Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Auto sammuu kovilla kierroksilla

Aloittaja Dtgr, 03.04.07 - klo: 20.24

Dtgr

Elikkäs joo, patentoin Thunder Tiger DT-10:een Thunder Tiger MTA:n (kai) tankin kiinni. Kaikki on (ainakin toivon niin) niin kuin pitääkin, letkut paikoillaan jne. ja auto pysyy pienillä kierroksilla helposti käynnissä.
Kuitenkin koville kierroksille noustaessa (kaasu pohjassa) auto sammuu äkillisesti, aivan kuten polttoaineen loppuessa tankista, joka ei kuitenkaan ole lähelläkään tyhjää. Epäilin ensin liian laihoja säätöjä, mutta vaikka auto olisi ylirikkaallakin, saattaa ihmesammumisia tapahtua. Pari kertaa sain ajettua edestakaisin ihan kiitettävilläkin kierroksilla, mutta sitten auto kuitenkin yhtäkkiä sammuu.

Letkut pitäisi olla ihan jees, polttoaineensuodattimenkin puhdistin noin viikko sitten. Sammuminen ei siis tapahdu jarruttaessa vaan kiihdyttäessä, eli tyhjäkäynnin mahdollinen säätö trimmistä ei nyt päde tähän.

Itse en muuta kyennyt tuohon syyksi ajattelemaan kuin se että tankki on suht. korkealla verrattuna pilliin josta paineletku lähtee tai moottoriin. En kyllä usko että tuo korkeusero mitään haittaa, eikä se kovin suuri ole (voin ottaa kuvan tarvittaessa), mutta se käväisi ainoana asiana mielessä.

Kaikki neuvot tervetulleita, olisi kiva saada auto hyrräämään isomman tankin kera :)

jerzirccar1

Avaa pääneulaa n.30min ja lähde siitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

HVoltage

Mihin suuntaan on tankin imunatsa siis se mistä fuili virtaa koneeseen. Jos natsa on eteenpäin niin polttoaine kiihdyttäessä siirtyy tankin takaosaan ja letku hörppää ilmaa.

Käykö kuvaamallasi tavalla myös kun auto on pukilla? Tuleeko fuililetkuu ilmakuplia kaasuttaessa? Tarkista myös että tankin imunatsa ja tankissa oleva imuputki on avoin. (ei valupurseita yms.)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Elvisrc

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 04.04.07 - klo: 08.22
Avaa pääneulaa n.30min ja lähde siitä.
Jerzi
Öö hiukan tyhmä kysymys mutta mitä toi 30min tarkottaa? Puolikierrosta vai 30 min päästä :D

JoniJ

Avaa pääneulaa 30min eli 180 astetta...  :evil:
Revo 2.5, keupasen keukeu ja kyllä kulukoo.
2xUltima ST GP team infinity rtr18

Elvisrc


Dtgr

#7
Lainaus käyttäjältä: HVoltage - 04.04.07 - klo: 09.00
Mihin suuntaan on tankin imunatsa siis se mistä fuili virtaa koneeseen. Jos natsa on eteenpäin niin polttoaine kiihdyttäessä siirtyy tankin takaosaan ja letku hörppää ilmaa.

Eteenpäinhän tuo on, mutta siinä on kyllä semmonen systeemi että tankin keskellä on matalampi kohta, josta se imee aineen letkua pitkin ylös jos oikein ymmärsin. Pukilla en ole testannut, mutta mikäs tuohon neuvoksi jos tuo edessä on. Pitäisikö natsaa kääntää (jos mahdollista) vai koko tankkia?

EDIT: Oho, nuo natsat olikin kääntyvää mallia. Enpä tuotakaan huomannut. Pitää testata ja informoida lisää.

EDIT2: Kiitoksia, nyt pikaisen testin perusteella toimii.