Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Vauhtipyörä

Aloittaja Jocke, 10.05.07 - klo: 12.51

Jocke

Neuvoa uuden GPM vauhtipyörän asennuksen kanssa. Koneena on upouusi STS D21B (http://www.stsrc.com.tw/21engines.php). Ja kyseessä on siis GPM'n "kaksipinninen" aluvauhtipyörä.

Tuossa koneessa on tuo messinkinen /väriltään) osa akselin päässä. Kuuluko vauhtipyörän ja tuon messinkisen osan olla suoraan yhteydessä? Vauhtipyörä siis kiristetty suoraan tuota vastaan? Jos näin, niin mitään brikkoja ei tarvita jne? Tuon messinkisen osan pitäisi toimia "stopperina"? Vanhassa koneessa vauhtipyörä on vedetty tuon osan päälle?

- Jocke


Duster1

No laita niinkuin vanhassa koneessa.
Ja kyllä se vauhtipyörä kiristyy siihen holkiin joka taas kiristyy kampuraan. Siksihän se onkin kartio.

Axial SCX 10 TR


blaah

Itselläni tuo D21T versio. Siinä oli mukana tullut kartio hieman erimuotoinen kuin kytkimessäni (Hyper 8:in), joten piti korvata kartio sopivammalla. Olisi muuten jäännyt löysäksi..

Jocke

Tarkoitatko vauhtipyörää? Minulla ei vauhtipyörä (gpm) 75100 edes mene pohjaan saakka. Vaan jää pieneksi siinäkohdin kun jengat loppuvat. "kohta" on sama kun infernon vakiovauhtipyörällä (joka menee pohjaan saakka). Mutta eihän tollasta 0,5cm rakoa tuohon voi jättää? Ja pakottamalla en viitsi sitä pohjaan saakka survoa. WERKS:llä näyttäisi olevan täysi setti tohon. Vauhtipyörä, säädettävä kytkin ja tilpehöörit.

- J