Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kajaanin polttisharrastajat HERÄTYS!(myös monsterit)

Aloittaja PeeKoo, 12.03.03 - klo: 20.08

PeeKoo

Löytyykö kajaanista ja lähiympäristöstä "pihasutijoita",kuten itsekin olen.Lyötäisiin hölmöjä päitä yhteen ja päristeltäisiin vaikka porukalla.Tiedossani ei ole kuin muutama 1/10 ja 1/8 päristäjä.Katsotaan mitä tämä "poikii".
Jälkikasvu irtisanoutuu rc-harrastuksesta.Kalusto myynnissä poistohintaan.

janikn

Löytyy, ainaski minä. Kaikki vaan mukaan jos löytyy jonkinlainen ajopeli, tai on aikeissa hankkia sellaisen. Porukassa päristely on sentäs jotakin.

Henkkari

janikn! Joko olet saanut HoBaon kasattua. Toivottavasti saatte sinne Kajaaniin radan ja uusia harrastajia.

henkka

mike_87

niin olen minäkin kajaanista!!  ei taida riittää meillä kuskit!  itse asiassa mulla ei oo tällä hetkellä edes autoa vaikka kesällä sen sitten ostan, tossa talvella myin mega forceni pois koska se ei kestäny mitään!

en tiedä muita rc-harrastajia. ei ykskään kaveri oo lämmenny mukaan.  niillä on kyllä väärä käsitys RC:istä.. luulee joksikin nikoiksi!

PeeKoo

Näkyyhän sitä harrastajia(tai harrastuksesta kiinnostuneita) löytyvän,kun malttaa ootella.Ei muuta kun lisää vaan yhteyksiä kaikki kainuulaiset kiinnostuneet.Kohta alkaa nuo hangetkin hävitä,joten tuurilla pääsis testailemaan vermeitä jo tuossa huhtikuun lopulla.Katellaanpa myöhempään kevääseen jos lämpimät ilmat toisi lisää kiinnostusta.
Jälkikasvu irtisanoutuu rc-harrastuksesta.Kalusto myynnissä poistohintaan.

Heikkri

Korpien maastot on niin rajuja, että monsteri kisat sopii paremmin malliin "syvä joki" !!

ReCo

mä oon iisalmesta mutta voisihan sitä monsulla sinne tulla päärräämään
Savage SS 4.6
Mini-z

Heikkri

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"Millä monsulla??
no recolla on vakio mega force, muttei niin äkänen kun sulla :twisted:  mullä on muuten kohta sua äkäsempi auto kun hommaan T-Maxx 2.5:sen :twisted:

Heikkri

Kannattaa muistaa, että 2.5:n TMAXX:in kone on .15 kone.
(se vääntö... se vääntö !!)

Heikkri

Selvennös edelliseen:
"Vanha TMAXX oli .15 koneella (= 0.15 kuutiotuumaa = 2,5 cm2)"
UUSI TMAXX on 2.5 koneella (= 2,5 cm2 = 0.15 kuutio tuumaa).
Eli ovat siis samankokoiset !!
Ameriikan markkinointimies on tiedostanut vanhan ameriikan totuuden:
Isompi=parempi. Tässä tapauksessa tosin yksikkökin on muuttunut, mutta lukuarvo on suurempi. Tehoa tosin tuntuu olevan 60% enemmän kuin vanhassa, mutta samankokoisen koneen tehonlisäys tulee yleensä suuremmista huippukierroksista. Lieneekö oikea viritystapa monsterin tapaiselle autolle. Vääntö taas yleensä kasvaa parhaiten konetta suurentamalla = alempien kierrosalueiden suorituskyky kasvaa.
Totta vai tarua ??

ReCo

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"Millä monsulla??
no recolla on vakio mega force, muttei niin äkänen kun sulla :twisted:  mullä on muuten kohta sua äkäsempi auto kun hommaan T-Maxx 2.5:sen :twisted:

Noh ei oo enää pitkään maantaina tulee .21 motti ja iskarit että katotaan sitten  :mrgreen:  tulaan heikrin kaa kusettelee sut :P
Savage SS 4.6
Mini-z

mike_87

osaakko varmasti solvata sen siihen kiinni? vähän epäilyttää :o  teeksä ite mooottoripukin vai mites? aiotko siirtää tankkia?

siihen sais ite tehä sen mottipukin?

mike_87

Jops. montako harrastajaa siis nyt on kajaanissa yhteensä. mitä nyt minä olen laskenut niin 6. oonko oikeassa?

Heikkri

Lukumäärä ei ole tiedossa, mutta kolme crossi ja monsteri nyplääjää löytyy joen paremmalta puolelta.

Dampax

Kas kas, onhan meitä täällä Kajjaanissa sitten oikein roppakaupalla.

Nyt taitaa jo mun käsityksen mukaan olla jotain kahdeksan luokkaa...ainakin niitä jotka uskaltavat päänsä päivänvaloon pusikosta pistää ja tälläisen "leluharrastuksen"  :oops:  omakseen tunnustaa.

Vieläkö kaikki hengissä on?

mike_87

millon. ajeleen. mulla ei oo kokemusta muusta kuin yksin ajelusta. katsojia onkin ollut sitten melkein puoli kajaania..siis melkein :D

janikn

Nyt on tosiaankin keskitytty enemmän tuonne crossi puolelle. Savagella päristely on jäänyt melko vähälle. Kohta alkaa olla ihan tosi meininkiä kun radalle on ilmaantunut lisää autoja.

mike_87

Ei kai tuo vain tarkoita sitä että minunkin pitää ensi kesän alkuun hommata hobao :?:  :wink:

Ainut huono puoli on toi kyyti jos te siellä mainualla päin ajelette.

Heikkri

Kanai II:nen mieluummin, jos aikoo pärjätä.

blenheim

Heikkri, omien kokemusteni perusteella HoBao on parempi valinta kuin Kyoshon Kanai II. Jo pelkästään hinta/laatu suhteen puolesta. Hobaolta saa samaan hintaan huippuvarustellun auton radioilla ja koneella kuin Kyosholta pelkän koneen ja auton...
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Heikkri

Nykyisen kanain hinta tcd-diffeineen ei ole hirmu paha. Varaosista ei kannata puhua ääneen. Itselläkin kyllä on hobao, mutta näitä kanaita samalla radalla (tosi tiukkoja mutkia) nähneenä, niiden käytös vaikuttaa erinomaiselta, ilmeisesti juuri diffeistä johtuen.
Jos hobaon varustaa parilla spider-diffillä, voisi olla vastaava peli.
Tosin melkein myös hinnaltaan ( varaosista ei edelleenkään kärsi puhua).

Tuumou

Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

arskas

Mitäköhän tapahtuu kun nostaa tällaisen topicin muutaman vuoden tauolta ylös?

siis, herätys.

:smiley:

Gerbiili

Mä oon kajaanista mutta ei oo polttista enään.. :mrgreen: