Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Hong Nor X1-CR FT

Aloittaja RC-Garage, 31.10.06 - klo: 23.30

Joona H

Hobbypeople myy ainakin tälläistä pitkävartista hehkua. Tiedä sitten että onko tarpeeksi pitkä.

auvo

Lainaus käyttäjältä: "moukari"Muista auvo suojata maalipinta sisältä ettei tommonen kaunis luomus mee heti pilalle ku tuol v-koskella lentää hiekka aika nätisti.

Millä tavalla pitäis suojata?  :?
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Olbe

Ilmastointiteipillä
Junnumestari 2007

full

alumiinifolioteippi ehkä parasta.
[Xray XB8]

Tuukka

Uusi auto on sitten tämän otsikon mukainen, kiitos kilteille kavereille, jotka auttoivat tässä asiassa. Muutama muu auto oli harkinnassa...

Auto saatiin kasaan juuri ennen lomamatkaa. Kopasta puuttuu väri, mutta muuten siis nipussa. Mukava koota ilman kiirettä työohjeiden mukaan. Sen verran autot muistuttavat toisiaan, että käytännössä vain ruuvien pituudet tarttee katsoa ohjeesta. Kuski pidättyi roolissaan, kun ei halunnut autoa niputtaa -  tekee sen sitten radalla. Tosin HN vaikuttaa erittäin lujatekoiselta, mutta onko se sitä, ratkeaa radalla.

Uuden auton myötä on ajateltu kuskin kanssa hakea sellaisia säätöjä, että saisi mutkanopeuksia parannettua. Viime kauden auto oli helppo ajaa, mutta ei välttämättä nopea mutkissa. Tahtoi puskea, jos oli huonot kumit alla. Jamminin sivuilta otettiin perussetuppi lähtökohdaksi. Tuskin sitä paljon tarvitsee muuttaa.

Nyt vielä koppaan väriä ja eikun kevään odottelua...

Mika R

Harmi kun ette ehtineet Valkeakoskelle :(

auvo

Oli pakko kotipihassa pikkuisen naapurien iloksi tyypittää juuri sisäänajettua buggyä rallygame korilla ja renkailla. Siistiä!
Video on kuvattu tavallisella kameralla, siitä huono laatu.
N. 4mb / Kesto 30sek.
http://www.vinku.com/videot/RC/HongNor/Buggy/HN_X1_206rallygame.wmv
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Tuukka

Piiiitkänä perjantaina sai uusi auto ekan kerran maistaa Lavankoa. Sää oli aiheeseen liittyvänä kärsimyksiä aiheuttava, mutta vajaa litra taisi autoon tulla tiimaa.

Muutama huomio autosta lähinnä verrattuna vanhaan autoon, kun muusta ei ole parempaa tietoa. Kääntyi sekä mutkaan sisään, että varsinkin mutkasta ulos paremmin. Ketterämmän oloinen. Hypyt helppo hallita, mutta hyppää matalammin. Tässä ehkä on vaikutusta myös löysällä etupäällä. Takana oli liian jäykät öljyt, kun backia tahtoi esiintyä. Jarrujakin kuski kehui paremmin onnistuneiksi. Seuraavaksi sitten vähän iskariöljyjen vaihtoa Valkeakoskea varten.

Kotona piti vielä opetella hehkun latausta. Kumma, että yhden akun lataus vaatii enemmän delta peak asetusta kuin sarjassa olevat. 10 mA delta peak ei ole riittävä, vaan laitettava 15 mA, jotta saa täytettyä akun kunnolla. Miksiköhän?

Tuukka

Kun asennat buggyyn HongNorin komean tankin avauslenkin, niin oikeaan mittaan katkaisun jälkeen pitää vielä vähän pyöristää päätä, jotta avauslenkki pääsee hieman heilumaan sivusuunnassa. Tämä on tarpeen, jotta selkälentojen yhteydessä ei lenkki taita polttoainetankin korkkia. En usko, että truggyssä on tarpeen, mutta se kannattaa tarkistaa. Truggyssa on pidempi lenkki sekä enemmän korin tukea.

Maddis

#69
*väärä auto* :P

Tuukka

Sunnuntaina haettiin säätöjä autoon. Takapään irtonaisuus koettiin ongelmaksi. Ongelmaan löytyi ratkaisu muutamien kokeilujen jälkeen. Takaiskarin tornista pykälä sisäänpäin, keltaiset jouset (pehmeät) sekä maavaran nosto. Sen jälkeen perä tuli kiltisti perässä. Ja silti säilyi hyvä kääntyvyys. Seuraavaksi haetaan vauhtia.

