Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Minkä auton ostan -osio

Aloittaja historia, 10.04.07 - klo: 18.36

mikari

Lainaus käyttäjältä: Linssi89 - 10.10.11 - klo: 21.58

1. Kumpi on ns. parempi (joo nitro kulkee kovempaa) onko paljon eroa kiihtyvyydellä, käyttäytymisellä, säätömahdollisuuksilla jnejne?


Nitro ei kulje kovempaa. Nitron edut ovat mun mielestä ihan muualla eli realismi ja pitkä ajoaika ilman latailuja - okei hehku, starttilaatikko ja vastari pitää ladata mutta ei niin työlästä minusta kuin ajoakut kun ulkona ajetaan. Sisätiloissa akkukäyttöiset ok, koska latausvehkeetkin ovat siinä käsillä, jos vaan akkuja on riittävästi.

Negaa taas nitrolle siitä  että ääntä tulee, tosin siihen vaikuttaa todella paljon moottorin teho (enemmän tehoa --> enemmän ääntä) sekä pakoputkisto ja sitä kautta äänenvaimennus

Sähköpeli on keskimäärin helpompi mutta riippuu aloittelijasta tarvitseeko sähköllä aloittaa välttämättä.
Kiitos 20 vuodesta!

vator

#1741
Nopeus eroa ei sinäänsä ole jos ei mietitä vakiona nimittäin jos sähköön laittaa kunnon harjattoman jää polttis viivalle miettimään. Ja asvaltille ei taida noista kummastakaan tulla tekemälläkään kunnollista. Autoissa on nimittäin aika korkea paino piste. Ainakaan tutun släshillä ei voi asvaltilla kääntymistä edes haaveilla ellei hidasta paljon. Sinäänsä siinä on oma haasteensa ja hupinsa, mutta asfaltti radalla kyllä rupeaa ärsyttämään varmasti varsin nopeasti. Jos ostat hyviä lipoja pari niin ajelet hyvällä tuurilla noin tunnin vaihdat vaan akut välissä. (siis olettaen että olet ladannut akut ennen ajoa molemmat)
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Driverz

Minkä kokoset alumiini vetarit kävisi HPI Savage X 4.6:seen? olsiiko Hobbylinnassa sopivia kun siellä näytti joitakin olevan... Ja onko olemassa Savageen jotain suojalevyä joka suojaisi pohjaa?
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

Linssi89

No juu eipä sillä nopeudella edes näin alus ole merkitystä kun ei varmaan pysy hanskassa  :laugh: Äänen suhteen oon sitä mieltä että täytyyhän niiden ny kuulostaakin siltä miltä ne näyttääkin. Mutta eniten kiinnostaa noiden kahden Traxxin erot (vakiona). Tietysti molempia varmaan pystyy säätää sillain että kiihtyy jne. Mut kuis kauan tolla nitro vehkeellä pystyy tankillisella (150cm3) ajeleen? Että tuleeko kalliiksi polttoaineen osalta? Tai ylipäänsää kalliiksi osienkin osalta.

Ehkä parasta olisi vaan ostaa tuomoinen nitro vehje mieli tekee kumminkin sitä enemmän. Kysellä sen jälkeen näitä aloittelian teknisiä kysymyksi  :grin: Paketin mukana tulee kumminkin kaikki tarpeelinen... ja jos/kun tarttee parantaa niin parantelee. Pääasia nyt kummiski siinä, että tietää saavansa rahoille vastiketta ettei tule ostettua skootteria siinä luulossa että se olisi moottoripyörä  :tongue:

goos

Lainaus käyttäjältä: Linssi89 - 11.10.11 - klo: 16.37
Ehkä parasta olisi vaan ostaa tuomoinen nitro vehje mieli tekee kumminkin sitä enemmän. Kysellä sen jälkeen näitä aloittelian teknisiä kysymyksi  :grin: Paketin mukana tulee kumminkin kaikki tarpeelinen... ja jos/kun tarttee parantaa niin parantelee. Pääasia nyt kummiski siinä, että tietää saavansa rahoille vastiketta ettei tule ostettua skootteria siinä luulossa että se olisi moottoripyörä  :tongue:

Itse ostaisin sähköpelin ja menisin sisälle ajamaan talveksi, kattoisin sitten nitron kesäksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

vator

Linssi89:
Ymmärrän kyllä tämän halusi nitroa kohtaan ja sanon vaan, että ei se kovin hankalaa ole. Kannattaa vaan olla joku joka jotain ainakin niistä tietää. Itsekin halusin polttista ja pari kertaa kävin katsomassa kaverin autoa kun hän ajaa sillä ja ajoin itsekkin jonkun verran niin se oli siinä hiukkasen tietoa katselin netistä ja ei muuta kun ostin oman polttiksen. (hongnor x1x cr rtr) Jälkeen päin olen nyt kolmen polttiksen omistaja ja olen kääntynyt suunnilleen täysin sähköjen helppouden puolelle. Itse omistin yhden sähköauton ennen polttista mutta en näe sitä tarpeelliseksi. Kyllä aloittelijakin polttiksen metkut oppii. :azn:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Linssi89

