Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

"Uusi" Kauppa (rc-superstore)

Aloittaja feenovi, 26.02.03 - klo: 18.52

feenovi

käykääs kattoo rc-superstore.com se on jees kauppa sielt saa kaikkee kivaa tosin sivut on kesken se kauppa oli ennen nimellä xpress finland mut nyt se muuttanut stadiiin...
täysii

Beltz

No joo ko. kaupasta voi olla ihan mitä tahansa mieltä. Mun mielestä se "hormoonihirmu" ei ole mikään maailman asiallsin ihminen....hyvä ku jaksaa edes puhua jos sille soittaa ja kysyyy jotain tiettyä osaa

*toba*

hyvin se meille eilen puhui ja jaksoi vastailla kysymyksiin.
Prrr

nici

tässä linkki sivuille... meni aika kauan ennenkuin selvisi että etusivulla lukee Welcome... ja sivuilta ei näytä löytyvän vielä yhtäkään tuotetta. ihan ok näköiset sivut mutta toimivat hitaasti jopa 512k ADSL ja en tiedä mitä järkeä on julkaista sivut joilta ei löydy yhtäkään tuotetta. tai no löytyyhän sieltä yhteystiedot mutta ei tiedä mitä ne myy.. homasin kyllä että siinä lukee että sivuja päivitetään vielä.

nikoprkl

järki lienee siinä, että nyt ainakin ihmiset tietävät liikkeen olemassaolosta ja yhteystiedot.  ja eiköhän niitä vauhdilla päivitellä vielä. :wink:
EuroRC / TEK

Mre

Ohhoh! Onpas muuten raskaat sivut. Tallensin yhden kokeeksi kiintolevylle ja tsekkasin: 456 kB :!:  :!:  :!: :roll:  (Sivu: "Autot"). Eikä sivulla ole vielä edes sisältöä.

Tässä taas kauppias ampuu itseään jalkaan ja huolella: ei tuota ilman megatavujen (>10MB) yhteyksiä käytellä. Eli suomeksi: motukka/ISDN ja ADSL asiakkaita emme halua... :x
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

APK

Täysin samaa mieltä. Järkyttävää kaistan tuhlausta graafisella puolella, ennemmin kannattaisi panostaa siihen palveluun&tuotevalikoimaan ja tuoda netissä tiedot SELKEÄSTI näkyville... Tästä on esimerkkejä osa noista RC Maailman bannerissa pyörivien firmojen sivut.
Luulis että nuo graafiset kuvat yms saisi pienempään kokoon jollain kuvanpakkausmenetelmällä tai tiputtamalla hieman laatua.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

MattiM

Meinasin käydä siellä yhtenä viikonloppuna kun oli lähelle muuta asijaa, mutta empähän käynyt kun ei ollut auki mikä on odotettavaa. Te jotka menette sinne autolla niin kannattaa katella tarkkaan sitä kauppaa sillä sitä ei helposti huomaa. Nimimerkki: kävelin ohi kaupan :D

Ei noi sivut nyt niin pahat ole kun latautuvat suunnillleen 15-20 sekunnissa vaikka on tämä normaalia pidempi aika. Nämä kun latautuvat vähitellen eivätkä niin että näyttää sille että mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä 10 sekunnin kuluttua sivu ilmestyy.

coronet

Kyllä ne sivut on liian raskaat...
Tamiya roks.

uni

...kyllä joltain on nyt jäänet jpegin pakkausratio nollille, eihän noita jaksa selailla. (yhteytenä muuten 10mbps)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Oblict

Tässä hieman vastauksia kommentteihinne:
Sivuja päivitetään vielä ja ne ovat raskaat, koska palvelimelle on uploadattu vain kehitysversio. Ja kehitysversiossa ei optimointia ole suoritettu (huomatkaa ilmoitusteksti etusivulla). Sisältö, eli tuotteet, on tulossa sivuille pikimmiten.

Kiinnostusta kuitenkin näyttää olevan paljon, joten olen kiristänyt aikataulua.

Kaikki rakentavat kommentit, niin negatiiviset kuin positiiviset, osoitteeseen:oblict@hotmail.com
Rakentaviin kommentteihin ei mielestäni kuitenkaan kuulu sivujen/yrityksen omistajan haukkuminen.

Kiitos!
Oblict

feenovi

täysii

Mre

LainaaRakentaviin kommentteihin ei mielestäni kuitenkaan kuulu sivujen/yrityksen omistajan haukkuminen
Ohhoh! Kommentit sivujen kankeudesta / raskaudesta, sisällöstä yms. ovat nimenomaan sitä rakentavaa kommenttia. "Hormoonihirmu"-kommentti voidaan laskea yksittäisen henkilön subjektiiviseksi heitoksi, jonka voi jättää omaan arvoonsa. Muuten siinäkin kommentissa (ilman nimittelyä) saattaa piillä asian siemen: joku on asian näin kokenut ja ehkä se antaa aihetta itsetutkiskeluun siitä onko asiakaspalveluasenteessa parantamista.

