Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

O.S Moottorit, V-SPEC jne

Aloittaja JQ, 02.11.06 - klo: 13.43

HVoltage

Onpas sulla ollut "karkeaa" fuilia :wink:, olen nähnyt pahemmannäköisiäkin koneita jotka on toiminut ihan hyvin...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Niko

Tulppia ainakin on palanut. O.S. toimii O.S. tulpalla.

SPEED TZ12 T3 moottori tulee myyntiin tässä kuussa. Kurvailen tänä viikonloppuna normaalilla TZ12 T3:lla Hyvinkään polttisturistikarkeloissa. Pitäis vaan ehtii ajaa sisään.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

MKE

Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 10.05.07 - klo: 07.58
Koska olen niin ylpeä moottoristani =), no jokainen päätelköön itse. http://s149.photobucket.com/albums/s50/Ilmari_S/Hyper%208/

Kuvista päätellen kone on käynyt kuumana. Tuo "metallipuru" moottorin sisäosien pinnoilla (nappi ja mäntä) vaikuttaisi olevan sylinterin pinnoituksessa käytettyä kromiseosta. Ja jos tulppiakin on mennyt,ollaan oltu reilusti ylilämmöllä/piikillä. Osa kamasta voi olla myös peräisin hehkulankasta (vaikkakin suurin osa tulpasta irtoavasta kamasta poistuukin pakokaasun mukana ulos koneesta). Uusi sylinteri+mäntä auttaa kummasti tässä tapauksessa.

Ilmari_S

Kyllä se on ollu rikkaalla ainakin siihen verrattuna, miten niko sen sääti... Ei edes kiertänyt ole kunnolla... Siitä ei ole kyse.
Ilmari
Huehue

Niko

Kone on tiensä päässä thats it. Ja O.S. VG koneissa ei ole kromipinnoitusta sylinterissä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jankka

Ilmanputsari päässyt irtoamaan tai sitten öljyämätön putsari ollu kiinni? vai onkohan tankkiin päässy jotain ylimääräistä?

Ilmari_S

Tomppa ihmetteli öljyä kyllä putsarissa, se oli RB:n ilmaputsariöljyä...
Huehue

Ilmari_S

Ja kuten Niko jo sanoi, that's it.
Huehue

Niko

RB ilmanputsariöljy on risiiniöljyä, ei toimi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Ilmari_S

#69
Lainaus käyttäjältä: Niko - 10.05.07 - klo: 14.23
RB ilmanputsariöljy on risiiniöljyä, ei toimi.
No jes, syykin selvis.
EDIT: Korostan, ei ole minun päätelmä, koska minulla ei  kunnollista päätelmää ole koskaan ollut olemassakaan.
Huehue

Hotti

Tiedä sitten onko ollu hyvä tapa mutta itse olen ajanut esim Belray:n crossiprätkän filsuöljyllä,tai siis öljynnyt sillä filsut..sisemmän ja ulomman.Filsuina PSR.

Öljyttynä filsut ovat aikuisten oikeesti tahmasia...lika TUSKIN menee läpi...
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

Ai ei RB:n öljy toimi?? Kumma juttu, mun moottorit on toiminu aina ja käytän RB:n öljyä. Toimiskohan ne sitten vieläkin paremmin?

MKE

Lainaus käyttäjältä: Niko - 10.05.07 - klo: 13.06
Kone on tiensä päässä thats it. Ja O.S. VG koneissa ei ole kromipinnoitusta sylinterissä.

Niinpä, sitähän myö ihmeteltiinni.. NICASIL pinnoite eikö niin?

Hotti

Onko näissä v-speceissä ns. vanhempia malleja ja onko niissä uudempiin mitään eroja,voitelussa tms?

Tuli tuo toinen specci kotio, ja siinä on ainakin kansi erivärinen kuin aiemmin ostetussa.Aiemmassa sellanen "vaalean sininen" kun taas tuossa nyt tulleessa tumman sininen,ihan eri värinen.

Konetta purkaessani ja tiivistäessä en huomannut aiempaan koneeseen mitään järisyttäviä eroja....?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Niko

Vanhan mallin koneessa on vanhanmallin takalaakeri joka pitää vaihtaa 5 litran välein.

Terv,
Niko
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hotti

Kiitos tiedosta, Niko!

