Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tattarisuon rata Helsingissä

Aloittaja jarkko, 05.04.07 - klo: 09.10

RoddeR

Kyllä näin on Mr.Hilpi & pals co. väsää ja näpertää. Puhdasta tuli ja Pekka Kuronen kalakukkojen ihmemaasta kävi korkkaamassa juuri putsatun radan mcd polttiksella joten sähkö sekä polttiskausi avattu. Huomenissa gt-8 kaapista esiin ja odottelemaan kauden avausta.
Kyosho, elämäni auto.

juska

Lainaus käyttäjältä: 2Gigaa - 10.04.12 - klo: 09.47
Onko tässä "Matkustaja vastaan muu maailma"-väittelyssä totuus se, että jollain aktiivikäyttäjällä on kaksi persoonaa, jotka nyt väittelevät vastakkaisilla puolilla. Ajatelkaa jos Matkustaja onkin oikeasti joku PKSRCA-mies. :laugh:

Mulla kävi kans mielessä että, ehkä onkin jostain katkeroitunut aktiivi...
Racers Group Finland Team

peitsamo

Ei näissä piireissä noin katkeraksi tule. Vika on pakko olla syvemmällä.

Joo, se on ulkoratakausi sitte aloitettu...
Flying Calacucco

RoddeR

Tänään Tattiksella talkoilua n. klo 17.30-->. Pksrca tarjoaa talkoomakkarat ja juomat talkoolaisille. Tervetuloa tutustumaan uudistuneeseen Tattiksen rc-rataan.
Kyosho, elämäni auto.

meritane

Hyvältä näyttää! Se on hienoa että kunnon pelit ja pensselit millä laitetaan rata edustus- eli salonkikuntoon!

Kun kattelee tuota avonaista asvalttirataa niin... polttelee kyllä niin ettei meinaa paikallaan pysyä.

Toivon mukaan tännekin saataisiin asvalttirataa jo tulevana suvena niin ei tarvitsisi pelkästään krossiautolla huristella...

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: juska - 10.04.12 - klo: 21.22
Lainaus käyttäjältä: 2Gigaa - 10.04.12 - klo: 09.47
Onko tässä "Matkustaja vastaan muu maailma"-väittelyssä totuus se, että jollain aktiivikäyttäjällä on kaksi persoonaa, jotka nyt väittelevät vastakkaisilla puolilla. Ajatelkaa jos Matkustaja onkin oikeasti joku PKSRCA-mies. :laugh:

Mulla kävi kans mielessä että, ehkä onkin jostain katkeroitunut aktiivi...

Ylläpito saa asian tarvittaessa jäljitettyä. Aika säälittävää jos kirjoitukset on jonkun katkeroituneen käyttäjän tilityksiä.
Kylätason RC-kuski.

McJones

Lainaus käyttäjältä: RoddeR - 11.04.12 - klo: 09.50
Tervetuloa tutustumaan uudistuneeseen Tattiksen rc-rataan.
Voisiko salaisuuksien verhoa raottaa näiden radan uudistusten osalta, jotenkin mennyt ohi itseltäni...? (ajajakorokkeet summuut on noteerattu)

Miltä vesitilanne näyttää ja onko mahdollisuuksia saada vesi katoamaan luonnonvoimin?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

RoddeR

Eipä uudistukset ole salaisuuksien verholla peitelty vaan avoimesti olen niistä tänne raportoinut. Uudistukset on tällä hetkellä juurikin tuo uusi koroke, portaiden sijainti, konttien paikat yms. joten mitään "isonmaailman" mullistuksia ei ole tulossa jo pelkästään rahallisista syistä. Vesiongelmaan kokeillaan yhtä ideaa ja jos se todetaan hyväksi niin sama systeemi tehdään myös muihin radan vesiongelma kohtiin, tästä myöhemmin lisää tietoa.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Kyosho, elämäni auto.

