Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Tamiya Mini Cooper | Tamiya M-Chassis

Aloittaja Divi, 22.06.07 - klo: 11.16

JUPEHU

#30
Nyt kannattaa kaikkien lyödä viisaat päät yhteen ja alata tekeen tästä ns. jokamiehen harrasteluokkaa. Hiilettömät kii...yli 4 lankaisilla moteilla ei saa osallistua, ib akut ihan MUST ellei peräti "LIPOAKKU-pakko" kaikille....tuossa muutama ihan soppeli suuntaa antavaa sääntöjen tekoa varten.....


edit 27.9.2007 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

MrOllinmaki

..
#31
..

mäxä

Moro

Kun toiset puhuu nopareista niinjaniin monta lankaa ja toiset amppeereista, niin m ikähän mahtaas olla sopivankokoonen amppeereissa mitattuna olava nopari tuohon Minihin ja sen vakiomotille. Vähä täs (taas) tyhymiä kyselen, mutta vara ei venettä kaara...

T:Sähköauton kanssa alootteleva
Harrastusmieles

MrOllinmaki

..
#33
..

Vesa

Lauantaina ensimmäistä kertaa kokeilin kavereiden minejä kerholla ja olen kyllä itse sitä mieltä, ettei noiden iskareiden vaihtaminen ole välttämätöntä, jos luokan kisoja ajetaan. jos ne vaihtaa, autoista tulee ihan liian helppoja ajaa, ja idea katoaa ainakin mun mielestä luokasta kokonaan. Mielestäni vakioiskarit toimi autossa yllättävän hyvin.

Myöskään en näe mitään tarvetta vaihaa autoon kuuladiffiä. ratasdiffi kestää ja on huoltovapaa, kuuladiffin kanssa on enemmän ongelmia. Huonosti toimivaa kuuladiffia ei pelasta ees kilo sinisiä alumiiniosia tai 8kpl uusia iskareita....
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mr Cale

Kuusankoskella ajetaan 11.11. KyPak Ralli V -kilpailun yhteydessä Mini-luokan kerhokisa.


Ajotapa tulee olemaan KyPak Rallin rallicross-tyyppinen:

"Rallicross-tyyppinen (perinteinen)
Alkuerät ja finaalit 3 min. joko aikana tai kierroksina. Vähintään 3 alkueräkierrosta joista n. 2/3, 2/4, 3/5, 3/6 parasta alkueräkierroksen tulosta lasketaan pisteillä; eräkierroksen voittaja 1 piste, toiseksi paras 2 pistettä jne. Lähdöstä poisjääneille annetaan viimeistä sijaa (eräkierroksella)  vastaavat pisteet. Vähiten pisteitä alkuerien jälkeen kerännyt on A-finaalin paalulla jne. Tasapisteissä ratkaisee ensin paras sijoitus. Jos sijoituset ovat samat, ratkaisee ensimmäisen alkuerän tulos, jos sama (keskeytys), niin toisen jne. Alkueristä osa voidaan ajattaa ajosuuntaa muuttaen tai myös vaihtaen rataprofiilia. Asiasta on mainittava kilpailukutsussa sekä selvennettävä kisapaikalla ilmoitustaululla kuvin sekä ohjaajakokouksessa.

Finaalit ajetaan 8:lla tai 6:lla ajajalla riippuen radasta ja osallistujamäärästä (ilmoitetaan ohjaajakokouksessa) ja nousufinaaleina siten, että 2 finaalin parasta nousee seuraavaan finaaliin. Finaalien väli väh. 15 min. A-finaali ajetaan kaksinkertaisena ja samalla pistesysteemillä kuin alkuerät. Tasapisteissä ratkaisee ensin paras sijoitus, tämän jälkeen parempi aika sen jälkeen toiseksi paras aika ja viimeiseksi lähtöpaikka."



Ratana ajetaan ralliprofiilia. Eli mattorata missä erilaisia mattoja ja silta.