Ja lopuksi pojat ajoivat vähän rennommin.

RC-Garage

Onkos teillä Tuukka taka ylä linkit pitkänä vai???
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Tuukka

Sisältä pitkänä, mutta ulkona aluhubin keskimmäinen reikä, joka tosin on muovisen ulommainen. Eli melkein maksimi mitta.

Ja tähän samaan viestiin vihje CT kuskeille, jos ajatte vaikka Prolinen vanteilla. CT:n vanteen sisämitta (taitaa olla ulkomittakin) on muutaman millin suurempi. Jos käyttää esim prolinen vannetta, niin se syö ohjauslinkin muovia. Sunnuntaina tein teeseitsemiehen sorvin eli laitoin 17 mm kantaisen pultin läpi vanteen ja porakoneeseen kiinni. Pyöreätä metalliviilaa annoin vanteen reunaan poistaen kohoumat, liimajämät ja vähän muovia. 1,5 litran ajon jälkeen ei ollut kuin muutama hipaisu o-linkin muovissa.

Sinänsä tykkään HN:n vanteesta, koska renkaiden liimaaminen sujuu ilman lenkkejä. Kumi on riittävän napakasti vanteessa kiinni omillaan.

Tuukka

Nitrohousen sivulla oli eri jousien jäykkyyksiä mitattu. Tässä tämän auton kannalta oleellisimmat jouset:

Etu
HN Sininen   0,84 N/mm
HN punainen  0,77
Hn Keltainen  0,71
Mugen harmaa  0,71

Taka
HN Sininen  0,66
HN punainen  0,61
Hn Keltainen 0,58
Mugen harmaa 0,58

Eli ne Mugenin harmaat on identtiset HN keltaisten kanssa tällä teknisellä mittauksella arvioituna. Niitä ovat monet kokeilleet ja käyttäneet, mutta tämän taulukon mukaan tarpeetta merkin vaihtaneet.

Eilen ajeltiin lavangon pakkasessa. Nyt on auto tasapainoinen Artonkin mukaan. Pääsi Artokin ajamaan Autolla. Mielenkiinnolla odotetaan ekoja kisoja ko radalla.

moukari

Muutama Honkkari (11,ilman numeroo ja 4.) päässy kuvaan PM:n Warm Upista ja kuva siiven kestotestistä  :grin:
http://www.petitrc.com/_forumphp/showthread.php?t=29227 Nää on kyllä hienoja kuvia.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Tuukka

Huonosti menemisessä on se hyvä puoli, että sieltä on helppo nousta ja tulee hyvä mieli. Näin kävi meille eilen Lavangossa.

Etupäähän laitettiin keltaisella värillä varustetut kierrejouset, alhaalta sisään ja haritusta pienemmäksi. Auto muuttui selvästi sellaiseksi, josta kuski tykkää. Puolen litran paukuttelun jälkeen juuri ennen yhdeksää sopivasti muiden poistuttua, tuolla autolla mentiin kovemmin kuin koskaan. On se merkillistä, että kun kuski tykkää säädöistä ja alkaa LUOTTAMAAN autoon, niin vauhti kasvaa ja virheet vähenee niinkin huomattavasti. Pienen virheen tapahtuessa kaasu ei hellitä vaan uskoo "toipumiseen". Henkisesti tärkeä hetki, "we are back".

HVoltage




Jenkkilässä on näköjään bongattu HN:ssä uudet iskarit, erehdyttävästi näyttävät Losin iskareilta mutta eivät ole...   ...suuntaus näkyy nyt olevan sitten tuo.

Linkitin nuo kuvat röyhkeesti neo-buggy sivuilta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Tuukka

Montakos reikää ja minkä kokoista on noissa Losin iskareissa? Menee aavistuksen ymmärryksen yli nää big boret. Iskariöljykauppiaiden juoniko, jotta saa pikkupurkkeja myytyä. Eihän kohta ne sormustimen kokoiset pullot riitä edes yhteen kierrokseen.