Nokka-akseli

Talkoot hyvällä mallilla 3 aktiivista maalailee palkkeja ja grilli kuumana

-Timo
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

JJ57

Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 11.04.12 - klo: 19.35
Talkoot hyvällä mallilla 3 aktiivista maalailee palkkeja ja grilli kuumana

-Timo


Olis ollut yksi enemmän, mutta portti kiinni.

Jaska
Raja railona aukeaa. Edessä Aasia, Itä. Takana Länttä ja Eurooppaa; varjelen, vartija, sitä. -Uuno Kailas- 1931

matti1983

Palkkeja tuli sudittua juu ja portistakin pääsi sisään kun odotteli hetken, ei pidä olla hoppu  :azn:





sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: JJ57 - 11.04.12 - klo: 20.00
Lainaus käyttäjältä: Nokka-akseli - 11.04.12 - klo: 19.35
Talkoot hyvällä mallilla 3 aktiivista maalailee palkkeja ja grilli kuumana

-Timo


Olis ollut yksi enemmän, mutta portti kiinni.

Jaska


Juu anteeksi ettei antamani aika pitänyt koska rautiassa meni pidempään kun palkkeja haettiin kissojen ja koirien kanssa niin puutavaran hakureissu venähti. Huomenna suditaan lisää palkkeja kunhan saadaan maalia lisää.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

#1483
Talkoot Tattiksella jatkuu tänään. Tarjolla olisi ainakin kamojen siirtoa konttien välillä+konttien sisätilojen järjestelyä. Jos porukkaa tulee enempi niin mekkauspöytien pöytälevyjen leikkausta ja ajajakorokkeen kiinnitystä ois myös tehtävälistalla. Startti tänään melko varmasti aikaisemmin kuin eilen eli joskus klo 17-17.30.


E:Kerhon puolesta talkoojuomat+grilli kuumana jos on tarvis. Muuten omat eväät mukaan.
Kyosho, elämäni auto.

Nokka-akseli

TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

-Jari-

Kyllä siellä tänään vähän ajettiinkin:
Ajelua
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

*HOKE*

Hieman on pahka pielessä.

RoddeR

Tänään saatiin hyvin aikaiseksi kun tehtiin pitkä päivä hommia Tattiksella. Iso kiitos taas kaikille mukana olleille.
Kyosho, elämäni auto.

mikari

Onko tiistai jatkossakin sähkispäivä ?

Ja tollanen osu silmään kun etsin tietoa:

http://p1.foorumi.info/vtr/viewtopic.php?t=54

Mahtuuko sinne muut sitten?
Kiitos 20 vuodesta!

RoddeR

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 13.04.12 - klo: 11.23
Onko tiistai jatkossakin sähkispäivä ?

Ja tollanen osu silmään kun etsin tietoa:

http://p1.foorumi.info/vtr/viewtopic.php?t=54

Mahtuuko sinne muut sitten?

Tiistai on nuken päivä radalla (muutkin saa ajaa radalla tiistaisin mutta nuken porukka on etuoikeutettu radan käyttöön) ja tiistai on myös pyhitetty sähköautoille eli polttomoottorit on kielletty tiistaisin! Tiistai on myös ilmainen ajopäivä sähköautoille jos ei halua ratamaksua maksella.
Kyosho, elämäni auto.

Matkustaja

#1490
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 09.04.12 - klo: 13.28
Matkustaja esittää kysymyksiään ja kommenttejaan väärässä paikassa.
Tarkoitit varmaankin että esitin kysymyksiäni liittyen tattiksen rataan ja sillä ajamisesta rahastavan kerhon eli jäseniensä toimintaan ja taustatietoihin nykyisestä asiaintilasta, väärässä paikassa eli tattiksen radan ja sillä huseeraavien ja ajavien, siitä tietävien julkisessa keskusteluketjussa? Yritän välttää moista mahdottomuutta seuraavissa tarkentavissa kysymyksissäni säästeliäästi luovuttamasi lisätiedon pohjalta, josta säästeliäs kiitos tahollesi ja samalla rahalla koko kerhollenne:
Lainaa
Miksi on olemassa sopimus PKSRCAn ja kaupungin välillä? 
   Siksi, että kaupunki ja erityisesti sen Nuorisoasiainkeskuksen Tattarisuon yksikkö halusivat radan huollon ja hoidon sekä työnä että tarvittavan rahoituksen muodossa pois itseltään.