Teknisissä säännöissä ei oteta vielä mitään pilkunviilauslinjaa, jotta kaikki halukkaat pääsee mukaan. Toisaalta voidaan kerätä kisatilannekokemuksia siitä, minkälaisia vapauksia tulisi jatkossa sallia. Ehdotuksia säännöistä otetaan vastaan.

Vesa

yhteinen sääntölinja mini-luokkaan olisi kyllä hyvä. Samaa noudatettais myös BCR kisoissa.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Mika M

#37
The Mini luokka
Sallitut viriosat
- kuulalaakerit
Muuta
- Diffitoimintaa pitää olla. Ratasdiffiä ei saa pistää "kempin" lukkoon :)
- Vain vakiorenkaat
- Ei pitoaineita
- Vakiokone (auton mukan tullut Mabuchi)

K.I.S.S.

Jos jotain halutaan alkaa sallimaan niin ehkä iskarit ja tuo diffi, mutta tuommoisella hyvin rajoitetulla olisi kiva kokeilla. Muissa luokissa saa viritellä hienoja hiilikuitutitaanihärveleitä. 

Mr Cale

Mites tota diffintoimintaa pystyis mittaamaan tai toteamaan? Kieltämättä mullekin tuli heti ekana mieleen Mineistä kuullessani, että diffi pitää saada lukkoon  :wink:

artov

Iskareiden vaihtamisessa ei kyl ole paljon järkee, auto kun kulkee hölkkävauhtia niin auton ajo ominaisuksien parataminen pilaa koko idean, sitä paitsi ne iskarit maksaa saman verran kuin koko auto. Kuulalaakerit nyt ymmärtää mutta muuten kannattais pitää homma vakiona.

MrOllinmaki

..
#40
..

CAi

Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 01.10.07 - klo: 21.47
Esim seuraavasti:
Pidetään isorattaasta kiinni ja kierretään toisen etupyörän ympäri lanka, jonka toisessa päässä on sovittu paino 150g tms. Jos diffi jaksaa pitää painon paikallaan, niin ettei paino valu alas pyörittäen diffiä, niin diffi on liian jäykkä ja laiton.

-A-

Insinööri  :grin:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                     (__\==*==/__)

bluebeetle

Muutaman ulkomaantilauksen jälkeen on aivan sairasta huomata miten racingfactorylla toimii palvelu!

Eilen aamulla tilasin ralliminin, ja tänään se on postissa odottamassa kun pääsen töistä...

Saas nähdä millainen etuveto on 6,5 velocitillä....  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

bluebeetle

No nyt on jo vähän päästy kokoamisen makuun....



Koria en vielä sen ihmeemmin leikellyt, pyöränaukot vaan että saa mallailla... Härskit ratalevikkeet saa aikaiseksi halutessaan....  :mrgreen:

Ensi viikolla vuorossa koekiihdyttelyt, 6,5 Velociti ja 7,4V LiIon näin ensialkuun....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika M

Tommosen LiIon tai Lipo akulla tuo auto ei pysy pystyssä ollenkaan. Tarvii mahdollisimman painavan akun tai kasan lyijyä pohjalle, että pysyy pystyssä. Kevyellä akulla painopiste on tuossa järjettömän korkealla.

Kasailin omani myös ja tuosta diffin jäykistämisestä tein havainnon, että sitä voisi tarkistaa vain niinkin yksinkertaisesti, että kun hitaasti pyörittää toista etupyörää pitää toisen pyöriä jonkin vastakkaiseen suuntaan.Tämä ilman että voimansiirtoa mitenkään lukitaan. Kun kaikilla on samat koneet niin tuo asettuu samalle tasolle kaikilla kun koneen magneetit määrittelee myös tuon miten tiukalla diffi saa olla ennenkuin ankkuri alkaa pyörimään, eikä diffi.

Itse pistin diffin kartiorattaisiin Tamiyan paksua anti-wear rasvaa, joka sitä jäykisti jonkin verran, mutta edelleen tuo diffi menisi juuri läpi tuolla testillä. Tuo rasva on tod.näk. muutenkin tuonne erittäin hyvää kun paksuna ja tarttuvana pysyy rattaissa eikä lentele pitkin seiniä...

bluebeetle

Joo, tuo painopistehommeli olikin tiedossa.... Ajattelin jonkinlaisia lisäpainoja kylkiin mahdollisimman alas..