#1746
Onhan tässä talvi aikaa tutustua ja säätää. Ei noilla sit voi ajaa jäällä tai ''kuivalla'' lumella? Onko se liian märkää sit kumminkin... tai tekee siintä vesitiiviin.
Ei ny viitti talveksi erikseen investoida sähköiseen. Katsoo sit tulevaisuudessa jos oikein tosissaan alkaa harrastaa :cheesy:

Täytyykin jarrutella vähän kun tuli näköjään liikaa selailtua noita autoja tässä. Eli polttis kyllä, MUTTA 

Associated SC8 vai Slayer 3.3 pro???

Hinta ei olisi kovin paha veroineen varmaan suomen hintaan verrattuna tuolla SC8 täältä: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1172/products_id/27733/n/Team-Associated-SC8-1-8-Scale-RTR-Nitro-Short-Course-Race-Truck-Bully-Dog eli n. 355€+muut lisät (jos jollain on kokemusta paljonko joutuu lisää maksamaan niin oon kuulolla) :D
Jos ostaisin tuon Slayerin niin ostaisin sen Suomesta RcKauppa.fi:stä n.450€ Saisi ainakin suomenkielisen ohjekirjan kai...

Eli kumpis on ominaisuuksiltaan ja muuten osiltaan parempi jnejnejne?

Ja muutes  onko noihin sit saatavilla erikseen suomenkielistä ohjekirjaa, jos sit ostaa ulkomailta?

vator

En suosittele ajamaan edes jäällä ilman suojauksia ja sisään ajo olisi hyvä suorittaa varsin lämpimässä ainakin ymmärtääkseni. Eli jos ei ole jotai lämmintä paikkaa jossa voi käyttää tyhjäkäyntiä kannattaa odottaa kesään. (Sellaisessa paikassa joka on umpinainen eikä HYVIN tuuletettu ei todelakaan kannata konetta käyttää. Pakokaasut eivät ymmärtääkseni ole kovin terveellisiä) :laugh:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

jon.lindgren

Jos haluat polttiksen talveksi osta bensa. Nitro on herkkä lämpötilan ja kosteuden vaihteluille eikä kestä väärillä seoksilla käyttämistä.

Linssi89

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 13.10.11 - klo: 08.47
Jos haluat polttiksen talveksi osta bensa. Nitro on herkkä lämpötilan ja kosteuden vaihteluille eikä kestä väärillä seoksilla käyttämistä.

Ei nyt sillain ole pakko talvella ajella  :smiley: Bensa vehkeet taitaa olla vain 1:5 skaalaan ja eeh kalliita  :wink:

vator

Hintaan olen kompastunut itsekkin :undecided: lukuisia kertoja. :azn:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

RCBUGI

täs pari autoa mitä ei ole hinnalla pilattu:

e-drift from right 149e
LRP S10 TC -1/10 Electric Touring 99e
ei ole oikeissa käsissä heti rikki

Pellefant

Eli olen ostamassa uutta polttis buggy:a. Ehdottakaa täysin ajovalmis paketti. Saa olla kit mutta sitten kaikki tarvittava myös. Hintaa max900€

kiitos jo etukäteen :afro:
Eiku menoks...

wego

Terve, ongelmana tässä on jälleen kohonnut kiinnostus radio-ohjattaviin autoihin yli 10v tauon jälkeen.
Lääkkeeksi pitäisi saada 1:8 asfalttiauto.

Talveksi pientä näpräämistä ja keväällä/kesällä parkkipaikkasuttailua kunnes tuntuu turvalliselta lähteä radalle auton kanssa, kun radalla ei vauriota tule kierroksittain niin gt8 luokan kisoihin olis tarkoitus yrittää.

Olen miettinyt gt2 infernoa mutta saatavuus suomesta heikkoa, käytettynä tietysti satunnaisesti. Mitä mieltä te harrastuksen parissa pysyneet olette mitä vaihtoehtoisia ratkaisuja kannattaa katsella? Auto saa olla rtr taikka kit mutta kokonaiskustannukset pitäisi jäädä kohtuullisen radion ja starttiboxin kanssa alle kiloeuron.

McJones

GT-8 sarjan kisakalustona näkee lähinnä Kyoshoa tai HongNor/Ofna DM-1 Spec -autoja. Honkkarin saatavuus Suomesta on myös aika heikkoa, mutta TowerHobbies laittaa pakettiin ihan sujuvasti. Muitakin vaihtoehtoja toki on, mutta nuo ovat ne yleisimmät.