Itse ajattelin ensin sivuilla käydessäni lähettää omistajalle sähköpostiviestiä, koska ajattelin että on käynyt moka: sivuja on testattu LAN-nopeuksilla ja/tai proxyn läpi (jolloin esim. vakiokuvat tulevat cachesta). Mutta nythän asia tuli selväksi: kyseessä on kehitysversio, jota ei saa arvostella. Missään ei muuten sanota että "sivut ovat kehitysversio", pääsivulla todetaan vain että "sivujamme päivitetään vielä".

Toisaalta jos palautteeseen suhtautuminen on tällaista, niin kuluttajanahan minulla on mahdollisuus vetää omat johtopäätökset.

Sitten vähän off-topicia: 20 vuoden IT-alan kokemuksella ja tällä hetkellä IT-konsulttina työskentelevänä toteaisin että suurin moka Internetissä on lähteä keskeneräisellä saitilla liikkeelle. Netti on täynnä erinomaisia saitteja ja toimivia kauppoja hyvällä asiakaspalvelulla. Ja koska nettikauppa on kaikille yhtä lähellä/kaukana kauppa voi kilpailla hinnalla, palvelulla tai valikoimalla - ei siis sijainnilla (kuten esim. lähikauppa). Edelleen webbikaupan muutama perusominaisuus on: myytävien tuotteiden löydettävyys; visuaalinen ilme; käytön helppous ja nopeus; ostoskorin toimivuus (kamat saa helposti sinne ja pois, kokonaishinnan näkee, yms); ja palvelu (potenssiin 1000). Ei webbikauppa ole poistanut hyvän palvelun tarvetta mihinkään, päinvastoin.

P.S. En laskuta tästä viisaudesta - tällä kertaa  :wink:
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Oblict

Lainaus käyttäjältä: "Mre"
LainaaRakentaviin kommentteihin ei mielestäni kuitenkaan kuulu sivujen/yrityksen omistajan haukkuminen
Ohhoh! Kommentit sivujen kankeudesta / raskaudesta, sisällöstä yms. ovat nimenomaan sitä rakentavaa kommenttia. "Hormoonihirmu"-kommentti voidaan laskea yksittäisen henkilön subjektiiviseksi heitoksi, jonka voi jättää omaan arvoonsa. Muuten siinäkin kommentissa (ilman nimittelyä) saattaa piillä asian siemen: joku on asian näin kokenut ja ehkä se antaa aihetta itsetutkiskeluun siitä onko asiakaspalveluasenteessa parantamista.

Itse ajattelin ensin sivuilla käydessäni lähettää omistajalle sähköpostiviestiä, koska ajattelin että on käynyt moka: sivuja on testattu LAN-nopeuksilla ja/tai proxyn läpi (jolloin esim. vakiokuvat tulevat cachesta). Mutta nythän asia tuli selväksi: kyseessä on kehitysversio, jota ei saa arvostella. Missään ei muuten sanota että "sivut ovat kehitysversio", pääsivulla todetaan vain että "sivujamme päivitetään vielä".

Toisaalta jos palautteeseen suhtautuminen on tällaista, niin kuluttajanahan minulla on mahdollisuus vetää omat johtopäätökset.

Sitten vähän off-topicia: 20 vuoden IT-alan kokemuksella ja tällä hetkellä IT-konsulttina työskentelevänä toteaisin että suurin moka Internetissä on lähteä keskeneräisellä saitilla liikkeelle. Netti on täynnä erinomaisia saitteja ja toimivia kauppoja hyvällä asiakaspalvelulla. Ja koska nettikauppa on kaikille yhtä lähellä/kaukana kauppa voi kilpailla hinnalla, palvelulla tai valikoimalla - ei siis sijainnilla (kuten esim. lähikauppa). Edelleen webbikaupan muutama perusominaisuus on: myytävien tuotteiden löydettävyys; visuaalinen ilme; käytön helppous ja nopeus; ostoskorin toimivuus (kamat saa helposti sinne ja pois, kokonaishinnan näkee, yms); ja palvelu (potenssiin 1000). Ei webbikauppa ole poistanut hyvän palvelun tarvetta mihinkään, päinvastoin.

P.S. En laskuta tästä viisaudesta - tällä kertaa  :wink:

Kommentit sivujen kankeudesta ja raskaudesta olivatkin rakentavaa palautetta. Iso kiitos siitä.
Testi versio laitettiin webbiin omistajan katseltavaksi ja tieto ei ollut vielä tarkoitus levitä julkiseksi.  
Mutta nyt kun tieto on levinnyt niin rakentavaa kommenttia saa minulle lähetellä.

Parhain terveisin,
Oblict

*toba*

mulla ei laadnnut yhtään toi sivu......

ja liittymä on welho 525
Prrr

Mre

No ainakin sisällön päivitys tuntuu olevan kohdallaan: sisältöä tuntuu tulevan lisää joka kerta kun päivittää selaimen näyttöä.