Onko tämä tummempi kantinen kone siis vanhaa mallia?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Niko

Kannen värin perusteella en osaa sanoa. Värisvy voi vaihdella tuotantoerien mukaan. Kaikki HoBao Finland moottorit ovat olleet saman sävyisiä tietääkseni.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hotti

Pikkulinnut laulo että uudempi,parempi laakeri olisi 7 kuulainen ja vanhan mallin 8 kuulainen?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Niko

Aikamoisia tornihuhuuhkajia. Linnut nyt ei osaakkaan laskea ;)


Uusi laakeri:


Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

blaah

Nikon ottamia kuvia (edellinen sivu) kun katsoo niin wanhassa 10 kpl, ja uudessa 9.

Hotti

No just  :grin:Eihän sitä töissä kiireessä tule selattua aiempia sivuja,hienoa että oli ihan kuvat asiasta laitettu,kiitos.

Kuitenkin,kone on nyt levällään kuin Leppäsen eväät ja 9 kuulanen luakeri näyttäs olevä päälakuna.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Ilmari_S

Kyl on v-spec hieno moottori, nyt on sisäänajoa ajettu 6 tankillista. Hypermakeesti toimii!  :p
Huehue

auvo

Lainaus käyttäjältä: Hotti
levällään kuin Leppäsen eväät

Meilläpäin puhutaan kyllä Jokisen eväistä!  :grin:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Tounison

Lainaus käyttäjältä: auvo - 28.05.07 - klo: 09.07
Lainaus käyttäjältä: Hotti
levällään kuin Leppäsen eväät

Meilläpäin puhutaan kyllä Jokisen eväistä!  :grin:

Ja meillä ON http://www.jokisenevaat.fi/index.php :afro:

Hotti

Ja jos asit ovat sekaisin tms niin voi  todeta niiden olevan "sekaisin kuin mahavaivasen p*ska".

No joo..puhutaas osseista..OT.  :smiley:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Niko

#85
Ossilta tulee kaksi uutta moottoria

Krossiin SPEED 21 V-Spec AL jossa siis alumiinikansi ja siksi hieman edullisempi.

Truggyyn MAX-28XZ


Jännää on se että MAX-28XZ koneessa on O.S. tutusta tyylistä poiketen 5 porttinen sylinteri. O.S. tekee myös omat vauhtipyörät truggyyn, koska vakiovauhtipyörät ovat liian pieniä ja kevyitä Truggykoneeseen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

-PM-

Niko koskas SPEED koneet tulee? kohta tarttis saada uus kone alkaa vanhat oleen loppu.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

J0rmalaari

Tänään tuossa avasin vähän kantta ja kurkkasin sen alle niin huomasin kuinka pirun puhtaasti tuo palaa. Tuossa männän päällä ei näy pahemmin mitään jälkiä vaikka onkin JO 4 gallonaa ajettu. Ja kyseessä on Ossin rg.

Klikatessa aukeaa kuva:O

Maddis

Eilisten säätösessioiden jälkeen otin ja tilasin OS .21 VZ-B V-Spec - koneen.

Muita 'ongelmia' ei varsinaisesti ole, mutta lähinnä olisin tiedustellut, että kuinka ronkeli tuo on polttoaineelle ja millä olette ajaneet? Olen nähnyt nyt, että PSR:ää ja Werksiä on käytetty. Itse käytän nykyisen koneen kanssa Byron 25% joten toimisiko se? Sinänsä polttoainemerkin vaihto ei ole ongelma, kun Byronia on enää reilu puoligallonaa jäljellä ja sen saanee ajettua loppuun nykyisellä koneella.

Kuinka elintärkeää sen ylimääräisen kansiprikan asennus on sisäänajoon? Meinaan hirvittää hieman mennä aukomaan iskemätöntä konetta noin vaan, vaikka tuon nykyisen koneen kanssa onkin tullut harjoiteltua.

Hotti

Toinen shimme kannen alle sisäänajoon paikalleen,laittaessa menee about pari minuuttia eikä siinä juuri vahinkoa voi saada aikaiseksi.Kun olet n.gallonan ajanut niin toinen shimmin kannen alta pois.Poistaessa toista shimmiä huolehdit vain kannen ympäristön puhtaudesta jottei silloin pääse kuonaa koneeseen.

Toisen shimmin käyttö on ERITTÄIN suotavaa alussa koneen tiukkuuden vuoksi.Itse ajan byron 25% ja toiminut tähän asti,ei kokemusta muista.
-Team lapsena liian vähän leluja-