Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

CEN GST 7.7 - kokemuksia omistajilta

Aloittaja Juniku, 19.06.07 - klo: 00.13

KL

Alardite sanon vaa siit sun myynnistä että. Cen Nemesis 7.7 , Genesis 46 ja GST 7.7 on aivan sama malli mutta nemesiksessä on aluumiininen diffi kotelo ja GST 7.7 on markkinoiden tehokkain polttis moottori ja genesis 46 on vanhin malli :D ainii ja nemesis 7.7 EI ole pakkia muissa on  :lol:
ja vanhuus järjestys:
Cen Racing Genesis 46
Cen Racing Nemesis 7.7
Cen Racing GST 7.7
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Araldite

Lainaus käyttäjältä: KL - 29.06.08 - klo: 22.15
Alardite sanon vaa siit sun myynnistä että. Cen Nemesis 7.7 , Genesis 46 ja GST 7.7 on aivan sama malli mutta nemesiksessä on aluumiininen diffi kotelo ja GST 7.7 on markkinoiden tehokkain polttis moottori ja genesis 46 on vanhin malli :D ainii ja nemesis 7.7 EI ole pakkia muissa on  :lol:
ja vanhuus järjestys:
Cen Racing Genesis 46
Cen Racing Nemesis 7.7
Cen Racing GST 7.7

Ja miten sun kommenttisi vastasi mun kysymykseeni??

....ja luethan muutenkin tark-kaan, nimimerkki mukaan lukien....

TheArska

Eikä tuo KL:n viesti muutenkaan ole faktaa..tuo alu diffikotelo ja pakki eivät ole ainoat erot noissa kolmessa mallissa. Ja tuota tehokkain polttomoottori juttua uskaltaisin myös epäillä vaikka puhuttaisiin pelkästään rc auto nitro koneista...saati muista.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

KL

sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

Araldite

Lainaus käyttäjältä: KL - 29.06.08 - klo: 22.56
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Tai jotaa...??

Puhuinko auton säätämisestä ja kytkimen pienoisesta luistamisesta???!!

EI pahalla, mutta kannattaa KL lukea ihan ajatuksen kanssa ennen kuin alkaa avautumaan ihan omiaan.

Eli:

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Myös ihmettelen kytkimen pienoista luistamista, onko kytkinpalojen vaihto edessä vai johtuuko osaltaan runsaista aluosien päivityksestä, painoahan on vehkeellä lähemmäs 8kg kaikkineen...

Juniku

Lainaus käyttäjältä: Araldite - 29.06.08 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: KL - 29.06.08 - klo: 22.56
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Vielä 130c on ok. Sen jälkeeen totaalista myrkkyä.
CEN GST 7.7

urgo71

Lainaus käyttäjältä: cba - 29.06.08 - klo: 22.12
Mulla vuorostaan huonoa tuuria  :embarrassed:  Sen verran sekos radiot että nykäisi vauhdista pakin päälle => laatikosta kourallinen hammaspyöriä rikki..  Onneksi on tuo nemesiksen loota varaosina.  Jos siihen ostais vaan pakkiratassarjan, mistäs sen saa halvimmalla?

Coneliuksella taitaa olla 2,4GHz:n radiot?  Ei taida paljoa häiriöidä?  btw. räyhäkkä koppa tuo Digger :)

Itse ostin sen jr- hobbysta, maksoi vähän yli 20 egee!

Araldite

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 29.06.08 - klo: 23.58
Lainaus käyttäjältä: Araldite - 29.06.08 - klo: 23.15
Lainaus käyttäjältä: KL - 29.06.08 - klo: 22.56
sanoin vaa tolle Affil et ne on sama auto ja samat osat käy ku se ei oikee tienny :D tai jotaa

Onko 100c järkevä lämpö noinkin isolle koneelle, laihemmalle ei huvita vetää, nyt savuttaa, röpöttää ja vääntää hyvin. Os8 tulppana ja Dragon 20%

Vielä 130c on ok. Sen jälkeeen totaalista myrkkyä.

Tiedän maksimin, mutta mun tapauksessa ei helpolla nosta lämpöjä, tulppa kuitenkin os8 joka kuuma.

Kait noilla n100c lämmöilläkin ajelee, pelkään vain etten aja liian kylmällä.

Juniku

Lueppa koko topicci.

80-90 on ihan ok,
auto toimii tosi hyvin
mut oman kokemuksen mukaan ku mennään yli 100C niin alkaa ongelmat.
CEN GST 7.7

Araldite

Mulla aiemmin ollut pienemmällä koneella olevia nitroja ja niissä suositeltiin lämpöjen olevan vähintään 100c, max 130-140.

Toimii todellakin mainiosti myös alle 100c, just mainitussa 80-90asteessa, mutta ettei olisi vaan liian kylmä??

ot...on muuten selvä vääntökone, väännöt tulee just esiin rikkaalla seoksella, ei mikään laiha kierroskone.

Juniku

Kun se oiskin niin helppoa.
Säätelet että se toimii yli 100C lämmössä niin pirukaan ei sitä saa käynnistymään / käymään se alle.
CEN GST 7.7

Araldite

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 30.06.08 - klo: 00.43
Kun se oiskin niin helppoa.
Säätelet että se toimii yli 100C lämmössä niin pirukaan ei sitä saa käynnistymään / käymään se alle.

No sitä mä just pähkäilin, 80-90c säädöillä toimii ja käynnistyy loistavasti, 100c säädöillä kun sammuu niin käynnistyy huonosti.

Eli vedän aavistuksen rikkaammalle ja annan mennä huoletta 80-90c säädöillä....?

Rc-rälläri

Mitä ihmettä. mun kone käy siel 135 astees. ja jos laittaa rikkaammalle nii sammuu.
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

cba

Lainaus käyttäjältä: Rc-rälläri - 30.06.08 - klo: 11.45
Mitä ihmettä. mun kone käy siel 135 astees. ja jos laittaa rikkaammalle nii sammuu.

Mikä hehkutulppa?
Cen GST @ Xerun 150A

cba

Jassoota, vauriot tarkistettu laatikosta. Oli jopa pari hammasratasta säästynyt hammaskadolta, eli melko rämäys se oli. :) Ajattelin kokeilla seuraavaa kombinaatiota: Poistan lootasta kolmosvaihteen(en tarvitse kun en aja huippunopeuksia),ja laitan Nemesiksen keskidiffin lukolla. Nemesiksessä on keskidiffi isommilla laakereilla ja leveämmillä spur-rattailla.


Sitten huomasin, että molemmista laatikoista oli pienemmän spurrin kiinnitysruuvit löystyneet. Joten kannattaa tarkistaa, sillä tuolla omalla ei ollut ajettu kahta tankillista niin oli jo ruuvit hieman löysällä.!!
Cen GST @ Xerun 150A

KL

mulla ne lämmöt om 110-130°C. Kerraki lämmöt oli 124°C laitoin kaasuu nii sammu, mistä syystä?
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

urgo71

Ehkä tulppa "huonossa" kunnossa? Mulla auttaa kyseisessä tilanteessa uuden tulpan vaihto.

Rc-rälläri

Lainaus käyttäjältä: cba - 30.06.08 - klo: 19.00
Lainaus käyttäjältä: Rc-rälläri - 30.06.08 - klo: 11.45
Mitä ihmettä. mun kone käy siel 135 astees. ja jos laittaa rikkaammalle nii sammuu.

Mikä hehkutulppa?

os no: 8
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

kynäniska

mulla on kanssa cen gst 7.7 ja talvella hankirallin jälkeen kytkinkello muuttunut sinisenkirjavax. saanu aika rankasti lämpöö mut johtuuko kuumeneminen kytkimen luistamisesta vai kuumeneeko semiräppäilyssäkin??? Oon huomannu lähdössä kumilankaefektin joka ilmeisesti johtuu nyt luistavasta kykästä... oisko jatkoa ajatellen fiksujuttu miettiä jäykempiä jousia. oletuksena että kytkin "haukkaa" kiinni lähdössä korkeammilla kierroksilla eikä pääsis ehkä luistaan!?!?!?! Kitkaspray toimi kytkimessä tosi hyvin mutta onko mahdollisesti jotain haittaa??
cen racing gst 7.7 5hp

Juniku

CEN GST 7.7

Juniku

#140
Great Satisfaction Torture Seven to Seven
CEN GST 7.7

Sysi

Lainaus käyttäjältä: kynäniska - 03.07.08 - klo: 21.04
johtuuko kuumeneminen kytkimen luistamisesta vai kuumeneeko semiräppäilyssäkin???
Yleensä johtuu. Ilman kokemusta sanoisin, että kytkinpalat on lopussa. Katsoppas miltäs näyttävät, kirjottamistakin kannattais opiskella.
Lainaus käyttäjältä: KL - 01.07.08 - klo: 09.19
mulla ne lämmöt om 110-130°C. Kerraki lämmöt oli 124°C laitoin kaasuu nii sammu, mistä syystä?
Lähtikö käyntiin heti jälkeenpäin, vois olla leikkaaminen jos ei. Saattoi sammua ihan muutenkin kun väärät seokset. Sullekkin taas kirjottamisesta, saat varmaan jo bannit.
Jere M