Toinen ilmainen vinkki  :wink: : testiympäristö kannattaisi pitää erossa tuotantoympäristöstä, jolloin päivitykset eivät häiritse tuotantoa. Ymmärrettävää kyllä käynnistysvaiheessa, mutta myöhemmin jonkun uuden featuren lisääminen saattaa kaataa koko saitin. Nyt esimerkiksi juuri tällä hetkellä (27.02.2003 21:08 ) "Autot" sivusto ei lataannu ollenkaan...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

nikoprkl

niinkuin oblict tuossa jo sanoikin, niin nuo sivut siis ovat vasta tekeillä, eikä niitä ollut edes tarkoitus kenekään tietoon vielä saattaa. jospa jatkaisimme arvostelua julkisesti, kun nuo virallisesti avataan? palautetta kannattaa siis laittaa mailiin, eikä tänne. oliskohan moinen kuitenkin reilua kaikkia kohtaan? niinhän sitä sanotaan, että keskeneräistä taidetta ei pitäisi arvostella..
EuroRC / TEK

Mre

N|ko: kuten sanoit tää on jo totaalisen OT:ta ja tän threadin voi jo haudata, mutta yksi asia joka kaikkien web-kauppaa tai muuta kaupallista saittia pystyttävien on hyvä ymmärtää: jos et halua julkaista jotain keskeneräistä, älä reititä sitä webbiin. Kyllä noita juttuja voi testata ilman suoraa julkaisuakin.

Yksi mahdollisuus on laittaa pelkkä staattinen "welcome"-sivu, määritellä se web-palvelimen oletussivuksi ja rakentaa sen takana koko muu saitti kuntoon ilman että linkittää sitä tuohon welcome-sivuun. Sitten kun sivusto on julkaisuvalmis, niin vaihtaa vain tuon welcome-sivun toiseen. Eikä niin, että varaa domainin ja rakentaa sivustoa lennossa julkisessa internetissä ja odottaa että kaikki ymmärtävät että sivusto on kesken. Tai edes haluavat ymmärtää.

Ajattele nyt jos vaikka minä päättäisin perustaa "tavallisen" rc-kaupan: vuokraisin tilan, laittaisin mainokset ikkunaan ja varsinainen kauppa olisi tyhjä. Sitten sanoisin asiakkaille että "tämä nyt on vähän kesken" ja olettaisin että asiakkaat käyvät kuikuilemassa milloin kaupassa on jotain ostettavaa. Todennäkäisesti siinä vaiheessa kun kauppa olisi oikeasti valmis ja avattu, niin kaikki olisivat totaalisen kyllästyneitä koko asiaan ja saisin odotella asiakkaita pidenmpään tai houkutella kovilla tarjouksilla.

Näin ainakin webbisaitteja toteutetaan "suuressa maailmassa"... Ja kyllä nämä kommentit ovat olleet aika rakentavia vielä tähän asti.
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Matias V

Nyt on sivustot julkaistu!!

Lähes kokonaan! :mrgreen:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"Nyt on sivustot julkaistu!!

Lähes kokonaan! :mrgreen:
no ei oo kyllä traxxaksen autoista HIRVEESTI tietoo!

mike_87


Antti S

Lainaus käyttäjältä: "mike_87".

Mahtaiskohan tuo olla sellainen turha viesti?? :mrgreen:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

BBT

Aika hiljasta siellä tuntuu muutenkin olevan, itte olen sähköpostitse yrittänyt saada infoa Losin polttiksista, mut eipä Superstorea tunnu asiakkaat kiinnostavan. Pitänee varmaan yrittää vielä puhelimitse, tai sit yksinkertaisesti vaan kysellä muita merkkejä muualta...
Team Losi Micro-T

Mr Cale

Eiks RC Superstore ole menny jo nurin? Tai ainakin lopettanut toimintansa.

Toni

Ei kai niitten hinnoilla kukaan järkevä ihminen mitään osta.....
SC10 4x4

claustro

Nurin näyttää firma olevan. 31.8.2002 poistunut Ennakkoperintärekisteristä.

http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1703270&rekhist=true
Toni Walther, retired operator

Padi

LainaaNurin näyttää firma olevan. 31.8.2002 poistunut Ennakkoperintärekisteristä.

Vuosiluku vaikuttaa oudolta koska kävin siellä vielä kuukausi sitten :?:

claustro

Kyllä se vuosiluku on oikein. Katso itse se linkki
Toni Walther, retired operator

Matias V

ei pidä paikkaansa.

Olen itse tilannut Raimolta viikko sitten losiin isorattaita, laakereita yms..

Sähköposti ei kyllä toimi (en tiedä miksi??) mutta, puhelin kyllä toimii.

oli muuten mainos vielä pienoismalli-lehdessä.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

claustro

Muistitkos kysyä Raimolta, että maksaako veronsa? Epärehellinen kilpailu syö leipää rehellisiltä yrittäjiltä. Minhähän firman nimi lukee saamassasi kuitissa vai "unohtuiko" se kuittikin?
Toni Walther, retired operator