Miksi kaupungin edustajat halusivat toimia näin?
   Koska heillä ei ollut henkilöä tekemään ko työtä eikä mielestään sopivaa keinoa kerätä huoltohommiin tarvittavaa PIENTÄKÄÄN rahoitusta. Kuitenkin Nuorisoasiainkeskuksen Tattarisuon yksikössä ja viraston johdossa haluttiin, että ko. harrastuspaikka palvelee harrastajia niin hyvin kuin mahdollista ilman kaupungin resursseja.
Tässä kohtaa en voi kuin kysyä onko seuranne jäseniä tai jäsenienne sukulaisia kyseisissä päättävissä elimissä eli löytyykö aitoa "ulkopuolisuutta" vai ei tarjouskilpailun voittaneesta seurastanne?
Löytyykö sinulta tai joltain muulta lisätietoa, mitä ylitsepääsemättömiä kustannuksia radasta aiheutui kaupungille? osaako kukaan edes arvata tai spekuloida radan perusylläpidon kalleutta ilman mitään sikariportaan lisäpalveluja? paljonko maksaa kaupungin katuja nuolevan lakaisukoneen piipahtaminen läheiseltä varikolta kerran keväässä tattiksen kautta kahv*tunnilla harjat pyörien?
Lainaa
Miksi kaupungin Nuorisoasiainkeskus teki sopimuksen PKSRCAn kanssa?
   Kaupungilla oli toinenkin ulkopuolinen ehdokas ja vaihtoehto PKSRCAn ohella hoitamaan rataa ja hallinnoimaan rata-aluetta. PKSRCAn ehdottama malli oli kaupungin edustajien mukaan vähemmän kaupallinen ja tuli sen vuoksi valituksi.
No onneksi edes noin ja "ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin" tai "synkimmässäkin pilvessä on kultareunus". Saatiinhan rikkaassa Norjassakin ainakin keskustelua aikaan koventuneista asenteista köyhyyteen ja sen lieveilmiöihin maailmalla. breivikin kunnossa olevalla aseluvallaan hallinnoiman saariepisodin jälkeen.
Lainaa
Matkustajan tulisi, jos haluaa jatkaa asian ihmettelyä, kysyä kaupungin edustajilta, miksi kaupungilta ei löydy resursseja hoitoon ja huoltamiseen. Kaupungin halu ratkaista oma ongelmansa sopimalla radan hoidosta siitä kiinnostuneen tahon kanssa on lähtökohta ja perustelu nykytilalle. Sitä miksi kaupunki halusi, tai sen oli resurssisyistä pakko toimia tällä tavalla, pitää siis tiedustella sieltä. "Aatteellisen" valinnan kaupunki kuitenkin teki valitessaan useiden keskustelukierrosten jälkeen kumppanikseen vaihtoehdoista oman arvionsa mukaan sen "vähemmän kaupallisen" tahon.
Tarkoitat varmaan että jos haluan jatkaa raottamiesi tietojen tarkemmassa valossa aiheen tarkempaa käsittelyä asianomaisten kanssa niin minun pitää selvittää mitkä tahot ovat asianomaisia missäkin asiassa liittyen tattiksen rataan. Näin teen.
"Aatteellisena" valintana et siis nähnyt sitä kaupungin hylkäämää "vähiten kaupallista" tahoa?
Lainaa
Matkustajan ajatusmaailmaan se ehkä ei sovi, mutta tämänhetkisessä pienenevien julkishallinnon resurssien tilanteessa kaupungit, kunnat jne joutuvat enenemässä määrin tukeutumaan julkishallinnon ulkopuolisiin toimijoihin toiminnan pyörittämisessä sellaisissa paikoissa, jotka on aikanaan perustettu julkisin varoin julkiseen rajoittamattomaan käyttöön.

Matkustaja, nämä ovat näitä aikoja ja kaupunkikin joutuu valitsemaan mihin sen omia resursseja ei ole mahdollista käyttää.