Toisen diffin ajattelin hommailla jos oikein innostuu tykittelemään....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

bluebeetle

Vähän edistystä sairaslomapäivänä... iskarit vaihdettu ja kori leikelty ratakuosiin...



vielä yksi...



Viikonloppuna mahdollisesti korin tuhrintaa....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

TommyW

Oliskos Pohjanmaan hurjilla antaa vähän vinkkiä setupin suhteen - eli jos käytössä on TRF-iskarit, mitä öljyjä ja ja jousia ootta käyttänehet mattoraralla?

Tarviiko iskareihin laittaa sisäpuolelle joku ulosjouston rajoitin?

Tommi.

Hyper 7 TQ

Xray 808, Tamiya Mini

Hengga

Mitenhän tällanen pelais harjattomalla? Vaikka joku laiskempikin että ei vie niin paljon virtaa muttei kuitenkaan tarvi huoltaa. Voisi tulla pienoinen pakko osto jos löytys jostain halvalla harjaton motti ja nopari. Kestääkö paikat? Luulisin kyllä koska on etuveto.

Hyper 7 TQ

#50
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1935

Kaveri pisti tämän miniinsä. Liikkuu kuulemma aika lujaa  :wink: Itse näen sen vasta huomenna mutta uskon jo nyt  :laugh:

Ja nopari: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1821
Xray 808, Tamiya Mini

bluebeetle

Hohhoo, kuinkahan tuo minun ministeri sitten, lähtee varmaan lentoon.....  :mrgreen:

Tehoa saattaa olla "pikkasen" yli tarpeen...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Habaku

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 20.10.07 - klo: 14.15
Hohhoo, kuinkahan tuo minun ministeri sitten, lähtee varmaan lentoon.....  :mrgreen:

Tehoa saattaa olla "pikkasen" yli tarpeen...

Mielenkiinnolla odotan minkälaista kommenttia tästä pirssistä kuuluu... :shocked:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

bluebeetle

Juu, oli aikomus testata jo tänä viikonlppuna, mutta tuli itse aiheutettu "vatsapöpö" eli krapula...

Katotaan viikon sisällä, jos vaikka saisi kopan maalattua ja noparin tinailtua paikoilleen....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Hengga

Niin semmosta että pystyykö tolla Hyper 7 TQ mainitsemalla setillä ja esim. tällä akulla ajamaan kaasu auki ilman että auto on täysin hallitsemaon?

bluebeetle

Tosta voi sitten ministerit käydä katsomassa "kohtuu" detaljoitua miniprojektia....

http://www.scale4x4rc.org/forums/showpost.php?p=166409&postcount=33

Voi jeesus kun ensi kerran nuo näin....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

TheArska

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

ajomies

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.10.07 - klo: 22.20
Tosta voi sitten ministerit käydä katsomassa "kohtuu" detaljoitua miniprojektia....

http://www.scale4x4rc.org/forums/showpost.php?p=166409&postcount=33

Voi jeesus kun ensi kerran nuo näin....


http://z3.invisionfree.com/rcdrift/index.php?showtopic=10507&st=0

Tossa vähän lisää kuvia kyseisestä projketista
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

JimmyB

Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.10.07 - klo: 22.20
Tosta voi sitten ministerit käydä katsomassa "kohtuu" detaljoitua miniprojektia....

http://www.scale4x4rc.org/forums/showpost.php?p=166409&postcount=33

Voi jeesus kun ensi kerran nuo näin....

Tietääkö kukaan mikä alusta mahtaa olla kyseisessä minissä?

Mr Cale

Kilpailua olisi tarjolla Mineille 11.11. Kuusankoskella. Lisätietoja löytyy kilpailukutsusta.

http://rc10.fi/index.php?topic=24109.0