Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ongelma iskareiden kanssa

Aloittaja juzo, 19.09.06 - klo: 20.56

juzo

Mulla olis ongelma noiden iskareiden kanssa. Meinaa jäädä pohjaan kun on jostain hypystä ajanut. Uudet jäykemmät iskarinöljyt oon vaihtanut. Vähän autto mut ei paljoo. Niin autaisiko uudet jouset vai onko peli menetetty?
"jotain epämääräistä"

Maakari

Kuinkas vanhat jouset on kyseessä ja mistä pirssistä?
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Thormax

kannattaa kattoa onko iskarien männän varret kunnossa. Vääntyneenä jää helposti jumiin.
See it. Feel it. Drive it.

juzo

About pouli vuotta vanhat tr-15 stediumforcessa
"jotain epämääräistä"

Mika R

ettei olis liian jäykät öljyt
laita ohuempaa jos iskareissa ei näy fyysistä vikaa

Maakari

Ja tarkista ettei vuoda mistään. Koita myös että jouset ei ole kuolleet
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

bluebeetle

Iskarin mäntään voi myös lisätä reikiä, tai pelkästään suurentaa jo olemassa olevia. Varovasti sitten pikkuhiljaa ettei tule liian hätäiset....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Catiska

No, tässä tapauksessa ei kannata alkaa suurentamaan iskarin reikiä. Ei tuo ongelma niistä voi johtua. Eli, joko sinulla on jousissa liian vähän esijännitystä tai aivan liian jäykät öljyt tai iskarisi on rikki (varret vääntyneet), niinkuin edellä on kerrottu. Tarkastahan nyt huolella nuo asiat. Ei noin tuoreessa autossa voi jouset vielä noin kuoleentuneet olla.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Tomsson

Onko jumittavan iskarin männässä lovi? Reikiä Stadium Forcen iskarimännissä ei ole vaan männän reunassa on lovi, eli suora kohta josta öljy pääsee luikkimaan männän ohi.
Jos mäntä on täysin pyöreä, niin mäntään voi viilata hienolla viilalla loven. Kurkkaa vaikka toimivasta iskarista miten iso lovi on. Arviolta 1,0-1,5mm.
Loveton iskari käyttäytyy kuin olisi täynnä paksua rasvaa, koska öljy väkisin pursuaa männän ja iskarin rungon välistä. Mäntä liikkuu mutta todella hitaasti ja raskaasti.

Ei olisi ensimmäinen.
allekiroitus

ldlz

Pura iskarit ja koita ilman öljyä, että takkuaako mäntä pohjaan..
Onko kaikissa iskareissa sama ongelma?
E-Mail: Idlz@luukku.com

juzo

Kaikissa on sama ongelma. Mielestäni yksikään varsi ei ollu vääntyny kun vaihdoin jäykemmän öljyn.
"jotain epämääräistä"

Tomsson

Kaikissa sama ongelma?  :shock:
Ei ummarra.
Ettei tässä nyt olisi se kyseessä, että auto makaa hieman jousien päällä, ja mahdollisesti juzo luulee että alustan pitää ponnahtaa tappiasentoon kasaan painumisen jälkeen. Jos, niin kyllä sen auton pitääkin jäädä alas kun sen painaa maahan. About puoleen väliin jouston liikematkasta. Jousen yläsatula on säädettävä, siitä saa maavaraa nostettua. Terveillä jousilla maavaraa on noin 3,5cm-4,5cm, riippuen jousen yläpään kiristyksestä. Kun autoa kädellä nostaa niin tulee sentti pari lisää, ennen kuin renkaat maasta irtoavat.
allekiroitus

the_man

Tietämättä ko. auton iskareitten rakenteesta mitään kerron yhden mahdollisen vian. Jos iskarin mäntä on varressa kiinni mutterilla, olet saattanut ylikiristää tämän mutterin, jolloin mäntä leviää ja alkaa jumittamaan iskarissa. Mutta tämän huomaat iskarin ollessa tyhjänä kädessä kun hinkkailet sitä edes takaisin...

juzo

Nyt heitit Tomsson aika pahan mutta ku ne ei sieltä nouse paitsi nostamalla ja lisäksi sekin taphtuu vähän kökösti. Lisäksi tuntuu että taka iskareissa ois viellä pahempi ku melkei perä lahaa maata ja kiidytyksissä ottaakin vähän kiinni mutta ei pahasti.
Ps Oon ite vähän ulalla näitten iskareiden kanssa.
"jotain epämääräistä"

Catiska

Tää homma ei etene, ellet tee noita pyydettyjä tarkastuksia... Eli, josko vastaisit näihin kysymyksiin mitä on esitetty? Turha tässä on arvailla kaikkea mahdollista, josko syy olisi jossain noissa edellä mainituissa asioissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

kaosti

Kurkkaas samalla reisulla kuinka piukkaan oot kiristäny ala- ja ylätukivarret, jos näissä jotain "ylikiristys" mahdollisuutta on. Joskus esim krosseissa tulee monella helposti vedettyä tukivarret liian piukkaan niin ei enää iskarit tunnu palauttavan vaikka niissä ei mitään vikaa olekkaan. Helppoo tarkistaa varsien liikkuvuus on ruuvata iskari toisesta päästä irti ja kokeilla onko liikkuminen herekkää <3.

juzo

No nyt oon kattonu noi ja kaiken pitäis olla nyt ok. En oo ihan varma että onko noissa tuollainen ylikiristys mahdollista mutta täytyy kokeilla.
Minä kiitän neuvoista.
"jotain epämääräistä"