Itselläni oli polte vaihtaa pitkä DM-1 johonkin toiseen merkkiin, mutta talliin tuli DM-1 Spec ja aika hyvin lähti nuo merkinvaihtohalut sitä myötä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Giwes

#1755
Terve!

Olen pidempään ajellut satunnaisesti, tosin melko harvoin sellaisella autolla, kun Kyosho Mad Force (tai Madforce, joku semmonen kumminkin). Polttomoottoriauto siis. Leikkasi kuitenkin toistamiseen kiinni ja itsellä ei todellakaan ole taitoa korjaamiseen ja Kyosho-liikkeet veloittavat siitä niin p***eleesti, että ei enää kiitos.

Ajattelin siirtyä sitten sähköautoon, kun on varmaankin varmatoimisempi moottori? Auton pitäisi selviytyä maastossa hyvin ja lumella ajelusta. Myös järven jäällä tulisi ajeltua aika paljon, toki pienen lumikerroksen päällä. Toivon myös, että auto ei ainakaan hitaampi olisi, kun tuo edellinen, ainakaan paljoa. Käytön toivon olevan erittäin yksinkertaista. Elikkä avataan laatikko ja vehje on jo melkein valmis ajeluun toivon mukaan. Säätelyyn ja muuhun sellaiseen ei ole juurikaan kiinnostusta, eikä osaamista.

Kiitokset kaikille vastaajille erittäin paljon avusta. :afro:

Hiekkamonttu

Traxxas E-Revo 1/16 VXL. Olen autoa itsekin kattellut. En omista mutta Youtubesta löytyy monta videota jäällä. Jos tuon hommaan niin tulisi varmaan aika samoihin tarkoituksiin.
Lainaus käyttäjältä: Giwes - 20.10.11 - klo: 20.13
Terve!

Auton pitäisi selviytyä maastossa hyvin ja lumella ajelusta. Myös järven jäällä tulisi ajeltua aika paljon, toki pienen lumikerroksen päällä. Toivon myös, että auto ei ainakaan hitaampi olisi, kun tuo edellinen, ainakaan paljoa. Käytön toivon olevan erittäin yksinkertaista.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

MUSTAJARVI

Osta Hpi Savage Flux. En omista, mutta kaiken lukemani perusteella todella kestävä sähkömonsteri.
Ja tuota Mad Forcea saa myös sähkö versiona.

Jabe

HPI:n Savage Flux tai Traxxas:en E-Revo (1/8) on tosiaan ne valinnat, noilla kriteereillä.
Mutta asenne on kyllä vähän väärä jos ei ole itse valmis tekemään autoon mitään... Se tekeminen kun kuuluu tähän harrastukseen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Kikko

Olen aika lailla aloittelija rc maailmassa tekisi mieli hommata auto. Tätä foorumia olen selaillut jo pidemmän aikaa ja youtubea kolunnut. Noista SC autoista kysyisin kun silmiini sattui Ansmannin 2wd Short Course auto. Millainen tuo mahtaa olla kun kokemuksia en löytänyt haulla? Olisiko aloittelijalle sopiva auto vai maksaako hiukan enemmän heti ja ostaa Slash 4x4:n? Tuota jälkimmäistä ja Stampeden 4x4 vxl:ää olen ykkösvaihtoehtoina katsellut. Stampedea sen maasto-ominaisuuksien vuoksi. Millaista merkitystä aloittelijalle on se, että onko neli- vai kaksiveto juuri SC autoissa? Jälkimmäinen tietty helpompi huoltaa, mutta muuten.

Jabe

Lainaus käyttäjältä: Kikko - 23.10.11 - klo: 12.47
Olen aika lailla aloittelija rc maailmassa tekisi mieli hommata auto. Tätä foorumia olen selaillut jo pidemmän aikaa ja youtubea kolunnut. Noista SC autoista kysyisin kun silmiini sattui Ansmannin 2wd Short Course auto. Millainen tuo mahtaa olla kun kokemuksia en löytänyt haulla? Olisiko aloittelijalle sopiva auto vai maksaako hiukan enemmän heti ja ostaa Slash 4x4:n? Tuota jälkimmäistä ja Stampeden 4x4 vxl:ää olen ykkösvaihtoehtoina katsellut. Stampedea sen maasto-ominaisuuksien vuoksi. Millaista merkitystä aloittelijalle on se, että onko neli- vai kaksiveto juuri SC autoissa? Jälkimmäinen tietty helpompi huoltaa, mutta muuten.
Erittäin hyvä ohje aloittelijalle ja hieman kokeneemmillekkin on, osta sen merkkinen auto mihin saat helpoiten varaosia, esim. lähikaupan auto. Rupeaa vaan harmittamaan kun joutuu osia odottelemaan kun hajottaa jotain.

Takaveto on helpompi huoltaa ja vähemmän huollettavaa. Perä irtoilee sitten kiihdyttäessä ja jarruttaessa, ihan hauska ja näyttävä ajaa, menee vähemmän osaa rikki kun ei saa niin paljoa vauhtia kuin 4wd.
4wd pysyy paremmin hallussa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa, mutta nopeuden kasvaessa osia menee helpommin rikki.
Hiekkamonttu ajoon yms. 4wd olisi parempi valinta, muuten sitten onkin ihan omasta mieltymyksestä. 2wd yleensä myös halvempi ostaessa ja huoltaessa.
Jos radalle mielii, niin lueskele SC autojen aihe läpi, niin pääset vähän jyvälle että mitkä on hyviä (nopeita luokassaan) rata-autoja.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Giwes

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 22.10.11 - klo: 20.55
HPI:n Savage Flux tai Traxxas:en E-Revo (1/8) on tosiaan ne valinnat, noilla kriteereillä.
Mutta asenne on kyllä vähän väärä jos ei ole itse valmis tekemään autoon mitään... Se tekeminen kun kuuluu tähän harrastukseen.

No jaa.. Suodaan nyt kaikille hoitaa hommat omalla tavallaan. :grin:

Hienoja pelejä olette ehdotellut ja varmaan tuollaisen E-Revon voisi hankkia niin on vähän erilainen kuitenkin, kun tuo edellinen Mad Force. :)

pijokela

Lainaus käyttäjältä: Kikko - 23.10.11 - klo: 12.47
Noista SC autoista kysyisin kun silmiini sattui Ansmannin 2wd Short Course auto. Millainen tuo mahtaa olla kun kokemuksia en löytänyt haulla? Olisiko aloittelijalle sopiva auto vai maksaako hiukan enemmän heti ja ostaa Slash 4x4:n?

Minun käsittääkseni tuo Ansmannin auto ei ole oikea SC auto. Se on liian pieni tuohon luokkaan, koska se on 1:10 krossari, jossa on SC auton tyylinen kori. Tarkasta nyt jostain muualta vielä, mutta noin se minusta on.

Noita muita SC autoja onkin sitten oikein läjä tarjolla ja niistä valitessa käyttäisin kriteereitä: "mikä muilla on" ja "mikä sopii ajopaikkaan parhaiten".
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

goos

Lainaus käyttäjältä: pijokela - 24.10.11 - klo: 13.44
Minun käsittääkseni tuo Ansmannin auto ei ole oikea SC auto. Se on liian pieni tuohon luokkaan, koska se on 1:10 krossari, jossa on SC auton tyylinen kori. Tarkasta nyt jostain muualta vielä, mutta noin se minusta on.
Team C puolella (joka tekee Ansmann autot), RTR auto on hiukan pienempi kuin ROAR luokan SC auto. Koko ero on sen verran pieni että kyllä se ihan SC autosta menee. Eroa on noin 1cm leveydessä. TS2 auto on kit ja se on sit hiukan isompi vielä, koko on ROAR mitoissa. En tiedä onko Ansmann kitti samaa kokoa koska TeamC:llä on kaksi eri SC auto kittiä.

2wd krossilla ja SC autolla on paljon yhteisiä osia mutta mikään niistä ei rajoita auton kokoa. Eli runko+tukivarret ja näiden muutoksista johtuvat osat ovat eri. Eli RTR auto ja kitti ovat ihan oikeita SC autoja koonsa puolesta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

an7t1

Tamiya Pajero CC01 - Axial Wraith projekti

vator

Tuo micro han on sitten micro. Ymmärtääkseni ei toimi kovin hyvin ulkona. Ja tuosta toisesta ei ole mitään havaintoa.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

jimipee

Termos! Pitäs saaha uus kiesi jolla pääsee sisällä ja ulkona. Mitä suosittelette? Omat vaatimukset että pitää olla corri sekä RTR-paketti ja alhainen hinta.

Mikä näistä ois paras:

Venom Gambler
Traxxas Slash
Hong nor scrt10
Hpi Blitz
Associated sc10
...?

Pääasiassa ajelut ulkona asfaltilla ja hiekalla mutta ei kovin kovaa bäshimistä mutta auton pitää olla myös radalle soveltuva kun sielläkin ajattelin käydä kunhan olisi eka vain auto.
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

hpi racing

Asso ja hpi, on parhaat joka paikassa.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

jimipee

Mut mistäs saa Suomesta varaosat niihin kun en ainakaan hobyllinasta löytäny Blitziin?
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

-HL-

Assoon Medaseciltä ja Hpi:n osia Hobbylinnasta.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo