Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Losi 8IGHT-T - Losin truggy

Aloittaja Tomsson, 28.04.07 - klo: 17.14

jp3006

MOI

Kyllä Losin tavallisiin moottoripukkeihin käy mikä tahansa kytkin! Vauhtipyörän taakse asennetaan muutama shimmi-prikka ja käytetään sitä Losin mukana tulevaa "pidennyt" prikkaa. Rataat osuvat kohdakkain hyvin, eikä laakereitten kansa tule ongelmia.

Itse en ole Losillani ajanut metriäkään Losin alkuperäisellä kytkimellä, mutta vaimo ajoi 2 kytkintä loppuun keväällä. Ne kestivät noin 1 gallona/kpl eikä siinä ajassa mennyt yhtään kytkinlaakeria edes huonoon kuntoon. Mulla on 1 pari keraamisia kytkinlaakereita enkä tarvitse niitä, joten jos kiinostaa koitaa....

Terveisin
Jani

HVoltage

Mielenkiintoisena luen näitä eri kokemuksia tuosta kytkimestä.

Itse ajan tuolla Losin kytkimellä, kytkinpaloja kuluu. Se on jotakuinkin palasetti ja kisa.

Sikäli mielenkiintoista että vasta eilen vaihdoin alkuperäisen isomman laakerin säälistä pois, sillä oli ajettu 3 gallonaa. Eilen oli kesken 1/8 finaalin kytkimen etulaakeri menny rikki mutta isompi laakeri hoiti hommat kunnialla, ja auto tuli maaliin asti ilman mitään huomioita. Siksi yllätyin. (Kyse on siis Buggystä)

Kannattaa katsoa huolellisesti että laakeri on kellossa kunnolla pohjassa etteivät siis "kanita". En tiedä voiko kytkikellossa olla jokin virhe (epäkesko). Itse asennan kellon kytkimeen siten että laitan vauhtipyörän mutterin ja isomman laakerin väliin yhden shimmin. Etupuolelle sitten loput. Muuta en osaa sanoa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

-PM-

mä ajoin noin 6 lirtaa paloilla ja laakerit ei ollu vielä huonot. mulla oli löysemmät jouset eli vihreet ja mustat=helppo ajaa.

edit: tosin noi jouset ei varmaan toimi truggyssä kun on niin löysät.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

solar4

No nii ai. Hobaocupin finaalissa kirosin kun auto "lopetti kääntymisen", tuo kun on normaalisti varsin herkkä pyörimään vaikka paikallaan. Kyllä se vain siltä vaikuttaa että auto(t) kannattaa itse kasata tai ainakin käydä läpi. Näyttää siltä että kutakuinkin ainoa paikka mihin Losin tehdas - tai mitä meksikolaisia ovatkaan kasaamassa - on jättänyt laittamatta ruuvilukitetta on servosaver. Myös pyöränmuttereissa on lukitetta - mutta ei servosaverissa. Jossain vaiheessa päivää oli servosaverin mutteri päässyt löystymään niin että oli pohjalevyynkin hinkannut sinistä väriä mutterin eloksoinnista ja sitäkautta jumittanut ohjauksen..

No, täytyy nyt heittää sähköt krossariin ja pistää trukki hyllylle odottamaan seuraavaa kostoiskua. Hyvä ettei enempää mekkaamaan joutunut  :cool:
Little to win, nothing to lose
SD/GT