Jatkopurnaukset ja -purkaukset voi siis osoittaa kaupungin päättäjien suuntaan.
Eihän natsikorttien heiluttelijatkaan kaikkien ajatusmaailmaan sovi. Kaikkia ei voi miellyttää mutta itse yritän ainakin tilata omat varusteluleka-natsikorttini ja opetella tuonkin miellyttämistaidon halvalla ellei ilmaiseksi tai kalliisti. "Näitä aikoja" löytyy oman aikansa sopuisille ymmärtäjille myös Pohjois-Koreasta ja löytyi Ranskan vastarintaliikkeen terrorisoimasta vallatusta Ranskastakin. Keskitysleireilläkin eleltiin tyytyväisinä kai sen aikaisia "näitä aikoja"(jatka matkaasi tai käytä natsikortti ja jää hihkumaan ja heiluttelemaan). Saksan kansakin valitsi populistiset ja parempaa paremmille ihmisille luvanneet päättäjänsä ja päättäjiensä mukaiset selitykset sekä poliittiset vaihtoehdot sille mitä sitten faktana tapahtui..että kehotan meitä kaikkia aktiivisemmin katsomaan pelkkinä harrastelijoinakin ihan itseään ja kavereitaan jos yhteisönä valitsemiemme päättäjiemme hiljaiset perustelut ja hämärät teot eivät miellytä. Vastuun siirtäminen ja ajattelemattomuus on toki helppoa ja perinteikästä.
Lainaa
Toimin PKSRCAn puolesta sopimusneuvotteluissa Nuorisoasiainkeskuksen kanssa ja sen vuoksi tiedän miten yllä kerrotut sopimuksemme taustat ja siihen johtaneet seikat menivät.

---end of story minun osaltani---

edit: korjasin pari kirotusvirettä
Esitän polviltani vielä kerran miljardit kiitokseni kerhonne rahakirstuun kallisarvoisista tiedoistasi ja kaput myös minulle, ellei kellään ole kysyttävää. Etsin omia lukihäiriövirheitäni edelleen..

Ps. En ole kuulunut tattiksen ratamaksuja keräävään rc-kerhoon, kun joku sillä jo spekuloi jostain kumman syystä...Kaikki tietoni kyseisestä kerhosta on saatu tästä ketjusta.

jarkko

Lainaus käyttäjältä: Matkustaja - 14.04.12 - klo: 18.42
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 09.04.12 - klo: 13.28
Miksi kaupungin Nuorisoasiainkeskus teki sopimuksen PKSRCAn kanssa?
   Kaupungilla oli toinenkin ulkopuolinen ehdokas ja vaihtoehto PKSRCAn ohella hoitamaan rataa ja hallinnoimaan rata-aluetta. PKSRCAn ehdottama malli oli kaupungin edustajien mukaan vähemmän kaupallinen ja tuli sen vuoksi valituksi.
...
"Aatteellisen" valinnan kaupunki kuitenkin teki valitessaan useiden keskustelukierrosten jälkeen kumppanikseen vaihtoehdoista oman arvionsa mukaan sen "vähemmän kaupallisen" tahon.

"Aatteellisena" valintana et siis nähnyt sitä kaupungin hylkäämää "vähiten kaupallista" tahoa?

Jos luet tarkkaan ja jos ymmärrät lukemasi, niin huomaat PKSRCAn nimenomaan olevan se valituksi tullut vähemmän kaupallinen taho.

Muut väärinkäsityksesi ja vinoumasi saat puolestani rauhassa pitää.  :wink:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Matkustaja

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 14.04.12 - klo: 19.24
Jos luet tarkkaan ja jos ymmärrät lukemasi, niin huomaat PKSRCAn nimenomaan olevan se valituksi tullut vähemmän kaupallinen taho.

