Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyoshon Inferno Gt ralliauto

Aloittaja Juhanu, 24.02.07 - klo: 19.22

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Ei mahdu ei... koko auto on tehty siten että sitä ei pysty käynnistämään...

No totta helv.... se sinne menee.

Ai. Mää luulin et kyseisellä autolla ajetaan :lol:  :lol:

tuplaesa1

Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Jossain oli kerran video missä joku käynnisti Thunder Tiger.28:n eli tuon Menacen moottorin "isoveljen" käsikäyttöisellä vintilällä :lol:
Eli vois kuvitella että joku perus-Makita riittää ihan hyvin.

Hoke taas huutelee asioista mistä ei ilmeisesti ole minkäänlaista kokemusta?

Tuo TT:n .28 PRO moottori käynnistyy v*ttuilematta jo 550rpm porakoneella, käyttämäni kone on joku 7,2v techline räpsy, varmaan noita 5 euron paskoja, isäni pihiyden tuntien.
550rpm on minimi.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

*HOKE*

Voihan palikka...

Minähän sanoin että tarvitsee tarpeeksi kierroksia.
En ole sanonut yhtään että mikä kierrosmäärä pitää olla.

Ja sinä huutelet vielä enemmän tietämättä asioista tuon taivaallista.
Kyllähän se sisäänajettu säädöissä oleva kone käyntiin lähtee pienillä pyöräytyksillä, mutta annetaanpa se huonosti pyörittävä väännin aloittelijan kouraan ja käsketään käynnistämään aivan uusi sisäänajamaton moottori joka on vieläpä rajusti rikkaalla...
Eipäs onnistukkaan.

Ajattele ennenkuin kirjoitat mitä ylipäätään ajetaan takaa...

ely

herra hokella taitaa olla huonot hermot.  :lol:
lähtee niinkö mummo metrin hangesta!

*HOKE*

Öööö...

Ei.
Mistähän kohtaa tuosta sai päähän että mulla olis hermo menny, tai että olisin pienimmässäkään määrin edes hermostunut?

Silti en välttämättä jätä piikittelemättä jos joku mulle sanoo että höpisen asiasta josta en tiedä.

Päälle voisin oikeastaan nauraa vielä hyvinkin savisesti...
Eihän mulla polttomoottoreista kieltämättä ole kokemusta edes puolia tuplaesan kokemuksista  :P

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "tuplaesa1"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Jossain oli kerran video missä joku käynnisti Thunder Tiger.28:n eli tuon Menacen moottorin "isoveljen" käsikäyttöisellä vintilällä :lol:
Eli vois kuvitella että joku perus-Makita riittää ihan hyvin.

Hoke taas huutelee asioista mistä ei ilmeisesti ole minkäänlaista kokemusta?

Tuo TT:n .28 PRO moottori käynnistyy v*ttuilematta jo 550rpm porakoneella, käyttämäni kone on joku 7,2v techline räpsy, varmaan noita 5 euron paskoja, isäni pihiyden tuntien.
550rpm on minimi.

No kyllä mun Dewaltilla saa ton verran kierroksia...

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Voihan palikka...

Minähän sanoin että tarvitsee tarpeeksi kierroksia.
En ole sanonut yhtään että mikä kierrosmäärä pitää olla.

Ja sinä huutelet vielä enemmän tietämättä asioista tuon taivaallista.
Kyllähän se sisäänajettu säädöissä oleva kone käyntiin lähtee pienillä pyöräytyksillä, mutta annetaanpa se huonosti pyörittävä väännin aloittelijan kouraan ja käsketään käynnistämään aivan uusi sisäänajamaton moottori joka on vieläpä rajusti rikkaalla...
Eipäs onnistukkaan.

Ajattele ennenkuin kirjoitat mitä ylipäätään ajetaan takaa...

Joo ei mulla ole porakone käynnisteista autoo ollu ja Hoke on oikeassa että aloittelijalta tuskin käynnistys onnistuu. Ja tuskin multakaan...

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Aaargh... no eihän sinne porakonetta työnnetä vaan semmoinen pitkä kuusikulmainen kärki.

Nyt tää alkaa taas menemään aivan puhtaaks chattailuks.

Muuten tuosta kuusikulmaisesta kärjestä, niin tuleeko kyseinen juttu mukana kun ostaa :?:

Jusa

Inferno GT on tosi hauska ajella asfaltilla.
Talviajokin teimme asentamalla trukin renkaat pidennysholkeilla ja vaihtamalla iskarit pehmeämpiin. Eihän tällalailla hyvää saa, mutta kuitenkin ajokelpoisen lumihangillakin.

Jusa

Tietääkö joku nettiosoitetta, mistä saa infernoihin sopuhintaisia varaosia (esim Ruotsista -Saksasta USAsta), kun Suomen varaosasaanti on niin pirun huonoa ??