KL

no kyllä se lähti mutta sama heti elikkä sammu se pysy sillo vaa käynissä ku hehku oli kiinni.
GST 7.7 RTR paketti myynnissä

cornelius

Olen odottanut uutta sylinteriputkea jo noin 1,5viikkoa suomessa toimivasta rc liikkeestä, kuulema menee vielä pari viikkoa kunnes pistävät tilauksen valmistajalle ja pari viikkoa kun on täällä minulla, ennakkoonkin pitäisi maksaa osasta..

ihan ok kuulostaa, mutta ei ole saaneet sähköpostiini maksutietoja edes 4:n päivän kuluessa soitostani.. kehoitan ostamaan jatkossa osat ebaystä.
"If in a doubt flat out" - Colin McRae

Juniku

CEN GST 7.7

cba

Minä tilasin kans suoraan ulkomailta osat vaihdelaatikkoon.  http://www.cenracingdirect.com/index.asp  oli paikka mistä tilasin. Ei varmastikaan halvin mutta halvemmaksi tulee kovasti kuin tilata suomesta, ja kaikki osat löytyivät. Piti pikkasen tilata upgrade-palikkaakin samalla :afro:
Cen GST @ Xerun 150A

Juniku

Lainaus käyttäjältä: cba - 06.07.08 - klo: 16.17
http://www.cenracingdirect.com/index.asp  oli paikka mistä tilasin. Ei varmastikaan halvin mutta halvemmaksi tulee kovasti kuin tilata suomesta, ja kaikki osat löytyivät.

Niin, ja ne osat tulee sieltä rapakon takaa pääsääntöisesti alle 14 vrk:ssa.
Suomalainen pulju kerää 3-5 viikkoa tilauksia ja sit laittaa tilauksen ulkomaiselle tukkurille, pahimmillaan tavarat tulee laivarahtina ja lastin saapuminen suomeen kestää kuukauden. Sit jonkun pitäs hakea ne tullista (ei ole 1 eikä 2 kertaa kun kiirellä perustelivat liikkeessä että miks ei oo lastia hettu). Jos hyvin kävi niin osat on oikeita ja tuli kaikki mitä pitikin.
Ja jotta kannustaa ja tukee suomalaista työtä sekä pienyrittäjää, saa maksaa avuliaisuudestaan kolminkertaisen hinnan verrattuna ulkomailta tilattuun tavaraan joka tulee kotiin hienosti pakattuna alle 2 viikossa.
CEN GST 7.7

cba

Lainaus käyttäjältä: Juniku - 06.07.08 - klo: 16.28
Lainaus käyttäjältä: cba - 06.07.08 - klo: 16.17
http://www.cenracingdirect.com/index.asp  oli paikka mistä tilasin. Ei varmastikaan halvin mutta halvemmaksi tulee kovasti kuin tilata suomesta, ja kaikki osat löytyivät.

Niin, ja ne osat tulee sieltä rapakon takaa pääsääntöisesti alle 14 vrk:ssa.
Suomalainen pulju kerää 3-5 viikkoa tilauksia ja sit laittaa tilauksen ulkomaiselle tukkurille, pahimmillaan tavarat tulee laivarahtina ja lastin saapuminen suomeen kestää kuukauden. Sit jonkun pitäs hakea ne tullista (ei ole 1 eikä 2 kertaa kun kiirellä perustelivat liikkeessä että miks ei oo lastia hettu). Jos hyvin kävi niin osat on oikeita ja tuli kaikki mitä pitikin.
Ja jotta kannustaa ja tukee suomalaista työtä sekä pienyrittäjää, saa maksaa avuliaisuudestaan kolminkertaisen hinnan verrattuna ulkomailta tilattuun tavaraan joka tulee kotiin hienosti pakattuna alle 2 viikossa.

Aamen :) 
Cen GST @ Xerun 150A

Juniku

#148
Dodii  :grin:

Purin just GST:n moottorin. Olisi pitäny tilata kerralla koko moottori kun viimeksi osia tilaili (249 taalaa uusi motti). Kiertokangen alapään silmukka oli väljä, ihmeellisesti murjoutunut ja syvä urakin oli siellä silmukassa. Eikä ollut ihme että vähän nihkeästi pyöri, kampikammion puoleinen laakeri ihan finaalissa. Mukana kuvat lohkosta.


---EDIT---

Kuvalinkit poistettu kun ei ole kuviakaan.
CEN GST 7.7

peitsamo

Eli myös lohko sökönä, voit siis heittää kuikkaa koko komeudella. (no jätä kuitenkin varaosiksi..)
Flying Calacucco