Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tattarisuon rata Helsingissä

Aloittaja jarkko, 05.04.07 - klo: 09.10

jerzirccar1

Hieno homma Sakke. Näin se homma toimii. Miten sait ne hiekat pois :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

sakke2

No joku oli ystävällisesti jättänyt työkalut,
joista valitsin sitten sen parhaimman   :lol:
eli ihan vaan sillä karkeella harjalla.
Palkkioksi sain hyvän mielen ja kipeen selän heh,
ne siniset hiekkaletkut oli hiton painavia,niinkuin
myöskin ne märät vuorivillapaalit suoran lopussa.
Sinnehän on vedetty vesijohdot,ehkä asfaltinpesua tai
hiekkaalueen kastelemista varten? 


Maaorava-79

Ajettiin betonilapion yli kaivurilla ja siitä se idea sitten lähti..... Pyrin tuomaan loppujen vesilanojen materiaalit huomenna tattikselle. Ja vähän ekstraa... Riippuu mitä pihamiesten romukasasta tällä kertaa löytyy....
- U Drift Project- rcdf.tk
Paina kaasua... Puut paksunee....

jarkko

Lainaus käyttäjältä: sakke2 - 01.05.10 - klo: 21.50
Sinnehän on vedetty vesijohdot,ehkä asfaltinpesua tai
hiekkaalueen kastelemista varten? 

Alueelle vedettiin NuKen toimesta "kesävesi" viime vuonna. Hana on/oli portista sisääntultaessa vasemmalla Baja-majan vieressä.
Radan pesu ei ole ollut tarkoituksena, eikä paine siihen edes riittäisi. Lähinnä käsien pesuun ja kahviveden saantiin se sopii.

Toivottavasti saamme Baja-majan myös tänä vuonna PA-radan alueelle.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

RangerWalker

tulen kyllä huomenna radalle, mutta ei ole moottoria autossa..(tamiyan sport tuned suli pois viime ratareissulla :evil:)

Jos sattuu olemaan ylimääräinen motti(vaikka 17.5 vtr kelpoinen)niin ottakaas mukaan ja tarjotkaa sellaista sopuhintaan vaikka yv:llä.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

jarkko

Sunnuntaina piipahdimme radalla VTR:ien jo poistuttua.

Viljami ja Miko olivat ajamassa "oikealla" sähköradalla kesän virallisilla kisagummeilla treeniä. Se osa radasta oli kuiva, mutta melko pölyinen ja liukkaan näköinen.

Polttisradalla on parissa paikkaa syvänteet, joissa vettä oli eilen parisen senttiä.

Radan ajettavuus tällä hetkellä:


1) VTR-kuskien käyttämä lyhyt osuus radasta (ei mikään virallinen profiili) on melko puhdas ja kohtuullisen ajettava kaikilla sähköautoilla pidonkin suhteen. VTR-kuskit ovat olleet itse aktiiviisia ajamansa osuuden kuivaamisessa ja puhdistamisessa (tosin siirtäen vettä ja roskaa jossain määrin myös muille radan osille)

2) sähköprofiili on kuiva, mutta sen puhtaus ja pito vaihtelee kohdan mukaan (miten sattuu risteämään VTR-väylän kanssa). Puhdistaminen on vasta vaiheessa, mutta ajaa voi.

3) polttisprofiili on paikoitellen märkä ja pääosin melko likainen. Ajettavuus siis hyvin huono.

Kun rata on kuiva ja puhdistettu, eri profiileille voidaan suihkia kestopitoaine, joka on jo hankittu (ja kiitokset sponsorille).
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jerzirccar1

Jarkko kirjoitti.
1) VTR-kuskien käyttämä lyhyt osuus radasta (ei mikään virallinen profiili) on melko puhdas ja kohtuullisen ajettava kaikilla sähköautoilla pidonkin suhteen. VTR-kuskit ovat olleet itse aktiiviisia ajamansa osuuden kuivaamisessa ja puhdistamisessa (tosin siirtäen vettä ja roskaa jossain määrin myös muille radan osille)


Joo ollaan ilmoitettu ihan mukavasti tänne että on talkoot radalla (ei ole pahemmin näkynnyt muita kuin VTR luokan kuskeja, paitsi Peitsamo kävi kerran ja kiitokset siitä) ja Vesan ilmapuhallin on ollut mukana, ilman sitä emme voitaisi ajaa lainkaan koko radalla koska se hiekka ei siitä häviä ittekseen (olen soittanut NUKElla useita kertoja että onko mahdollista pestä rata mutta on vissiin heillä kiireitä koska ei ole ehtinyt sitä puhdistaa viellä).
Se että me ollaan putsattu rataa tuolla ilmapuhaltimella ja se hiekka on siirtynyt isolle radalle niin pyydän anteeksi koska en ole (ja myöskään ei ole Vesakaan) kerta kaikkiaan jaksanut tuon enempää putsata.
Olen sitä mieltä että jos olis ollut enemmän talkoo väkeä niin rata olis kokonaisuudessaan jo ajokunnossa, minä en voi sille mitään että jotkut asuvat kauempana tai että on muuta menoa, me olemme tehneet sen mitä olemme näillä rahkeilla pystyneet tehdä.
Eilenkin oli puhallin mukana mutta kai se on niin vieras työkalu monelle että ei viitsitä sitä vaan ottaa selkään kiinni.
Eli ei muuta kuin joku soittamaan NUKElle.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkko

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 03.05.10 - klo: 12.35
Joo ollaan ilmoitettu ihan mukavasti tänne että on talkoot radalla (ei ole pahemmin näkynnyt muita kuin VTR luokan kuskeja, paitsi Peitsamo kävi kerran ja kiitokset siitä) ja Vesan ilmapuhallin on ollut mukana, ilman sitä emme voitaisi ajaa lainkaan koko radalla koska se hiekka ei siitä häviä ittekseen (olen soittanut NUKElla useita kertoja että onko mahdollista pestä rata mutta on vissiin heillä kiireitä koska ei ole ehtinyt sitä puhdistaa viellä).
Se että me ollaan putsattu rataa tuolla ilmapuhaltimella ja se hiekka on siirtynyt isolle radalle niin pyydän anteeksi koska en ole (ja myöskään ei ole Vesakaan) kerta kaikkiaan jaksanut tuon enempää putsata.
Olen sitä mieltä että jos olis ollut enemmän talkoo väkeä niin rata olis kokonaisuudessaan jo ajokunnossa, minä en voi sille mitään että jotkut asuvat kauempana tai että on muuta menoa, me olemme tehneet sen mitä olemme näillä rahkeilla pystyneet tehdä.
Eilenkin oli puhallin mukana mutta kai se on niin vieras työkalu monelle että ei viitsitä sitä vaan ottaa selkään kiinni.
Eli ei muuta kuin joku soittamaan NUKElle.

Jerzi

Jerzi & kumppanit, dont't worry. Eihän teillä olekaan vastuuta koko asfaltoidun alueen putsaamisesta. Nyt olette vain toimineet rationaalisesti.

Optimitilanteessa koko asfaltoitu alue pestäisiin kevään aluksi kunnolla, jolloin ei  syntyisi roskan siirtymistä yhdeltä osalta toiselle. Mutta vaan optimitilanteessa...  :wink:

Muuten, syy hiekan määrään selvisi eilen. Muutama letkuista on auennut päästä ja täytteenä olevaa hiekkaa on tullut radalle "litratolkulla".

Entisenä yhteyshenkilönä voin todeta, että toivottavasti ensi lauantaina olisi talkoiluun sopiva keli, koska minusta sille päivälle sopisi talkoot hyvin. Talkooporukalle keksisin ainakin seuraavia hommia:

1) Kontit
-korokekontin tyhjennus roskalavalle
-kontin siivous
-isossa kontissa olevien tavaroiden siirto ja järjestäminen korokekonttiin
-sen jälkeen iso kontti toimii vaikka katettuna varikkona (saisikohan sinne sähköt)

2) Rata
-koko asfalttialueen puhaltaminen huolella puhtaaksi
-letkujen tarkistus > auenneet päät kiinni > huonokuntoiset ja puhkeamaisillaan olevat pois radalta
-uusien letkujen täyttämistä (letkua on ja hiekkaa löytyy lainattavaksi ihan siinä vieressä :evil:)
-valkoisten ratamaalausten paikkaamista (vihreät OK)
-ratavarikon "muurin" ja muiden puuosien maalaus
-jos halutaan viimeistellä kanttarit 1/10 autoillekin hyvin sopivaksi, niin reunoja voisi muutamissa paikoissa siloitella

3) Muu alue
-radan pään vettyneet ja hajonneet pehmusteet roskalavalle
-tilalle JOTAIN turva-aitaa
-alueen muu siivous ja roskien siirto lavalle

Siinä mulle mieleen tulleet jutut. Mitä muilla mielessä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

AAKE K.

Talkoot perjantaina 7.5.2010 alkaen klo 17.00, kaikki mukaan.
Tehtävää on paljon ja jatketaan lauantaina niiltä osin mitä ei perjantaina saada tehtyä. Pääasia on saada paikka siivottua.
Jarkon lista on hyvä, joten eipä siihen paljon lisättävää ole.

Lava ja sen kuljetusmaksut hoitaa Proshop Suutarila.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

AAKE K.

#879
Nuorisoasiainkeskuksen kanssa päätetty, palaverissa 4.5. seuraavaa:

Portit avoinna:
ma-to klo 14-20 avaamisen hoitaa Nuke. Poikkeuspäiviä tulee muutama, koulutuksista johtuen.
pe saa ajaa 12-20 avaamisen hoitaa ?
la - su saa ajaa 12-18 avaamisen hoitaa ?
Kun portit ovat kiinni, käynti on mikroautoradan puolelta. Autolla saa ajaa varikolle ja purkaa tavarat ja viedä auto parkkipaikalle aidan ulkopuolelle.

Noudatetaan ajovuoroja, jotka ovat laskentakopin seinällä.

Asvaltin vesipesu tilataan välittömästi. Nuke hoitaa.

Alueelle tulee Bajamaja n 20.5. Nuke hoitaa.
Vesipiste: juomakelpoista vettä, joutuu laskemaan vähän aikaa, että olisi kylmää.

Crossirata:
Käyttäjien on huolehdittava, ettei rata pölyä eli kasteltava rataa. Siitä ei saa olla haittaa asvalttiradalle eikä mikroautoradalle. Vesipiste ja kasteluletku tulee lähemmäs rataa, mikä helpottaa työskentelyä.
Kehittäminen on työnalla. Toimin yhteyshenkilönä.
Bensacrossiautot: Ei saa käyttää pienoisautoradoilla. Ajopaikka on mopoharjoittelupaikalla aitauksen ulkopuolella, metsässä ei saa ajaa.




Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

MKE

No hyvä kun tätä sähkökrossi rata asiaakin kehitetään Helsingin seudulla. Lavanko meni jo lekan alle ja tuo Hyvinkää hinnoitteli itsensä pihalle. Ilmoittakaa mahdollisista talkoista tuon krossiradan suhteen.

goos

Lainaus käyttäjältä: MKE - 05.05.10 - klo: 10.49
No hyvä kun tätä sähkökrossi rata asiaakin kehitetään Helsingin seudulla. Lavanko meni jo lekan alle ja tuo Hyvinkää hinnoitteli itsensä pihalle. Ilmoittakaa mahdollisista talkoista tuon krossiradan suhteen.

Eiköhän suurinosa talkoohengestä mene lavangon radan rakentamiseen. Turha tota pölyttävää hiekkakasaa on kehittää kun ensivuodeksi saadaan lavankoon OIKEE sähkökrossirata.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Gatling

Koskas sitä radan tekoa pääsee aloittamaan(Lavangon)? Kun tuntuu ettei siitä kovinkaan paljoa ole tietoa, lieneekö kenelläkään uau'n jäsenellä?
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

goos

Lainaus käyttäjältä: Gatling - 05.05.10 - klo: 13.01
Koskas sitä radan tekoa pääsee aloittamaan(Lavangon)? Kun tuntuu ettei siitä kovinkaan paljoa ole tietoa, lieneekö kenelläkään uau'n jäsenellä?

Edellisessä kokousessa koko hanke esiteltiin. Tästä on varmaan pöytäkirja olemassa?
Mutta lyhyeesti, sinne tulee todella hienot m8 ja m10 radat ja vaativat pirusti fyrkkaa ja talkoohenkee. Jos porukka jakautuu tekemään muita projekteja on riski että ei saada mitään ratoja valmiiksi.

Eiköhän tästä kerrota enempi projektin vetäjien tiimoilta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

*HOKE*

Ja nimenomaan enemmän polttispuolella lavangon rata topikissa.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: MKE - 05.05.10 - klo: 10.49
No hyvä kun tätä sähkökrossi rata asiaakin kehitetään Helsingin seudulla. Lavanko meni jo lekan alle ja tuo Hyvinkää hinnoitteli itsensä pihalle. Ilmoittakaa mahdollisista talkoista tuon krossiradan suhteen.

Ei ole Tattiksella sähkökrossirataa enkä usko, että tuleekaan. Siellä on vain pari hiekkaista kumpua, joille kukaan ei tee mitään. Siitä on TODELLA pitkä matka mihinkään radaksi kutsuttavaan.

Miksi en usko, että sinne tuleekaan rataa?
1) siksi, että ei ole ketään tahoa, joka vastaisi hankkeen eteenpäin viemisestä
2) siksi, että pääkaupunkiseudulla ei riitä talkoo- ja muita resursseja useamman s-krossiradan rakentamiseen ja ylläpitoon. Vaikka Lavangon s-krossiradan osalta edessä onkin ikävä pakollinen tauko, niin ne resurssit pääosin jatkossakin ovat siellä
3) ne jotka haluavat tänä kesänä ajaa sähkökrossia kunnollisella radalla menevät esim. Hyvinkäälle.

Gatling: aikataulut ovat vielä alustavia, mutta todennäköisesti heinäkuussa saadaan aloittaa Lavangossa uuden tekeminen
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 05.05.10 - klo: 13.28
Lainaus käyttäjältä: MKE - 05.05.10 - klo: 10.49
No hyvä kun tätä sähkökrossi rata asiaakin kehitetään Helsingin seudulla. Lavanko meni jo lekan alle ja tuo Hyvinkää hinnoitteli itsensä pihalle. Ilmoittakaa mahdollisista talkoista tuon krossiradan suhteen.

Ei ole Tattiksella sähkökrossirataa enkä usko, että tuleekaan. Siellä on vain pari hiekkaista kumpua, joille kukaan ei tee mitään. Siitä on TODELLA pitkä matka mihinkään radaksi kutsuttavaan.

Miksi en usko, että sinne tuleekaan rataa?
1) siksi, että ei ole ketään tahoa, joka vastaisi hankkeen eteenpäin viemisestä
2) siksi, että pääkaupunkiseudulla ei riitä talkoo- ja muita resursseja useamman s-krossiradan rakentamiseen ja ylläpitoon. Vaikka Lavangon s-krossiradan osalta edessä onkin ikävä pakollinen tauko, niin ne resurssit pääosin jatkossakin ovat siellä
3) ne jotka haluavat tänä kesänä ajaa sähkökrossia kunnollisella radalla menevät esim. Hyvinkäälle.

Gatling: aikataulut ovat vielä alustavia, mutta todennäköisesti heinäkuussa saadaan aloittaa Lavangossa uuden tekeminen

Vastaan tähän näin ilman sen kummempaa takaajatusta.

1 Taho löytyy.

2 Voisin melko varmasti sanoa että talkoohenkee löytyy jos saisi siihen sellaisen mattorata jutun tehdä nykyiselle ulkoilupolun kohdalle/tilalle.

3 Hyvinkää on kuulema ylihinnoiteltu, tattis olis ilmainen, näin vertailun vuoksi vaan.

Olishan se kiva kuin tattiksella olis sähkökrossirata joka olis mattopohjainen mikä ei pölytä eikä vaadi suurta huoltoa, vai olenko väärässä.

Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 05.05.10 - klo: 16.31
Olishan se kiva kuin tattiksella olis sähkökrossirata joka olis mattopohjainen mikä ei pölytä eikä vaadi suurta huoltoa, vai olenko väärässä.

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 26.03.10 - klo: 08.56
Itse radasta ja sen vaikutuksista esim. pölyn suhteen en osaa sanoa.

Minua mietityttää enemmänkin asiassa se, että krossiporukka jakaantuu Lavangon ja Tattarisuon välille. Toki tattiksella tuskin SM-sarja treenejä paljon pidetään, mutta kuitenkin.

Kun tiedämme, että Lavangon rata joudutaan uudelleen rakentamaan lähitulevaisuudessa, olisi hyvä jos kaikki ne vähäiset resurssit saataisiin samaan paikaan ja tekemään duunia yhdessä. radan rakentaminen tulee olemaan valtava haaste, joten olisi suotavaa, että kaikki kynnelle kykenevät tulisivat laittamaan osuutensa niihin talkoisiin.

En missään tapauksessa väheksy tattiksen ideaa, mutta ottaen huomioon lavangon tilanteen, ajoitus on melko huono.

Valitettavaa on, että Lavangon sähköbaana on vedetty jo "sileeks", mutta jos asiaa miettii pidemmällä tahtäimellä, olen edelleen sitä mieltä että katseiden pitäisi näiltä osin olla Lavangon suunnassa.
Flying Calacucco

jerzirccar1

Niin tässähän on kyse tattiksen radasta eikä lavangonradasta :huh:

Lavangon krossirata oli 2 kesää pystyssä, vai olikos 3 kesää niin kävin Jonnin kanssa kerran treenamassa ja kerran olin kisoissa siellä, siinä on minun ajokokemukset lavangon radasta.

Jos krossirata olis tattiksella niin käyttö olis VARMASTI moninkertainen.

En usko vaikka kirveellä uhataan että kaverit jotka olisivat valmiita rakentamaan tattikselle rataa olis valmiina lähtemään lavankoon, näin se valitettavasti vaan on.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

goos

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 05.05.10 - klo: 17.41
Niin tässähän on kyse tattiksen radasta eikä lavangonradasta :huh:

Lavangon krossirata oli 2 kesää pystyssä, vai olikos 3 kesää niin kävin Jonnin kanssa kerran treenamassa ja kerran olin kisoissa siellä, siinä on minun ajokokemukset lavangon radasta.

Jos krossirata olis tattiksella niin käyttö olis VARMASTI moninkertainen.

En usko vaikka kirveellä uhataan että kaverit jotka olisivat valmiita rakentamaan tattikselle rataa olis valmiina lähtemään lavankoon, näin se valitettavasti vaan on.

Jerzi
Voisitko kertoa miksi ei olisi valmis menemään lavankoon rakentamaan? Siellä on rahaa millä rakentaa, reilusti tilaa, hyvä ajajakoroke ja toivottavasti reilusti talkooväkeä. Mahdollisesti aloittelevana krossikuskina valitsisin kyllä lavangon anyday puhtaasti tuon raha-asian takia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

jerzirccar1

No puhtaasti sen takia kuin harrastan myös tuota rataautoilua ja siinä samalla vois aja krossilla, ja on huomattavasti lähempänä kuin lavanko.
Lavanko on minulle vähän niinkuin viikonloppu juttu mutta jos esim haluan ajaa vain muutaman akun niin tattis on kyllä ihan kivenheiton päässä minusta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

jarkko

Mikäli harrastaisin vedonlyöntiä, voisin lyödä ison vedon, että Tattiksella ei tule olemaan mitään radaksi kutsuttavan tasoista ajopaikkaa sähkökrossareille. Koko rata-ajatus ja siitä puhuminen on siellä pelkällä visio- ja jossittelupohjalla.

En sano tätä mitenkään pahalla enkä halua mollata ketään, mutta muutaman vuoden radan yhteyshenkilönä toimineena tämä on analyysini tilanteesta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

peitsamo

Vielä tarkennan tuota aikaisempaa viestiäni.

En missään nimimessä halua olla torpeedoimassa jos aktiivisuutta asian suhteen on. Toisissa olosuhteissa ja tilanteessa voisin jopa olla mukana auttamassa.

Lavangon hanke tulee olemaan kuitenkin sen verran mittava ja Pääkaupunkiseudun rc-autoilua siinä määrin kokonaisvaltaisesti palveleva, että meidän kaikkien jotka suinkin kynnelle kykenee tulisi puhaltaa siinä yhteen hiileen. Valitettvasti tässä, niin kuin monessa muussakin asiassa yhteisen edun pitää mennä henkilökohtaisten etujen ja näkökohtien edelle.

Toivoisin ainakin sen verran jäitä hattuun, että näkisitte Lavangon suunnitelmat, jotka on tarkoitus julkaista heti kun ratayhtiön toimitusjohtaja vahvistaa lopullisesti pienoisautoratojen paikan pääsuunnitelmassa.
Flying Calacucco

Koheltaja

Talkoita riittää, nykyisten ratojen kunnostus/ylläpito, Hyvinkäällä keskitytään omaan krossirataan, Vihdissä on työn alla krossiradat, Lavangon polttisrata syö miestyövoimaa, Lavangon uusi projekti työllistää harrastajia, Centerin radan purkutalkoot jne jne.

Monella on monta rautaa tulessa moneen suuntaan ja kisakausi pukkaa päälle kovaa vauhtia. Voi olla että Tattiksen krossirata on aika kimurantti toteuttaa näin lyhyellä aikataululla ja pienellä porukalla, toki pienen paanan saa aikaiseksi lapioilla mutta jos haluaa tehdä hyvää/isoa rataa harrastajille niin sitä ei hetkessä väännetä, ei edes pienellä budjetilla.

Mielestäni kannattaisi keskittyä ylläoleviin projekteihin, kukin tahollaan, ja tyytyä tämän hetkiseen pääkaupunkiseudun kehnoon mahdollisuuteen harrastaa sähkökrossia. Talkooenergia on kaikilla meillä rajallinen kun kesässä on muutakin elämää kuin pienoisautoilu joten täällä säästetään niitä rajallisia energianrippeitä Lavangon krossikeskukseen, sitten kun sitä pääsee tekemään.

Ajatuksena Tattiksen sähkökrossipaana on hieno mutta kuten tässä on useampi jo kommentoinut niin ajankohta hankkeen toteuttamiseksi on ehkä väärä. Valitettavaa mutta totta.
Kylätason RC-kuski.

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: AAKE K. - 05.05.10 - klo: 10.22Bensacrossiautot: Ei saa käyttää pienoisautoradoilla. Ajopaikka on mopoharjoittelupaikalla aitauksen ulkopuolella, metsässä ei saa ajaa.

Saako tähän tarkennusta. Eli mitä vaatii, että esim FG Stadium Truckilla voi ajaa asvalttirataa? Pehmustetun puskurin, keulaan luistavan muovisen lipareen vai eikö voi ajaa millään ehdolla?

TheArska

#895
Voi tulla aika jännää(ja kallista) jos osa ajaa kideradioilla radalla ja toiset siinä muutaman kymmenen metrin päässä aidan takana...?
Itse ajan C8 autoa kideradioilla kuten myös käsittääkseni eräs "hiukan" nopeampi kuski käyttää C8 muukenissaan kideradioita vaikka muita luokkia ajaakin gigasilla ja varmasti monella muullakin on kideradiot käytössä, varsinkin aloittelijoilla(ja on noita 40MHz:kin vielä monella).  Ja jos siellä aidantakana saa ajaa bensa-autoilla niin todennäköisesti siellä käy kohta monet ajamassa monen näköisellä kalustolla.(monet rtr bensavehkeethän on 27MHz radioilla niinkuin monet muutkin rtr autot)
Käsittääkseni siellä "moporadalla" oli vielä aiemmin ajaminen kielletty osaksi ainakin juurikin tuon kideongelman takia.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Koiranputki

Lainaus käyttäjältä: TomiKoo - 05.05.10 - klo: 21.35
Lainaus käyttäjältä: AAKE K. - 05.05.10 - klo: 10.22Bensacrossiautot: Ei saa käyttää pienoisautoradoilla. Ajopaikka on mopoharjoittelupaikalla aitauksen ulkopuolella, metsässä ei saa ajaa.
Saako tähän tarkennusta. Eli mitä vaatii, että esim FG Stadium Truckilla voi ajaa asvalttirataa? Pehmustetun puskurin, keulaan luistavan muovisen lipareen vai eikö voi ajaa millään ehdolla?

Eiköhän tähän tullut vastaus jo tässä Jarkon viestissä.

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 28.04.10 - klo: 13.11
Asfaltilla puhtailla renkailla = no problem, mukavaa ajelua.

Tuskimpa tarkoitus on estää bensa-autoilla asfaltti ajelut jos ne on varustettu radalle sopivin renkain jne. Kiellolla varmaan tarkoitetaan sitä olematonta crossirataa ja sillä ajelua. Tietty kaikkihan on kiinni siitä miten sääntöä tulkitaan.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: Koiranputki - 06.05.10 - klo: 09.18
Eiköhän tähän tullut vastaus jo tässä Jarkon viestissä.

Tuskimpa tarkoitus on estää bensa-autoilla asfaltti ajelut jos ne on varustettu radalle sopivin renkain jne.

Vaarallista arvailua siinä mielessä, että Aake on selvästi ollut Jarkon kommentin jälkeen kokouksessa, jossa asiasta on jotain päätetty. Faktaa kiitos, niin ei tule jälkikäteen vinkua tyyliin "menit sitten ajamaan...".


jerzirccar1

Joo en usko että sillä olis kielletty mennä radalla siis asvaltti puolella mutta minä säälin noita kanttareita  :undecided: Sen jälkeen kuin kanttarit on rikki niin turisti autot kärsii todella paljon.
Toinen juttu on että jos on krossiauto niin miksi ei sitten mene krossiradalle ajelemaan  :huh:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

TomiKoo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 06.05.10 - klo: 09.42Toinen juttu on että jos on krossiauto niin miksi ei sitten mene krossiradalle ajelemaan  :huh:

Voi hyvänen aika, väännetään sitten rautalangasta. En liene ainoa, jolla beba ei kestä ostaa joka alustalle omaa femma-autoa. Joten jos nyt sattuu olemaan omistuksessa auto, johon saa asvaltille soveltuvat renkaat ja jolla haluaa kokeilla ajamista asvaltilla, on mielestäni mielekkäämpää kokeilla sitä radalla kuin "parkkipaikkasuttauksena" Prisman pihassa. "Krossiajoon" löytyy jo paikka toisaalta, joten se ei ole ongelma, en tule vahingossakaan sotkemaan rataa hiekalla jne.

Kanttarihommat ymmärrän ja osallistun mielelläni kanttaritalkoisiin, jos aikataulut sen sallivat. Rakennan myös mielelläni autoon soveltuvaa suojausta, jos kanttariasia on ylitsepääsemätön ongelma. Ja luonnollisesti pysyn autoineni poissa, jos ajaminen tosiaan kielletään.

Onko ylitsepääsemättömän vaikeaa olla kommentoimatta, jos ei ole kysymääni faktaa tarjota? Ymmärrän virheeni, olisi pitänyt kysyä Aakelta YV:llä... Sorry!

Tomi