Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ongelma ryypytyksessä

Aloittaja arrikala, 18.04.07 - klo: 09.49

arrikala

Kertokaapas viisaammat mielipidettä, kun ilmeni sellanen ongelma ettei tahdo oikein polttoaine nousta tankista kaasarille asti kun yrittää ryypyttää sormi putkessa (Revo, 2.5R, EZ start). Kaasari antaa vastapainetta niin, että kun ottaa sormen putkesta pois se sylkäsee liemet takasin tankkii ja letkun taas tyhjäksi. Jos samalla pumppailee kaasua kun starttailee niin sitten nousee hiukka paremmin mutta ei kuitenkaan "normaalisti". Kun liemet saa kaasariin asti niin kone lähtee heti käyntiin ja toimii ihan normaalisti.

Yritin etsiä ilmavuotoa tankin puolelta puhaltelemalla paineletkuun ja polttoaineletkuun mutta tiiviiltä tuntuisi. Paineletkuun saa kyllä puhaltaa todella kovaa että kaasarin päässä pihisee, kaasu auki ilma menee läpi vähän helpommin. Tilanne tuli päälle ihan yhtäkkisesti, ilmanputsaria kyllä rassailin tuossa välissä. Olisko syytä purkaa kaasari ja putsata paikat vai voiko olla jotain muuta? Ihmetyttää että toimii kun sen saa käyntiin.

l150040

Luonnollisestikin ilma/polttoaine menee paremmin läpi, kun kaasu on auki. Näinhän sen kaasarin kuuluukin toimia. Eli jos moottori toimii käynnistyttyään aivan normaalisti, ryypytä kaasu auki.

arrikala

Yksi käsi putkessa, toinen pitää starttikapulaa, ja kolmas painaa kaasua. Tosi helppoa  :tongue:

Joku juttu tässä nyt on, kun aiemmin polttoaine meni kaasarille asti noin 2 sekunnin starttauksella kaasu nollilla. Nyt ei mihinkään ilman kaasua.

Tuukka

Tee reissu apteekkiin. Ota pätkä polttoaineletkua mukaan ja katso sopivan kokoinen injektioruisku. Sillä tuuppaat aina ennen starttaamista letkun täyteen soppaa. Kone tykkää kun voitelukin on heti mukana.

Hotti

Itse ryypytän juuri kuten tuukka sanoi.Ruisku kiinni paineletkuun ja avot.
-Team lapsena liian vähän leluja-

rs tuning

Samoin minä ruiskasen paineletkuun injektioruiskullisen ilmaa.

Eli virta pois, käsin kaasua servosta (pysyy ittestään) ja ruiskaus,
jonka jälkeen virta päälle = kaasu nollautuu ja sit vaan starttaat. :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

arrikala

Apteekkiin siis. Vaikka taidan kyllä silti ihan varuilta tsekata onko ilmeistä töhnää jossain.

Duster1

Just viikonloppuna samaa tuskailtiin serkun kanssa mun Revon kimpussa kun ei millään lähde soppaa imemään.

Osa syyksi hokastiin, kun mulla oli polttoaine suodatin ylimpänä siinä turvakaaren letkun kiinnitys lovissa. Kaikki ilma jäi suodattimeen ja vaikka sai pitkään ryypyttämällä kaasarille asti aineen niin kummiskaan ei sit jaksanut startatessa imeä kun se ilma esti uuden aineen tulemisen niin kuin pitäisi. Pikkasen vaan pörähti kun ylhäällä olevan suodattimen ja kaasarin välistä aineet palo.
Heti kun koitettiin jotta suodatin oli tankin päällä (paras kaiten mahd. alhaalla) niin käynnisty laakista.

Mullakin siis aina oli käynnistettäessä noita aineen saanti ongelmia, mutta käynnissä sit jaksaa jotenkuten imeä.
Tuo oli kans syynä viikonlopun säätämis sessioon, kun aina kovilta kierroksilta tyhjäkäynnille ja taas kaasua niin auto sammui, koska aine kerkesi vähän palata letkuun.

Tolla tavalla mulla oli viime kesästä asti aina letkut ja noita käynnistys ongelmia oli siis ihan aina. Ja juurikin kun vaikka auto sammui ja heti yritti käyntiin sahata niin melkeimpä aina piti ryypyttää.

Serkulla oli myös samanlaista vikaa Lst.n kanssa, kunnes suodattimen laittoi niin alas kuin vaan saa jolloin ei pääse jäämään suodattimen kohtaan yhtään ilmaa. Itse letkuhan on sen verran ohutta suodattimeen nähden, jotta siitähän se jaksaa imeä ilmat ylimmästä kohdasta.

Off-Topic mutta loppupeleissä ajot jäi, kun myös pääneulan kiinnitysholkki oli poikki ja heilui miten sattuu. Ja just kun pääs radalle ajamaan  :angry:
Axial SCX 10 TR

cen-mies

Kun kaasarissa näyttää olevan bensaa niin nykäyse vielä kerran. Pitäis toimia :wink:
//YAMAHA DRUMS//