaa ne Kyösti-lasit pois silmiltänne ja herätkää!!

PTA:lla ajelee ja varovaisella miehellä se jopa kestää, mutta mitään siinä ei ole sellaista mitä kannattaisi suositella. Osien saantikin on vähän niin ja näin, hinnasta puhumattakaan. Jos kyöstiä haluatte suositella, suositelkaa jotain kunnollista mallia (Kyöstin oikeita kilpureita).

Tuosta kysyjän listasta tiputtaisin heti pois Tamiyan ja Kyöstin, molemmat samasta syystä. Ottaisin vakavasti harkintaan käytetyn, laadukkaan auton oston. Tuolla budjetilla saa jo ihan laadukkaan turistin josta on iloa taatusti kymmenen kertaa enemmän kuin noista räppänöistä yhteensä. Ajo-ominaisuudet ja osien laadukkuus, kestävyys, hinta ja saatavuus on esim. Asson TC3/TC4 malleissa ihan eri luokkaa. Etenkin TC3-mallia voit löytää valmiiksi Rally-versiona, joten nuo sora-alustatkin toimii silloin hyvin.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Lerpsu

Olisiko mitään järkeä tilata autoa ulkomailta? Tuon aikaisemman autoni toin Britanniasta ja hinta oli alhaisempi kuin Suomessa. Olen katsellut saksalaisia ja britannialaisia rc-nettikauppoja ja huomannut, että hinnat ovat huomattavasti alemmat. Ainakin tietokoneosissa toimituskulut ovat vain noin 30 euroa.

Tuollaisen Kyoshon näyttäisi saavan halvimmillaan Saksasta 169 euroon eli noin parisenkymmentä euroa tulisi säästöä. Kalliimmilla autoilla säästöä tulisi tietenkin enemmän. Esimerkiksi tuo mainitsemani HPI Sprint 2 RTR maksaa melkoisen paljon vähemmän kuin Suomessa.

JupeR

Ollut 2 Kyöstin PTA, sekä EP että GP ja kummatki oli susia. PTA:n pudottaisin listalta saman tien pois. Asson TC3/4 olis hyvä, koska saat osia monesta liikkeestä. HPI Sprint 2 on kait ihan hyvä(omaa kokemusta ei ole), ja muita en varmaan edes ajattelisikaan..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Bagi

jahas  ajoin  PTA:lla 3 akkua ja 3 akun jälkeen auton rengas hipas seinää

jonka jälkeen rengas heilu holtittomasti  edestakasin  vanttiruuvin varassa.
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR