Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ

Aloittaja Hermanni, 28.01.07 - klo: 16.22

historia

Voiko tehdä niin että ostaa toisen vastaanottimen ja käyttää kahdessa autossa samaa lähetintä?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

peitsamo

Flying Calacucco

Koheltaja

Onko kukaan soveltanut 3PM:än kolmatta kanavaa vaihdeservolle? Kaksivaihteinen kärry tulossa ja vaihteiden vaihto hoidetaan servolla. Se mitä yritin räpeltää kolmannen kanavan kanssa niin en saanut muuta kuin ohjaajan sekä ohjaimen sekaisin... :embarrassed:
Kylätason RC-kuski.

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 11.07.08 - klo: 20.24
Onko kukaan soveltanut 3PM:än kolmatta kanavaa vaihdeservolle? Kaksivaihteinen kärry tulossa ja vaihteiden vaihto hoidetaan servolla. Se mitä yritin räpeltää kolmannen kanavan kanssa niin en saanut muuta kuin ohjaajan sekä ohjaimen sekaisin... :embarrassed:
Varmasti on, sitähän varten se 3 kanava on.
- Tapsa

Koheltaja

Ei millään pahalla mutta tuo suuri viisaus ei juurikaan auttanut asiassa eteenpäin... :roll:
Kylätason RC-kuski.

Boltsi

PM:n kolmos kanava toimii painonapilla kahvassa tai kytkimestä lähettimen edessä,ja vain pääte pisteestä pääte pisteeseen. Ja sen pääsee laittamaan päälle muistaakseni kun painaa SEL ja CH napit pohjaan ja virrat lähettimeen. Valikoista sitten etsitään se nappula kummalle halutaan tuo kolmos kanava ja valitaan 3CH. EPA:t säädetään ihan normaalisti ohjaimen valikoista.

Toivottavasti ymmärsit jotain ;)
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Koheltaja

Tänkjuu, kokeillaan noilla ohjeilla että saadaanko ohjaaja entistä sekaisemmaksi :grin:
Kylätason RC-kuski.

historia

Monta muistipaikkaa täs on?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Koheltaja

Kylätason RC-kuski.

historia

Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Duster1

Ohjekirjan kyllä saa netistä, mutta jos kadonnut niin muistipaikat kohdasta SEL (lukee oik. ylh.) ja valitaan CH napilla haluttu muistikohta ja + ja - napit yhtäaikaa pohjaan. Sit vaan Virtanapin ja SEL napin kautta nimeämään jne.

Käytössä sit vaan vaihtaa niinkuin ekana kirjoitin. Tällöin muistipaikan kohdalla näkyy se oma tunnuksesi (jos ei nimeä niin näkyy MO1-M10.
Axial SCX 10 TR

historia

Miten tässä voi niinku rajoittaa kaasua? Ettei mee niin kovaa? Sain nimittäin Novakin koneen kiinni, ei tota pidä hullukaan käsissä :) Tosin on vasta ohjelmoitu radiolle...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Futaba

Jos samalla tavalla menee ku 40MHz mallissa, niin: Painat sel -> ch -> -

EPA-TH on siis arvo, mitä sun pitää pienentää, kun painat selectiä kerran, niin tulee EPA -valikko, ensimmäisenä listassa ohjauksen EPAn säätö.
| Academy | Axial |

RangerWalker

Huippulaite! -ollut tämän kesän vene/monsu/ratakäytössä -ilman suurempia murheita.(pari kertaa joutui veneen viereen menemään ennen kuin taas vastaanotti signaalin -oli kannen alla rullalla antenni,kantama ~70m)

Nyt on mielessä vastarien hankinta pariin laitokseen. -onko pakko laittaa futaban omat R603FS-mallit, vai käykö muun merkkiset/halvemmat? -FS olisi kuitenkin hyvä olla vastarissa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: RangerWalker - 15.08.08 - klo: 14.00
Nyt on mielessä vastarien hankinta pariin laitokseen. -onko pakko laittaa futaban omat R603FS-mallit, vai käykö muun merkkiset/halvemmat? -FS olisi kuitenkin hyvä olla vastarissa.

Osta suosiolla se oikea, muut tuskin käy. "Hyvillä ja halvoilla" et saa muuta kuin rakkuloita penaaliin.
Flying Calacucco

Penguin

Mikäs olisi tähän lähettimeen sopiva LiPo-akku? Ei jaksaisi jatkuvasti vaihdella paristoja ja noiden AA-kokoisten akkujen laataamiseen menee puoli elämää jo kahden lähettimen akkuja lataillessa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

peitsamo

Miksi pitäisi olla nimenomaan LiPo-akku?

Ostin täältä foorumilta itse tehdyn 9-kennon NiMH-akkupaketin, jolla saa ohjausaikaa helposti tuollaiset 10 tuntia per latauskerta.

Ehkä hieman painava, mutta muuten todella toimiva paketti.
Flying Calacucco

Penguin

Olisi kevyempi, kun tuota rojua on matkassa jo muutenkin niin paljon. Tällä hetkellä käytän irtoakkuja ja laturini osaa purkaa/tasata jokaisen kennon erikseen. Pötkön tasaamiseen ei satu löytymään tasuria omista nurkista, mutta lipo-laturi tasurilla olisi eikä viitsisi ostaa tuota NiMH-kennojen tasuria, kun muutenkin pyrin eroon NiMHeistä. Tuo irtoakkujen laturi ottaa kerralla vaan 4 kennoa, joten 16 kennon lataamiseen menee tovi ja välillä pitää käydä vaihtelemassa laturissa olevia kennoja.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

AE-Mod

Ja LiPo purkautuu vain sen 2-5% kuussa...
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

MKE

Lainaus käyttäjältä: Penguin - 12.09.08 - klo: 23.13
Mikäs olisi tähän lähettimeen sopiva LiPo-akku? Ei jaksaisi jatkuvasti vaihdella paristoja ja noiden AA-kokoisten akkujen laataamiseen menee puoli elämää jo kahden lähettimen akkuja lataillessa.
Hobbylinnasta löytyy Nosramin lähetinlipoja.

Boltsi

Laita YV:tä jos kiinnostaa vähän käytetty LRP 3000mAh 3S eli tämä siis http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=YS-3S

Vaikka ei sanota että kävisi 3 PM:ään niin hyvin istuu.
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 12.09.08 - klo: 23.20
Miksi pitäisi olla nimenomaan LiPo-akku?

Ostin täältä foorumilta itse tehdyn 9-kennon NiMH-akkupaketin, jolla saa ohjausaikaa helposti tuollaiset 10 tuntia per latauskerta.

Ehkä hieman painava, mutta muuten todella toimiva paketti.

Kerropas Pekka mikä akku on kyseessä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Kuten sanoin, itse tehty 9-kennoinen NiMH-paketti, 1600 mAh-kennoilla.
Flying Calacucco

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 13.09.08 - klo: 08.43
Kuten sanoin, itse tehty 9-kennoinen NiMH-paketti, 1600 mAh-kennoilla.

Joo, kyselin sen takia että tuo ampeeri määrä oli jäännyt pois ja ihmettelin vaan että kuinka monta ampia tarvitaan että saa 10tuntia ajoaikaa täyteen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Isosuo

Tässä mielenkiinnosta luin koko keskustelun läpi, ostoslistalla olisi juurikin ko. radio.

LiPo-akkuja joku kyseli, ehdin äskettäin etsimään samaa ja törmäsin tuollaiseen vaihtoehtoon:

http://www.rcmart.com/catalog/rc-battery-lipo-others-yeah-racing-pack-2200mah-futabasanwa-lp0033-p-26121.html?cPath=52_1275

Nyt kun kerran ihan asiaakin pääsin puhumaan, niin kysäisen että mikä tuo HRS on? Miksi se rikkoo servoja/nopareita mahdollisesti? Saako HRS-moodin todellakin pois, jonka jälkeen ei ole väliä mitä muita sähköjä autossa on?

-Marko

Voyager

#85
PPM lähetysmuoto analogiservoille ja HRS digitaaliservoille.

Valitse oikea lähetysmuoto servosi mukaan.

Ohjaimen mukana tulevassa manuaalissa neuvotaan miten lähetys mode vaihdetaan.

Tässä kuitenkin:  1. Pidä "sel" painike pohjassa ja laita virta ohjaimeen.
                  2. Etsi "sel" painikkeellä oikea setup screen, eli   "MOD-HR" (se voi olla myös) "MOD-PP".
                  3. Valitse oikea lähetysmode (+) tai (-) painikkeellä.
                  4. Kun olet valinnut oikean lähetysmoden, niin sammuta virta ohjaimesta,
                     näin ohjain rekisteröi ja tallentaa lähetysmoden valinnan.

Toni

                                     

Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Karvajalka

Tuo HRS/PPM valinta ei taida tallentua profiileihin/muistipaikkoihin, joten ilmeisesti kaikkien servojen mitä tämä radio ohjaa olisi parempi olla joko digejä tai analogisia, jos ohjattavan kapineen haluaa vaihtaa vain muutamalla napinpainalluksella.
Korjatkaa jos olen väärässä. Tuollainen kahva on itsellänikin. Tällä hetkellä kahdessa autossa Futaban digi-servot joten HRSää ei ole tarvinnut koskaan pois kytkeä.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

sjos

Lainaus käyttäjältä: Karvajalka - 02.12.08 - klo: 08.12
Tuo HRS/PPM valinta ei taida tallentua profiileihin/muistipaikkoihin, joten ilmeisesti kaikkien servojen mitä tämä radio ohjaa olisi parempi olla joko digejä tai analogisia, jos ohjattavan kapineen haluaa vaihtaa vain muutamalla napinpainalluksella.
Korjatkaa jos olen väärässä. Tuollainen kahva on itsellänikin. Tällä hetkellä kahdessa autossa Futaban digi-servot joten HRSää ei ole tarvinnut koskaan pois kytkeä.

Ei tosin ole 2,4ghz vaan 27mhz, siinä ei ainakaan tallennu uusille muistipaikoille.
Tässä hiljan tein toisen muistipaikan ja ihmettelin pitkään kun ei ala auto toimimaan, vihdoin keksin kokeilla tuota HR/PP:tä ja mikä kummastuttaa, oli PP:llä ei toiminut revot lainkaan, mut laitoin HR:lle niin alkoi toimimaan ja käytösssä on Analokiset servot.. ja näin ajeltu 3 vuotta.
son loppu ny.

*HOKE*

Jokaiselle muistipaikalle on tietenkin oma asetuksensa.
Eli jos on useampi auto ja eri servoja eri autoissa niin sen mukaan ohjelmoi.
Huom... PPM toimii moitteitta siis digiservojenkin kanssa.
Ainoastaan HRS on se minkä kanssa kannattaa olla tarkka.
Ja vieläpä niin tarkka että käyttää tuota HRS modea vain futaban digiservojen kanssa.
Ei siis suositeltava minkään muun valmistajan servoilla.

Jos siis pitää tuota asiaa ongelmana että mode ei vaihdu kaikille muistipaikoille yhdellä kertaa niin laittaa vaikka kaikki muistipaikat PPM asetukselle.... tosin siinä samalla on laittanut jokaiselle muistipaikalle asetuksen sen mukaan mitä servoja on käytössä.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: sjos - 02.12.08 - klo: 08.30
Lainaus käyttäjältä: Karvajalka - 02.12.08 - klo: 08.12
Tuo HRS/PPM valinta ei taida tallentua profiileihin/muistipaikkoihin, joten ilmeisesti kaikkien servojen mitä tämä radio ohjaa olisi parempi olla joko digejä tai analogisia, jos ohjattavan kapineen haluaa vaihtaa vain muutamalla napinpainalluksella.
Korjatkaa jos olen väärässä. Tuollainen kahva on itsellänikin. Tällä hetkellä kahdessa autossa Futaban digi-servot joten HRSää ei ole tarvinnut koskaan pois kytkeä.

Ei tosin ole 2,4ghz vaan 27mhz, siinä ei ainakaan tallennu uusille muistipaikoille.
Tässä hiljan tein toisen muistipaikan ja ihmettelin pitkään kun ei ala auto toimimaan, vihdoin keksin kokeilla tuota HR/PP:tä ja mikä kummastuttaa, oli PP:llä ei toiminut revot lainkaan, mut laitoin HR:lle niin alkoi toimimaan ja käytösssä on Analokiset servot.. ja näin ajeltu 3 vuotta.

Ei se toimivuus määräydy servojen mukaan, vaan vastarin.
Jos sulla on HRS vastari niin ei siinä tietenkään toimi PPM ja taas toisinpäin.
3 vuotta toiminut ongelmitta... Hyvä säkä... Suosittelen kylläkin vaihtamaan vastarin PPM malliseen jos haluat varmistaa servojen keston.

Olen muutamaan kertaan ollut vieressä todistamassa miten on kalliit kisaservot kyrsähtäneet parin tankillisen jälkeen mystiseen sähkövikaan.
Ja aina on tarvinnut vähän aikaa ihmetellä ennenkuin on tullut huomattua että autossa on HRS vastari... Vastari vaihtoon ja johan loppu servojen paukkuminen.