Juhanu

Juu olen katellut autoa eikä varaosia helpolla saa.
Sen takia Inferno gt autoon tulee isooo miinus...

Mika R

Suomessa pitää ostaa osat Kyoshokauppiaalta

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "Mika R"Suomessa pitää ostaa osat Kyoshokauppiaalta

Juu niin pitää ja ne on niin hiton hinnakkaita...

MarkoL

Mitä olen muutamia ulkomaisia Kyoshon orkkisosien hintoja nähnyt niin aika samaa luokkaa ovat Suomessakin. Tarvikeosia ja toisien merkkien osilla saa hintaa alaspäin jos tietää mistä ettiä. Ite kyllä käytän pääasiassa Kyoshon omia palikoita niin ainakin sopii ja ovat hyvä laatuisia jos olisi enemmän aikaa kikkailla autojen kanssa niin sitten tulis varmaan etittyä muita vaihtoehtoja jotka olis vielä mullistavampia palikoita Kyoshon omat mutta sitten ne on helposti kalliimpiakin.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

tapsa92

Kyöstin hinnat jokapuolella maailmaa kutakuinkin samat.
- Tapsa

plissken_s

Ai näinkö on nykyään? Ovatko japsitkin nostaneet hinnat Suomen tasolle? Kun viime keväänä tilailin osia Hongkongin rcmartista, niin olivat siinä puolet ja hiukan allekin Suomen hinnoista ja dollari on nyt vielä heikompi... Harmi ettei kyseinen pulju enää kauppaa K:ta.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Juhanu

Niin luulisi että Japseilla on halvemmat palikat mut voin olla väärässä...

Ilmari_S

Varmaan hinnoissa on olemassa muutamat poikkeukset. ;)
Huehue

Juhanu

Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"Varmaan hinnoissa on olemassa muutamat poikkeukset. ;)

Niinpä :)

Ryyneri

Moi oon tässä noin puoltoista vuotta harrastanut rceillä ajoo ja nyt oon hankkimassa uutta ja oon ajatellu oostaa ton inferno gt ja tilata siihen landmaxin korin ja renkaiden tukivarret jotta auto näyttäisi sopusuhtaisemmalta. Jotenka kannattaako ostaa koko autoa ja jos kannattaa niin kestääkö rattaistot muita 28 koko luokan moottoreita eli tehokkaampia ?

auvo

Suosittelen mielummin esim. Rc-Garagesta tavallinen buggy ja siihen rallygame korisarja.(sis. korin, koritolpat,vanteet,renkaat,jouset, ruuvit ja mutterit ja sokat). Yhden subarun korin (100e) hinnalla saa nämä kaikki ja jää vielä rahaakin reilusti.
Itsellä on 206:n pösön koppa ja istuu ihan mallikkasti hongnor:n buggyn päälle. Autossa voi olla tavalliset krossirenkaat tai korisarjan mukana tulleet rallygame renkaat, mitkä toimii asvaltilla hyvin.

15 minuutissa auto muuttuu takasin täysiveriseksi krossariksi.
.21 moottori kiirättää aivan riittävästi, mutta hongnorin voimansiirto kyllä kestää isommankin padan.

Kuva pösöstä: http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/206_etu.jpg
Kuva krossarista: http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/Hongnor_buggy.jpg
Video ensi ajosta pösöllä: http://www.vinku.com/videot/RC/HongNor/Buggy/HN_X1_206rallygame.wmv
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Ryyneri

Joo kiitos tosta vaihto ehosta mutta oon tullu siihen tulokseen että ostan tuon inferno gt kuhan on rahaa. Mutta vielä tohon rattaisto kysymykseen haen vastausta.

Mika R

Mulla on tossa ST nelarissa 2-vaihteinen laatikko ja hämmästyttävän hyvin kestää rattaat. Pinjonit on terästä joten niissä ei tietty ongelmaa, mutta myös laatikon päärattaat (spurrit) ovat erinomaisessa kunnossa vaikka offroadia on hiekalla ja maastossa vedetty. ST:n etu on tietty maavara verrttuna ralliin, mutta en usko että rattaat ainakaan moottorin tehosta hajoaa, jos välykset ym. on oikein. Sitä paitsi ei se stanu pata nyt niin surkea ole ainakaan siitä päätellen miten Kallion Markus sillä ajoi trukkikisoissa Valkeakoskella. Toi nelari on väännön puolesta sitä paitsi vielä väkevä, joten en usko että tulee mitään ongelmaa. Vaihteen "hammas" voi olla kovilla mutta se on vaihdettavissa oleva osa...ja on sekin ainakin vielä mulla kestänyt.

Ryyneri