Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mikä on kun ei käynnisty??

Aloittaja rc star125, 12.02.03 - klo: 18.40

rc star125

:?: No mulla on kyoshon gt kone ja kaikki on kuin pitää.Pari päivää sitten kävi ihan kunnolla ja nyt ei lähe käyntii vaikka porakoneella koitetaan(kun ei toimi käynnistys vetari) käyntiin.Tulppa on vaihettu ja hehku pitäisi olla ladattu mutta ei ees lupaa lähtee käyntiin.Onkohan säädöt pielessä?Montako kierrosta ton säätö ruuvin pitaa olla auki tuossa koneessa?Mikähän tuossa on vikana???? :roll:
kuningas

Mika R

Mielellään auttais, mutta näin näkemättä se on aika vaikeeta ja varsinkin kun kyseessä on polttisten hankalin asia. Suosittelen ekaks tutkimaan ohjekirjaa. Sieltä pitäis löytyä moottorin asetukset. Äläkä sano ettei sulla oo ohjekirjaa.. Itse en tunne moottoria joten en pysty heittämään sulle alkuasetuksia säätöä varten.
Jos se nyt kuitenkin vielä joku aika sitten kävi etkä oo tehny muutoksia säätöihin, niin kai sun täytyy hakea syitä muualta. Pääruuvia voisit kuitenkin kokeilla säätää niin, että ruuvaat sen kiinni ja sitten 2,5 kierrosta auki. Sen jälkeen ryyppyä sen verran että polttoaine menee kaasariin asti, ei enempää. Hehkua perään ja yritä sitten pyörittää sillä porakoneella. Testaa se tulppa ekaks niin että otat sen irti ja laitat hehkuun, pitäs loistaa kirkkaana.

rc star125

Ei oo ohjeita, mut siinä on joku muu homma pielessä ei johu moottorin säädöistä oon koittanu säätää sitä mutta ei.Onkohan kiertokanki mennyt tai jotain vastaavaa. :(
kuningas

rc star125

Muuten eihän se mitään vaikuta jos vaihoin uudet(ei uudet käytetyt)servot kaasuun ja ohjaukseen ja vastarit.koska ostin ohjaimmen niin siinä mukana tuli nämä servot ja vastari. :lol:
kuningas

Jessev

Mullakin oli käynnistysongelmia, mutta korjaantui, kun laitoin vähän laihemmalle ja tyhjäkäyntiä suuremmaks! Onkos muuten kyoshoissa toi vakiotulppa ihan p*ska et vaikuttaisko se huonoon tyhjäkäyntiin (ei oo väljä sylinterikään), entäs kuuluuko vetonarun olla märkä polttoaineesta, vai vuotaako se mulla jostain!??!
Onkos toi vanhakin toi sun moottori, et voisko olla jo väljä!?

rc star125

Joo on se väljä mut päästääkö se sitten männän läpi löpöt?
kuningas

Teemu L

Voi perhana! Nämä kaikki viestit olis mahtunu samaan topicciin!!!  :!:  :evil:

Jessev

Eikös se oo niin, että siellä ei ole enää puristuksia/paineita, kun on väljä
--> tehot laskee + muita haittoja

joksa

Lainaus käyttäjältä: "charz"Kone on väljä jos konetta pyöritetään vauhtipyörästä ilman jäähdytyskanssa,ja sylinteriputki nousee ylös. Pieni väljyys ei haitaa käynnistämistä, se haittaa vaan koneen lämmetessä. Isompi väljyys haittaa myös käynnistämistä.

Eikai kone ole väljä jos sylinteriputki nousee männän mukana? Tiukaltahan se silloin vaikuttaa jos mäntä ottaa tiukasti kiinni.
Minä mitään oikeasti tiedä mutta oisko charzilla sattunu typo :?:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

nici

joko charzille on todellakin osunut kohdalle niin kamala asia kuin typo, tai sitten ollaan tietämättömiä?  :?: muttta jos se putki sieltä ylös tupsahtaa niin on kyllä motissa jokin vakavasti pielessä :mrgreen: eikö väljyys ennemminkin tunnu vaikka kun pyörittää vauhtipyörää kone kasassa, kyllä sen siinä tuntee/kuulee jos ei mäntä istu sylinterissä tiiviisti jos vain tietää miltä terve motti tuntuu/kuullostaa...

joksa

Oletteko muuten purkaneet uutta mottia koskaan?
Omani purin siis mugenin prime 12:sen mukana tuleva vx12 kone.
No otinpa kannen pois utelias kun olen ja pyöräytin vauhtipyörästä. Sievästi nousi sylinteriputki männän mukana  :!:. Konetta ei siis ole vielä kertaakaan käynnistetty joten se saattaa selittää miksi putki nousi ylös.
Keväällä nähdään miten kone toimii, uskoisin normaalisti sillä eikös se putki tarraudu kiinni sisäänajossa kunhan osat hakevat paikkansa  :?:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

teacdance

Konetta ei saa turhaan purkaa koska kone on APC kone elikkä mäntä laajenee sylinterin mukaan lämmöstä elikkä jos otatte männän pois niin mäntä ei enään tule samaan asentoon sylinterin kanssa missä se on ollut ja näin kone onkin sen jälkeen väljä... jos koneen on aukaissut niin voi kokeilla meneekö mäntä sylinteristä läpi männän pitäisi jäädä noin 3-4mm ylälaidasta vajaaksi niin silloin ei ole vielä väljä mutta jos mäntä menee sylinterin läpi niin silloin on väljä. mäntä on muuten kartion muotoinen......

joksa

Kumpi noista koneista on ABC-kone? Kyoshon GT vai meikäläisen vx-12. Eihän uusi motti ainakaan mene väljäksi jos sen purkaa kun ei se ole ikinä lämmennytkään :!: Ja eiköhän se sylinteri ole kartion muotoinen eikä mäntä:?:
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Mika R


Jessev

Ei kai sitä mäntää siihen erkkikään saa eri asentoon! eikös sen saa tasan kahteen asentoon, jos siihenkään! Nimittäin männäntappi pitää mennä siihen kiertokangen reikään. Näin ainakin mopossa  :)

rc star125

No nyt vaihoin uudet sisuskalut männän ja sylinterin mutta ei vieläkään starttaa mikähän mahtaa olla?Entä jos tulppa ei ole koneeseen sopiva?Koska vaihoin sen kun entinen meni rikki?Voisiko se olla kiinni siitä porakoneesta että se ei jaksa käynnistää sitä vastailkaa???
kuningas

blenheim

1. Ootko kokeillu että tulppa hehkuu?
2. Kuin lujaa tuo porakone pyörii (noin lukuja)?
3. Ootko aivan varma että kone saa bensaa, pumppaa pari kertaa ryyppyä vaikka se ois saavuttanu sen kaasarin!
4. Katso kaasarin säädöt, kaikella on vaikutus kaikkeen siinä vekottimessa!!!!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

Kyllä se tulppa hehkuu ja porakone varmasti jaksaa se on black and dekkeri vai miten se kirjotetaan että kai se pyörii lujaa siinä lukee jotain 0-1400min ja 12v.pitänee kattoo kaasarin säädöt vielä.Kumminkin pääneula on 3kier auki ja ilma ruuvi on kiinni onko noin hyvä?
kuningas

Mika R

Ei se ilma ruuvi voi kiinni olla, avaa sitä pari kierrosta tai jotain

blenheim

Ja pistä hieman piikimmälle (Pääneula auki noin 2-2,5 kiekkaa) ja sit se ilmaruuvi auki, ainakin hieman, se ei saa ilmaa ja ei käy.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

Onkohan se ilmaruuvi siinä kaasarin ilmanputsarin vieressä vai jossain muualla tässä kyoshon gt 12 koneessa?
kuningas

blenheim

E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

Siinä on kaks ruuvia toinen oli kiinni ja toinen auki onkohan se ilmaruuvi se mikä oli auki koska eihän se muuten kävis??
kuningas

blenheim

Minkälaisia ne ruuvit o? ite en koskaan oo koskenukkkaa gt koneeseen. Onko mahollisuutta ottaa kuvaa tai skannata ohjeita
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

Toinen ruuvi mikä on auki on kuusiokolo ruuvi ja toinen kiinni oleva on talttapää ruuvi ja ei oo ohjeita tohon moottoriin mulla enkä pysty skannata
mutta tossa on kuva kun selaat sitä alaspäin.

http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1922&highlight=
kuningas

blenheim

Se isompi (harmaa) on seosruuvi ja sitten toinen taitaapi olla ilamruuvi jos oikein näin ja sitten se kolmas on tyhjäkäyntiruuvi
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

jaa mutta tiiäkkö tosta että jaksaako se porakone ylipäätänsä käynnistää sitä vai kannattaako ostaa vetari?
kuningas

blenheim

Voipi olla että porakone ei pysty pyörittää tarpeeks kovaa vaikka vääntöä löytyy. Kannattaa ostaa se vetari suosiolla
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

rc star125

Voi olla mutta palataan asiaan jos ei toimi! Ja mietitään sitten syitä.
kuningas

Jessev

Kuullostaa aika vähäiseltä tuo 1400 kier./min kun muistelisin et mun yhel kaveril kun on startteri, niin se ois kiertäny jonkin verran (aikas paljon enemmän). Voin olla toki väärässä...