Muut väärinkäsityksesi ja vinoumasi saat puolestani rauhassa pitää.  :wink:
Nimenomaan puhuin vähiten kaupallisesta, en vähemmän kaupallisesta, joten väärinkäsitykset ja tarkkuuta vaativa lukeminen lienee jossain muualla. Lainausmerkkejä toki lainasin yhtä epämääräisesti. Halusin jättää jotain tehtävää hoksottimillekin mutta laitetaan nyt sitten rautalangasta spoileri: Yhtenä aatteellisena vaihtoehtona kaupungin päätös säilyttää itsellään radan hallinto, ylläpito ja kehittäminen mahdollisuuksien mukaan oli näemmä aatteellisesti karsittu kokonaan pois ajateltavissa olevista eri vaihtoehdoista joista valita, sinä vähiten kaupallisimpana vaihtoehtona. Aatteellisesti nähtynä mahdottomuutena nykyisessä laajemmassa aatteellisessa toimintakentässään, kokoomusvetoisessa äänestäjiensä mukaisessa suomessa. Epäilen urbaanivihreillekin sopivan myös rc-autoilun kallistumisen jokamiehen lajista kalliimmaksi yksityisklubitoiminnaksi sikariportaineen. Näköpiirissä olevat ainoat vaihtoehdot ja totuudet ovat aatteellisia ja vaihtelvat aatteiden mukaisina. Siinäpä pureskeltavaa. Natseillakin oli oma aatemaailmansa, jota sitäkin jotkut kritisoivat ja pullikoivat sen ajan Saksassa, hermostuttaen Saksan uudesta nousukaudesta innostunutta perussaksalaista väkeään. Tavallisia duunareita.

Koheltaja

Onko Matkustaja ollut yhteydessä Hesan kaupungin Nuorisasiankeskukseen? Kun nyt mikään vastaus ei näytä täällä miellyttävän, niin kannattaisiko olla yhteydessä viikonlopun jälkeen Nukeen?

Uskoisin että sieltä voit saada mieleisä vastauksia kysymyksiisi, tai ainakin apua niihin asioihin jotka mieltäsi askarruttavat. Olisiko surkea ajatus että keskustelisit ensin heidän kanssa ja sen jälkeen, jos on aihetta, jatkettaisiin keskustelua täällä niistä asioista joihin et saanut Nukelta vastausta?

Sun kirjoituksissa ei ole mitään pureskeltavaa, osaat kyllä suoltaa kirjainmerkkejä tekstikenttään mutta verbaaliakrobatia puuttuu tyystin. Yritä edes tehdä teksteistäsi mielenkiintoisia, viihdyttäviä ja rakentavia. Tällä hetkellä ulosantisi on jämähtänyt pahasti paikalleen ja keskustelun vastavuoroisuus puuttuu, pelkästään siitä syystä että haluat painokkaasti esittää omia näkökantoja. Ehkä Nuke voi auttaa sinua tässä asiassa, uskon vahvasti että se on tässä vaiheessa oikea reitti lähteä purkamaan sinun mielipahaasi ja huolenaiheitasi niitä harrastajia kohtaan joiden etuja olet toistuvilla kannanotoilla tuonut esille.

Kylätason RC-kuski.

Masadist

*popcorn & soda*
- "carry on !"
HPI Savage 3,5 | Kyosho DRT 0.18 | Kyosho Trueten Fazer 0.15

bluebeetle

Matkustaja matkusti viikon lukulomalle, ts. kirjoitusoikeudet ovat jäissä.

Kysymyksiin on kuitenkin vastattu, ja jopa neuvottu ottamaan oikeaan tahoon asiasta yhteyttä.

-bb-
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 15.04.12 - klo: 08.41
Matkustaja matkusti viikon lukulomalle, ts. kirjoitusoikeudet ovat jäissä.

Kylätason RC-kuski.

RoddeR

Taas on puuhailtu Tattiksella. Punaista väriä pyritään vetämään palkkeihin torstaina jos vaan kelit sallii.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Pitkää päivää Tattiksella. Kiitokset talkoolaisille.
Kyosho, elämäni auto.

RoddeR

Tattiksella taas askarreltiin ja saatiin aikaiseksi. Kiitokset kaikille mukana olleille.
Kyosho, elämäni auto.