MarkoL

Juu, olis ihan kiva kuulla onko big boreissa joku selvä ero käytössä kun noi tulee ilmeisesti Kyoshonkin ohjelmaan. Onko toiminnassa eroa tavalliseen heilahduksenvahvistajaan? Truggy puolella jenkkifoorumeilla taitaa suurin osa ajaa big boreilla. Niitten höpinöistä ei vaan ota tolkua kun yleensä kaikki uusi on upeeta, mahtavaa.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Mika R

Mun mielestä (niin siis Cenissäkin on hyvin samanlaiset) noissa ei ole paljonkaan muuta eroa kuin ehkä hieman pidempi huoltoväli. Jossain 45 min finaalissa voi sitten hieman estää myös sitä viskositeetin muuttumista kun öljyä on enemmän. Mutta tuo varmaan riippuu enemmän öljyn laadusta.

#JANNE#

Tuli tällänen hommattua. Ihan älyttömän hyvä auto ajaa,varaosien saanti on helppoa ja nopeeta. Tuodaan ihan radale asti :azn:
Kuinkas moni muu ajaa Hong Norilla.
Hong Nor X1CR AXE

Tuukka

Chad Bradley vuodattaa ainakin buggyinfon sivuilla uusista big boreista. Taitaa mennä vaan ensi kauteen ennen kuin rantautuvat Suomeen.

features...
1. Reinforce high quality ribbed bladders
2. Precision fit piston
3. Ultra low friction o-ring, shock body, and shaft
4. Threaded captured o-ring assembly (no c-clips)
5. Perfect fit of the o-ring assembly for ultra free movement of the shaft with no leaking
6. Captured lower spring retainer to shock end (so when adjusting the preload nut the shock boot doesn't twist)
7. 16mm bore shock body with T.I.H.A. coating (Teflon Impregnated Hard Anodizing)
8. Light weight
9. High strength shock boot
10. Multiple length shock ends with precision fit ball
11. Multiple front and rear spring tensions will be offered to the buggy and truck
12. Threaded shock bodies to adjust spring preload. No shock clips!!!

Handling Characteristics...
1. More consistent handling over long runs
2. Higher speeds over bumps and ruts
3. More corner speed
4. More consistent jumping over jumps as well as jumps that are rutted up
5. Less likely to traction roll due to high traction, and rutted conditions

RC-Garage

Jep, ei ole tehdas vahvistanut saatavuutta, ainakaan vielä.
Eipä ole iskarit vielä myynnissä missään muuallakaan.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

RC-Garage

Eipähän kauaa mennyt kun pyyntöömme vastattiin.

Iskarit tulossa myyntiin meillekkin ihan maailman ensi-ilta aikaan.

Tilattu jo... :grin:
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

*Ari*

Nyt on iskarit tullu ja kasattu ja  ehitty kokeillakin vähän.
Huomenna meen testaamaan enemmän, voin sanoo että tuntuu pirun hyviltä.
kirjotan huomenna lisää kun testiä on suoritettu
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Tuukka

Tämmöttistä Rädläy laitto, kun kysyin mitäs niihin ämpäreihin laitetaan. Tuntuu vastaavan Arin ensi kokemuksia. Valkoiset on softit jouset.

Yes be sure to use the 1.4 6 hole piston (should be the bigger hole piston of the 2).

As for the springs i believe the whites have what weve been testing with.

for the front shocks im usually around 40wt losi oil (hot-45, cooler 37.5

for the rear shocks im usually around 30wt losi oil (hot-35, cooler 27.5)

Chad Bradley

RC-Garage

Sitten pitää muistaa ettäCalifornian hot on todella hot ja cold on meidän helle. Eli aika paljon ohkasemmaks vetää öljyt ainalin näillä keleillä.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

toisaalta niillä ei ole sitä muta lisää painona joten jäykempi öljy voi olla ok?

Tuukka



                        On ne hyvät!


sykero

#89
n.+8 asteessa: 30wt 20wt rc-garagelta ostamani (assonko?) öljyt on liian löysät ainaki isompi reikäsillä männillä.
35-25 ei kauheen kauas mene.

..Josen setup oli 40wt-35wt ultimaten litkuilla 1.5mm rei'illä.

Mut jotain maagista iskareissa on.. röykyistä lujaa ajettaessa tuntuisi skulaavan paremmin ja nopeeseen mutkaan pystyy ajaa paremmin sisää röykyist huolimat, auto ei lähe sivuttais kippiin samanlailla kuin ne mehupillit. ja tää ei edes ollut myyntipuhe.